Johan Derksen over seksueel misbruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:11

Dit is een excuus, niet omdat ie wil of omdat ie het meent, maar omdat hij van iemand anders moet.
Kansloos dus. Een extra klap in ieders gezicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:12

Vandaar dat ik zeg dat ze daarna vrolijk verder gaan met het programma zonder dat er iets gebeurt. :r

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:14

Prima toch dat ze excusses aanbieden?!

Ik vind van wel, ik mag graag naar dit programma kijken en aan de kijkcijfers te zien ben ik niet de enige.

Meiden neem dit toch niet zo serieus er is notabene niet eens bekend wie de dame in kwestie is.
Ouwe jongens krentebrood praat.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:17

karrij schreef:
Meiden neem dit toch niet zo serieus er is notabene niet eens bekend wie de dame in kwestie is.

Wtf?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:18

Loretta schreef:
Dieuwke_ schreef:
Het OM gaat een onderzoek instellen, ik hoop zo dat er een naar staartje voor Johan aan zit.

https://www.nu.nl/media/6197723/openbaa ... oeken.html

Mooi dat er een onderzoek komt. Maar waarschijnlijk os het al lang verjaard.

Klopt, verjaringstermijn voor verkrachting was destijds 15 jaar als ik het goed zie. Sinds 2013 kan verkrachting niet meer verjaren, maar dat geldt niet voor misdrijven die toen al verjaard waren.

Los daarvan is überhaupt maar de vraag of er sprake is van iets strafbaars. Ik heb de afleveringen niet gezien maar wel een stukje van gisteravond teruggekeken, waarbij een advocaat strafrecht inbelde die uitlegde dat seks met iemand met een verminderd bewustzijn (zoals een zware dronkenschap) überhaupt pas sinds 2002 strafbaar is.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:19

karrij schreef:

Ik vind van wel, ik mag graag naar dit programma kijken en aan de kijkcijfers te zien ben ik niet de enige.

........ van iemand die een bewusteloos slachtoffer de schuld geeft........

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:20

Avalanche schreef:
karrij schreef:

Ach ach vrouw toch dat heb ik nooit beweerd, dat is wat jij er van gemaakt hebt!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:21

germie schreef:
Een opmerking over een harde tepel vind ik echt van heel andere orde dan dat je als vrouw geen aangifte kunt doen als je er behoefte aan hebt en maar op een soort wachtlijst komt totdat men wel tijd heeft. Een aangifte gaat niet over een opmerking over een harde tepel.

Dat wordt toch ook niet gezegd? :+
Het gaat om de dubbele moraal

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:23

karrij schreef:
Ach ach vrouw toch dat heb ik nooit beweerd, dat is wat jij er van gemaakt hebt!

Doe eens normaal met je kleinerende teksten joh. Dan kijk jij toch vanavond gewoon weer lekker VI en ontstip dit topic

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:24

karrij schreef:
Avalanche schreef:

Ik weet anders ook niet hoe ik onderstaande moet lezen hoor:

karrij schreef:
Ik vind dat hij het goed heeft uitgelegd, kom op, dit soort dingen gebeuren, dagelijks! Ook heden ten dage!

Als je dit als vrouw zijnde niet wil, dan moet je bij dit soort type mannen weg blijven!

En begrijp me goed, ik ben tegen elk geweld tegen vrouwen, hoe dan ook, en verkrachting moet gestraft worden, maar mijn hemel waar gaan we naar toe. Deze vrouw heeft zich wel vol laten gieten met drank! En , neem van mij aan, er zijn vrouwen die het wel heel spannend vinden om zo door een man behandeld te worden(begrijp me weer goed, ik val niet onder deze catogorie vrouw) maar ik ken ze ook!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:26

karrij, hoe weet je dan dat die vrouw zich vol heeft laten gieten met drank?

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:27

Dieuwke_ schreef:
karrij schreef:

Doe eens normaal met je kleinerende teksten joh. Dan kijk jij toch vanavond gewoon weer lekker VI en ontstip dit topic

En dat is precies wat ik ga doen, blijven jullie maar in jullie slachtoffer rol zitten, mijn hemel wat een opgeblazen gedoe zeg.

Maar goed ik weet dat ik niet de enige ben die er zo over denk!

Maar goed ik ga ontstippen.

Fijne dag allemaal!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:28

Avalanche schreef:
karrij schreef:

karrij schreef:
Deze vrouw heeft zich wel vol laten gieten met drank! En , neem van mij aan, er zijn vrouwen die het wel heel spannend vinden om zo door een man behandeld te worden

karrij schreef:
Alles wordt tegenwoordig zo vreselijk opgeblazen!

karrij schreef:
Neem van mij aan dat er vrouwen zijn die dit erg spannend vinden en er graag aan mee doen!

karrij schreef:
En dan word je voor victemblaming beschuldig, tis toch koekoek tegenwoordig.

karrij schreef:

Het zijn toch echt je eigen woorden :')

Gaslighting werkt niet met geschreven tekst, vrouw :') en je hebt absoluut de verkeerde persoon voor je om het mee te proberen. Ga je moeder pesten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:28

karrij schreef:

Als je verkrachting van een bewusteloze vrouw niet serieus meer mag nemen wat dan nog wel?

Ik mag hopen dat jij nooit zo’n situatie meemaakt, dan piep je nl wel anders. Zeker als er dan nog figuren zijn die het goed praten.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:30

[/quote]

Ach ach vrouw toch dat heb ik nooit beweerd, dat is wat jij er van gemaakt hebt![/quote]

karrij schreef:
Deze vrouw heeft zich wel vol laten gieten met drank! En , neem van mij aan, er zijn vrouwen die het wel heel spannend vinden om zo door een man behandeld te worden

karrij schreef:
Alles wordt tegenwoordig zo vreselijk opgeblazen!

karrij schreef:
Neem van mij aan dat er vrouwen zijn die dit erg spannend vinden en er graag aan mee doen!

karrij schreef:
En dan word je voor victemblaming beschuldig, tis toch koekoek tegenwoordig.

karrij schreef:

Het zijn toch echt je eigen woorden :')

Gaslighting werkt niet met geschreven tekst, vrouw :') en je hebt absoluut de verkeerde persoon voor je om het mee te proberen. Ga je moeder pesten.[/quote]

Mijn moeder is overleden toen ze 50 was, dus ff een tandje minder!

Nu echt ontstippen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:36

karrij schreef:

Nu echt ontstippen!

Ah dus een bewusteloze vrouw mag misbruikt worden en dan is het ouwe jongens krentenbrood lol. Maar een random opmerking over moeder en dan kun je ineens niet meer meelachen en moet men een tandje minder…

Interessante dubbele moraal wel.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:37

karrij schreef:

Nu echt ontstippen!

Nee, geen tandje minder. Je quotes spreken voor zichzelf.

Je hebt dus nu twee keuzes: jankend weglopen met de staart tussen je benen, of gewoon stoer zijn, en je excuses aanbieden voor het victim blamen, voor het liegen over victim blaming, voor de respectloze en beledigende opmerkingen die je richting mij en anderen gemaakt hebt, en voor je poging tot gaslighting. Die overigens nogal zielig en doorzichtig is.

Maar jezelf als slachtoffer neerzetten, en een opmerking van mij volledig uit de context trekken gaat niet op he. Dat is een zelfde reactie als ik had gezegd: ga toch fietsen, en jij huilie huilie: "mijn fiets is gestolen |( "

Echt, hou toch op. Wat een laffe en oneerlijke manier van doen. Word volwassen of zo.

Mars schreef:
karrij schreef:

Nu echt ontstippen!

Ah dus een bewusteloze vrouw mag misbruikt worden en dan is het ouwe jongens krentenbrood. Maar een random opmerking over moeder en dan kun je ineens niet meer meelachen en moet men een tandje minder…

Interessante dubbele moraal wel.

Ja maar echt he. Zó stoer...... andere mensen diep kwetsen mag gewoon, maar een random opmerking en we hebben drama. Zielig gewoonweg.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:38

ik kan gewoon niet begrijpen dat men zo reageert, ik vind het bizar hoeveel mensen dit verhaal proberen goed te praten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:40

karrij schreef:

Haha wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:46

Ik heb karrij op mijn foei gezet want heb niet echt plaats voor zulke rare uitspraken in mijn leven. Veel plezier met kijken vanavond naar hun oprechte excuses. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:49

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:52

Na de aflevering van BOOS kon ik daar ook wel wat nuance inbrengen. AliB was natuurlijk super fout met het misbruiken van zijn machtspositie...maaarrrr daar was nog een soort van consent. Hij kon zn gang gaan omdat hij beroemd was (en je mogelijk beroemd kon maken), maar tot zover ik weet (alleen die aflevering gezien) is er geen sprake geweest van meer dan 'als je dit niet doet dan wordt je niet beroemd' (waarbij dat ene meisje zei dat toen ze het niet wilde hij haar ook gewoon liet weggaan). Ik probeer het niet goed te praten want dat is het ook niet, maar er is ook wel sprake van slachtoffer van je eigen ambitie. AliB is volledig aan de schandpaal genageld vanwege het misbruik maken van zijn machtpositie (terecht).

Maar nu zegt die *** van een Derksen dat hij daadwerkelijk iemand heeft verkracht en dan gaat allereerst iedereen lachen, daarna komt een rare andere bewering en ondertussen wordt het 'voetbalkantine praat' genoemd. Wat? Prima dat hij niet wordt opgepakt omdat het verjaard is, maar de laconieke manier waarop hiermee wordt omgegaan is in mijn ogen helemaal fout en gewoon bizar.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:55

Deze vieze oude vent weigert ook compleet om te begrijpen WAAROM dit zo'n probleem is, blijft alles afschuiven op ''in de jaren 70'' en ''toen der tijd''. Wordt boos op een vrouwelijke columnist die probeert uit te leggen waarom zijn uitspraken problematisch zijn, omdat hij zogenaamd niet de kans krijgt om zijn verhaal te doen.

Kaars tussen de benen? Rot op man. Gewoon een cover up poging van Talpa, echt die vent moet gewoon van de buis. Oprotten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:05

Cowboy55 schreef:
Jolien87 schreef:
Niet te geloven dit.
En die vd Gijp die vooral bezig is om zo grappig mogelijk te reageren.
Om te kotsen.

En deze man voedt klaarblijkelijk alleen een minderjarig kind op…..

Correctie het jong is 20……kon het bericht niet meer verwijderen.

Klopt de uitzending die ik zag was van jaren geleden. Dus het manneke van toen kan inderdaad nu 20 jaar zijn.