Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:08

Babootje schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt. Nu leefden mensen in de middeleeuwen ook een stuk korter dus dat kan meegespeeld hebben.

Klopt. Maar tussen 6 en 35 zat ook daar flink wat jaren.

Schemerdier schreef:
Maar dat heeft natuurlijk geen invloed op de redenen waarom wij nu pedofilie als ontoelaatbaar beschouwen (geen volwaardige toestemming mogelijk, nog niet seksueel volgroeid, machtsverhouding). Dit speelde even goed voor een twaalfjarig meisje uit de middeleeuwen dat moest trouwen met iemand van dertig.

Nee, want in de Middeleeuwen hadden kinderen geen rechten. Dus wat jij zegt bestond allemaal niet.

Nu gelukkig wel, waardoor relaties met kinderen niet normaal zijn.

Schemerdier

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:28

Ik bedoel dat wat Babootje zei, dat de levensduur kan meespelen, niet relevant is, want dat onze huidige bezwaren nog altijd toegepast kunnen worden op de middeleeuwen, ongeacht hoe oud men toen gemiddeld werd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:37

Schemerdier schreef:
Ik bedoel dat wat Babootje zei, dat de levensduur kan meespelen, niet relevant is, want dat onze huidige bezwaren nog altijd toegepast kunnen worden op de middeleeuwen, ongeacht hoe oud men toen gemiddeld werd.

Oh sorry, verkeerd gelezen :o.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:41

_San87_ schreef:
Nikass schreef:
Niet meer?

Vroeger was pedofilie heel normaal. In bepaalde delen op de wereld nog steeds.

Maar dat is toch subjectief? Ik ben van mening dat pedofilie nooit in onze maatschappij heeft gepast.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:44

Nikass schreef:
_San87_ schreef:

Vroeger was pedofilie heel normaal. In bepaalde delen op de wereld nog steeds.

Maar dat is toch subjectief? Ik ben van mening dat pedofilie nooit in onze maatschappij heeft gepast.

Dat is wat anders. Die mening ben ik ook toegedaan. Maar vroeger werd daar anders over gedacht, en in bepaalde delen van de wereld denkt men daar nog steeds anders over.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:55

Ik begrijp dat de term "normaal" wat vertekend. Ik schreef dat ik het niet normaal vind alle je als volwassene verliefd wordt op/seksuele gevoelens hebt voor een kind en daarmee bedoel ik niet alleen maar dat je dan afwijkt van de norm. Dat lijkt me namelijk nogal een inkoppertje.

Ik ben van mening dat er iets in de ontwikkeling van de persoonlijkheid is misgegaan wanneer je deze ongelijke relatie ambieert, wanneer je opgewonden wordt van een kinderlijfje en fantasieën hebt om daar iets mee te doen, waarbij je jezelf blijkbaar kunt wijsmaken dat het kind er dan ook van zal genieten.
Als je dat interview leest met die vrouwelijke pedofiel dan staat daar als eerste dat ze het contact met kinderen zoveel mogelijk vermijdt. Waarom zou je dat doen? Waarom zou je de fout ingaan als je in contact komt met een kind? Is dat alleen al niet wezenlijk anders dan bij een homo of vrouwelijke hetero die prima met mannen om kan gaan zonder zich dan aan ze te vergrijpen?
Daarbij vind ik het heel vreemd om het onrecht dat in vroegere tijden plaatsvond ten aanzien van kinderen of vrouwen af te doen als dat dat toen de norm was en daarmee blijkbaar ok
Je zegt toch ook niet dat de strafkampen van Siberië in die maatschappij pasten omdat dat destijds Stalins norm was?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:14

_San87_ schreef:
Nee, want in de Middeleeuwen hadden kinderen geen rechten. Dus wat jij zegt bestond allemaal niet.

Hoe dat werkt weet ik niet maar in de middeleeuwen waren kinderen volgens mij zelfs koning of koningin, regeerder etc.... dus in hoeverre die volwaardig werden gezien (ja met regenten etc.. )
En daarnaast was inteelt ook niet heel gek.. dus om de huidige normen en waarden langs die van heul vroegah te leggen is misschien wat scheef?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:34

Cer schreef:
_San87_ schreef:

Hoe dat werkt weet ik niet maar in de middeleeuwen waren kinderen volgens mij zelfs koning of koningin, regeerder etc.... dus in hoeverre die volwaardig werden gezien (ja met regenten etc.. )
En daarnaast was inteelt ook niet heel gek.. dus om de huidige normen en waarden langs die van heul vroegah te leggen is misschien wat scheef?

Dat doe ik niet. Ik geef alleen aan dat het vroeger wel normaal was.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:05

Nou ja je zegt dat ze geen rechten hadden... maar ze waren zelfs landleiders.. Zo bedoel ik het eigenlijk meer..

"geen rechten" klinkt als 'ze waren uitschot'.. Maar als ze gekroond konden worden en konden trouwen (en wat daar wellicht bij hoort, bij het huwelijk) als minderjarige keken ze er toen wellicht simpelweg anders tegenaan.. zo bedoel ik het.

Net als wat al aangegeven werd, op sommige plekken is het heden ten dagen normaal om sex te hebben met minderjarigen... ga ze maar eens uitleggen dat dat niet zo is... (ik snáp werkelijk niet wat iemand bezielt om zoiets ook maar te bedenken), maar het heeft iig niet perse altijd iets met een slechte jeugd te maken, meer met wat men gewend is. en blijkbaar hebben mensen niet altijd (of soms zelfs regematig niet) het verstandelijk vermogen om zélf te bedenken dat iets niet kan ..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:11

Cer schreef:
Nou ja je zegt dat ze geen rechten hadden... maar ze waren zelfs landleiders.. Zo bedoel ik het eigenlijk meer..

"geen rechten" klinkt als 'ze waren uitschot'.. Maar als ze gekroond konden worden en konden trouwen (en wat daar wellicht bij hoort, bij het huwelijk) als minderjarige keken ze er toen wellicht simpelweg anders tegenaan.. zo bedoel ik het.

Net als wat al aangegeven werd, op sommige plekken is het heden ten dagen normaal om sex te hebben met minderjarigen... ga ze maar eens uitleggen dat dat niet zo is... (ik snáp werkelijk niet wat iemand bezielt om zoiets ook maar te bedenken), maar het heeft iig niet perse altijd iets met een slechte jeugd te maken, meer met wat men gewend is. en blijkbaar hebben mensen niet altijd (of soms zelfs regematig niet) het verstandelijk vermogen om zélf te bedenken dat iets niet kan ..

Ah zo. Vroeger waren er geen kinderrechten, laat ik het zo zeggen. Dus ze hadden net zoveel of net zo weinig rechten als een volwassene. Waarbij een koning meer kon maken dan een bedelaar, nou ja, je snapt wat ik ermee wil zeggen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:40

Nikass schreef:
Ik begrijp dat de term "normaal" wat vertekend. Ik schreef dat ik het niet normaal vind alle je als volwassene verliefd wordt op/seksuele gevoelens hebt voor een kind en daarmee bedoel ik niet alleen maar dat je dan afwijkt van de norm. Dat lijkt me namelijk nogal een inkoppertje.

Ik ben van mening dat er iets in de ontwikkeling van de persoonlijkheid is misgegaan wanneer je deze ongelijke relatie ambieert, wanneer je opgewonden wordt van een kinderlijfje en fantasieën hebt om daar iets mee te doen, waarbij je jezelf blijkbaar kunt wijsmaken dat het kind er dan ook van zal genieten.
Als je dat interview leest met die vrouwelijke pedofiel dan staat daar als eerste dat ze het contact met kinderen zoveel mogelijk vermijdt. Waarom zou je dat doen? Waarom zou je de fout ingaan als je in contact komt met een kind? Is dat alleen al niet wezenlijk anders dan bij een homo of vrouwelijke hetero die prima met mannen om kan gaan zonder zich dan aan ze te vergrijpen?
Daarbij vind ik het heel vreemd om het onrecht dat in vroegere tijden plaatsvond ten aanzien van kinderen of vrouwen af te doen als dat dat toen de norm was en daarmee blijkbaar ok
Je zegt toch ook niet dat de strafkampen van Siberië in die maatschappij pasten omdat dat destijds Stalins norm was?

Exact.
Daarom vind ik dat je het niet onder het kopje geaardheid kan plaatsen.
De meneer in het programma heeft zelf al aangegeven regelmatig naar de stad te gaan, puur om te kijken naar de kinderen of om met ze te praten. En niet op een leuke, kindvriendelijke manier. Hij doet dat met een reden en met bijbedoelingen. Ik vind dat fout en gevaarlijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:11

Ja precies wat ik eerder ook aangeef...

maar is dat dan dus semi-vergelijkbaar met iemand die bijvoorbeeld dan ook onhandelbaar wordt (naar eigen zeggen) omdat ze een maand geen sex gehad hebben?
Dat is ook iets wat ik niet snap.. echt.. hoe dan?
"oh ik sta al een maand droog, ik blijf maar binnen want anders rand ik iemand aan..."

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:00

Cer, dat heb ik inderdaad ook nog nooit begrepen.
Hoe kun je in vredesnaam bang zijn dat je per ongeluk te ver gaat :?
Misschien als je zwak begaafd bent of onder invloed van alcohol of drugs. Maar met je heldere volle verstand gebeurt er toch niets? Zowel, dan wilde je dat gewoon. Al zou ik nog zo verliefd zijn om mijn getrouwde buurman, dan is dat toch echt heus geen gevaar dat ik hem ineens toch bespring of zo, mijn principes zijn heul wat sterker dan een langzwevend feromoontje :=

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:12

Er zit een groot verschil tussen zeggen en doen, ik denk dat het vooral grootspraak is. Al snap ik niet dat je zoiets überhaupt zegt maar oké.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:43

_San87_ schreef:
Babootje schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt. Nu leefden mensen in de middeleeuwen ook een stuk korter dus dat kan meegespeeld hebben.

Klopt. Maar tussen 6 en 35 zat ook daar flink wat jaren.

Nou zeker. Maar op je 12e was het niet ongewoon om je eerste kind te krijgen.
Gelukkig is wat dat betreft de wereld wel verander.
En normaal vind ik het niet, nooit overigens.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:57

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:59

Wat is er apart aan Vice?

Overigens heeft Alberto Stegeman ook ooit eens een vrouwelijke profiel ontmaskerd, zij was een turncoach.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:08

Sizzle schreef:
Misschien als je zwak begaafd bent of onder invloed van alcohol of drugs. Maar met je heldere volle verstand gebeurt er toch niets? Zowel, dan wilde je dat gewoon. Al zou ik nog zo verliefd zijn om mijn getrouwde buurman, dan is dat toch echt heus geen gevaar dat ik hem ineens toch bespring of zo, mijn principes zijn heul wat sterker dan een langzwevend feromoontje :=

Er zijn zoveel stoornissen waardoor mensen geen remmingen hebben. Invloed van alcohol en drugs daarbij is dan groot. Dus ja, ik zeg maar chemisch castreren of helemaal is dan ook echt de enige oplossing.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:12

Nikass schreef:

Neurobioloog en hersenonderzoeker Dick Swaab wil meer onderzoek naar pedofilie, als een van de weinige wetenschappers. Hij was volgens mij een van de eersten die het een geaardheid noemde, obv onderzoeken uit het buitenland:
Dick Swaab schreef:
Wat maakt een mens tot pedofiel?
'Onze seksuele oriëntatie wordt deels genetisch bepaald, en deels beïnvloed door omgevingsfactoren in de baarmoeder, zoals roken en drinken tijdens de zwangerschap, stress en medicijnengebruik. Vervolgens is het karakter vastgelegd en kan je hooguit nog enige invloed uitoefenen op het gedrag. Je kunt iets doen aan beheersing van impulsen, de richting van de seksualiteit verander je niet .'

Jouw uitspraak: "waarbij je jezelf blijkbaar kunt wijsmaken dat het kind er dan ook van zal genieten" is een aanname van jou, ik denk dat lang niet alle pedofielen dit zichzelf wijsmaken, de meeste kindermisbruikers daarentegen wel.

Misschien vermijdt ze contact met kinderen omdat ze zich schuldig voelt alleen al als ze naar kinderen kijkt. Zo lees ik het althans. Niet omdat ze bang is dat ze zich aan een kind zou vergrijpen. Ik vind haar een goed voorbeeld van waar je eerder naar vroeg, ze lijdt vooral omdat wat ze is, op geen enkele manier geaccepteerd wordt in onze maatschappij, ook niet als je daar niets mee doet. En ze wil kinderen geen pijn doen, dus wil niets met haar gevoelens doen. Maar dat maakt eigenlijk niets uit, het taboe blijft enorm. Er is alleen maar afkeer en wantrouwen, dat zie je ook terug in de berichten hier, ook in die van jou. Dat snap ik overigens heel goed hoor.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:37

Babootje schreef:
Sizzle schreef:

Er zijn zoveel stoornissen waardoor mensen geen remmingen hebben. Invloed van alcohol en drugs daarbij is dan groot. Dus ja, ik zeg maar chemisch castreren of helemaal is dan ook echt de enige oplossing.

En dan liefst iedereen wat een hetro vrouw kan net zoveel kwaad doen. Verplicht castratie voor iedereen :=

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:55

soesita schreef:
Samblabla schreef:
Therapie helpt niet bij dit soort gasten, het is een geaardheid en ze zijn er manipulatief en zeggen alles om maar door de 'test' te komen. Bij mij in de familie zit namelijk zo'n vieszak en heeft nu gelukkig tbs.

En voor de rest veralgemenen we niet. :roll:

Ik veralgemeen niks hoor. Maar dit soort gasten zoals die in het filmpje zijn een heel ander niveau. Pedofielen die niks met hun gevoelens doen en hulp zoeken heb ik diepe respect voor.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:06

Marie_Anne schreef:
Nikass schreef:

Neurobioloog en hersenonderzoeker Dick Swaab wil meer onderzoek naar pedofilie, als een van de weinige wetenschappers. Hij was volgens mij een van de eersten die het een geaardheid noemde, obv onderzoeken uit het buitenland:
Dick Swaab schreef:
Wat maakt een mens tot pedofiel?
'Onze seksuele oriëntatie wordt deels genetisch bepaald, en deels beïnvloed door omgevingsfactoren in de baarmoeder, zoals roken en drinken tijdens de zwangerschap, stress en medicijnengebruik. Vervolgens is het karakter vastgelegd en kan je hooguit nog enige invloed uitoefenen op het gedrag. Je kunt iets doen aan beheersing van impulsen, de richting van de seksualiteit verander je niet .'

Jouw uitspraak: "waarbij je jezelf blijkbaar kunt wijsmaken dat het kind er dan ook van zal genieten" is een aanname van jou, ik denk dat lang niet alle pedofielen dit zichzelf wijsmaken, de meeste kindermisbruikers daarentegen wel.

Misschien vermijdt ze contact met kinderen omdat ze zich schuldig voelt alleen al als ze naar kinderen kijkt. Zo lees ik het althans. Niet omdat ze bang is dat ze zich aan een kind zou vergrijpen. Ik vind haar een goed voorbeeld van waar je eerder naar vroeg, ze lijdt vooral omdat wat ze is, op geen enkele manier geaccepteerd wordt in onze maatschappij, ook niet als je daar niets mee doet. En ze wil kinderen geen pijn doen, dus wil niets met haar gevoelens doen. Maar dat maakt eigenlijk niets uit, het taboe blijft enorm. Er is alleen maar afkeer en wantrouwen, dat zie je ook terug in de berichten hier, ook in die van jou. Dat snap ik overigens heel goed hoor.

Nou ja er zijn denk ik twee opties als je fantaseert over seks met kinderen:
1 is dat het kind er vrijwillig aan meedoet en/of ervan geniet
2 is dat het kind het niet wil/het vreselijk vindt en dat je het als volwassene afdwingt
Je kunt een discussie gaan voeren over welke fantasie ziekelijker is, maar imo zijn ze allebei gestoord.

Je blijft maar "taboe" aanhalen. Maar het gaat wmb niet om een taboe, ik kan er in alle openheid over praten, ik erken dat het bestaat. Ik vind het alleen niet acceptabel. Dat is iets anders.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:14

Ik denk dat pedofielen ook gewoon impulsbeheersing hebben. Echter, als wij de getrouwde buurman niet bespringen doen we dat ook omdat we weten dat we nog 1000en andere opties hebben om te seksen en de liefde te vinden. Een pedofiel heeft dat niet, en snakt toch ook gewoon net als wij allemaal naar liefde en genegenheid. Omdat in hun hoofd de kinderen op gelijk niveau staat als een partner voor ons, kan ik me zo voorstellen dat ze er voor kiezen om kinderen helemaal uit de weg te gaan. Nooit iets mogen en kunnen kan tot grote frustraties leiden.

Althans, dat stel ik me zo voor als ik me in zo iemand inbeeld.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:39

Voor seksen hoef je in principe niet verliefd te zijn.
Verder zijn er zat mensen die nooit een fijne relatie krijgen, dat is niet uniek of zo.
Ik ken ook wel iemand die wat graag een gezinnetje zou willen maar nog nooit iemand gevonden. Thats life.
Ik snap ook echt niet waarom priesters zo nodig kleine kinderen moeten pakken ipv een hitsige non (die zijn er vast ook).