Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Bovendien kan het ook gewoon niet aangeschaft worden.
Ja, in het buitenland maar ik denk echt dat niet iedereen dat zal doen.
Magrathea schreef:Maar zolang het aantal vuurwerkincidenten afneemt bij een verbod (wat sowieso het geval gaat zijn) wordt handhaven op overgebleven incidenten een stuk makkelijker.
mvdende schreef:Dat zal tegenvallen.
Stel, ik steek een pot af, het vuurwerk zelf duurt zn 5 minuten, als je een goede pot hebt.
Dan moet politie/ handhaving wel héél dicht in de buurt zijn, willen ze binnen die 5 minuten voor mijn voordeur staan. Zeker als er in de achtertuin afgestoken wordt, ga dan als politie/ handhaving maar eens de juiste achtertuin zien te vinden binnen 5 minuten.
Vorig jaar stonden een aantal tieners het speeltuintje tegenover mijn huis te vernielen met vuurwerk. Politie gebeld, zelfs 112, maar politie kwam mooi niet. Was trouwens niet op 31-12 maar ergens eerder in de maand... Dus tot zo ver de handhaving.
Edit: ik heb een spiegelraam in mn woonkamer = Ik kon de tieners buiten wél zien, zij mij niet.
mvdende schreef:Magrathea schreef:Maar zolang het aantal vuurwerkincidenten afneemt bij een verbod (wat sowieso het geval gaat zijn) wordt handhaven op overgebleven incidenten een stuk makkelijker.
Dat zal tegenvallen.
Stel, ik steek een pot af, het vuurwerk zelf duurt zn 5 minuten, als je een goede pot hebt.
Dan moet politie/ handhaving wel héél dicht in de buurt zijn, willen ze binnen die 5 minuten voor mijn voordeur staan. Zeker als er in de achtertuin afgestoken wordt, ga dan als politie/ handhaving maar eens de juiste achtertuin zien te vinden binnen 5 minuten.
Vorig jaar stonden een aantal tieners het speeltuintje tegenover mijn huis te vernielen met vuurwerk. Politie gebeld, zelfs 112, maar politie kwam mooi niet. Was trouwens niet op 31-12 maar ergens eerder in de maand... Dus tot zo ver de handhaving.
Edit: ik heb een spiegelraam in mn woonkamer = Ik kon de tieners buiten wél zien, zij mij niet.
bigone schreef:Boete is minimaal 100 euro, wat mij betreft hadden ze het wel op 1000 mogen zetten. Nu flink knallen met illegaal vuurwerk maakt de diehards niets uit wanneer er dan ook nog 100 euro boete betaald moet worden. Maar goed, verbod is er, fijn.
secricible schreef:Zo... gommers geeft net in Beau aan dat hij de vuurwerkmaatregel ikv corona onzin vindt. Hij denkt ook dat corona nu gebruikt is voor het verbod.
Hij geeft aan dat de feestjes vooral voorkomen moeten worden, daar kan vuurwerk verbieden wel iets in betekenen maar specifiek de vuurwerkslachtoffers ziet hij niet als een probleem. Hij zegt wel heel duidelijk dat hij IC arts is en dus niet helemaal kan inschatten voor de SEH.
Pittige woorden wel denk ik van hem.
bigone schreef:Boete is minimaal 100 euro, wat mij betreft hadden ze het wel op 1000 mogen zetten. Nu flink knallen met illegaal vuurwerk maakt de diehards niets uit wanneer er dan ook nog 100 euro boete betaald moet worden. Maar goed, verbod is er, fijn.