Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:55

Goudhaan1 schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb Mark Rutte nog nooit gezien. Toch vertrouw ik erop dat hij ons land naar eer en geweten bestuurt. Ik heb de personen die wetten maken voor ons land nog nooit gezien. Toch vertrouw ik erop dat zij goede regels en wetten maken. Ik ben nog nooit in contact geweest met politieagenten, toch vertrouw ik erop dat zij de orde handhaven naar eer en geweten. Ik heb nog nooit een ongeluk gehad, toch vertrouw ik erop dat die onbekende mensen van de ambulance mij helpen mocht ik een ongeluk krijgen.

Vertrouwen leggen in iemand die je nog nooit hebt gezien/waar je nog nooit mee te maken hebt gehad, is helemaal niet raar en juist iets waarop de samenleving is gebouwd.

*kruipt onder meeleessteen vandaan*
Je vertrouwt er dus op dat bovenstaande personen doen waar ze voor betaald worden. Dat is niet zozeer vertrouwen hebben in de mens zelf, meer het vertrouwen in de functie.

Het is wel nog steeds een mens die die functie vervult.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:55

Hoop ik dan :'). Met de AI ontwikkelingen van tegenwoordig weet je t nooit he :7.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:56

Billy schreef:
Storm schreef:
Maar Evelien heeft die BVers wel een lesje geleerd, en half België ook. Iedereen denkt wel 10 keer na voordat hij of zij iets stuurd. Punt is gemaakt, dat zeker.

Half bokt heeft niks geleerd, die geloven nog in het goede in de mens en niet in eigen verantwoordelijkheid :D

Als dit oprecht is wat je uit dit topic haalt, heb je echt niet goed gelezen. :(:)

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:23

_San87_: Een mens die ook gewoon ontslagen wordt, op het moment dat hij zijn werk niet fatsoenlijk doet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:25

Goudhaan1 schreef:
_San87_: Een mens die ook gewoon ontslagen wordt, op het moment dat hij zijn werk niet fatsoenlijk doet.

Ja. Maar je gaat er toch van uit dat iemand zijn/haar werk goed doet, me dunkt. Vertrouwt erop dat die mens zijn/haar functie goed vervult. Of doe jij dat niet?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:57

Storm schreef:
Ik ben helaas door schade en schande wijs geworden en vertrouw alleen mijzelf, mijn beste vrienden en familie. De rest moet heel hard zijn best doen om mijn vertrouwen te winnen.
Ik loop al wat langer mee en heb heel wat keren mijn hoofd gestoten, óók in de liefde. Zeer hard in de liefde zelfs, van mijn (nu ex)man waar ik het meest op vertrouwde.
Dus vind ik het stom en onbegrijpelijk om een vrouw te vertrouwen die je vreemd laat gaan en je om naaktbeelden vraagt, ja.

Jij bent door schade en schande wijs geworden. Deze mannen ook!
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 17-09-20 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:00

Fransje, ik denk maar zo dat de situatie niet vergelijkbaar is, wat een naar commentaar!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:02

Ik heb getemd, wat een nare persoonlijke aanval.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:05

Bedoel het niet naar, zal het wel aanpassen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:12

Ik begrijp het wel fransje, en ik voel me niet aangevallen. Ik snap dat je mij in wil laten zien dat ook ik maar een mens ben en dat het iedereen kan overkomen. Je hoeft van mij je post niet aan te passen, ik lees het niet negatief.

Ja, je hebt ook wel gelijk, het is een fout, iedereen is menselijk. Dat klopt. En ik snap ook dat deze mannen vreselijk balen. Maar ik hoop dat ze balen omdat ze hun gezin zo'n pijn hebben gedaan, en niet omdat ze gesnapt zijn. Daar zit een groot verschil in. En ik denk dat het hele verschil van mening hier ook in ligt. Zijn ze verdrietig omdat ze tegen de verkeerde persoon zijn aangelopen (dus medelijden met zichzelf) of zijn ze verdrietig omdat ze inzien wat ze gedaan hebben met hun gezin?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:16

Punt blijft dat het ten eerste al bijzonder is hoe mensen kunnen genieten van de fouten van andere. Ten tweede kunnen veroordelen zonder naar hun eigen fouten te kijken.

Denk dat iedereen zichzelf weleens voor de kop slaat om dingen die naïef waren. Dat je te goed van vertrouwen was etc. Dat is menselijk en kan iedereen overkomen ook bekende mensen.

Dat ze naaktfoto's sturen is niet het grootste probleem voor de families. Dat is het rondsturen en veroordelen door "het volk".

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:19

Storm schreef:
Ik begrijp het wel fransje, en ik voel me niet aangevallen. Ik snap dat je mij in wil laten zien dat ook ik maar een mens ben en dat het iedereen kan overkomen. Je hoeft van mij je post niet aan te passen, ik lees het niet negatief.

<3

Heb het al aangepast maar ben blij dat je het oppakt zoals ik het bedoelde!
Niet gemeen maar meer als een spiegel!
Iedereen maakt fouten/verkeerde inschattingen daar ben je mens voor.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:20

Hoe weet jij dat, fransje? Je hebt toch geen idee wat er zich binnen die families afspeelt. Ze kunnen naar de media wel mooi weer spelen, maar misschien speelt er binnen de families wel veel meer en is het sturen van de naaktfoto’s wel een probleem.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:23

fransje23 schreef:
Dat ze naaktfoto's sturen is niet het grootste probleem voor de families. Dat is het rondsturen en veroordelen door "het volk".

Nou, als een van die mannen mijn man geweest zou zijn (en ik heb in dezelfde situatie gezeten maar mijn ex is geen bekend persoon) dan is het toch afschuwelijk dat je weet dat een ander, onbekend persoon, het geslachtsdeel van je partner heeft gezien, en dat je partner haar ook heeft gezien. Dan voel je je wel behoorlijk bedrogen hoor. Je verwacht toch ook dat je partner, als bekent persoon, genoeg hersenen heeft om te weten dat dit tegen hem gebruikt kan worden.
Daarom zou ik dubbel zo nijdig zijn als ik een van de vrouwen was.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:24

Storm schreef:

Ja, je hebt ook wel gelijk, het is een fout, iedereen is menselijk. Dat klopt. En ik snap ook dat deze mannen vreselijk balen. Maar ik hoop dat ze balen omdat ze hun gezin zo'n pijn hebben gedaan, en niet omdat ze gesnapt zijn. Daar zit een groot verschil in. En ik denk dat het hele verschil van mening hier ook in ligt. Zijn ze verdrietig omdat ze tegen de verkeerde persoon zijn aangelopen (dus medelijden met zichzelf) of zijn ze verdrietig omdat ze inzien wat ze gedaan hebben met hun gezin?

Ik neem aan voornamelijk dat laatste. Wellicht een combinatie van beide, je mag best verdrietig zijn omdat jij zelf een verkeerde inschatting gemaakt hebt waardoor je letterlijke privé te grabbel ligt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:25

Fitzroy schreef:
Hoe weet jij dat, fransje? Je hebt toch geen idee wat er zich binnen die families afspeelt. Ze kunnen naar de media wel mooi weer spelen, maar misschien speelt er binnen de families wel veel meer en is het sturen van de naaktfoto’s wel een probleem.

Ja is misschien wel een probleem maar dat probleem wordt nog vele malen groter als het halve land er een oordeel over heeft.
Als je bij de bakker scheef aangekeken wordt, het in de roddelbladen staat etc.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:27

Dus de vraag is, hadden deze mannen hun gezin beter moeten en kunnen beschermen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:29

Dat is de vraag niet. Want dat antwoord is overduidelijk. Maar iets waar je niks meer aan verandert. Nu moet er gedeald worden met de consequenties en dat lukt een stuk beter wanneer de halve Benelux lekker bij z'n eigen privé blijft.

De vraag is dus, hoe kom je zoiets te boven en wat trek je er voor lering uit.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 17-09-20 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:29

Storm schreef:
fransje23 schreef:

Nou, als een van die mannen mijn man geweest zou zijn (en ik heb in dezelfde situatie gezeten maar mijn ex is geen bekend persoon) dan is het toch afschuwelijk dat je weet dat een ander, onbekend persoon, het geslachtsdeel van je partner heeft gezien, en dat je partner haar ook heeft gezien. Dan voel je je wel behoorlijk bedrogen hoor. Je verwacht toch ook dat je partner, als bekent persoon, genoeg hersenen heeft om te weten dat dit tegen hem gebruikt kan worden.

Maar wat als het hele dorp het ook had gezien?
Als ze bij de supermarkt jou scheef aan zouden kijken als "de vrouw van degene van de foto's"?
Het volksgericht maakt het probleem nog veel groter.

En waarom doen mensen dat? Alleen om zichzelf even beter te voelen als het "lijdend voorwerp".

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:30

Storm schreef:
Dus de vraag is, hadden deze mannen hun gezin beter moeten en kunnen beschermen?

Nee, hadden de mensen die de foto's gedeeld hebben aan de consequenties voor het gezin moeten denken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:31

fransje23 schreef:
Storm schreef:

Als ze bij de supermarkt jou scheef aan zouden kijken als "de vrouw van degene van de foto's"?

En waarom doen mensen dat? Alleen om zichzelf even beter te voelen als het "lijdend voorwerp".

Leedvermaak is niet voor niets een bestaand woord.

Ook weer een stukje afscherming/beschermingsmechanisme dat in de mens zit.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:35

Naar mijn idee geen beschermingsmechanisme meer een soort uiting van een minderwaardigheidscomplex. Lekker een ander uitlachen om zijn fouten...
Dan voel je je zelf wel even beter zonder dat je er veel voor hoeft te doen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:37

fransje23 schreef:

Dat had ik niet erg gevonden. Ik was namelijk klaar met die man.
En ik kan me behoorlijk afsluiten voor wat andere mensen denken. Het boeit me weinig gelukkig. Ik had het aan de ene kant wel grappig gevonden vermoed ik. Eigen schuld dikke bult, en dat hij dus de verkeerde tegen was gekomen.

Misschien kijk ik hier ook anders tegenaan omdat dit erg dichtbij komt met wat mij is aangedaan door mijn ex. Ik was uiteindelijk blij dat ik het wist en dit gaf mij de zet om het huwelijk te verbreken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:45

Maar bedenk dat ze jou ook zou hebben veroordeeld. Achter je rug om gaan praten etc.
Gaat niet alleen om "de banketstaaf" van de foto's :+ ;)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:47

Krijg je van die opmerkingen als: "hij zal thuis wel niet aan zijn trekken zijn gekomen".