Schoten in tram Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:07

Arme mensen en familie ;( Breekt echt mijn hart.

Rennie89

Re: Schoten in tram Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:08

Schokkend.. officieel bevestigd 3 doden. Hopelijk blijft het daar ook bij....

SavannahNx

Ik zit in de school in de straat waar de politie was (Trumanlaan). Wij mochten niet naar buiten ook niet op het plein achter. Ik heb video’s van de ME naast mijn school vanuit mijn raam gefilmt. Dader(s) liepen in het winkelcentrum aan de overkant van de school. Ben nu opgehaald want dat mocht wel maar rijden geen bussen en heel utrecht mag je niet in wel uit.

Aight

Allereerst verschrikkelijk de bekendmaking, en veel sterkte aan mensen die betrokken zijn geraakt.

Ik ben ontzettend in dubio, mag ik hier vragen wat mensen zelf zouden doen? Ik moet momenteel vanuit het zuiden van het land naar Amsterdam (de trein komt langs utrecht centraal). Is dit verstandig/af te raden? De NS tweet zelf dat de treinen gewoon rijden, en ik wil niet meegaan in de angst. Maar aan de andere kant wil ik ook niet de situatie gaan opzoeken...

Als dit niet gepast is, pas ik mijn berichtje meteen aan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:09

Chubby schreef:
xLillith schreef:
Er werd zojuist vermeld dat er minstens 3 doden en 9 gewonden zijn gevallen. Dat sluit voor mij een wraakactie of afrekening wel uit..

Waarom? Kan net zo goed een wraakactie zijn, waarbij de man een waas voor ogen kreeg en verder ging dan zijn eerste intentie was.

Dit is idd wat ik ook probeerde te zeggen met mijn 'speculatie'.

Twaalf slachtoffers, wat een drama. In ieder geval drie mensen die nooit meer thuiskomen en veel verdriet bij familie en vrienden.

MarliesV

Jolien87, vind het kwetsend dat jij dieseltje09 en Baudet over 1 kam scheert.

Ik snap haar post wel. Door alle geweld die er op de wereld is, en wat je steeds meer op tv ziet en hoort, raak je afgestompt als mens. De een meer als de ander en sommigen vast helemaal niet.

Dat doet niet af aan je empathie voor de slachtoffers en nabestaanden.

Denise_Storm

3 onschuldige mensen... Op het verkeerde moment op de verkeerde plaats... En de mensen die vechten voor hun leven, maar ook de mensen die getekend zijn voor het leven... Zo oneerlijk en zo dichtbij. Y;(

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:10

Aight schreef:
Allereerst verschrikkelijk de bekendmaking, en veel sterkte aan mensen die betrokken zijn geraakt.

Ik ben ontzettend in dubio, mag ik hier vragen wat mensen zelf zouden doen? Ik moet momenteel vanuit het zuiden van het land naar Amsterdam (de trein komt langs utrecht centraal). Is dit verstandig/af te raden? De NS tweet zelf dat de treinen gewoon rijden, en ik wil niet meegaan in de angst. Maar aan de andere kant wil ik ook niet de situatie gaan opzoeken...

hangt er vanaf waarvoor je naar amsterdam moet

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:11

Afbeelding

Vanuit het raam gemaakt van mijn school.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 16:11

Aight schreef:

Als het niet noodzakelijk is zou ik thuis blijven.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:11

MarliesV schreef:
Jolien87, vind het kwetsend dat jij dieseltje09 en Baudet over 1 kam scheert.

Ik snap haar post wel. Door alle geweld die er op de wereld is, en wat je steeds meer op tv ziet en hoort, raak je afgestompt als mens. De een meer als de ander en sommigen vast helemaal niet.

Dat doet niet af aan je empathie voor de slachtoffers en nabestaanden.

Marlies je bent mij net voor :)

Pfff een eventuele wraakactie, en in je waas zoveel onschuldige
mensen meenemen .... ;(

Krijg een brok in mijn keel ... Iedere ochtend geef ik steevast mijn man
een dikke zoen, en vertel hem hoeveel ik van hem hou voordat hij naar zijn
werk gaat .... Je moet er toch niet aan denken dat je geliefde, broer, zus, of een andere
dierbare niet meer naar huis komt ;(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:12

Vind dit toch ook wel binnenkomen net als altijd die andere aanslagen. Ik geloof niet dat dit gaat wennen. Gelukkig kreeg ik net een whattsappje van mijn dochter dat zij OK is met haar zoontje. Vind dat heel erg fijn om te weten, merk ik.

Rennie89

Aight, ik gok dat de trein omgeleid zal worden? Wellicht via Amersfoort of via Rotterdam afhankelijk van welke kant je komt? Maar ik persoonlijk zou gewoon gaan, ga zo ook gewoon naar Rotterdam met de auto en woon zelf in den haag maar zeg wel eerlijk dat ik het OV zelf sowieso niet chill vind...
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 18-03-19 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Aight schreef:

Ik begrijp je twijfels.
Als de situatie niet veilig was dan hadden de treinen daar niet gereden maar ik zou me wel afvragen hoe dringend het voor jou is om in Amsterdam te raken.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:13

Vreselijk... Hier was door de paniek ook de les ingekort en iedereen gauw naar huis gegaan.. Ik zit dan wel op school in Rotterdam maar 80% moet met het OV en niemand voelde zich veilig..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:13

Aight als het enigszins niet hoeft zou ik nu niet gaan reizen. Al is het alleen maar om de politie gewoon haar werk te laten doen, zonder dat ze zich eventueel om een extra iemand moeten bekommeren. Hoe minder mensen er nu gaan reizen hoe beter het is. Blijf gewoon maar zitten waar je zit en zet een kopje thee.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:14

lifaya schreef:
Aight, ik gok dat de trein omgeleid zal worden? Wellicht via Amersfoort of via Rotterdam afhankelijk van welke kant je komt? Maar ik persoonlijk zou gewoon gaan, ga zo ook gewoon naar Rotterdam met de auto en woon zelf in den haag maar zeg wel eerlijk dat ik het OV zelf sowieso niet chill vind...

Treinen gaan wel door Utrecht maar stoppen daar niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:14

Ze melden net dat er ook treinen gecontroleerd worden (NOS journaal) dus als je Utrecht kán mijden zou ik dat doen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:15

Aight, ik zou gewoon gaan. Je hoeft niet in Utrecht zelf te zijn toch, treinen rijden daar door volgens mij.

Edit: treinen rijden wel gewoon en stoppen ook in Utrecht.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 18-03-19 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:16

Marjoow schreef:
lifaya schreef:

Treinen gaan wel door Utrecht maar stoppen daar niet.

Ah duidelijk, dan is dat dus gewoon een optie.
Al begrijp ik best dat niet iedereen zich daar prettig bij voelt... zeker met de onduidelijkheid over de motieven...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:16

SavannahNx schreef:
[ [url=m/mgM5yr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanuit het raam gemaakt van mijn school.

Politie roept op geen fotos of video’s te delen via social media.
Bokt is ook social media.

Snap sowieso niet waarom je zou filmen/fotos maken...

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:17

De auto is gecarjacked...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:18

nu.nl schreef:
De politie laat weten dat er vlak voor de schietpartij aan de Amerikalaan een rode Renault Clio is gestolen. Die auto is later aangetroffen aan de Tichelaarslaan even buiten het centrum in Utrecht. Mogelijk heeft de verdachte deze auto gebruikt.

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:19

Vriendin van mijn nicht heeft in die trein gezeten en is ook gewond..

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 16:19

Verschrikkelijk, 3 doden is 3 teveel. Ik hoop dat de gewonden snel genezen en dat ze alle hulp krijgen die er te bieden valt.