Winged schreef:PlantsTho schreef:Ik zeg nergens dat ik het doden van dieren acceptabel vind, onder welke omstandigheid dan ook. Ik spreek alleen mijn verbazing uit dat mensen zich ineens zorgen maken over het doden van dieren, als dat uiteindelijk toch al het geval zou zijn. Activisten in de schuur of niet. Naar mijn mening zouden deze dieren er in eerste instantie al niet eens moeten zijn. Het lijkt er dus op dat je mij woorden in de mond wil leggen.
Het verschil is dat in het ene geval de dieren sterven voor consumptie dus met een doel. Als ze nu moeten worden afgemaakt dan heeft dat geen doel. Sterker nog, dan wordt het een kostenpost.
Wat er gisteren gebeurde is niet in het belang van de dieren. Ze hebben stress ervaren, de actievoerders hebben IN de luchttoevoer voor dieren gezeten. Daar zijn dieren aan overleden. Dus ik vraag mij af: Is het een doel van deze actievoerders geweest om juist extra leed te veroorzaken puur voor naamsbekendheid? Het grootste deel van de actievoerders (80%!!!) kwam niet uit Nederland. Hebben dus al helemaal geen weet van de regelgeving hier en hoe de lijnen lopen. Sterker nog, het overgrote gedeelte van de Nederlandse bevolking heeft al geen idee.
'De boer kan heus wel wat aanpassen'. Nee, de meeste boeren zitten al met het minimumloon, verdienen in veel gevallen onder modaal. Waar moet het geld dan vandaan komen voor aanpassingen? Juist, uit een betere prijs. Maar die willen onze vrienden van unilever niet betalen. Want de consument wil zo goedkoop mogelijk en unilever wil ook een inkomen hebben.
Het doel van deze activisten is niet dat er aanpassingen in de stal worden gedaan, maar dat er discussie ontstaat over het houden van dieren op zich.
Ik heb het volgens mij al gezegd, maar ik denk ook niet dat dit de manier is om daar aandacht voor te vragen. Waar ik me in dit topic over verbaas is dat mensen het ineens zo erg vinden dat die dieren misschien wel worden afgemaakt, terwijl dat altijd het uiteindelijke einde zou zijn geweest.