Nederland is vol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:18

elnienjo schreef:
Na het gastarbeiderprobleem van de jaren 70 snap ik niet dat ze daar niet van hebben geleerd. Gewoon op expatbasis laten werken dan heb je telkens fitte gezonde krachten die hier niet mee komen vergrijzen.

Ik snap ook niet dat we na 50 jaar nog niet geleerd hebben die mensen enige hulp te bieden ipv ergens in erbarmelijke omstandigheden weg te stoppen, tot op het bot uit te buiten en pas achteraf te lopen zeuren dat zij niet aan onze Nederlandse normen en waarden voldoen. Die ze uiteraard ergens tussen 14uur in de kas aanpoten of edele Nederlandse stront van WC-potten wegschrobben hadden moeten leren :j

Ik durf te gokken dat ik als migrant heel wat meer toegevoegde waarde heb voor dit land dan een racistische uitkeringstrekker, ga jij maar lekker ergens anders vergrijzen :evaw:

<mods verwacht in 1...2...3.... :+ >

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:38

Fly_high schreef:
elnienjo schreef:
Na het gastarbeiderprobleem van de jaren 70 snap ik niet dat ze daar niet van hebben geleerd. Gewoon op expatbasis laten werken dan heb je telkens fitte gezonde krachten die hier niet mee komen vergrijzen.

Ik snap ook niet dat we na 50 jaar nog niet geleerd hebben die mensen enige hulp te bieden ipv ergens in erbarmelijke omstandigheden weg te stoppen, tot op het bot uit te buiten en pas achteraf te lopen zeuren dat zij niet aan onze Nederlandse normen en waarden voldoen. Die ze uiteraard ergens tussen 14uur in de kas aanpoten of edele Nederlandse stront van WC-potten wegschrobben hadden moeten leren :j

Ik durf te gokken dat ik als migrant heel wat meer toegevoegde waarde heb voor dit land dan een racistische uitkeringstrekker, ga jij maar lekker ergens anders vergrijzen :evaw:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:44

Nps

Wat is nog wel betrouwbaar?
Dat onderzoek dat we geen overlast word ervaren zeer zeker ook niet.
Want daar zijn wel genoeg eerste hand ervaringen voor te vinden.

Ga een rondje maarheeze lopen en ik denk dat je amper iemand tegenkomt die anders spreekt.
Doe rondje station maarheeze - weert.
Dan weet je zeker dat zo'n onderzoek ook niet klopt.

Dus een samenvatting met feiten van jaartallen wat er toen is gezegd door bijvoorbeeld Juliana is zeker niet opgeschreven door iemand die vind dat er nog 10 miljoen mensen bij passen. Maar daarmee ook niet onwaar.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:44

Fly_high schreef:

Je hebt echt zo gelijk... :j De poedersuiker baantjes die Nederlanders zelf vertikken aan arbeidsmigranten geven, en zodra we ze niet meer nodig hebben moeten ze vooral weer oprotten want ze mogen precies níks van de Nederlandse voorzieningen gebruiken. Echt, hoe krijg je het je strot uit...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:53

Nee dat klopt niet. Of althans gedeeltelijk niet.
Die baantjes deden Nederlanders.
40-60 uur in de week. Voor een minimum loon.
Dat deed ik, deden mijn collega's.
En we vonden ons er niet te groot voor.
Dat zeggen alleen maar mensen die zich niet voor kunnen stellen dat werk zelf ooit te doen. Jullie misschien?

Toen ontdekten uitbuiters dat ze Polen door de taalbarrière wijs te maken was dat ze x kilo per uur moesten halen of x planten per uur moesten zakken, dieven enz.
Als ze dat niet haalde was dat eigen schuld want waren ze te sloom.
Eind van de week moest de kas klaar zijn. Zoniet dan in eigen tijd.

Die kregen dus een contract voor 40 uur. Minimumloon. Maar werkte er 40-60.
Instanties sliepen, zoals de regering ook doet. Oh netjes 40 uur, netjes loon. Klaar controle.
En de Polen durfde niets te zeggen en vonden dat loon voor 60 uur ook nog prima.

Het geval de Nederlanders werden ontslagen.
Zodat de kantoor miepert kan zeggen :
De Nederlander wil niet...

Ook. Slaap verder, net als de regering.

Uitbuiting ja. Grootschalig.
Maar geen mens die ons geloofde en de zwam praat gaat nog steeds rond. Zie hier op bokt.

Nederlanders en Polen hadden gewoon fijn naast elkaar horen te werken.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 12-09-22 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:53

Makkelijk discussie afkappen zo. Ons sociale stelsel was vanaf het begin eigenlijk al niet betaalbaar te houden. Dat was nog niet zo'n probleem zo lang de economie groeide. Nu dat flink in elkaar klapt en de bezuinigingen zo'n grote groep beginnen te raken dat het een negatieve impact heeft op de samenleving moet je maar op dezelfde voet blijven doorgaan?
Mensen binnenhalen was bedoeld om sociale vangnet en pensioenen (aow) te blijven betalen. Dat kan zeker, maar dan moet je wel mensen binnen halen die inderdaad die bijdrage leveren. En kijkende naar de statistieken is dat niet wat er gebeurt. Zeg dan dit kan niet meer en je krijgt blind een lading venijn over je heen. Er zijn grove fouten gemaakt en die worden consequent volgehouden onder mom van wil geen rascist zijn/ze hebben hulp nodig. Ondertussen zijn de vangnetten niet in staat tot het niveau van functioneren wat noodzakelijk is, lopen nutsvoorzieningen als OV spaak door personeelstekort en wangedrag van mensen en blijven er mensen volhouden dat je toch echt meer mensen in een vangnet moet kiepen die dat niet aan kan.

Het werkt zo niet meer PUNT.
En die discussie afkappen met jij nutteloze racist om vervolgens eigenlijk wel aan te geven dat er problemen zijn is op zijn minst hypocriet. Er is een probleem, en vingerwijzen gaat dat niet oplossen, niks doen gaat dat niet oplossen, blijven claimen dat we ivm internationale verdragen niks kunnen gaat het niet oplossen (en het is maar de vraag of dat klopt). Komt nog eens de rap naderende kantelpunten qua klimaat bij met grote kans op moeten evacueren van 40-60% Nederland en we zijn weer aan het neuzelen over details die zo makkelijk zijn voor moddergooien ipv eens echt kritische vragen te stellen over het totale plaatje en wat nu qua langere termijn visie voor Nederland.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 17:19

DuoPenotti schreef:
Dat zeggen alleen maar mensen die zich niet voor kunnen stellen dat werk zelf ooit te doen. Jullie misschien?

Toen ontdekten uitbuiters dat ze Polen door de taalbarrière wijs te maken was dat ze x kilo per uur moesten halen of x planten per uur moesten zakken, dieven enz.

Instanties sliepen, zoals de regering ook doet. Oh netjes 40 uur, netjes loon. Klaar controle.
En de Polen durfde niets te zeggen en vonden dat loon voor 60 uur ook nog prima.

Maar geen mens die ons geloofde en de zwam praat gaat nog steeds rond. Zie hier op bokt.

De uitbuiting is er inderdaad overal, zo grootschalig dat het waarschijnlijk voor de meesten onvoorstelbaar is dat zoiets zich in ons beschaafd, westers land afspeelt. Zat mensen die liefst 60-80u per week werken maar hooguit voor 40 betaald krijgen, met een aftrek van paar honderd € per maand voor je plekje op een stapelbed ergens met z'n zessen in een krot. Mensen die zich niet ziek mogen melden omdat ze dan ontslagen worden, mensen die jarenlang met een reeks 0-uur contracten achter elkaar blijven zitten waardoor ze 0 zekerheid opbouwen. Been there, done that, lekker in het magazijn moeten sjouwen met gebroken pols omdat ziek melden niet mocht :j

En partijen die zich er schuldig aan maken zijn de grootste spelers, Ahold en vrienden, niet de ene Pietje Puk met 2 kassen vol slappe komkommers.

En niemand die erover klaagt, want het is goed voor de economie, mooi om prijzen in de supermarkt betaalbaar te houden want al in al is zo'n Pool stuk goedkoper dan een Nederlander met zijn verwachtingen van leefbaar salaris, vrije dagen, ziekteverlof en dergelijke onzin.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 17:24

BaileyMix schreef:
[j De poedersuiker baantjes die Nederlanders zelf vertikken aan arbeidsmigranten geven

Echt serieus, als je niet weet waar je het over hebt, zeg dit soort dingen dan niet… wat voor werk deed jij in die periode?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 17:35

Fly_high schreef:
DuoPenotti schreef:

De uitbuiting is er inderdaad overal, zo grootschalig dat het waarschijnlijk voor de meesten onvoorstelbaar is dat zoiets zich in ons beschaafd, westers land afspeelt. Zat mensen die liefst 60-80u per week werken maar hooguit voor 40 betaald krijgen, met een aftrek van paar honderd € per maand voor je plekje op een stapelbed ergens met z'n zessen in een krot. Mensen die zich niet ziek mogen melden omdat ze dan ontslagen worden, mensen die jarenlang met een reeks 0-uur contracten achter elkaar blijven zitten waardoor ze 0 zekerheid opbouwen. Been there, done that, lekker in het magazijn moeten sjouwen met gebroken pols omdat ziek melden niet mocht :j

En partijen die zich er schuldig aan maken zijn de grootste spelers, Ahold en vrienden, niet de ene Pietje Puk met 2 kassen vol slappe komkommers.

En niemand die erover klaagt, want het is goed voor de economie, mooi om prijzen in de supermarkt betaalbaar te houden want al in al is zo'n Pool stuk goedkoper dan een Nederlander met zijn verwachtingen van leefbaar salaris, vrije dagen, ziekteverlof en dergelijke onzin.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 17:39

Discriminatie hoort bij het leven en moet wel besproken blijven worden. Heel veel linkse mensen snappen vaak niet waar het vandaan komt en blazen hard, maar probeer eerst eens te kijken en luisteren waardoor mensen denken zoals ze denken en die uitspraken doen. Hoe wonen ze, hoe zijn ze opgevoed, waar gaat het mis qua verschil maken? etc etc etc. Alleen dan kan je die problemen ook aanpakken. Mensen omlaag trappen en in een hokje plaatsen helpt nooit. Dan zoeken mensen elkaar op en gaan samen nog harder roepen en schreeuwen hoe slecht alles is.

Wij hadden in de zaak oudere klanten die inderdaad discrimineerde, maar ook veel overlast hadden van vooral Marokkaanse kinderen en jongeren in de buurt. Veel waren echt bang.
Als wij een buitenlands meisje aannamen, kregen we daar ook soms commentaar op en er zijn klanten om weggebleven.

Mijn moeder is 78 en die zag in haar jeugd ook amper buitenlanders, maar is er later wel aan gewend geraakt en discrimineert nooit. Zelfs niet ondanks dat we meerdere keren door Marokkaanse jongens zijn overvallen en zij zelfs in elkaar is geslagen door 3 Marokkaanse jongens.

Zowel in het Noorden als op de Veluwe in een wat "wittere" omgeving gewoond en vond men mijn man ( indo ) al donker en buitenlander. Hij werd nu niet gediscrimineerd, maar je hoorde even de vragen, zag een scheve blik en men moest even wennen.

Er wordt wel veel makkelijker wat geroepen, omdat men dat nog normaal vindt.

En waar trek je de grens? In Groningen kunnen ze ook behoorlijk discrimineren op westerlingen met alle vooroordelen erbij. Ik wil me aanpassen en niet die zeurende westerling zijn, maar aan de andere kant denk ik ook; Ik ben Nederlander, betaal mn eigen rekeningen en heb gewoon het recht om hier te wonen en leven.

Ik werk niet in de zorg, maar hier zouden ouderen het echt niet tof vinden dat ik geen Gronings spreek. Vergeleken bij jaren terug spreekt men in de winkels nu Nederlands tenzij iemand Gronings spreekt. Dat was eerst omgekeerd. En ik snap wel dat ze dat gewend zijn en graag hun eigen taal spreken.
En er zijn uitzonderingen want onze buurvrouw van 93 spreekt tegen ons goed Nederlands en wil juist graag een praatje maken.

Neemt niet weg dat ik mensen wel kan begrijpen. Als je op straat wordt lastiggevallen door jongens met donker haar en accent en iemand met gelijk uiterlijk en accent komt je verzorgen, snap ik wel enig vooroordeel of angst.

En de cijfers liegen ook niet. Er is een hoge criminaliteit onder Marokkanen en de cijfers in de gevangenissen volgen daar ook op. Veel mensen hebben het gevoel dat daar niks aan gedaan wordt. Het maakt mensen bang.

Als je kinderen en kleinkinderen hebt die wanhopig een huis zoeken of op een huurhuis wachten en je ziet in je eigen straat dat er steeds minder Nederlanders wonen en meer buitenlanders, is dat wat mensen zien en meemaken.

En mensen hadden het over opleidingsniveau? Ik heb in t Gooi op school gezeten en daar wordt nog erger gediscrimineerd.....Maar ook echt op alles en iedereen die anders en minder is. Hoe rijker en bekakter, hoe erger. En groeit iemand tot een goede functie, moet die zich alsnog 10x meer bewijzen.

Dan zijn mensen bij bijvoorbeeld technische beroepen toch echt gelijker.

Vroeger zeiden we al dat het ook ligt aan het instromen. Veel buitenlanders die bij elkaar in de buurt bleven en niet goed integreerde. Zou je in een straat wat meer hebben gemengd, dus een Nederlands gezin, een Surinaams gezin, een Chinees gezin en Marokkaans gezin etc, pakken ze dat vaak veel beter op met elkaar.
De taal wordt opgepakt, gewoontes worden over en weer uitgelegd en recepten :) Maar mensen leren elkaar vooral echt kennen en vooroordelen kunnen verdwijnen. Over en weer trouwens, want heb net zo vaak van buitenlanders dingen over ons, Nederlanders gehoord waar ik teleurgesteld in ben. Zelfs mensen die hier lang wonen, werken, goed verdienen en de taal spreken.

Het blijft vooral makkelijk roepen als je de ander niet begrijpt. Als de problemen die er nu zijn worden opgepakt, zullen ook veel kwaad sprekers minder kwaad spreken. En anders moet je toch de tijd nemen om mensen uit te leggen waarom dingen anders zijn en niet te vergelijken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 17:41

Eens. Fly high
Maar ook pietje puk met 2 kassen was schuldig.

De nul uren contracten heb ik later ook nog gehad.
Van uitzendbureau x naar bureau y naar bureau z. Maar wel uitgeleend aan dezelfde werkgever. Nee mocht toen ook al niet.

Niemand werd meer aangenomen.

En ik heb idd ook een pool uitgelegd dat hij met 40 graden koorts in de ziektewet kon.
Hem hadden ze wijs gemaakt alleen met een ongeval oid en een gebroken been.
Ik heb hem verteld dat we 2 wachtdagen hadden maar daarna ziektegeld.
Verschrikkelijk...

Maar goed ondertussen is er ook de keerzijde van Polen die de grote vakantie gaan houden...
Zonder controle van het Uvw en bij ons dus einde WW zou zijn...

superpony

Re: Nederland is vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 17:47

Op de Veluwe verbleven veel Polen in vakantie huisjes. Sommigen bouwden hier wat op, kochten een auto, kregen kinderen etc.

Maar voor werkgevers is het soms ook een risico. Je kan wel een contract hebben, maar vaak genoeg kwamen ze een tijd werken en bleven ook weer zo weg. Dat is wel de keerzijde die voor het gemak vergeten wordt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 17:54

Shenavallie schreef:
Natuurlijk, dat wil toch iedereen? Waar ik van oorsprong vandaan kom, werd er juist door de Turkse en Marokkaanse mensen zo tegen de blanken gesproken en daar ben ik niet van gediend. Je mag me gerust witte noemen of Hollander of wat ook, maar niet met scheldwoorden. Ik zeg ook geen küt Marokaan of wat ook. Alleen je mag tegenwoordig echt niets meer zeggen. Kijk maar naar Negerzoen (vond ik zelf juist erg schattig en mijn Surinaamse buurtgenoten hadden er ook totaal geen problemen mee). Ineens is alles waar een kleur aan verbonden is een no go om te benoemen. Net als chevax heb ik zelf (en mijn zoon) geleerd dat het om een mens gaat. Ik speelde vroeger ook met 'de kampertjes' of met mijn Surinaamse buurkinderen. Niets mis mee en ik zie ook nog steeds niet dat iemand een kleurtje heeft. Ik kan wel - volgens mij heb ik dat als eens in het andere topic geschreven - enorm vallen over gedrag. Of het nu om een Hollander of 'buitenlander' gaat. We moeten elkaar niet zo op de vingers tikken de hele tijd. Niet iedereen bedoelt het op een vervelende manier. Pas als er scheldwoorden bij komen of dat iemand er agressief bij doet, dan wordt het wat anders. En wat ik ook al eens heb geschreven: iedereen heeft een eigen referentiekader. Gelukkig ken ik ook genoeg 'buitenlanders' waar ik ontzettend goed mee overweg kan. Met een collega die van origine uit India komt, kan ik lezen en schrijven. Maar ik zie haar niet als iemand uit India, ik zie haar als mens.
Misschien moeten we wat minder reageren uit 'dat is niet zo, want dat heb IK nooit meegemaakt'. Je weet niet hoe een ander in een situatie zit of heeft gezeten.

Ik raad je aan het boekje de 7 vinkjes van Joris Luyendijk eens te lezen. Heel verhelderend hoe wij als wit mens ons gedragen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:44

Nederland is helemaal niet vol, ruimte genoeg in de Wieringermeer en de Flevopolder.

Als we nu per direct alle migratie zouden stoppen, ook arbeidsmigratie, heeft Nederland een groot probleem, we hebben nu al een overschot aan vacatures....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:46

Arabesk schreef:
Nederland is helemaal niet vol, ruimte genoeg in de Wieringermeer en de Flevopolder.

Als we nu per direct alle migratie zouden stoppen, ook arbeidsmigratie, heeft Nederland een groot probleem, we hebben nu al een overschot aan vacatures....

Dat overschot is er volgens mij ook door een overschot aan bedrijven die helemaal niet gezond zijn maar dankzij coronasteun konden blijven draaien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:48

Benzz schreef:
Ik raad je aan het boekje de 7 vinkjes van Joris Luyendijk eens te lezen. Heel verhelderend hoe wij als wit mens ons gedragen.

Ik vind dat generaliseren echt super irritant, maar goed, dat ligt aan mezelf :+

Ik dacht dat de 7vinkjes witte mannen betreft (en ik heb een stukje gelezen waar de schrijver zich in het buitenland kleiner gaat maken (?) omdat hij de taal niet heel goed spreekt.. daar haakte ik al af eigenlijk)?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:52

_San87_ schreef:
Dat overschot is er volgens mij ook door een overschot aan bedrijven die helemaal niet gezond zijn maar dankzij coronasteun konden blijven draaien.

Nee, dat overschot is er door de vergrijzing en door een extreem groeiende economie van de laatste jaren. De distributiecentra zijn als paddenstoelen uit de grond getrokken en daar is heel veel personeel voor nodig. Neem bijv. alleen het online bestellen en thuis laten bezorgen. Ongekend hoeveel extra personeel daar voor nodig is.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:53

Cer schreef:
Benzz schreef:

Ik vind dat generaliseren echt super irritant, maar goed, dat ligt aan mezelf :+

Ik dacht dat de 7vinkjes witte mannen betreft (en ik heb een stukje gelezen waar de schrijver zich in het buitenland kleiner gaat maken (?) omdat hij de taal niet heel goed spreekt.. daar haakte ik al af eigenlijk)?

Nee gaat nog veel dieper. Is echt een leuk boek. Heb zelf ook een paar keer gedacht: Oh dat zeg ik ook goedbedoelend..... :o

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 19:07

Arabesk schreef:

Dan vallen er juist vacatures weg, want immigranten moeten ook naar school, hebben zorg nodig, maken gebruik van ov etc etc.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 19:09

elnienjo schreef:
Arabesk schreef:

Dan vallen er juist vacatures weg, want immigranten moeten ook naar school, hebben zorg nodig, maken gebruik van ov etc etc.

En dan gaat de economie naar de kloten en dan krijgt de staatskas bar weinig binnen en dan kunnen we de zorg, uitkeringen enz helemaal niet meer betalen. Be carefull what you wish for........

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 19:11

Benzz schreef:
_San87_ schreef:

Nee, dat overschot is er door de vergrijzing en door een extreem groeiende economie van de laatste jaren. De distributiecentra zijn als paddenstoelen uit de grond getrokken en daar is heel veel personeel voor nodig. Neem bijv. alleen het online bestellen en thuis laten bezorgen. Ongekend hoeveel extra personeel daar voor nodig is.

Ik las laatst dat er binnen 1 jaar tijd ineens dubbel zoveel koffietentjes waren als vorig jaar. Zou dat zijn vanwege het thuiswerken of zo?
Blijkbaar openen ze liever een nieuwe dan bij elkaar te werken. Ik neem aan dat de meeste ook op den duur weer failliet gaan.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 19:13

Sizzle schreef:
Ik las laatst dat er binnen 1 jaar tijd ineens dubbel zoveel koffietentjes waren als vorig jaar. Zou dat zijn vanwege het thuiswerken of zo?
Blijkbaar openen ze liever een nieuwe dan bij elkaar te werken. Ik neem aan dat de meeste ook op den duur weer failliet gaan.

Klopt, we zijn mega aan het overconsumeren in Nederland. Nu zal dat met de huidige energieprijzen wel wat gaan veranderen. Mensen zullen hun koopgedrag moeten aanpassen. Maar als je ziet hoeveel er besteld wordt, koffie to go, broodje onderweg. Thuisbezorgd enz enz. Is er voor een hele grote groep nog zat te bezuinigen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 19:34

Ik heb ook gezien hoe enorm misbruikt gemaakt van covid op gebied van zowel subsidie maar ook om ineens legaal van mensen af te komen die al >10 jaar bij hetzelfde bedrijf zaten. Was gewoon schurfterig hoe medewerkers werktijdverkorting kregen maar wel hun gewone uren „mochten“ werken maar dan wel thuis en niet opschrijven 8)7
Vervolgens gaven ze dan covid projecten (even gebruik maken van de versnelde toelatingsprocessen) extern maar uiteraard zonder body leasing ( aan ons bijvoorbeeld) en deden dan uiteindelijk zielig dat ze onvoldoende werk hadden zodat ze hun oude medewerkers eruit konden mikken.
Inmiddels doen deze bedrijven huilie huilie dat ze geen mensen vinden :roll:

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 19:43

Hier stond al een artikel in de krant van welke bedrijven hoeveel moesten terugbetalen wegens onterecht corona steun. Hup met naam en toenaam en de bedragen erbij :+ dus ze worden wel degelijk aangepakt. Her waren met name de tulpenbaronnen...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 19:45

Arabesk schreef:
Hier stond al een artikel in de krant van welke bedrijven hoeveel moesten terugbetalen wegens onterecht corona steun. Hup met naam en toenaam en de bedragen erbij :+ dus ze worden wel degelijk aangepakt. Her waren met name de tulpenbaronnen...

Maar ondertussen hebben ze wel mooi hun dure 50+ers kunnen lozen zodat ze jonkies op een 0 uren contract voor weinig kunnen inzetten.
En maar janken dat ze geen goede mensen vinden.