mysa schreef:Niets nieuws onder de zon. Zo zit de mensheid in elkaar, al sinds diens ontstaan. Survival of the fittest ligt er aan ten grondslag. Samen doen, voor elkaar zorgen, elkaar in je waarde laten, dat doen we alleen als we er profijt van hebben. Of in elk geval, als we er geen veren voor hoeven laten.
Nee, niks nieuws nee. Maar in tijden als dit wordt het extra duidelijk en hoor je toch ook veel geluiden dat mensen het anders zouden willen zien. Is een illusie en dat begrijpt iedereen, maar we zijn mensen en het houdt je bezig.
Boras schreef:Er is wat commentaar geweest op haar uiterlijk.
Maar je hebt gelijk, uiterlijk zou niet zo'n rol moeten spelen als het bij vrouwen wel doet.
Ik vind echt dat jij er teveel op hamert dat vrouwen een achterstand hebben. Dat kan uit cijfers wel zo blijken, maar ligt aan veel meer dan puur vrouw zijn en hoe je eruit ziet, wat je achtergrond is etc.
Mensen willen vertrouwen in de politici en dan speelt een bepaald overkomen nou eenmaal mee. Er is hier ook al gezegd dat mensen Jesse Klaver een slap persoon vinden bijv en dat is een man.
En het is en blijft een keus of een vrouw een dergelijke baan aan kan en wil gaan. Als vrouwen voor iets anders kiezen, gevoelsmatig meer met thuis verbonden zijn, kiezen ze waarschijnlijk niet voor zoveel uren werken.
Nog erger; als je als vrouw zijnde, kinderen hebt en fulltime en meer werkt, hebben mensen ook commentaar.
Ik ga mensen hun prive niet volgen en richt me puur op hun politieke programma en gedrag. Achtergrond telt vast mee in de keuzes en je gedrag, maar om nou ook nog eens in iemands prive te spitten, maakt de keuzes alleen nog lastiger.
Overigens is Rutte een man en al 10jaar heeft men het over het feit dat hij geen vrouw of vriendin heeft.