US Capitol bestormd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:59

De laatste keer dat het capitool was aangevallen is ruim 200 jaar geleden werd er net gezegd. :=

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:00

LieveLoes schreef:
Op welke zender kijken jullie? Ik zit op CNN maar daar zie ik geen verslaggevers in de meute.

Nee ik ook niet

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:00

LieveLoes schreef:
Op welke zender kijken jullie? Ik zit op CNN maar daar zie ik geen verslaggevers in de meute.

Ja die stonden er echt. Er stond zelfs een man naast een van de verslaggevers te brullen :=

Blue_Eyes

Re: US Capitol bestormd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:01

Ja precies! Die had het over 'rioters' en die man stond daar te kwekken: 'We are not rioters! We are not rioters!'

Smee__

Je zag ze bij CNN wel net allemaal de trap af lopen, lijkt allemaal redelijk beheerst te gaan. Maar er hoeft maar 1 gekkie tussen te zitten.. :=

Berdien

Blue_Eyes schreef:
Ja precies! Die had het over 'rioters' en die man stond daar te kwekken: 'We are not rioters! We are not rioters!'

Ja, die! Die verslaggever bleef zo kalm, ik vond het echt knap.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:02

Dan heb ik dat net gemist! Wat een toestand toch :(

Berryz

bigone schreef:
Giolli schreef:
Volgens mij heeft hij meerdere accounts ja, hij zal het doen om een statement te maken.

Volgens mij heeft mevr Biden blond haar en is ze niet zo groot , dit is gewoon Pence en zijn vrouw vier jaar geleden die je op de rug ziet .

Zoiso een foto van de 2020 verkiezingen als je inzoomt zie je de mondmaskers

Femke_Tweety

The president seems uncapable intelectually to communicate.... etc.
Uitgesproken door Jeffries. Nu. Live.

We gaan verder met ons werk. Biden wordt ingezworen de 21e. we gaan door met dat wat ons werk is. (Hakeem Jeffries)

No one is above the law.

Femke_Tweety

Re: US Capitol bestormd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:03

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:03

Zijn die mensen die opgesteld staan in het zwart met mensen met hesjes de Nationale Garde?

(Normaal praat mijn man me bij over dit soort zaken, maar hij ligt al op bed :') )

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:04

CNN vreest een white washing. En als ik zie hoe ze de meesten maar gewoon laten gaan.. Het zou me inderdaad niet verbazen. Ik snap inderdaad dat ze de boel niet direct op scherp wilden zetten met law makers in het gebouw, maar die zijn al enige tijd eruit.

En belangrijker nog.. Wat gaat er gebeuren over twee weken? En zoals CNN zegt: dit was geen geheim. Het was aangekondigd. En de politie deed niks. Dit is echt een enorm statement dat de rioters hebben kunnen maken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:04

LieveLoes schreef:
Zijn die mensen die opgesteld staan in het zwart met mensen met hesjes de Nationale Garde?

(Normaal praat mijn man me bij over dit soort zaken, maar hij ligt al op bed :') )

Volgens mij is dat de Riot Police. De Amerikaanse variant van de ME.

Denk ik :=

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:05

All options are on the table.

Reporter vraagt:Including Impeachment?

Antwoord: All options are on the table.

Tzou toch wat zijn, in de laatste twee weken alsnog impeachment... Kan haast niet, qua tijdsbestek. Maar hij (Trump) begint het er wel naar te maken...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:05

Het is onder controle en dit gaat met een sisser aflopen als het gaat om capitol demonstranten vrij krijgen. Zo meteen avond klok en dan is het klaar. Er is nu grote politie macht aanwezig.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:06

Afbeelding

Niet verrassend.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:06

Berdien schreef:
Riot police bovenaan de trap, vegen de trap beheerst schoon. Maar ze lijken de meeste mensen maar gewoon te laten gaan. Nadat ze daar uren (!) hun gang hebben kunnen gaan.

Trump is officiëel nog president: hoe afhankelijk is politie/ national guard van zijn bevel om een riot op te breken? Want natuurlijk wilt hij deze zo lang mogelijk door laten gaan...

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:07

pien_2010 schreef:
Het is onder controle en dit gaat met een sisser aflopen als het gaat om capitol demonstranten vrij krijgen. Zo meteen avond klok en dan is het klaar. Er is nu grote politie macht aanwezig.

Alleen jammer dat er gewonden moesten vallen... en dan spreek je nog niet over de veeele besmettingen die zo'n event veroorzaakt. (En het gebouw, maar dat is wat minder belangrijk, hoewel niet goed te keuren).

Ik hoop echt dat er alsnog een impeachment volgt, maar dat ze dat dan wel goed regelen, want dat zal ook wel wat losmaken bij de Trumpies.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:07

pien_2010 schreef:

Jup.

Hoop dat het de komende dagen rustig gaat blijven.

Maar heel veel mensen, ook eigenlijk vrijwel alle hoge republikeinen, veroordelen dit.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:08

Dat durf ik zo niet te zeggen, wat zijn directe invloed is geweest. Maar hij heeft natuurlijk de afgelopen tijd wel heel veel poppetjes op belangrijke plekken nog gezet. Dat kan van invloed zijn geweest. Dat is wat ik her en der lees, zelf zit ik niet zo diep in de materie.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:09

Berdien schreef:
Riot police bovenaan de trap, vegen de trap beheerst schoon. Maar ze lijken de meeste mensen maar gewoon te laten gaan. Nadat ze daar uren (!) hun gang hebben kunnen gaan.

"Mob" is een beest met armen en benen maar geen hoofd. 1 foutje en de vlam slaat in de pan, wat ten gunste van Trump zal worden uitgelegd. Beter dat ze rustig vertrekken en mocht het tot strafrecht komen dat later via de gemaakte beelden gaat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:10

Femke_Tweety schreef:
pien_2010 schreef:

Jup.

Hoop dat het de komende dagen rustig gaat blijven.

Maar heel veel mensen, ook eigenlijk vrijwel alle hoge republikeinen, veroordelen dit.

Dat is de winst van dit idiote gedoe.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:10

tamary schreef:
Berdien schreef:

"Mob" is een beest met armen en benen maar geen hoofd. 1 foutje en de vlam slaat in de pan, wat ten gunste van Trump zal worden uitgelegd. Beter dat ze rustig vertrekken en mocht het tot strafrecht komen dat later via de gemaakte beelden gaat.

Dat hoop ik dan maar. Maar eerlijk? Ik vrees er voor.

Overigens zegt CNN net dat de manschappen die er nu staan niet! de national guard zijn. Die is nog steeds onderweg? := Dit is puur lokale politie.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:11

Nou precies, over de corona gevolgen nog maar niet te spreken. Gister hadden zij opnieuw een record aantal doden en vandaag staan ze met zo veel op elkaar. Dat kán alleen maar verdrietige gevolgen hebben. :x

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:11

Berdien schreef:
LieveLoes schreef:

Volgens mij is dat de Riot Police. De Amerikaanse variant van de ME.

Denk ik :=

Dank je wel Berdien :)

Ik vind het geruststellend om te zien dat ze tot nu toe rustig vertrekken.