Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:De organisatie is Groningen is zelf racistisch bezig.RTV Noord schreef:Opvallend was dat de organisatie aangaf dat zwarte mensen vooraan moesten zitten, en witte mensen achteraan. Volgens de organisatie is dit gevraagd om zwarte mensen zichzelf zo veel mogelijk te laten zien. Het was geen keiharde regel, maar vooral een oproep, aldus de organisatie.
De ironie.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/709207/V ... aal-update
Quebelle schreef:Ach hou op man! Worden de witte hier met de knie op de keel tegen de grond gewerkt misschien? Dit is een vraag van een zwarte groep mensen, die protesteerd voor zwarte mensen tegen politiegeweld, een groep mensen die iedere dag op alle vlakken tegengewerkt word door witte mensen op alle sociaal politieke en economische vlakken. Het is niet omdat ze pro zwart zijn en gebruik willen maken van het kleine platform die zwarte mensen in europa hebben dat ze ant-wit zijn.
enzino schreef:Daar komt het meestal toch op neer?
Mensen die het hardst roepen tegen racisme te zijn spenderen hun hele dag met andere mensen te classificeren op basis van ras in de hoop een "misstand" te vinden waar ze zich kwaad om kunnen maken. Tegen racisme zijn maar wel mensen verschillend behandelen op basis van huidskleur.
Pantykous schreef:Natuurlijk kunnen we dat wel oplossen. Niet gelijk direct vandaag maar je moet ergens beginnen. Etnisch profileren en wit privilege is ook gewoon hier aanwezig. Dan is het wel makkelijk om te zeggen dat je er allemaal niks aan kunt doen als je ook niet degene bent die er last van heeft toch?
Quebelle, ik snap wel waar je vandaan komt maar je manier van communiceren slaat niet bepaald bruggen. Je bereikt het tegenovergestelde nu.
Cer schreef:Quebelle schreef:Ach hou op man! Worden de witte hier met de knie op de keel tegen de grond gewerkt misschien? Dit is een vraag van een zwarte groep mensen, die protesteerd voor zwarte mensen tegen politiegeweld, een groep mensen die iedere dag op alle vlakken tegengewerkt word door witte mensen op alle sociaal politieke en economische vlakken. Het is niet omdat ze pro zwart zijn en gebruik willen maken van het kleine platform die zwarte mensen in europa hebben dat ze ant-wit zijn.
Ik vind dat jij een heel agressieve manier van discussieren hebt... de autoriteit straalt er vanaf...
Generaliserend en beschuldigend...
Ik vind het een heel belangrijk onderwerp maar voornamelijk jouw posts weerhielden mij ervan om actief mee te praten... maar inhoudelijk wil ik er nog steeds niets over kwijt vanwege jouw vijandige houding.. vind ik wel jammer... het is echt een belangrijk onderwerp...
Gini schreef:Snap ik, maar dat is moeilijk. Dit is een delicaat onderwerp. Als dan iemand je misinterpreteert of meteen de aanval op jou inzet, is dat heel wat minder fijn en moeilijker los te laten dan wanneer het gaat over welk beleg je tussen je boterham doet.
Cer schreef:Quebelle schreef:Ach hou op man! Worden de witte hier met de knie op de keel tegen de grond gewerkt misschien? Dit is een vraag van een zwarte groep mensen, die protesteerd voor zwarte mensen tegen politiegeweld, een groep mensen die iedere dag op alle vlakken tegengewerkt word door witte mensen op alle sociaal politieke en economische vlakken. Het is niet omdat ze pro zwart zijn en gebruik willen maken van het kleine platform die zwarte mensen in europa hebben dat ze ant-wit zijn.
Ik vind dat jij een heel agressieve manier van discussieren hebt... de autoriteit straalt er vanaf...
Generaliserend en beschuldigend...
Ik vind het een heel belangrijk onderwerp maar voornamelijk jouw posts weerhielden mij ervan om actief mee te praten... maar inhoudelijk wil ik er nog steeds niets over kwijt vanwege jouw vijandige houding.. vind ik wel jammer... het is echt een belangrijk onderwerp...
Gini schreef:Snap ik, maar dat is moeilijk. Dit is een delicaat onderwerp. Als dan iemand je misinterpreteert of meteen de aanval op jou inzet, is dat heel wat minder fijn en moeilijker los te laten dan wanneer het gaat over welk beleg je tussen je boterham doet.
_Penotti schreef:Geef dan ook even aan dat er agenten zijn neer geschoten gisteren?
Of tellen die niet?!