Ik vraag ook altijd om een vrouw, vind ik veel fijner. En denk eens aan al die zaken van artsen die vrouwen zwanger maken in de kliniek met hun eigen sperma ipv dat van hun partner... vreselijk.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Ah Plop wat naar voor je johHeb je er werk van gemaakt tegen diegene?
Ik vraag ook altijd om een vrouw, vind ik veel fijner. En denk eens aan al die zaken van artsen die vrouwen zwanger maken in de kliniek met hun eigen sperma ipv dat van hun partner... vreselijk.
Mars schreef:Ah Plop wat naar voor je johHeb je er werk van gemaakt tegen diegene?
Elisa2 schreef:Mars schreef:Ah Plop wat naar voor je johHeb je er werk van gemaakt tegen diegene?
Is dat echt ipv hun eigen partner? of ipv een anonieme sperma donor? als dat het eerste is dan vind ik het enorm shocking. Als ze het doen omdat er een tekort is aan sperma dan zou ik het nog kunnen begrijpen. Als ze het gewoon zomaar doen dan snap ik niet wat er achter zit...
Elisa2 schreef:Mars schreef:Ah Plop wat naar voor je johHeb je er werk van gemaakt tegen diegene?
Is dat echt ipv hun eigen partner? of ipv een anonieme sperma donor? als dat het eerste is dan vind ik het enorm shocking. Als ze het doen omdat er een tekort is aan sperma dan zou ik het nog kunnen begrijpen. Als ze het gewoon zomaar doen dan snap ik niet wat er achter zit...
F_Orumster schreef:Er zijn in de afgelopen 5 jaar vrij veel zaken naar boven gekomen waarbij artsen hun eigen sperma hebben gebruikt. Op verschillende plekken in het land. Een oerdrift om de genen te verspreiden neemt de overhand.
Elisa2 schreef:Ibbel schreef:… knip …
Dus die enorme onveiligheid herken ik eigenlijk ook niet. Maar ik denk dat het zeker ook met uitstraling te maken heeft, of je onbewust een 'oh, eng' uitstraling hebt, of juist een: 'kom maar op, ik lust je rauw'. En dat is niet te trainen denk ik, zo ben je gewoon. Net als met paarden, de ene loopt altijd voorop en de ander snorkt op ieder grassprietje dat beweegt
Mwah dat denk ik niet, ik ken ook vrouwen die zeggen er nooit last van gehad te hebben maar als ik ze dan bekijk dan snap ik ook wel waarom.
… knip …
Mars schreef:Qimm schreef:Ik vond dat ook een heel nare opmerking
Eens, vond t zelfs te vuil om ol te reageren.
Echte schoonheid zit van binnen, blijkt maar weer.
Daphara schreef:Wat allemachtig vrouw onvriendelijk zeg!
Iemand is niet knap genoeg om dickpics te ontvangen of lastig gevallen te worden? Dus wat, moeten alle vrouwen die wel dickpicks krijgen of lastig gevallen worden, maar blij zijn en het als compliment zien omdat ze knap genoeg zijn?
Echt die opmerking valt me zo tegen!
Ik heb een vriendin die verkracht is toen ze van het uitgaan naar huis ging, er waren mensen die haar niet geloofde, want ze was volgens hen niet knap genoeg om verkracht te worden. En ja, dat waren ook vrouwen die dat zeiden.
Bah bah bah!
Jis_ schreef:Daphara schreef:Wat allemachtig vrouw onvriendelijk zeg!
Iemand is niet knap genoeg om dickpics te ontvangen of lastig gevallen te worden? Dus wat, moeten alle vrouwen die wel dickpicks krijgen of lastig gevallen worden, maar blij zijn en het als compliment zien omdat ze knap genoeg zijn?
Ik heb een vriendin die verkracht is toen ze van het uitgaan naar huis ging, er waren mensen die haar niet geloofde, want ze was volgens hen niet knap genoeg om verkracht te worden. En ja, dat waren ook vrouwen die dat zeiden.
Bah bah bah!
Wat vreselijk voor je vriendin, onbegrijpelijk zulke reacties
Tallie1979 schreef:Waarom een roofdier een prooi uitzoekt? Omdat ze verwachten de prooi te kunnen pakken. En dan maakt het niet uit wat je draagt, of hoe je eruit ziet, want verkrachting/aanranding/sexueel onaanvaardbaar gedrag heeft er niets mee te maken of je knap bent, het gaat om de macht die het roofdier voelt.
Het feit dat bepaalde mensen zo kortzichtig zijn dat ze aangeven dat een vrouw, volgens hun standaarden, niet knap genoeg zijn om verkracht te worden, geeft wel aan hoe vreselijk veel educatie en ervaring mist. Want het gaat er niet om dat je een "lekker wijf" bent, het gaat om het roofdier met zijn lusten en gevoel van macht.
Want er zijn ook verkrachters die oude vrouwtjes aanvallen, of kinderen.
Denk daar maar eens aan.
Jis_ schreef:Daphara schreef:Wat allemachtig vrouw onvriendelijk zeg!
Bah bah bah!
Wat vreselijk voor je vriendin, onbegrijpelijk zulke reacties
Ibbel schreef:F_Orumster schreef:Er zijn in de afgelopen 5 jaar vrij veel zaken naar boven gekomen waarbij artsen hun eigen sperma hebben gebruikt. Op verschillende plekken in het land. Een oerdrift om de genen te verspreiden neemt de overhand.
Ik weet niet of het die oerdrift was.
Ik denk dat (eind jaren 60/begin jaren 70, niet te vergeten!) schaamte over 'hoe kom je aan donorsperma' toen best wel een rol gespeeld kan hebben, gevolgd door: 'ik doe het wel zelf, scheelt een hoop geregel en gedoe'
En na die eerste keren zal het ongetwijfeld gemakzucht geworden zijn. Het is wel een stuk eenvoudiger (en mogelijk ook succesvoller, met vers sperma insemineren, weten we als paardenmensen allemaal, geeft een hogere bevruchtingsgraad dan met gekoeld, laat staan diepvries)
Ik keur niets goed hè, maar je moet dit wel ook weer in historisch perspectief zetten. Eind jaren 60/begin jaren 70 was 'lever even een kwakkie' écht iets om besmuikt over te doen. Zelfs door artsen.
Ibbel schreef:Ik wilde er niet op reageren. Maar het klopt ook niet is mijn ervaring, en het was ook niet mijn betoog.
Ik ben echt geen schoonheid, toch regelmatig lastiggevallen zélfs met een 'ik lust je rauw' attitude. Ik ervaar het alleen niet als bedreigend (misschien vanwege die attitude).
En er zijn ook vrouwen die hele kleine dingen (nakijken, 'mooi' genoemd worden op SM) al als bedreigend ervaren. Dat gebeurt ook.
Daarbij zijn er net zo goed vrouwen die juist vanwege een lichamelijke beperking of niet voldoen aan 'de norm' (qua uiterlijk, schoonheid, ect) worden lastiggevallen.
Vorig jaar dat meisje (en dat is in dit geval mogelijk de verkeerde aanduiding) dat niet wilde zeggen óf ze een meisje was in Amstelveen. In elkaar geslagen omdat ze misschien wel genderdysfoor was. Omdat ze er misschien wel als een jongen uitzag. Of gewoon omdat ze vond dat ze mocht zijn wie ze was. En dat beviel een groep jongens niet.