BaileyMix schreef:Mindim schreef:Ik ben het veelal niet eens met wat er staat, dat betekent niet dat ik selectief lees hoor, ik vind het enkel niet de moeite om op te reageren.
Waar projecteer ik sterk mijn eigen gevoelens dan, behalve dat ik vind dat je als vrouw thuis moet kunnen blijven, zonder daarmee een waardeoordeel over je zelf af te roepen?
Verder ken je me helemaal niet, dus vind ik je conclusies vrij rap genomen?
Je reactie op Jis begrijp ik eerlijk gezegd niks van.
Je reageert heftig op reacties, die helemaal niet zeggen wat jij denkt dat ze zeggen. Ik lees hier nauwelijks mensen die thuisblijven inherent afkeuren, maar dat lijk jij wel in veel reacties te lezen. Wel lees ik dat er vragen worden gesteld, terechte vragen.
Ik vind het verdrietig voor je, want uit jouw houding meen ik op te maken dat je veel te maken hebt gehad met mensen die jouw keuze veroordelen. Over die gevoelens heb ik het, die je lijkt te projecteren omdat je ervanuit gaat dat mensen jouw keuze afkeuren (wat volgens mij in dit topic niet altijd het geval is).
En klopt, ik ken je niet, dit is puur wat ik voel en denk afgaande op jouw opvallende reacties.
Heftig? Oh, ik vond dat ik me aardig bedeesd had uitgedrukt

Oh je hoeft je niet verdrietig te voelen hoor, in het echte leven kaatst ik de bal prima terug en zal het me een rotzorg zijn wat men vindt, maar we zijn hier op een discussieforum, dus dan zeg ik er wat van.
Soepblik omschreef het 2 maal heel mooi en precies wat ik bedoel en ik denk dat aardig wat vrouwen met die reacties geconfronteerd worden:
Post Soepblik :
Dit is absoluut waar, echter wordt het regelmatig helemaal verkeerd verwoord waardoor het overkomt alsof thuisblijfmoeders als zielige onderdrukte vrouwen worden bestempeld, die eerst verantwoording af moeten leggen voor waarom ze dat niet zijn. En daarmee wordt onbewust gesuggereerd dat thuisblijfmoeders, wanneer ze geen zin hebben in het afleggen van die verantwoording, niet de intelligentie en kracht hebben om hun zogenaamde onfeministische positie te herkennen en daaruit te ontsnappen. En ja, dat is een heel fijn lijntje en ik denk zeker niet dat vrouwen elkaar binnen dit onderwerp bewust willen kwetsen. Maar dat gebeurt wel, en dat werkt niet. We moeten het probleem bij de wortel aanpakken.
en
Maar zie je wat hier gebeurt? Je bent het niet eens met flooo en uit dat door middel van: "weet je wel hoe kort het geleden is dat..."? Dat klinkt heel belerend. Je wordt door veel extreme feministen net zo hard afgerekend op het feit dat je niet gebruik maakt van de keuzevrijheid waar zij (godzijdank) zo lang voor hebben gevochten, als dat je vroeger door mannen thuis werd gehouden. "Waag het eens om geen gebruik te maken van de keuze die wij hebben gecreëerd". Terwijl er wel van de keuze gebruik wordt gemaakt, maar het feit dat er een keuze is betekent niet dat iedereen voor keihard carriere maken kiest.