Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 08:18

Ook dit blijft natuurlijk speculatie, maar ik kan het mij wel voorstellen wat er wordt beschreven in dit artikel in de Volkskrant: Digitale ontdekkingsreis leidde Jan uit Ruinerwold naar de buitenwereld. Het stuk eindigt hiermee:

de Volkskrant schreef:
‘Ben aangesloten op je pagina. Voel me helemaal thuis daar’, stuurde hij vorige week iemand die een motivatiekanaal bijhoudt over zelfontwikkeling en zich inzet ‘voor jongeren met een moeilijk verleden’. Jan: ‘Het komt me mooi uit om een beetje extra motivatie op te pakken, want ik sta nu net voor de grootste beslissing van mijn leven. Ben nog moed aan het verzamelen om het te doen.’

_Covergirl_

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 08:41

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:15

Politie is nu bezig met een forensisch onderzoek op de boerderij... Zullen er nieuwe aanwijzingen zijn? Waar zijn ze naar op zoek? Ben zo benieuwd naar het hele verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:35

:(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:37

Djali schreef:
Mij lijkt het echt gewoon een sektegeval.

Wellicht is Jan het nieuwe gezinshoofd geworden vanwege hun zieke vader, en heeft hij als 'belangrijk persoon' beschikking over een laptop, smartphone, internetaansluiting,... in verplicht gevangenschap zouden ze hem dat nooit geven want een berichtje naar de buitenwereld met 'help mij', is zo verstuurd, toch?

Hij had duidelijk een crush op de cafébaas, blijkt uit zijn instagramaccount.
Heeft die verliefdheid een soort van verlate puberteit bij hem losgemaakt en is hij daardoor de dingen anders beginnen zien, waardoor hij bereid was om voor het eerst met iemand hierover te praten?

Wat een speculaties zeg. Laten we het even bij de feiten houden anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:38

Echt he :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:42

Dat denk ik ook.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:44

Omdat het zo ontzettend weinig toevoegt en de hele media staat al vol met speculaties.. :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:46

Relaxed schreef:
Omdat het zo ontzettend weinig toevoegt en de hele media staat al vol met speculaties.. :+

Daar irriteer ik me mateloos aan. De ene krant/nieuwszender maakt het nog bonter dan de ander.
Er is alweer zoveel bijgesteld en aangepast. Ik ga over 2 weken eens serieus luisteren of ze wat feiten hebben ipv vermoedens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:46

Reageer er dan niet op, scheelt weer een pagina aan reacties :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:50

Djali schreef:

Hou je gewoon bij de feiten en als je iets deelt doe het dan met bron ;) Schrijf je gedachtes gewoon in je eigen dagboek, daar zijn die dingen voor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:51

Nou doe je het weer :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:53

Dus jij post de grootste onzin en een ander mag daar niet op reageren? Juist 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:54

Je zei zelf toch dat het zo weinig toevoegde -O- waarom er dan aandacht aan besteden?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:56

Djali schreef:

Wat een flauwekul zeg.

Djali schreef:
Nou doe je het weer :=

So, ik vind je nogal brutaal in je reactie.

Djali schreef:
Je zei zelf toch dat het zo weinig toevoegde -O- waarom er dan aandacht aan besteden?

Om ervoor te zorgen dat mensen niet hun fantasieën plaatsen en er een eigen waarheid van maken?
Daardoor krijgen verhalen een eigen leven.

Het is naar mijn mening erg genoeg wat er gebeurd is en daar hoeve anderen geen zelf verzonnen details aan toe te voegen.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 17-10-19 10:59, in het totaal 2 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:57

Relaxed schreef:

Niet om het een of ander, maar Bokt staat vol met reacties in allerlei topics die vallen onder de noemer: voegt niks toe.
Het is een open forum, dus zulke dingen gebeuren.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:01

Djali schreef:

Het werkt hier blijkbaar zo: X vind dat jou reactie niks toevoegt. Om dat te benadrukken gaat X er dan juist wel op reageren, grappig toch?:):).
Vervolgens komen er de zgn papagaai bokkers, die ook nog even gaan roepen dat het niks toevoegt. En zo wordt weer een pagina vol gekletst.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:02

Ninette schreef:
Politie is nu bezig met een forensisch onderzoek op de boerderij... Zullen er nieuwe aanwijzingen zijn? Waar zijn ze naar op zoek? Ben zo benieuwd naar het hele verhaal.

Echt waar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:06

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 09:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:07

Djali schreef:
We zijn hier àllemaal uit ramptoerisme hoor :)

Oh ja? Spreek alsjeblieft voor jezelf, niet voor anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:08

CharleyT schreef:
Relaxed schreef:

Niet om het een of ander, maar Bokt staat vol met reacties in allerlei topics die vallen onder de noemer: voegt niks toe.
Het is een open forum, dus zulke dingen gebeuren.

Niet om het een of ander, maar ik ben niet de enige die hier reageert op de vele speculaties. Het is gewoon heel irritant dat je je hier door een hoop onzin moet worstelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:10

Tuurlijk wel, je bent benieuwd naar het hoe en wat van het verhaal.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:15

@Relaxed

Weet ik hoor, dat jij niet de enige bent, ik volg al vanaf de eerste pagina :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:17

Djali schreef:
Inderdaad CharleyT, bedankt, dat was ook mijn idee. Al voegt mijn reactie helemaal NIETS toe. Dat mag nu eenmaal op bokt :) Jullie kunnen altijd temmen als mijn reactie verwijderd moet worden wegens te weinig onderbouwing.

We zijn hier àllemaal uit ramptoerisme hoor :)

Waarom ik denk dat het wat met een sekte te maken heeft:

Hier een artikel over de broer van de 58-jarige man, die zijn boekje opent over het sektarisch karakter van de Oostenrijker:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/broer-over-josef-b-die-spookgezin-van-vrijheid-zou-hebben-beroofd-hij-zat-in-een-sekte-en-voelde-zich-beter-dan-jezus~a7f67b12/

Over de verliefdheid van Jan, zie zijn account @jan.zon.dorsten op instagram, lees de omschrijving bij foto's over "Chrissy". Ik kreeg een PB dat dit een fake account is maar dan wil ik wel eens horen hoe het zit met de oudere posts.

Dus ja, ik vraag mij zeker af of liefde ervoor gezorgd heeft dat er dingen gingen veranderen. En nee, ik zie daar geen graten in.
Zou een mooi extraatje zijn voor de Hollywoodfilm die eraan komt, toch?

Geen dank, graag gedaan, ik lees veel op Bokt, maar reageer relatief weinig. Vind ik topic en/of bepaalde reacties niet echt interessant, dan is het Doooor naar het volgende topic.
Er zijn wel enige medebokkers die ik al lezend ben gaan herkennen. En ook hun stijl van reageren, en geloof het of niet, ze lijken vast te zitten in een bepaald reactie-format.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:22

Dat zijn ook zeker mijn bevindingen :o
Bedankt +:)+