Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:44

Anne_GTI schreef:
De website van Tinq in de gaten houden loont. Die hebben leuke acties ivm 20 jarig jubileum. Benzine voor 1.17 en diesel 89 ct.

Maar wel op 4 locaties per dag en maar een uurtje. Vaak ook nog op momenten dat de meeste mensen aan het werk zijn :+ denk ook maar 1 tank per auto. Zag al mensen die wouden Jerry cans vullen maar dat zit er denk ik niet in.

Karin

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:52

Morgen in Venray, Kampen, Ospel en Veenendaal. Dat is net bekendgemaakt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:37

Hoeveel auto’s kunnen er in een uur tanken?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:39

25 per slang ongeveer gok ik, maar dan moeten ze wel gewoon snel huphup weer wegwezen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:41

Fitzroy schreef:
Hoeveel auto’s kunnen er in een uur tanken?

Ik weet niet of je zelf mag tanken , of dat het voor je gedaan wordt. TinQ heeft wel eerder acties gehad dat je bijvoorbeeld een keer gratis kon tanken. Maar toen stonden er mensen je tank vol te gooien.

Fitzroy

Ik vraag me ook af hoe dat dan in zijn werk gaat. Je kunt niet nu al de pomp bezet houden lijkt me.

Ineke2

O echt? Dan gaat het wellicht sneller.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:43

Ja, maar met gratis hoef je niet af te rekenen. Nu moet toch iedereen zijn pinpas in de automaat stoppen, want je moet wel betalen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:45

Ik denk met gratis dat er inderdaad ook wel controle op moet , anders gooien mensen natuurlijk 30 jerry cans vol met benzine :')

Dat kan overigens niet , maar aan de reacties op Facebook te zien is het al wel eerder voorgekomen dat er geen controle op was en mensen gerust 20 min aan het tanken waren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:46

Fitzroy schreef:
Ja, maar met gratis hoef je niet af te rekenen. Nu moet toch iedereen zijn pinpas in de automaat stoppen, want je moet wel betalen.

Maar het is niet gratis, alleen goedkoper. Zo lees ik het althans. Kijk naar het eerste bericht van Zebrastreep op deze pagina.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:49

Het is idd niet gratis. Het zijn de prijzen van 20 jaar geleden.

TinQ4U op Feestboek schreef:
• Euro95 : € 1,171
• Diesel : € 0,860
• LPG : € 0,418
• SuperPlus98 : € 1,225]

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:51

Ik noemde even als voorbeeld dat er bij sommige acties van Tinq iemand de tank voor je vult en dat dat nu ook het geval kan zijn. Anyway ik zal morgen eens op de reacties letten op Facebook

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 00:00

Op zondag 13 maart zijn er 20 tankstations waar deze actieprijzen gelden.

Allemaal leuk en aardig, maar de TinQ zit hier in een straat die al een enorme bottleneck is. Mocht 'mijn' TinQ eraan meedoen, dan vrees ik voor een enorme verkeerschaos. Ik sla wel even over, anderen die veel meer kilometers maken dan ik kunnen die korting vast veel beter gebruiken :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 08:07

Ineke2 schreef:
Fitzroy schreef:

Maar het is niet gratis, alleen goedkoper. Zo lees ik het althans. Kijk naar het eerste bericht van Zebrastreep op deze pagina.

Dat zeg ik toch ook. Anders hoef je je pinpas niet in de automaat te stoppen. ;)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 08:10

Hopen dat er één bij mij in de buurt mee gaat doen. Tank is leeg, dus zou goed uitkomen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 08:16

Ah Veenendaal is bij mij maar ik ben die hele dag werken!

Wel goede tip, ga het in de gaten houden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 08:19

Fitzroy schreef:
Ineke2 schreef:

Dat zeg ik toch ook. Anders hoef je je pinpas niet in de automaat te stoppen. ;)

Daarom zeg ik zo’n 25 auto’s per uur, anders meer

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:21

800 kilometers per week. Dat is niet zomaar te minderen. Paard moet ook verzorgd worden e.d. En ik kan met mijn EUR6 niet de goedkope diesel tanken, dus zit vast aan v-power of excellium. En daarbij dus de hoge wegenbelasting voor een notabene erg schone diesel.

Hier dus geen tinq diesel, want daardoor had ik 2000 euro schade aan de injectoren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:22

Ik vind overigens wel dat best veel mensen nog best veel kms rijden... er wordt de afgelopen jaren toch al best wel aangedrongen op minder rijden en minder benzine verbruik?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:44

Mensen wonen vaak gewoon te ver van hun werk of werken te ver van huis af, kan ook :D .

Ik woon dus in Luxemburg. Wat hier fijn is, is dat de prijzen nationaal hetzelfde zijn. Dus of je nu naar de pomp om de hoek gaat of ergens langs de snelweg...maakt niet uit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:50

maar ook met woon-werk wordt al aangestuurd op andere middelen dan de auto ,toch? Voor Covid was in de auto naar je werk gewoon een uurtje file staan, op veel plekken :)

Ik snap het ook wel want ook op bokt is het vaak dat als je je paard verder weg moet zetten, voor een betere stal, dan moet je dat doen.. maar als je dan 45min moet autorijden om bij je paard te komen (en dan niet eens gesproken over een oudere vervuilende dieselauto ofzo) dan is dat niet echt 'minder kms maken'..
maar, dit is wel off topic hier :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:55

Openbaar vervoer vind ik duur in NL . Nodigt niet uit, de auto te laten staan .

Ik woon in n uithoek , kan alleen maat fietsen om het fietsen.
Openbaar vervoer is wel gratis hier ( top), dus als ik voor m'n cursus wekelijks naar Luxemburg stad moet, pak ik de trein.

Zijn inderdaad ook hier nu wat meer mensen die af en toe thuiswerken. Met dank aan covid.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:56

Cer schreef:
Ik vind overigens wel dat best veel mensen nog best veel kms rijden... er wordt de afgelopen jaren toch al best wel aangedrongen op minder rijden en minder benzine verbruik?

Hoe wil je dat doen? Mijn paard zal toch verzorgd moeten worden. Ik kan ook niet naar een duikstek met het ov. Moet je familie dan maar niet meer gaan zien? Want als die 50-200km weg wonen, dan is het ov wederom geen optie. Naar vrienden, lukt wederom niet met het ov. Met een uursdienst met de bus en dan nog overstappen, soms nog enkele kilometers moeten wandelen omdat ze in een buitengebied wonen, tja, dan krijg je nooit dat je minder kilometers kunt maken met de auto.
Voor corona ging ik dagelijks met de trein en bus naar m'n werk. Maar die 30.000km daarnaast kon en kan ik niet minderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:00

Cer schreef:
maar ook met woon-werk wordt al aangestuurd op andere middelen dan de auto ,toch? Voor Covid was in de auto naar je werk gewoon een uurtje file staan, op veel plekken :)

Ik snap het ook wel want ook op bokt is het vaak dat als je je paard verder weg moet zetten, voor een betere stal, dan moet je dat doen.. maar als je dan 45min moet autorijden om bij je paard te komen (en dan niet eens gesproken over een oudere vervuilende dieselauto ofzo) dan is dat niet echt 'minder kms maken'..
maar, dit is wel off topic hier :)

Dat is leuk als je in de stad woont :) maar als je achteraf in een dorpje op het platteland woont zonder OV dan wordt het toch noodzakelijk om een auto te hebben en ben je vaak al meer reistijd kwijt naar je werk.

Idem voor veel bedrijven die zich dan bevinden op industrieterreinen waar de eerste beste bushalte een half uur lopen is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:02

Wellicht zijn dat dezelfde mensen dan die niet thuis konden werken tijdens covid?