Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:15

DP: Of jij had je anders kunnen verwoorden :D je hebt gelijk dit een forum en discussie is er altijd. Maar jij weet ook dat wat jij typt bij een ander helemaal anders kan overkomen.

Jij beschuldigt mij ervan dat ik te veel dingen invul terwijl ik door je vragen die je stelde precies hetzelfde bij jou vond. Ik denk dat de vraagstelling iets genuanceerder stellen al zou kunnen helpen dan. Het voorbeeld over die arm vond ik wel echt erover die zou ik dan weglaten :)
En ja soms is het beter om je vragen voor je te houden, en eerst te luisteren en medeleven te tonen. Kritische vragen stellen kan altijd nog. Besef dat dit kwetsend kan zijn voor de slachtoffers.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:17

Shadow0 schreef:
DuoPenotti: dit is echt onversneden victim blaming hoor:
Citaat:
Of Juist wat Tita schrijft, vrouwen zijn soms ook erg gemeen.
krijgen ze hun zin niet gaan ze zoiets doen.

Nee.
Dat zou het zijn als het nooit waar is. Of als ik soms weg zou laten.
Maar geloof dat hier heeft gestaan dat het in 5 procent van de gevallen bewezen was. Dus soms zijn vrouwen zo gemeen.

Dus weer onterecht VB.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:18

Shadow0 schreef:
DuoPenotti: dit is echt onversneden victim blaming hoor:
Citaat:
Of Juist wat Tita schrijft, vrouwen zijn soms ook erg gemeen.
krijgen ze hun zin niet gaan ze zoiets doen.

Lekker een halve post dit is op de man spelen
Laten we eerlijk zijn tegenwoordig kan niks meer

Mijn eerste natuurkunde les
Schhhhhhhhhh een klas vol vers nieuw vlees welkom dames en heren
Moet je nu eens proberen……

Dit topic is een al speculatief geweld
Ik weet niet wat er gebeurd is ik weet alleen dat veel gevolgen heeft

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:19

Het is in het kader van de gigantische beschuldigingen nogal smakeloos te gaan speculeren over de motieven van de personen die de misstanden gemeld hebben omdat iets heel soms wel eens voorkomt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:19

_San87_ schreef:
Ik vind het eigenlijk wel goed. Het voordeel dat journalisten/roddelkanalen hebben ten opzichte van politie/justitie is dat zij hun bronnen niet prijs hoeven te geven en kunnen 'roepen wat ze willen', en zo veel meer benaderbaar zijn om anoniem je verhaal te doen. Waar de journalist vervolgens meer gevallen bij kan zoeken/kan aansporen je te melden.

Het verlaagt een drempel om te vertellen wat er gebeurd is.

Ja, in dit geval. Maar hoe ze zich als een pitbull op Hazes heeft gestort is echt niet chique.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:20

Ja de halve posts van Shadow zijn ook grensoverschrijdend. En dat is al zo enorm vaak aangehaald door wel meer dan 40 mensen. Maar blijft ook gebeuren :oo

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:21

DuoPenotti schreef:
Ja de halve posts van Shadow zijn ook grensoverschrijdend. En dat is al zo enorm vaak aangehaald door wel meer dan 40 mensen. Maar blijft ook gebeuren :oo

Ga die vete ergens anders uitvechten.

DuoPenotti

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:22

Welke vete?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:23

Tussen jou en Shadow. Het boeit niemand, tem gewoon als het je stoort.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Urbanus schreef:
Popstra schreef:
Die Yvonne is de grootste roddeltante die er bestaat. Als je het dan over overschrijdend gedrag hebt dan kun je wat zij doet ook niet goed keuren!

Ze is vreselijk irritant, maar keer op keer blijken haar bronnen wel valide. Dat vind ik trouwens best wel shocking, de macht die juicekanalen hebben.

Eens. Daarom haalde ik haar ook aan. Ze is ook zeker irritant, maar als zij iets beweert, dan klopt het.

Juicekanalen lijken idd steeds meer macht te krijgen. Maar aan de andere kant staan zij er wel onafhankelijker in als bijvoorbeeld RTL Boulevard die in eerste instantie niets over Marco Borsato hadden tot ze er echt niet meer onderuit konden. Dus zoals San87 zegt is dat op zich niet eens zo'n verkeerde ontwikkeling.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Urbanus schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind het eigenlijk wel goed. Het voordeel dat journalisten/roddelkanalen hebben ten opzichte van politie/justitie is dat zij hun bronnen niet prijs hoeven te geven en kunnen 'roepen wat ze willen', en zo veel meer benaderbaar zijn om anoniem je verhaal te doen. Waar de journalist vervolgens meer gevallen bij kan zoeken/kan aansporen je te melden.

Het verlaagt een drempel om te vertellen wat er gebeurd is.

Ja, in dit geval. Maar hoe ze zich als een pitbull op Hazes heeft gestort is echt niet chique.

Oh, dat weet ik dan weet niet want ik volg haar niet, enkel Roddelpraat. Het filmpje hier is de eerste die ik ooit van haar gezien heb.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:24

DuoPenotti schreef:

Ga je nu echt posts die je niet aanstaan vergelijken met seksueel grensoverschrijdend gedrag? Ga je alsjeblieft schamen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:25

_San87_ schreef:
Oh, dat weet ik dan weet niet want ik volg haar niet, enkel Roddelpraat. Het filmpje hier is de eerste die ik ooit van haar gezien heb.

Ik zie het af en toe. Volg eigenlijk alleen Fawry.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:25

Ik heb geen vete met haar.
Dus zou niet weten waarop te temmen.

Maar halve gedeeltes quoten is gewoon vreemd. Trekt alles uit het verband

Maar wil je het daar verder over hebben. Mijn pb staat open

Urbanus schreef:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:26

DuoPenotti schreef:
Ik heb geen vete met haar.
Dus zou niet weten waarop te temmen.

Maar halve gedeeltes quoten is gewoon vreemd. Trekt alles uit het verband

Maar wil je het daar verder over hebben. Mijn pb staat open

Urbanus schreef:

Nee, alsjeblieft niet. Gewoon lekker ontopic.

DuoPenotti

Schemerdier schreef:
DuoPenotti schreef:

Ga je nu echt posts die je niet aanstaan vergelijken met seksueel grensoverschrijdend gedrag? Ga je alsjeblieft schamen.

Waar zeg ik sexueel?

Aub eerst lezen.

poes

DuoPenotti schreef:
Nee.
Maar geloof dat hier heeft gestaan dat het in 5 procent van de gevallen bewezen was. Dus soms zijn vrouwen zo gemeen.

Dus weer onterecht VB.

Soms klinkt voor mij niet als ‘in Max 5% vand e gevallen’.

De kans dat het gelogen is is veel kleiner dan dat het niet gelogen is. Toch is het 1 van de eerste dingen die jij wil zeggen bij een zaak als deze. Van alle mogelijke reacties deze kiezen (de kans bestaat dat dit gelogen is) is niet echt empathisch vind ik. Ik vind het wel degelijk victim blaming. De dader is onschuldig tot anders bewezen en het slachtoffer is eerlijk tot anders bewezen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:27

Cayenne schreef:
Eens. Daarom haalde ik haar ook aan. Ze is ook zeker irritant, maar als zij iets beweert, dan klopt het.

Juicekanalen lijken idd steeds meer macht te krijgen. Maar aan de andere kant staan zij er wel onafhankelijker in als bijvoorbeeld RTL Boulevard die in eerste instantie niets over Marco Borsato hadden tot ze er echt niet meer onderuit konden. Dus zoals San87 zegt is dat op zich niet eens zo'n verkeerde ontwikkeling.

Klopt, zij zijn echt onafhankelijk en daarom hebben ze lak aan wat nieuws als dit brengen, doet voor de centjes van John de Mol.

Urbanus schreef:
_San87_ schreef:

Ik zie het af en toe. Volg eigenlijk alleen Fawry.

Die naam ken ik van Roddelpraat, ja :)). Na-apert.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:28

DuoPenotti schreef:

Hier ga je echt te ver DP. Hou dit soort persoonlijke posts uit de discussie en verlaag je niet tot dit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:29

DuoPenotti schreef:

Dus weer onterecht VB.

Als je als eerste iets noemt wat voor 5% geldt, en niet de overige 95% (plus nog alle zaken die niet aan het licht komen, want dat maakt het aandeel vrouwen dat dat doet nog kleiner en het aantal vrouwen dat slachtoffer is van dergelijke situaties nog aanzienlijk groter) dan doe je aan victim blaming. Je zoekt de schuld eerst bij het slachtoffer zodat het probleem weggeduwd kan worden, zelfs als je weet dat dat in de verste verte niet de meest waarschijnlijke verklaring is.
Je zoekt verklaringen voor de daders, en allerlei omstandigheden waarin die er niks aan kon doen, en dat breng je niet op voor de slachtoffers. Dat is de essentie van victim blaming: de schade bij de slachtoffers leggen en niet bij de daders.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:29

DuoPenotti schreef:
Schemerdier schreef:

Waar zeg ik sexueel?

Aub eerst lezen.

Als iedereen je posts anders leest dan jij ze zou bedoelen, dien je misschien eerst eens naar jezelf te kijken ;)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:30

poes schreef:
DuoPenotti schreef:
Nee.

Dus weer onterecht VB.

Soms klinkt voor mij niet als ‘in Max 5% vand e gevallen’.

De kans dat het gelogen is is veel kleiner dan dat het niet gelogen is. Toch is het 1 van de eerste dingen die jij wil zeggen bij een zaak als deze. Van alle mogelijke reacties deze kiezen (de kans bestaat dat dit gelogen is) is niet echt empathisch vind ik. Ik vind het wel degelijk victim blaming. De dader is onschuldig tot anders bewezen en het slachtoffer is eerlijk tot anders bewezen!

Maar dat is helemaal niet het eerste wat ik zeg. En ook dat ene 1 keer. Met soms erbij.

Dus ja dat word dan behoorlijk aangedikt en overtrokken wat ik schrijf.

Is daar ook een term voor?
Vol op 1 dingetje gaan in meerdere berichten?

Dat is ook niet kloppend.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:32

Aangezien je er zelf nog altijd vierkant achter staat ga ik er op door ja :j ik mag ook de discussie aangaan. Ik overdrijf het niet want je blijft bij je standpunt en ik blijf dat victim blaming vinden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:33

Kunnen we anders gewoon weer terug naar het eigenlijke onderwerp?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:34

Jezelf hardop afvragen of iets ergs wat een ander is overkomen wel of niet klopt is in mijn beleving hetzelfde of vrijwel hetzelfde als de woorden van een ander gewoon in twijfel trekken. Alsof ze liegen, zich aanstellen... En in mijn ogen dus inderdaad victim blaming. Imo kan je (je in algemene vorm) dat niet zeggen over mensen die je niet kent, en ook niet over situaties die je zelf niet volledig kent.

Ik vind het geloof ik vooral heel erg jammer dat dit al is gelekt naar de media, en het niet even tot donderdag in de koelkast heeft gezeten zodat iedereen ook meteen weet wat er aan de hand is, wie, met wat voor bewijs. Moet je kijken wat een verhalen dit overal geeft, al dat speculeren en mensen aanwijzen, inclusief victim blaming. Dit lijkt mij op alle vlakken schadelijk, voor the voice, voor alle medewerkers bij the voice (ook voor degenen die er helemaal niks mee te maken hebben!) en uiteraard alle slachtoffers.