Stemmen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 11:38

mysa schreef:
Niets nieuws onder de zon. Zo zit de mensheid in elkaar, al sinds diens ontstaan. Survival of the fittest ligt er aan ten grondslag. Samen doen, voor elkaar zorgen, elkaar in je waarde laten, dat doen we alleen als we er profijt van hebben. Of in elk geval, als we er geen veren voor hoeven laten.

Nee, niks nieuws nee. Maar in tijden als dit wordt het extra duidelijk en hoor je toch ook veel geluiden dat mensen het anders zouden willen zien. Is een illusie en dat begrijpt iedereen, maar we zijn mensen en het houdt je bezig.

Boras schreef:
Er is wat commentaar geweest op haar uiterlijk.

Maar je hebt gelijk, uiterlijk zou niet zo'n rol moeten spelen als het bij vrouwen wel doet.

Ik vind echt dat jij er teveel op hamert dat vrouwen een achterstand hebben. Dat kan uit cijfers wel zo blijken, maar ligt aan veel meer dan puur vrouw zijn en hoe je eruit ziet, wat je achtergrond is etc.

Mensen willen vertrouwen in de politici en dan speelt een bepaald overkomen nou eenmaal mee. Er is hier ook al gezegd dat mensen Jesse Klaver een slap persoon vinden bijv en dat is een man.

En het is en blijft een keus of een vrouw een dergelijke baan aan kan en wil gaan. Als vrouwen voor iets anders kiezen, gevoelsmatig meer met thuis verbonden zijn, kiezen ze waarschijnlijk niet voor zoveel uren werken.

Nog erger; als je als vrouw zijnde, kinderen hebt en fulltime en meer werkt, hebben mensen ook commentaar.

Ik ga mensen hun prive niet volgen en richt me puur op hun politieke programma en gedrag. Achtergrond telt vast mee in de keuzes en je gedrag, maar om nou ook nog eens in iemands prive te spitten, maakt de keuzes alleen nog lastiger.

Overigens is Rutte een man en al 10jaar heeft men het over het feit dat hij geen vrouw of vriendin heeft.

IMANDRA

Re: Stemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:03

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:04

elnienjo schreef:
Mee eens.

Er is ook zo'n politiek meisje (VVD) die er uit ziet als 'n barbiepopje en ze spreekt ook nog alsof ze net lachgas heeft geinhaleerd. Dat valt toch niet serieus te nemen in de politiek (of andere serieuze functie)?

Ga je lekker?
Eerst een hete aardappel, nu lachgas. Je hebt je commentaar wel klaarliggen hé.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:06

Pantykous schreef:
elnienjo schreef:
Er is ook zo'n politiek meisje (VVD) die er uit ziet als 'n barbiepopje en ze spreekt ook nog alsof ze net lachgas heeft geinhaleerd. Dat valt toch niet serieus te nemen in de politiek (of andere serieuze functie)?

Jij bent van zo'n andere planeet af en toe, dat kan ik vaak ook niet serieus nemen. Maar we moeten accepteren dat mensen zijn zoals ze zijn. En als zo'n 'barbiepopje' een goede boodschap heeft dan maken die looks geen fiets uit. Anders begrijp ik ook niet hoe Trump en Wilders ooit een politieke functie hebben kunnen bekleden.

Dat laatste vooral :Y) Dat het lijkt alsof ze een gebleekte dweil op hun hoofd hebben heeft blijkbaar niks uitgemaakt voor hun succes (of zelfs geholpen, het is deel van hun herkenbaarheid).
Het is triest hoe uiterlijk bij politieke vrouwen zó kwalijk wordt genomen soms, of gewoon ronduit openlijk wordt geseksualiseerd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 12:21

Op mannen is ook echt commentaar op uiterlijk, maar blijkbaar is dat zo geaccepteerd dat men dat gewend is geraakt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:27

elnienjo schreef:

Als je op uiterlijk gaat beoordelen snap ik al helemaal niet dat je op Geert Wilders stemt. Die ziet er en niet uit en hij heeft een Limburgs accent. Mensen met een Limburgs accent kan ik echt niet serieus nemen :')

Dan vind ik Rutte er leuker uit zien, en hij spreekt normaal ABN.

Het zou echt handig zijn als ze in het stemhokje foto’s van iedereen hadden, dan koos ik gewoon de knapste als premier, heb je tenminste nog wat leuks om naar te kijken tijdens zo’n persconferentie.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:31

verootjoo schreef:
elnienjo schreef:

Als je op uiterlijk gaat beoordelen snap ik al helemaal niet dat je op Geert Wilders stemt. Die ziet er en niet uit en hij heeft een Limburgs accent. Mensen met een Limburgs accent kan ik echt niet serieus nemen :')

Dan vind ik Rutte er leuker uit zien, en hij spreekt normaal ABN.

Het zou echt handig zijn als ze in het stemhokje foto’s van iedereen hadden, dan koos ik gewoon de knapste als premier, heb je tenminste nog wat leuks om naar te kijken tijdens zo’n persconferentie.

Als ze hun kleding maar aanhouden :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:33

Nou ik denk dat we daar een hele goede reden hebben om juist geen foto's te plaatsen op zo'n stemformulier, voor je het weet stemmen heel veel mensen op een super aantrekkelijk lachende NSB-er :=

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:45

pmarena schreef:
Nou ik denk dat we daar een hele goede reden hebben om juist geen foto's te plaatsen op zo'n stemformulier, voor je het weet stemmen heel veel mensen op een super aantrekkelijk lachende NSB-er :=

Oh ik vond het verschrikkelijk. Krijg er nog jeuk van, iek :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:48

Als dank dat ik het opnam voor de juistheid van de feiten omtrent Kaag krijg ik nu tot vervelens toe een Kaag banner te zien. Dat maakt haar kans op mijn stem bepaalt niet groter. Ga weg jij ~~}>

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:04

pmarena schreef:

Het was niet serieus bedoeld hoor :o :7

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:32

superpony schreef:
Op mannen is ook echt commentaar op uiterlijk, maar blijkbaar is dat zo geaccepteerd dat men dat gewend is geraakt.

Snap idd niet waarom het bij vrouwen not done lijkt te zijn commentaar te geven op uiterlijkheden, terwijl de commentaren over de oranje Trump en de flitsende bordeelsluipers van Hugo de Jonge, niet van de lucht zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:50

elnienjo schreef:

En je weet zeker dat jij niet een aantal hersencellen bent verloren doordat jij aan het lachgas hebt gezeten?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 13:58

purny schreef:
elnienjo schreef:

En je weet zeker dat jij niet een aantal hersencellen bent verloren doordat jij aan het lachgas hebt gezeten?

Je gaat echt te ver. Ik ben het niet met haar eens, maar ze is vrij om iets te vinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:58

verootjoo schreef:
pmarena schreef:

Het was niet serieus bedoeld hoor :o :7

Ik ga er vanuit dat je begrijpt dat ik dat snap en mijn reactie dat ook niet was, zie :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:02

elnienjo schreef:
superpony schreef:

Snap idd niet waarom het bij vrouwen not done lijkt te zijn commentaar te geven op uiterlijkheden, terwijl de commentaren over de oranje Trump en de flitsende bordeelsluipers van Hugo de Jonge, niet van de lucht zijn.

Met jou kan je echt geen normale/fatsoenlijke discussie voeren.

Zelden iemand meegemaakt, die zo anderen afkraakt, zo negatief is en zo veel commentaar heeft op anderen.
Jij kan misschien wel heel veel van dat blondje van de VVD leren, al heb ik geen flauw idee wie je bedoelt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:05

@superpony: elnienjo gaat ook te ver vind ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:08

Kunnen we er sowieso geen namen bij zetten als er iemand omschreven wordt?
Ik word er wel nieuwsgierig van :))

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:12

Ik gok dat Elnienjo Dilan Yeşilgöz-Zegerius bedoelt? Zij komt nog het dichtste in de buurt van de omschrijving. Haar toonhoogte kan ze natuurlijk weinig aan doen (en zo 'gek' vind ik die niet eens), maar zo'n "barbiepopje" is het imo ook niet.

Volgens mij wordt Hugo de Jonge ook niet minder serieus genomen vanwege zijn 'flitsende schoenen'. En bij Trump lag het niet-serieus-nemen toch echt aan andere zaken dan zijn uiterlijk :=. Terwijl Elnienjo nu dus wel letterlijk zegt dat we Dilan niet serieus kunnen nemen omdat ze er op een bepaalde manier uitziet? Dat is toch idioot?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 14:14

purny schreef:
@superpony: elnienjo gaat ook te ver vind ik.

Ja, maar ze mag nog steeds haar mening geven.

Als mensen vinden dat zij te ver gaat, is je verlagem tot hetzelfde niveau echt niet beter.

Of negeer het of sta erboven en hou de eer aan jezelf. Maar steeds weer iemand aanvallen op wat iemand zegt, persoonlijk worden, vind ik erg laag. Nee, sorry, dan zijn mensen echt geen haar beter. Misschien erger zelfs, want dat is doelbewust.

Je kan ook gaan nadenken waar zulke dingen vandaan komen. Ik lees hele fanatieke dingen op fb en dat zal dan wel een reden hebben dat mensen zo denken, zo schrijven etc.

Kom met goede argumenten om zo iemand iets anders te laten denken, of laat het.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 14:21

IMANDRA schreef:
Ik gok dat Elnienjo Dilan Yeşilgöz-Zegerius bedoelt? Zij komt nog het dichtste in de buurt van de omschrijving. Haar toonhoogte kan ze natuurlijk weinig aan doen (en zo 'gek' vind ik die niet eens), maar zo'n "barbiepopje" is het imo ook niet.

Volgens mij wordt Hugo de Jonge ook niet minder serieus genomen vanwege zijn 'flitsende schoenen'. En bij Trump lag het niet-serieus-nemen toch echt aan andere zaken dan zijn uiterlijk :=. Terwijl Elnienjo nu dus wel letterlijk zegt dat we Dilan niet serieus kunnen nemen omdat ze er op een bepaalde manier uitziet? Dat is toch idioot?

Dat weet je nooit zeker. Misschien hadden mensen wel anders tegenover Donald Trump gestaan als hij er anders uit zou zien. Dat zullen we nooit weten.

En sommige mensen zijn nou eenmaal wel gevoelig voor hoe iemand eruit ziet, klinkt, spreekt etc. Ik erger me ook weleens op tv aan bepaalde presentatoren en dat kan voor mij echt een minpunt van een programma zijn bijvoorbeeld.

Daarbij lijkt het er altijd op dat de 1, die geliefd is ontzettend veel kan zeggen en de ander, minder geliefde persoon altijd door de mangel wordt gehaald.

Even een off topic vb;
TVOH. Als Anouk iets scherp zegt, valt heel sm over haar heen en wordt haar gezin erbij gehaald, is haar kledingkeuze niks etc.
Alle keren dat zij een tip geeft, complimenten geeft en vriendelijk lacht, hoor je vrijwel niemand.

AliB zegt dingen met een lach, maakt grapjes van zijn commentaar en daar valt niemand echt over. Ook nog nooit gelezen dat hij zijn haar anders moet doen, verkeerde kleding aan heeft of iets anders.

Of neem Fred v Leer en een Gordon. Beiden soms scherp, maar mensen kunnen vaak van de 1 wel wat hebben en van de ander niet.

Overigens hadden we natuurlijk jarenlang een Balkenende die altijd moest aanhoren dat hij net Harry Potter leek. Lijkt een leuk grapje, maar misschien is dat het voor hem niet? Maar het klinkt aardig en lijkt grappig. Niemand die hem vraagt wat het echt met hem doet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:01

Collega van mijn oude werk had 4 jaar geleden zijn haar wit geverfd. Werd er aan hem gevraagd of hij op wilders ging stemmen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 16:36

purny schreef:
Collega van mijn oude werk had 4 jaar geleden zijn haar wit geverfd. Werd er aan hem gevraagd of hij op wilders ging stemmen

Ach ja, is een grapje. Moet echt wel kunnen. Volgens mij weet Wilders heel goed wat er gezegd wordt over zijn haar en kan hij ook behoorlijk wat hebben.

De meeste mensen zullen ook wel een spiegel in huis hebben.

Ik denk dat de samenleving vaak veel zwaarder tilt en moeilijker doet over dingen, dan de mensen zelf. Niemand kan meer wat hebben, elk grapje wordt uitgemeten en alles moet met een aai.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:53

superpony schreef:
Ik denk dat de samenleving vaak veel zwaarder tilt en moeilijker doet over dingen, dan de mensen zelf. Niemand kan meer wat hebben, elk grapje wordt uitgemeten en alles moet met een aai.

Er zit een verschil tussen kritisch zijn of als een kip zonder kop mensen beledigen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:55

Nou, over die kapsels....