Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Dan mag het niet, want er zit patent op. En ja, dan baal je echt.
Ik vind het gebruik van afbeeldingen van de echte merken ook storend. En ja, daar doe je ook niets tegen.
Sheran schreef:Wat eerder werd gezegd vind ik dan wel weer treffend: er wordt nu net gedaan alsof je recht hebt op al die spullen. Minder te besteden hebben kan natuurlijk ook gewoon als gevolg hebben dat je minder verschillende spullen kan kopen.
mvdende schreef:Ik denk dat als iedereen zwom in het geld, er een stuk vaker producten van dichtbij huis zouden worden aangeschaft.
Ik zou ook liever vlees kopen van bijvoorbeeld koopeenkoe.nl
Speciale vuilniszakken gebruiken die beter zijn voor het milieu.
Bio hondenpoepzakjes kopen ipv plastic.
Mijn tanden poetsen met een bamboe tandenborstel.
Merkproducten kopen van bijvoorbeeld ruffwear, die in de usa gemaakt worden.
De realiteit is echter dat ik niet zo rijk ben.
En dus koop ik goedkope plastic vuilniszakken en poepzakjes, koop ik het goedkoopste vlees uit de supermarkt en poets ik mn tanden met een gangbare plastic tandenborstel.
En bestel ik zo nu en dan wat bij Ali.
Ja, omdat het euro's scheelt als ik een vergelijkbaar product hier in Nederland moet kopen en zeker als dat product ook nog eens fair trade moet zijn....
verootjoo schreef:Ik ben ook helemaal niet rijk, maar goede kleding is van zo’n goede kwaliteit dat het heel lang mee gaat. En dus dragen de kinderen gerust goede merkkleding tweedehands gekocht. Soms verkoop ik het zelfs derdehands daarna nog door. En de nieuwe spullen ook voor de helft van het geld.
Vlees koop ik van een goede slager maar eet nog liever geen vlees dan supermarkt vlees
sevke schreef:germie schreef:Dan mag het niet, want er zit patent op. En ja, dan baal je echt.
Ik vind het gebruik van afbeeldingen van de echte merken ook storend. En ja, daar doe je ook niets tegen.
In China mag dat wel. Zij hoeven zich niet aan de Westerse patentwetgeving te houden. Of misschien wel, maar ze hebben beslist van het niet te doen. In het onlangs getekend handelsverdrag met de VS ‘beloven’ de Chinezen er ‘meer rekening mee te houden’.
Bv met de hondentuigjes van Julius K9. Een Chinese fabrikant gebruikt gewoon een origineel tuigje in zijn reclamefilmpje, maar je krijgt uiteraard een replica. Daar mag dat. En als jij dat tuigje daar bestelt, omzeil je de wetgeving, want hier mag dat niet.
MarcoBorsato schreef:verootjoo schreef:Ik ben ook helemaal niet rijk, maar goede kleding is van zo’n goede kwaliteit dat het heel lang mee gaat. En dus dragen de kinderen gerust goede merkkleding tweedehands gekocht. Soms verkoop ik het zelfs derdehands daarna nog door. En de nieuwe spullen ook voor de helft van het geld.
Vlees koop ik van een goede slager maar eet nog liever geen vlees dan supermarkt vlees
Zelfde hier.
Ik koop mijn jurkjes niet goedkoop in maar ik heb het meeste al sinds mijn studietijd. Tijdloze mooie stukken.
Askja schreef:Je kunt ook tweedehands kopen.
Ik begrijp mooit zo goed waarom mensen voortdurend nieuwe, goedkope kleding willen om die na een paar maanden alweer weg te doen.
Met een beetje slim kopen, een mix van nieuw en tweedehands, en af en toe investeren in duurdere basisstukken,kun je je ook duurzaam en toch leuk kleden (en door je geen hol aan te trekken van modetrends, dat wil ook wel helpen).
Ik zou weleens een lijst willen zien van al die unieke 'made in China artikelen' die je echt nergens anders vandaan kunt krijgen. Volgens mij is overal wel een alternatief voor te vinden, als je maar zoekt, en niet per se voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten
Sunnda schreef:Mij zul je nooit vinden in de action, en al helemaal niets bestellen op ali bijvoorbeeld.
Ik snap mensen die het om financiele redenen doen, maar met genoeg inkomen sponsor ik liever de plaatselijke slager, bakker en boer.
Shadow0 schreef:Askja: er is vast wel een alternatief te vinden, maar mij lukt het meestal niet. Echt ontzettend frustrerend, vooral omdat ik vaak gewoon wil vervangen wat ik al had, alleen dan is het er ineens niet meer.
Dat liep al mis voor AliExpress trouwens, zo heb dus ook wel een gesprek gevoerd met een winkel:
"ik ben op zoek naar handschoenen"
"sorry, het seizoen is voorbij"
"Maar er ligt sneeuw buiten!"
(Ja, dat was al een tijdje terug.)
En als ik een rode trui wil, dan is het 'seizoen' alleen maar deprimerend donkerblauw of beige, dat soort dingen.
(Al koop ik kleding eigenlijk meestal niet via internet.)
Sunnda schreef:Mij zul je nooit vinden in de action, en al helemaal niets bestellen op ali bijvoorbeeld.
Ik snap mensen die het om financiele redenen doen, maar met genoeg inkomen sponsor ik liever de plaatselijke slager, bakker en boer.
LadyMadonna schreef:Sunnda schreef:Mij zul je nooit vinden in de action, en al helemaal niets bestellen op ali bijvoorbeeld.
Want die verkoopt telefoon hoesjes, speelgoed, opladers en slippers
MarlindeRooz schreef:Waar denk je dat die hoesjes vandaan komen dan?