Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:52

bigone schreef:
Och, wanneer je een aantal jaren geleden bij de politie solliciteerde hadden ze het liefst mensen met een kleurtje, multiculti achtergrond en turks of marokaans sprekend.

Logisch toch? Politie is een organisatie die de hele tijd met de maatschappij heeft te maken. Dan is er dus niet 1 blauwdruk van de ideale politieagent die over alles past. De kracht zit 'm dan juist in dat een organisatie breder is, en daardoor ook beter een maatschappelijke rol kan vervullen.

Dat geldt trouwens voor heel veel beroepen / organisaties: zorgen dat je niet een te homogeen geheel vormt helpt om breed te blijven, flexibel te kunnen kijken, in contact te komen met mensen en ideeen die je anders over het hoofd zou hebben gezien. Dat doe je niet door een idee te hebben van de perfecte kandidaat en dan 20 keer proberen exact degene te vinden die daar het meest op lijkt, maar door juist ook breed te zoeken naar verschillen en aanvulling van elkaar.

BigOne

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:08

Helemaal met je eens Shadow, politie en andere openbare gezagsdragers zouden een afspiegeling van de maatschappij moeten zijn maar het kan niet zo zijn dat je voor deze organisaties goede mensen laat lopen omdat je aan je quotum moet komen. Op geen enkel vlak trouwens, ik ben voor de juiste persoon op de juiste plek en niet je plekje krijgen omdat je rood wit zwart of donkerblauw bent en dat gebeurde wel.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:13

Met je eens bigone.
En als vrouw zijnde vind ik dat ook voor het vrouwen quotum.
Als de man die dan solliciteert beter is hoort ook hij de functie te krijgen en niet de vrouw als dat maar moet voor een quotum.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:22

Tancreda4 schreef:
lenaa_tje schreef:
En dat is hier niet? Mijn vmbo’er met Nederlandse naam wordt wel aangenomen bij de jumbo die met de buitenlandse naam niet. Krijgt geen eens een reactie op een ingevuld formulier. Tussen dat formulier of de achtergrond van de leerling is geen verschil hoor.

Dat kan idd discriminatie zijn. Of gewoon weg een enorme stapel waar iemand uit is geplukt en gelijk is aangenomen.
Ik heb ook tig sollicitaties gedaan waar niet eens een afwijzing op is gekomen. Nooit iets heb gehoord. Of een standaard afwijzing 'er zijn teveel reacties en jij valt er buiten'. En ik draag geen hoofddoek en heb een NL naam. Gebeurd meer en overal. Om dan maar direct over discriminatie te praten vind ik dan lastig. Want dit gebeurd overal en met iedereen.

En ik ook en dat is prima maar over het algemeen staan ze hier te springen om jeugd want lekker goedkoop is. En het valt gewoon op dat de kinderen met een Buitenlandse achternaam meer formuliertjes invullen dan de Nederlandse klinkende achternamen en dat vind ik zorgelijk. En ik vind dat er een heel aantal mensen weg schuiven dat dit niet gebeurd.
Vorig jaar was er nog in het nieuws dat huisjesmelkers bewust mensen weigeren met een kleurtje ..

En ik sta helemaal niet achter de demonstratie juist vanwege de tijd waarin we leven maar racisme bijna ontkennen vind ik helemaal zorgelijk.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:28

bigone schreef:
Helemaal met je eens Shadow, politie en andere openbare gezagsdragers zouden een afspiegeling van de maatschappij moeten zijn maar het kan niet zo zijn dat je voor deze organisaties goede mensen laat lopen omdat je aan je quotum moet komen. Op geen enkel vlak trouwens, ik ben voor de juiste persoon op de juiste plek en niet je plekje krijgen omdat je rood wit zwart of donkerblauw bent en dat gebeurde wel.

Vandaar dat ze bij gelijke geschiktheid de voorkeur krijgen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:31

Karl66 schreef:
bigone schreef:

Vandaar dat ze bij gelijke geschiktheid de voorkeur krijgen.

En dat vind ik niet eens zo verkeerd eigenlijk. Ik ben nu volop aan het solliciteren voor een baan in Duitsland en daar staat onder veel vacatures dat ze nadrukkelijk sollicitaties van vrouwen, gehandicapten, buitenlanders, andere etniciteiten, religies enzo waarderen. Wanneer de kandidaten gelijk zijn, gaat de voorkeur dan naar iemand die tot de minderheidsgroep binnen het bedrijf/de organisatie hoort.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:40

Maar als ze die 30 % bij een vrouwenquotum niet halen is de kans best wel eens groot dat ze een goede man laten gaan. Dat die gelijke geschiktheid toch even onder de mat geschoven word.
Dat zal zo met andere groepen niet anders zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:45

Citaat:
Man weigert mondkapje te dragen en mishandelt meerdere buschauffeurs in Roosendaal
Een 32-jarige man is dinsdagochtend op het busstation in Roosendaal aangehouden omdat hij meerdere buschauffeurs zou hebben mishandeld, die hem weigerden te vervoeren. Hij wilde geen mondkapje dragen, had geen vervoersbewijs en misdroeg zich.

Robyn van Gorsel 03-06-20, 15:35 Laatste update: 16:15
Het dragen van een mondkapje is verplicht in het openbaar vervoer sinds maandag 1 juni. De Angolese man was het hier niet mee eens en ging door het lint toen hij voor de tweede keer geweigerd werd door een buschauffeur. Hierop volgde een vechtpartij waarbij de man twee buschauffeurs mishandelde.

Omstanders die het voorval zagen gebeuren, belden rond 06.50 uur de politie. Agenten hielden de 32-jarige man aan. De verdachte verzette zich vervolgens tegen zijn arrestatie en spuugde een agent vol in zijn gezicht. Ook beledigde hij de agenten.

Besmet
Zowel de twee buschauffeurs als een agent deden aangifte van mishandeling. De agenten deden ook aangifte van belediging. Toen de man later werd voorgeleid voor een hulpofficier van justitie gaf hij aan dat hij besmet is met corona. Uit een blaastest bleek dat hij teveel had gedronken. Dit gegeven wordt meegenomen als strafverzwarende maatregel.

AD

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:46

elnienjo schreef:
Citaat:
Man weigert mondkapje te dragen en mishandelt meerdere buschauffeurs in Roosendaal
Een 32-jarige man is dinsdagochtend op het busstation in Roosendaal aangehouden omdat hij meerdere buschauffeurs zou hebben mishandeld, die hem weigerden te vervoeren. Hij wilde geen mondkapje dragen, had geen vervoersbewijs en misdroeg zich.

Robyn van Gorsel 03-06-20, 15:35 Laatste update: 16:15
Het dragen van een mondkapje is verplicht in het openbaar vervoer sinds maandag 1 juni. De Angolese man was het hier niet mee eens en ging door het lint toen hij voor de tweede keer geweigerd werd door een buschauffeur. Hierop volgde een vechtpartij waarbij de man twee buschauffeurs mishandelde.

Omstanders die het voorval zagen gebeuren, belden rond 06.50 uur de politie. Agenten hielden de 32-jarige man aan. De verdachte verzette zich vervolgens tegen zijn arrestatie en spuugde een agent vol in zijn gezicht. Ook beledigde hij de agenten.

Besmet
Zowel de twee buschauffeurs als een agent deden aangifte van mishandeling. De agenten deden ook aangifte van belediging. Toen de man later werd voorgeleid voor een hulpofficier van justitie gaf hij aan dat hij besmet is met corona. Uit een blaastest bleek dat hij teveel had gedronken. Dit gegeven wordt meegenomen als strafverzwarende maatregel.

AD

Wat wil je hier mee zeggen?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:46

Vraag ik me ook af :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:48

Goh. Dat was exact mijn vraag :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:50

Destination schreef:

Duizenden demonstranten staan voor o.a. dit soort types te demonstreren en als de politie ze dan op een gegeven moment wél hard aanpakt dan zal er wel weer snel racisme worden geroepen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:50

bigone schreef:
Helemaal met je eens Shadow, politie en andere openbare gezagsdragers zouden een afspiegeling van de maatschappij moeten zijn maar het kan niet zo zijn dat je voor deze organisaties goede mensen laat lopen

Waarom kan dat niet zo zijn? Ik zou zeggen dat het getalsmatig noodzakelijk is dat IEDERE organisatie goede mensen laat lopen, want er zijn meer goede mensen in de wereld dan de 10, 100 of 1000 mensen die je in de organisatie op kunt nemen.

Citaat:
Op geen enkel vlak trouwens, ik ben voor de juiste persoon op de juiste plek en niet je plekje krijgen omdat je rood wit zwart of donkerblauw bent en dat gebeurde wel.

Ik niet trouwens, ik ben in het algemeen juist meer voor het denken vanuit de kwaliteit van de mensen, en daar dan een goede organisatie omheen zetten.

Dit is een zijstapje, maar zeker in Amerika is die balans zo ver doorgeslagen dat er tot in detail geregelde bedrijfsprofielen zijn waarbij de mens helemaal onzichtbaar is geworden. Tot het punt waarop je geen persoon of professional meer bent, maar regeltjesuitvoerder.
Ik ben fundamenteel meer op uitgaan van menselijke verscheidenheid, en dat dan samen brengen. Zonder een onderscheid over wie er 'beter' is en wie niet, en meer hoe we kunnen samenwerken.

En ik snap echt heus wel dat je wel degelijk selectie nodig hebt. Natuurlijk heb je ook de goede mensen nodig, met kennis en opleiding en feeling. Maar de focus op individuele 'sterren' die goed moeten zijn slaat door. En geeft de mensen die het idee hebben dat zij zo'n ster zijn ook erg vatbaar voor supremacy*-denken: dat zij, omdat ze slimmer/beter/passender zijn recht hebben op een zekere positie. En dat is gewoon niet zo.

*supremacy, maar niet noodzakelijkerwijs white supremacy.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:52

elnienjo schreef:
Destination schreef:

Duizenden demonstranten staan voor o.a. dit soort types te demonstreren en als de politie ze dan op een gegeven moment wél hard aanpakt dan zal er wel weer snel racisme worden geroepen.

Voor dit soort types?! Want George Floyd spuugde in de politie zijn gezicht en beledigde de agenten? Wat generaliseer je weer lekker.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:53

De enige overeenkomst is de kleur van zijn huid. En kijk, dát is nou precies waar het misgaat. Dank, een beter voorbeeld bestaat niet.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:54

elnienjo schreef:
Destination schreef:

Dit is echt weer zo'n idiote opmerking. In elke huidskleur vind je mensen die niet deugen. Zullen we het anders eens hebben over het feit dat ontzettend witte Nederlandse mannen in het buitenland pedofiele acties verrichten? Dat noemen we toch ook geen racisme? Als je racistisch bent, bok dan alsjeblieft op uit dit topic.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:56

sureido schreef:
Voor dit soort types?! Want George Floyd spuugde in de politie zijn gezicht en beledigde de agenten? Wat generaliseer je weer lekker.

Nee, maar hij werd wel gearresteerd voor vals geld en werkte zijn arrestatie tegen. Het is niet alsof het in een vacuum plaatsvond.

elnienjo schreef:
Destination schreef:

Maar er zijn ook heel veel goede mensen. Of zullen we ook de gay pride maar afschaffen, want er zijn vast ook wel homo's of transgenders met een strafblad.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:57

Een agent is maandagavond in het Noorderplantsoen in het gezicht gespuugd. De spuger deed dit nadat hij werd aangesproken op het feit dat hij geen anderhalve meter afstand hield.
Agenten stuitten tijdens hun fietsronde door het plantsoen op een groep van acht mensen, die geen anderhalve meter afstand van elkaar hielden. De acht werden daarop aangesproken door de agenten.

Meerdere waarschuwingen
Het merendeel van de groep nam alsnog genoeg afstand. Maar één van hen, een 41-jarige Groninger, deed dit ook na meerdere waarschuwingen niet.

'Deze man', zegt politiewoordvoerder Anthony Hogeveen, 'vond het nodig om meerdere malen met mijn collega's in discussie te gaan en hem uiteindelijk ook te bespugen.'

Spuugmasker
De man is is onmiddellijk na het voorval aangehouden. 'Hij kreeg daarbij ook een spuugmasker om. Hij is ingesloten voor verder verhoor', aldus Hogeveen.

Want dit is natuurlijk ook iets wat alleen zwarte mensen doen.. Of toch niet.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:58

Waar wordt gezegd dat het een man met een donkere huidskleur is dan?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:59

sureido schreef:
Een agent is maandagavond in het Noorderplantsoen in het gezicht gespuugd. De spuger deed dit nadat hij werd aangesproken op het feit dat hij geen anderhalve meter afstand hield.
Agenten stuitten tijdens hun fietsronde door het plantsoen op een groep van acht mensen, die geen anderhalve meter afstand van elkaar hielden. De acht werden daarop aangesproken door de agenten.

Meerdere waarschuwingen
Het merendeel van de groep nam alsnog genoeg afstand. Maar één van hen, een 41-jarige Groninger, deed dit ook na meerdere waarschuwingen niet.

'Deze man', zegt politiewoordvoerder Anthony Hogeveen, 'vond het nodig om meerdere malen met mijn collega's in discussie te gaan en hem uiteindelijk ook te bespugen.'

Spuugmasker
De man is is onmiddellijk na het voorval aangehouden. 'Hij kreeg daarbij ook een spuugmasker om. Hij is ingesloten voor verder verhoor', aldus Hogeveen.

Want dit is natuurlijk ook iets wat alleen zwarte mensen doen.. Of toch niet.

Waar wordt hier gezegd dat het om een blanke man gaat dan?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:59

Niobe schreef:

Hij komt uit Angola en 1% van de inwoners van Angola is wit, dus er is een hele grote kans dat deze man een donkere huidskleur had.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:00

Destination schreef:
Niobe schreef:

Hij komt uit Angola en 1% van de inwoners van Angola is wit, dus er is een hele grote kans dat deze man een donkere huidskleur had.

Oké, maar dat hoeft niet, dat wordt nu alleen gesuggereerd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:00

Niobe schreef:

Het gaat toch om wat Elnienjo schrijft? Dat mensen voor ‘dit soort types’ staat te protesteren.

We weten allemaal dat wanneer het gaat om een andere afkomst dit in het nieuwsbericht staat.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:06

elnienjo schreef:
Destination schreef:

You are the problem

Niet jij in je uppie hoor, maar mensen die redeneren zoals jij.
En die het probleem in zulke redenaties niet (kunnen?) herkennen.

Dit is exact waar het misgaat. 'dat soort type'

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:09

sureido schreef:
Niobe schreef:

Het gaat toch om wat Elnienjo schrijft? Dat mensen voor ‘dit soort types’ staat te protesteren.

We weten allemaal dat wanneer het gaat om een andere afkomst dit in het nieuwsbericht staat.

Hoezo? In het andere artikel wat genoemd wordt, wordt Groninger gezegd, dat kan ook van alles omvatten. In het artikel van elnienjo staat Angolese man, oké, de kans is aanzienlijk dat hij donker is, maar er zijn heus mensen die naar Angola emigreren, dus het hoeft echt niet.

De huidskleuren worden in dit geval echt door jullie zelf ingevuld. Inclusief elnienjo die daar vervolgens ook nog eens belachelijk op reageert.