Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Zorg in Nederland is de meest efficiënte van heel Europa. Gemiddeld 7 ligdagen en niet onnodig, zoals bvb in Duitsland vijf dagen liggen voor een simpele bevalling.
Er word elk jaar meer geld in de zorg gepompt terwijl je kunt zeggen IC bedden erbij, echter , door Corona is het spaak gelopen omdat de ligdagen eerder een maand dan een week is. Normaal staan 26% van de ic bedden leeg en 10.000 lege ic bedden erbij betekend 17.000.000 PER DAG . En je lost het probleem van Corona niet op. Dus 365 x 17.000.000 , wie betaald dat ? Wij , en het is niet alleen de zorgpremie die we betalen , ook ongeveer 7 % van je inkomen word al ingehouden. Terwijl de rekening dan wederom bij diegenen terecht komt die nergens voor in aanmerking komen want de mensen met minder krijgen allerlei toeslagen.
Relaxed schreef:Mizora schreef:Voor de mensen die geen bezuinigingen maar juist extra geld in de zorg willen. Willen jullie daar 5% van jullie bruto salaris (dus netto bijna 10%) voor opofferen zodat de zorg er 15% bij krijgt? Of willen jullie dat anders financieren?
Edit: de bezuinigingen in de zorg zijn altijd relatief geweest. Er is niet minder geld naar de zorg gegaan, alleen minder bij gekomen.
Hoe kun je nou van 5% bruto 10% netto maken? Dat is wel heel creatief rekenen..
Relaxed schreef:Ik heb gestudeerd en werk keihard voor mijn centen, ik zou niet weten waarom 'arm' daarvan mee moet profiteren.. Ik vind nog steeds dat niet werken in Nederland teveel loont, van mij mogen de uitkeringen lager en korter (let wel, bij werkloosheid.. Niet bij ziekte) er is werk genoeg, maar teveel werk waar Nederlanders zich te goed voor voelen.
Relaxed schreef:Ik heb gestudeerd en werk keihard voor mijn centen, ik zou niet weten waarom 'arm' daarvan mee moet profiteren.. Ik vind nog steeds dat niet werken in Nederland teveel loont, van mij mogen de uitkeringen lager en korter (let wel, bij werkloosheid.. Niet bij ziekte) er is werk genoeg, maar teveel werk waar Nederlanders zich te goed voor voelen.
Mizora schreef:Relaxed schreef:
Hoe kun je nou van 5% bruto 10% netto maken? Dat is wel heel creatief rekenen..
Als je van 100 euro btuto 5 euro extra inlevert, boven op de 40 tot 50 euro die je toch al inlevert, ga je van 50 tot 60 euro netto naar 45-55 euro netto.
Dat is 8.5-10%.
Fink schreef:Klopt, de VVD heeft daar niet als enige schuld in, maar het is wel de partij van de demissionaire minister-president. Een sleutelfiguur van de Nederlandse regering. Daarin zit wel een vergrote verantwoordelijkheid.
Waarom stem je (weer) op iemand die de toeslagenaffaire heeft laten gebeuren en daardoor zelfs demissionair is geworden?
Waarom weegt dat niet zwaar genoeg mee? Hoe ver moet het gaan voordat ‘the good outweighs the bad’ niet meer geldt? En welke dingen wegen dan zo zwaar dat de toeslagenaffaire door de vingers kan worden gezien?
Ik stel deze vragen omdat ik het verontrustend vind dat de VVD na al deze trammelant nog steeds het hoogste in de peilingen staat.
fransje23 schreef:Zonnetje81 schreef:
De vvd regeert nooit in zijn uppie en daarbij wat is er mis met rijk/arm? Als ik hard werk voor mijn centen hoef ik niet 3 dubbel belasting te betalen omdat een ander te lam is om van zijn reet te komen, om die persoon vervolgens te sponseren. . (even heel zwart wit ja)
Het is dus niet zwart wit, dat bestaat namelijk niet.
Harder werken betekent niet automatisch ook veel meer geld.
Daarbij geld maakt geld en geld geeft mensen betere kansen op nog meer geld.
Als kind van ouders met een hoger inkomen heb je meer kansen,ben je bevoorrecht.
Helaas kan niemand kiezen waar hij geboren wordt.
Zonnetje81 schreef:Het leven is nou eenmaal niet eerlijk en dat je bevoorrecht bent wil niet zeggen dat je een beter of gelukkiger leven hebt. Maar iemand die veel geld verdient hoeft daarom niet meer af te geven omdat het niet eerlijk is. Een ander kan ook andere keuzes maken. Dat is nou eenmaal het leven. En niet werken moet niet lonen en daar staat de vvd onder andere voor.
Shaggy09 schreef:Zonnetje81 schreef:Het leven is nou eenmaal niet eerlijk en dat je bevoorrecht bent wil niet zeggen dat je een beter of gelukkiger leven hebt. Maar iemand die veel geld verdient hoeft daarom niet meer af te geven omdat het niet eerlijk is. Een ander kan ook andere keuzes maken. Dat is nou eenmaal het leven. En niet werken moet niet lonen en daar staat de vvd onder andere voor.
Maar hier haak ik wel af. Je kan niet verwachten dat mensen met kleine inkomens net zoveel kunnen afdragen aan de belasting als de grotere vermogens.
Shaggy09 schreef:Zonnetje81 schreef:Het leven is nou eenmaal niet eerlijk en dat je bevoorrecht bent wil niet zeggen dat je een beter of gelukkiger leven hebt. Maar iemand die veel geld verdient hoeft daarom niet meer af te geven omdat het niet eerlijk is. Een ander kan ook andere keuzes maken. Dat is nou eenmaal het leven. En niet werken moet niet lonen en daar staat de vvd onder andere voor.
Maar hier haak ik wel af. Je kan niet verwachten dat mensen met kleine inkomens net zoveel kunnen afdragen aan de belasting als de grotere vermogens.
Zonnetje81 schreef:Oh dus als je veel meer inkomen hebt moet je daarom maar de helft afgeven omdat een ander minder inkomen heeft. Hard werken voor een betere baan loont dan niet....je wordt dan afgestraft. En thuis gaan zitten niksen strijk je even een flink bedrag op. Lekker krom.
edit:
en dat iemand zijn ouders veel meer geld heeft wil niet zeggen dat ze dat geld als water uitgeven en delen met het kind. Dus ook maar een aanname dat je bevoorrecht bent in een rijker gezin.
Electra63 schreef:De VVD is nog steeds populair omdat zij rechts van het midden zitten, de auto en eigen huis (Hypotheekaftrek) zeer belangrijk zijn, niet teveel immigratie en vluchtelingen willen hebben en een kleine overheid.
Het gros van Jan Modaal en de midden- en hogere inkomens kunnen zich daar prima in vinden.
Voor de FvD-stemmers met een laag inkomen: zij willen alle toeslagen afschaffen (kleine en simpele overheid), het belastingtarief voor de topinkomens van 52% flink verlagen, zorg naar Amerikaans model![]()
Dus denk even na, als je gebruik maakt van toeslagen en een laag inkomen hebt om op FvD te stemmen
Electra63 schreef:De VVD is nog steeds populair omdat zij rechts van het midden zitten, de auto en eigen huis (Hypotheekaftrek) zeer belangrijk zijn, niet teveel immigratie en vluchtelingen willen hebben en een kleine overheid.
Het gros van Jan Modaal en de midden- en hogere inkomens kunnen zich daar prima in vinden.
Voor de FvD-stemmers met een laag inkomen: zij willen alle toeslagen afschaffen (kleine en simpele overheid), het belastingtarief voor de topinkomens van 52% flink verlagen, zorg naar Amerikaans model![]()
Dus denk even na, als je gebruik maakt van toeslagen en een laag inkomen hebt om op FvD te stemmen
Zonnetje81 schreef:Oh dus als je veel meer inkomen hebt moet je daarom maar de helft afgeven omdat een ander minder inkomen heeft. Hard werken voor een betere baan loont dan niet....je wordt dan afgestraft. En thuis gaan zitten niksen strijk je even een flink bedrag op. Lekker krom.
edit:
en dat iemand zijn ouders veel meer geld heeft wil niet zeggen dat ze dat geld als water uitgeven en delen met het kind. Dus ook maar een aanname dat je bevoorrecht bent in een rijker gezin.
Shaggy09 schreef:Relaxed schreef:Ik heb gestudeerd en werk keihard voor mijn centen, ik zou niet weten waarom 'arm' daarvan mee moet profiteren.. Ik vind nog steeds dat niet werken in Nederland teveel loont, van mij mogen de uitkeringen lager en korter (let wel, bij werkloosheid.. Niet bij ziekte) er is werk genoeg, maar teveel werk waar Nederlanders zich te goed voor voelen.
Ik ben het hier toch wel mee eens als ik eerlijk moet zijn. Iedereen krijgt tegenwoordig kansen om te gaan studeren in Nederland, ook diegene die uit een armer gezin komen. Ik zie nooit mensen bij de voedselbank die een universitaire studie hebben gevolgd.
Nu vind ik die situaties ook zeer zeker schrijnend en vind ik dat de grootverdieners flink meer belasting mogen betalen, maar ik zie ook veel uitkeringstrekkers en mensen die het wel prima vinden om lekker een jaar op de zak van de staat te teren. Heb ik 0,0 respect voor.
brokjes schreef:Relaxed schreef:Ik heb gestudeerd en werk keihard voor mijn centen, ik zou niet weten waarom 'arm' daarvan mee moet profiteren.. Ik vind nog steeds dat niet werken in Nederland teveel loont, van mij mogen de uitkeringen lager en korter (let wel, bij werkloosheid.. Niet bij ziekte) er is werk genoeg, maar teveel werk waar Nederlanders zich te goed voor voelen.
Veel dingen die goed gaan in jouw leven, zijn niet per se direct het resultaat van jouw handelen.
Er gebeurd veel meer om je heen dan dat stuk waar je zelf regie over hebt. Leven overkomt je ook deels.
Dus, fijn dat het goed gaat, maar dat zegt niet dat bij de mensen waar het minder gaat, dat dat hun eigen schuld is.
Hoe denk jij bijvoorbeeld over steun aan derde wereld landen?