Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Devic schreef:Ik ben er wel een beetje klaar mee om steeds als een soort nazi weg gezet te worden door jou omdat je wanhopig vastklampt aan een totaal onrealistisch beeld van de maatschappij. Iedere keer als er een discussiepunt komt waar je geen weerwoord op kan geven kom je met een opmerking onder de gordel. Jammer.
Devic schreef:Ik wil voorop stellen dat ik daar zelf ook geen punt in zou zien hé. Maar wettelijk gezien, ja de buurvrouw verricht werk door op jouw kinderen te passen. In plaats van geld, geef je haar voedsel. Dus betaling in natura.
Ander voorbeeld, uit mijn eigen caseload. Een man heeft een woning in Nederland maar verblijft al 5 jaar bij zijn vrouw en kinderen in Afrika. Volgens de wet mag je met een PW uitkering Max 28 dagen in het buitenland verblijven. Noemen we dit dan wel fraude?
Morganlefay schreef:Devic schreef:Ik wil voorop stellen dat ik daar zelf ook geen punt in zou zien hé. Maar wettelijk gezien, ja de buurvrouw verricht werk door op jouw kinderen te passen. In plaats van geld, geef je haar voedsel. Dus betaling in natura.
Ander voorbeeld, uit mijn eigen caseload. Een man heeft een woning in Nederland maar verblijft al 5 jaar bij zijn vrouw en kinderen in Afrika. Volgens de wet mag je met een PW uitkering Max 28 dagen in het buitenland verblijven. Noemen we dit dan wel fraude?
Andersom kan het ook, hier een uitkering van een Gemeente en een huis in het Buitenland hebben.
Is in Rotterdam door een fijne advocaat terugverwezen naar de "tekentafel"
Mindim schreef:Devic schreef:Ik ben er wel een beetje klaar mee om steeds als een soort nazi weg gezet te worden door jou omdat je wanhopig vastklampt aan een totaal onrealistisch beeld van de maatschappij. Iedere keer als er een discussiepunt komt waar je geen weerwoord op kan geven kom je met een opmerking onder de gordel. Jammer.
Kan ik me voorstellen, weet dat velen je niet zo zien hoor en dat je bijdragen reuze interessant zijn
Ceetje_bokt schreef:Ik vind deze situatie echt vreselijk voor die mevrouw. Dit voorbeeld, de toeslagenaffaire en alle andere ingewikkelde toeslagen en potjes hebben ervoor gezorgd dat ik voorstander ben van een basisinkomen voor iedereen. Een heel helder kader voor wie daarvoor in aanmerking komt en verder schaffen we alle toeslagen af. Scheelt enorm veel fraude en kosten die gemaakt worden om dit op te sporen en uit te betalen.
Devic schreef:Ik ben er wel een beetje klaar mee om steeds als een soort nazi weg gezet te worden door jou omdat je wanhopig vastklampt aan een totaal onrealistisch beeld van de maatschappij. Iedere keer als er een discussiepunt komt waar je geen weerwoord op kan geven kom je met een opmerking onder de gordel. Jammer.
Gini schreef:Devic schreef:Ik ben er wel een beetje klaar mee om steeds als een soort nazi weg gezet te worden door jou omdat je wanhopig vastklampt aan een totaal onrealistisch beeld van de maatschappij. Iedere keer als er een discussiepunt komt waar je geen weerwoord op kan geven kom je met een opmerking onder de gordel. Jammer.
Ik vind zelfs dat mods zich hierover mogen buigen. Dat het één keer gebeurt in een opwelling in het heetst van de discussie kan ik nog wel begrijpen, maar er is nu al meerdere keren die toespeling gemaakt en dat is gewoon uitermate beledigend. Iedereen die zo snel die vergelijking trekt zou echt eens 80 jaar terug in de tijd gekatapulteerd moeten worden, ik denk dat men snel genezen is van dergelijke vergelijkingen.
Loretta schreef:Devic schreef:Ik ben er wel een beetje klaar mee om steeds als een soort nazi weg gezet te worden door jou omdat je wanhopig vastklampt aan een totaal onrealistisch beeld van de maatschappij. Iedere keer als er een discussiepunt komt waar je geen weerwoord op kan geven kom je met een opmerking onder de gordel. Jammer.
Zoals ik al zei is het wel van een hele andere orde iemand die al 5 jaar in het buitenland verblijft en iemand die wat boodschappen krijgt. Wat er dan mis is met mijn beeld van de maatschappij ontgaat mij eventjes. De maatschappij is de afgelopen decennia bikkelhard geworden. In zo'n maatschappij past dit soort beleid wel.
Devic schreef:Devic schreef:Ik wil voorop stellen dat ik daar zelf ook geen punt in zou zien hé. Maar wettelijk gezien, ja de buurvrouw verricht werk door op jouw kinderen te passen. In plaats van geld, geef je haar voedsel. Dus betaling in natura.
Andersom kan het ook, hier een uitkering van een Gemeente en een huis in het Buitenland hebben.
Is in Rotterdam door een fijne advocaat terugverwezen naar de "tekentafel"
Loretta schreef:Gini schreef:
Ik vind zelfs dat mods zich hierover mogen buigen. Dat het één keer gebeurt in een opwelling in het heetst van de discussie kan ik nog wel begrijpen, maar er is nu al meerdere keren die toespeling gemaakt en dat is gewoon uitermate beledigend. Iedereen die zo snel die vergelijking trekt zou echt eens 80 jaar terug in de tijd gekatapulteerd moeten worden, ik denk dat men snel genezen is van dergelijke vergelijkingen.
Ik had het in mijn laatste post over de Stasi. Dat is iets heel anders dan Nazi.
De Stasi hield zich ten tijde van de DDR bezig met het afluisteren en volgen van burgers. Als ik dan zie dat sociaal rechercheurs mensen volgen en heimelijk fotograferen dat doet mij dat aan de Stasi denken. Alhoewel sociaal rechercheurs gelukkig geen gebruik van afluister apparatuur mogen maken.
janderegelaa schreef:Misschien moet je dit stukje over de Stasi gevangenis in Berlijn eens lezen en dan vooral over de martelingen. https://isgeschiedenis.nl/nieuws/stasi- ... r-gevreesd
Apple schreef:Wat ik mij even afvraag is hoe er vanuit de Participatiewet wordt omgegaan met klanten die gebruik maken van de Voedselbank? Deze krijgen immers ook een boodschappenpakket elke week?
Ik had het in mijn laatste post over de Stasi. Dat is iets heel anders dan Nazi.
De Stasi hield zich ten tijde van de DDR bezig met het afluisteren en volgen van burgers. Als ik dan zie dat sociaal rechercheurs mensen volgen en heimelijk fotograferen dat doet mij dat aan de Stasi denken. Alhoewel sociaal rechercheurs gelukkig geen gebruik van afluister apparatuur mogen maken.
Loretta schreef:janderegelaa schreef:Misschien moet je dit stukje over de Stasi gevangenis in Berlijn eens lezen en dan vooral over de martelingen. https://isgeschiedenis.nl/nieuws/stasi- ... r-gevreesd
Gelukkig is het fysiek worden een beetje uit de tijd geraakt. En over 40 45 heb ik het niet gehad. Wel over de woonscholen van Veenhuizen zo'n 100 jaar geleden.
Dan kan ik misschien beter een aflevering van de monitor plaatsen van enkele jaren terug. Wat djt psychisch met mensen doet is ook heel ernstig. Je hoeft iemand niet lichamelijk pijn te doen om iemand te breken. Dat kan ook heel goed psychisch
https://youtu.be/6EPvwpmZQWk
Loretta schreef:Devic schreef:Ik ben er wel een beetje klaar mee om steeds als een soort nazi weg gezet te worden door jou omdat je wanhopig vastklampt aan een totaal onrealistisch beeld van de maatschappij. Iedere keer als er een discussiepunt komt waar je geen weerwoord op kan geven kom je met een opmerking onder de gordel. Jammer.
Zoals ik al zei is het wel van een hele andere orde iemand die al 5 jaar in het buitenland verblijft en iemand die wat boodschappen krijgt. Wat er dan mis is met mijn beeld van de maatschappij ontgaat mij eventjes. De maatschappij is de afgelopen decennia bikkelhard geworden. In zo'n maatschappij past dit soort beleid wel.
Apple schreef:Wat ik mij even afvraag is hoe er vanuit de Participatiewet wordt omgegaan met klanten die gebruik maken van de Voedselbank? Deze krijgen immers ook een boodschappenpakket elke week?