Baas in eigen buik, waar ligt de grens?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:48

anjali schreef:
Er is ook nog zoiets als periodieke onthouding. Of vrijen op manieren die niet tot zwangerschap kunnen leiden.

Ik ben zelf fan van de vibrator, maar voor de meeste mensen is seks iets wat erbij hoort zoals eten en drinken. De consequentie daarvan moet niet zijn dat je ongewenst aan een kind vast komt te zitten.
Als homo of lesbienne zit je op dat punt weer goed, al wordt dat ook weer afgekeurd door veel religies.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:49

anjali schreef:
@San87: Er is echt wel meer creatiefs mogelijk hoor.

Verras me :). Wat is er nog meer mogelijk met penetratie?

Oraal? Enkel oraal en/of anaal wordt m toch niet hoor. Naast dat veel vrouwen anaal niet prettig vinden, zijn er ook genoeg mannen die er niks mee hebben.

Ik vind het verder wel schokkend dat je denkt dat periodiek onthouding een goede manier is om zwangerschap te voorkomen. Waar komt die gedachte vandaan? De priester (oprechte vraag)?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:50

oke, even een situatieschets omtrent de grens van abortus.
stel: een vrouw word zwanger maar komt er te laat achter.
echter heeft de zwangere fysieke problemen waardoor het langer dragen van de vrucht levensbedreigend is. mag de vrucht dan nog weg gehaald worden om de zwangere een kans op overleven te geven? anders heb je immers kans op twee doden.

dan nog een stapje verder.
zwangere heeft zeer ernstige psychische problemen en de kans is aanzienlijk dat zij zichzelf het leven ontneemt als ze de vrucht moet blijven dragen, waardoor de zwangere dus in levensgevaar komt.
zelfde vraag, mag het kindje nog weggehaald worden om te voorkomen dat er twee doden vallen?

voor mij is bij deze beide situaties het antwoord "ja"
imo is het leven en de gezondheid van de zwangere altijd belangrijker dan die van de vrucht, aangezien de vrouw 100% bewust is van zichzelf en het leven, en de vrucht voor zover men weet pas een bewustzijn krijgt een paar maanden na de geboorte. (waarmee ik niet wil zeggen dat een kindje gedood mag worden zolang het nog geen bewustzijn heeft)

het gaat hier dus niet om "gewoon" geen zin/tijd/geld hebben voor een kind, maar daadwerkelijk levensbedreigende situaties waarbij er "gekozen" moet worden tussen 1 of 2 doden, er van uit gaande dat de vrucht beide situaties evenals de zwangere niet overleefd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:53

@JackieLuca: De echte moodkillers dat zijn voor mij mogelijke abortussen (niet toegestaan dus dan in m'n eentje zorgen voor kindje),vieze chemische pillen,en groot risico op soa's ,niet alleen aids maar wat denk je van baarmoederhalskanker?dan moet je wel heel erg verliefd zijn op een man om al deze risico's aan te gaan.Als de initiele verliefdheid gezakt is dan vallen veel mannen ook ontzettend tegen.Ik ben er steeds verwonderd over dat vrouwen al die narigheden ondergaan en risico's nemen voor mannen die het echt niet waard zijn.Natuurlijk zijn er ook wel goede mannen die verantwoordelijk zijn voor wat ze doen,daar heb ik het hier niet over.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:55

anjali schreef:
@JackieLuca: De echte moodkillers dat zijn voor mij mogelijke abortussen (niet toegestaan dus dan in m'n eentje zorgen voor kindje),vieze chemische pillen,en groot risico op soa's ,niet alleen aids maar wat denk je van baarmoederhalskanker?dan moet je wel heel erg verliefd zijn op een man om al deze risico's aan te gaan.Als de initiele verliefdheid gezakt is dan vallen veel mannen ook ontzettend tegen.Ik ben er steeds verwonderd over dat vrouwen al die narigheden ondergaan en risico's nemen voor mannen die het echt niet waard zijn.Natuurlijk zijn er ook wel goede mannen die verantwoordelijk zijn voor wat ze doen,daar heb ik het hier niet over.

Maar geef dan eens antwoord op de vraag wat een vrouw moet doen die zwanger raakt, geen abortus mag plegen, maar geen kind wilt.

Pertinent niet.
Waar moet het kind dan naartoe?

En op bovenstaande; ook mensen in een relatie willen niet altijd kinderen. Dan ook geen sex meer?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:57

_San87_ schreef:
anjali schreef:
@San87: Er is echt wel meer creatiefs mogelijk hoor.

Oraal? Enkel oraal en/of anaal wordt m toch niet hoor. Naast dat veel vrouwen anaal niet prettig vinden, zijn er ook genoeg mannen die er niks mee hebben.

Ik vind het verder wel schokkend dat je denkt dat periodiek onthouding een goede manier is om zwangerschap te voorkomen. Waar komt die gedachte vandaan? De priester (oprechte vraag)?

Dat is de natuurlijke manier.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 15:59

anjali schreef:

Die natuurlijk onveilig is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:01

anjali schreef:
_San87_ schreef:

Maar je zei net dat dat niet kan om zwangerschap te voorkomen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:01

Onali schreef:
anjali schreef:

Maar geef dan eens antwoord op de vraag wat een vrouw moet doen die zwanger raakt, geen abortus mag plegen, maar geen kind wilt.

Pertinent niet.

En op bovenstaande; ook mensen in een relatie willen niet altijd kinderen. Dan ook geen sex meer?

Er is heel veel vraag naar adoptiekinderen door mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen en wel kinderwens hebben.En verder wil ik gehuwden die op dat moment geen kinderen willen de Kama Sutra aan.Duizenden jaren oude Indiase liefdestechnieken voor alle doeleinden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:03

anjali schreef:

De kans op baarmoederhalskanker is gelukkig klein en wordt steeds kleiner door goede opsporingsmethoden. Beide hebben we geen soa's en gebruiken we netjes anticonceptie.

Mijn vriend is alle risico 100% waard <3.

Urbanus

Re: Baas in eigen buik, waar ligt de grens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 16:08

Ben wel op de Kamasutrabeurs geweest maar dat zag er allemaal heel recent uit.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:10

anjali schreef:
Onali schreef:

Pertinent niet.

Er is heel veel vraag naar adoptiekinderen door mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen en wel kinderwens hebben.En verder wil ik gehuwden die op dat moment geen kinderen willen de Kama Sutra aan.Duizenden jaren oude Indiase liefdestechnieken voor alle doeleinden.

Maar ook die markt raakt/ is verzadigd. Bovendien zijn buitenlandse kindjes leuker.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:11

Laurora schreef:
oke, even een situatieschets omtrent de grens van abortus.
stel: een vrouw word zwanger maar komt er te laat achter.
echter heeft de zwangere fysieke problemen waardoor het langer dragen van de vrucht levensbedreigend is. mag de vrucht dan nog weg gehaald worden om de zwangere een kans op overleven te geven? anders heb je immers kans op twee doden.

dan nog een stapje verder.
zwangere heeft zeer ernstige psychische problemen en de kans is aanzienlijk dat zij zichzelf het leven ontneemt als ze de vrucht moet blijven dragen, waardoor de zwangere dus in levensgevaar komt.
zelfde vraag, mag het kindje nog weggehaald worden om te voorkomen dat er twee doden vallen?

voor mij is bij deze beide situaties het antwoord "ja"
imo is het leven en de gezondheid van de zwangere altijd belangrijker dan die van de vrucht, aangezien de vrouw 100% bewust is van zichzelf en het leven, en de vrucht voor zover men weet pas een bewustzijn krijgt een paar maanden na de geboorte. (waarmee ik niet wil zeggen dat een kindje gedood mag worden zolang het nog geen bewustzijn heeft)

het gaat hier dus niet om "gewoon" geen zin/tijd/geld hebben voor een kind, maar daadwerkelijk levensbedreigende situaties waarbij er "gekozen" moet worden tussen 1 of 2 doden, er van uit gaande dat de vrucht beide situaties evenals de zwangere niet overleefd.

Wettelijk of gevoelsmatig?
De eerste is wettelijk gezien sowieso ja, als er geen oplossingen voor zijn.
De tweede wordt moeilijker, maar zou wettelijk gezien ook “ja” moeten zijn. Ik denk dat het in de praktijk weerbarstiger is, net als dat bij euthanasie zo is. Ik verwacht dat zo iemand eerder in een psychiatrische instelling bewaakt zal worden, maar ik ben niet heel bekend met de ggz.

Het enige is dat de vrucht niet weg gehaald wordt, het kind wordt dan gewoon gehaald en op een neonatale afdeling geprobeerd in leven te houden. Het is buiten het lichaam van de vrouw levensvatbaar als de datum voor abortus verstreken is.

Hoe het in belgie zit weet ik niet, daar lijkt het me ingewikkelder.

Gevoelsmatig zou voor mij beide gevallen ook reden genoeg zijn om het kindje te halen.

Ik wist niet dat de kamasutra ook al anticonceptie was :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:11

anjali schreef:

Ik ben er strikt op tegen om mijn genen door te geven en een kind het leven aan te doen. Een kind uitbroeden voor een ander vind ik echt een enorme no go, zeker in een land waar financiele vergoeding daarvoor verboden is. Persoonlijk vind ik een ton nog niet voldoende voor alle risico's en ongemakken die je loopt.

anjali

Re: Baas in eigen buik, waar ligt de grens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:30

@Onali: Ik geloof niet dat de markt voor adoptiekinderen verzadigd is.Dat zal het ook niet gauw worden.En die wensouders reizen er de hele wereld voor af en hebben er heel veel geld voor over. Waardoor het helaas een verdienmodel is geworden inclusief uitbuiting en oplichting. Maar dat is weer een heel ander probleem. En buitenlandse kindjes leuker?Velen willen een kind wat op hen lijkt adopteren.Van dezelfde kleur dus,niet uit racistische motieven maar omdat het dan niet opvalt als geadopteerd.Uiteraard zijn hier ook weer uitzonderingen op,voor ik iemand tekort doe...

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:35

anjali schreef:
Er is ook nog zoiets als periodieke onthouding.

Periodieke onthouding kán effectief zijn, maar ik hoop echt van harte dat je dit niet aan (jonge) meiden aanraadt die niet bekend zijn met de ins en outs van het zo veilig mogelijk maken van deze methode. Dat is juist vragen om ongewenste zwangerschappen. :o

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:36

@anjali misschien ook even opzoeken hoeveel schade het aanricht voor de kinderen als die maar weggedaan worden? Op mijn werk is ongeveer 50% psychisch beschadigd vanwege adoptie. Soms is het gewoon beter als je het weghaald. Is het hard? Ja. Maar is het hard om een kind op te laten groeien met het idee dat het niet gewenst is? Ja.

En over anticonceptie, ik ben blij dat het bestaat. Er zijn ook mensen die bewust geen kinderen willen. Moeten die dan evengoed kinderen krijgen omdat het zo hoort?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:37

Ik denk dat jij een hele niet-realistische kijk op adoptie hebt Anjali... en op seks. Het feit dat jij geen man meer wil en geen seks meer wilt betekend niet dat dat een oplossing is voor de rest van de wereld he.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:38

Eerder in het topic lees ik dat de man maar geen sex moet hebben als hijzeker wilt zijn.
Een beetje verder lees ik dat dat voor een vrouw dan niet telt, nier haalbaar is.
Beetje hypocriet niet?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:39

MarcoBorsato schreef:
Ben wel op de Kamasutrabeurs geweest maar dat zag er allemaal heel recent uit.

Ze hebben de naam gebruikt maar heeft niets te maken met het oorspronkelijke boek.Kama-Sutra betekent Liefdes-leer.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:42

JackieLuca schreef:
@anjali misschien ook even opzoeken hoeveel schade het aanricht voor de kinderen als die maar weggedaan worden? Op mijn werk is ongeveer 50% psychisch beschadigd vanwege adoptie. Soms is het gewoon beter als je het weghaald. Is het hard? Ja. Maar is het hard om een kind op te laten groeien met het idee dat het niet gewenst is? Ja.

En over anticonceptie, ik ben blij dat het bestaat. Er zijn ook mensen die bewust geen kinderen willen. Moeten die dan evengoed kinderen krijgen omdat het zo hoort?

Vind jij het dan beter voor een kind dat het geaborteerd wordt dan geadopteerd?Dat is wel een erg negatieve kijk op het leven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:44

anjali schreef:
JackieLuca schreef:

Vind jij het dan beter voor een kind dat het geaborteerd wordt dan geadopteerd?Dat is wel een erg negatieve kijk op het leven.

In veel gevallen wel ja. Waarom vind je dat negatief?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:46

anjali schreef:
JackieLuca schreef:

Hoezo is dat negatief. Een geaborteerd kind weet dat niet terwijl een kind met trauma's daar zijn of haar hele leven mee moet dealen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:48

secricible schreef:
Ik denk dat jij een hele niet-realistische kijk op adoptie hebt Anjali... en op seks. Het feit dat jij geen man meer wil en geen seks meer wilt betekend niet dat dat een oplossing is voor de rest van de wereld he.

Ik heb helemaal niet tegen goede mannen en goede sex. Integendeel zelfs.Dat heb ik toch nergens gezegd. maar foute mannen en foute sex die veroorzaken een heleboel nare problemen en die kan ik wel missen als kiespijn ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:51

anjali schreef:
JackieLuca schreef:

Ja ik wil absoluut niet bevallen. Mij teveel risico's :+ Wil überhaupt niet 9 maanden zwanger zijn.