Loretta schreef:fransje23 schreef:Misschien gaan mensen breder oriënteren als er geen wedstrijddisciplines meer zijn?
Bij de Facebookreacties gaan ze er vanuit dat paarden massaal worden weggedaan en de worst in moeten als sport niet meer mag.
Als je dat denkt heb je 'm.i. geen kijk op de paardenhouderij in al zijn facetten.
Ben je nu werkelijk zo naief om te denken dat het daarbij blijft. Als ze hun zin eenmaal gekregen hebben om de wedstrijdsport te verbieden dan is de volgende stap om ook dat leuke paardvriendelijke wat jij met jouw paarden doet te verbieden. En dat is dan nog maar een kleintje omdat danalle invloed met geld weg is.
Ik zou zeggen wees maar blij dat er inloedrijke mensen in de paardenwereld bestaan. En geniet van alle mooie dingen die jij met jouw paarden doet. Zonder de invloed van het grote geld zijn alle recreatieruiters, parelli mensen en andere natural paardenmensen verloren tegenover het Woke geweld.
Ik denk dat het in mijn leven wel zo blijft

Bedenk ook dat veel mensen die niet veel met topsport hebben wel huisdieren, waaromder vast ook paarden, hebben. Dus wie is: Ze?
Topsport met wezens die geen stem hebben is discutabel en daardoor een kwestie die regelmatig ethisch getoetst moet worden. Topsport vraagt namelijk offers, mentaal en fysiek. Als volwassen mens kun je die keuze zelf maken als kind of dier niet.
De grote invloed en het gote geld doen niet echt iets positiefs voor paardwelzijn.
Waarom zijn er nog geen wettelijke richtlijnen voor het houden van paarden? Zou toch zo geregeld moeten zijn?
Wel een lobby voor het BTW-percentage maar zeker niet voor een wettelijk vastgelegd paar uur vrije beweging met contact met soortgenoten?
Het grote geld in de sport heeft al veel kapot gemaakt. Ruiters die van nationaliteit veranderen een teamplaats kopen en rijke ruiters die erbarmelijk zitten maar toch op hoog niveau proberen te springen.
Endurance is als tak van de paardensport volledig kapot gemaakt door het grote geld.