Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Ik vind dat zo'n onzin.. Je hebt als vrouw zijnde stemrecht gekregen dus moet je maar stemmen. Maar als je nu niet weet waarop je moet stemmen. Moet je dan maar op een random partij gaan stemmen?
Er zijn veel mensen die niet gaan stemmen. Puur waarschijnlijk omdat het vorige kabinet wederom mensen in de kou heeft gezet en dood gewoon niet de beloftes zijn nagekomen
Sok schreef:Ik neig naar PvdD of GroenLinks, maar ik weet eigenlijk niet of die wel verkiesbaar zijn. Handig man, in een niemandsland wonen!
Sok schreef:Bah! Er is nog geen stemwijzer voor mijn provincie..
Heb die van de dichtstbijzijnde provincie maar gedaan en kwam toen uit op PVV op FvD.. Als er 2 partijen waar ik uit principe niet op wil stemmen zijn die het wel..![]()
Ik neig naar PvdD of GroenLinks, maar ik weet eigenlijk niet of die wel verkiesbaar zijn. Handig man, in een niemandsland wonen!
Magrathea schreef:Sok schreef:Ik neig naar PvdD of GroenLinks, maar ik weet eigenlijk niet of die wel verkiesbaar zijn. Handig man, in een niemandsland wonen!
De pvdd is in alle provincies verkiesbaar![]()
Ik zou je aanraden als je al een beetje een idee hebt van de richting de websites van die partijen te bekijken. Meestal hebben ze een aantal speerpunten, hieruit kan je zien waar de partij haar prioriteiten heeft
lenaa_tje schreef:Sok schreef:Bah! Er is nog geen stemwijzer voor mijn provincie..
Heb die van de dichtstbijzijnde provincie maar gedaan en kwam toen uit op PVV op FvD.. Als er 2 partijen waar ik uit principe niet op wil stemmen zijn die het wel..![]()
Ik neig naar PvdD of GroenLinks, maar ik weet eigenlijk niet of die wel verkiesbaar zijn. Handig man, in een niemandsland wonen!
https://home.kieskompas.nl/nl/ of https://friesland.mijnstem.nl/survey/24 ... 7411/start
Shaggy09 schreef:Ik heb nogmaals het kieskompas ingevuld en ik twijfel momenteel tussen de SP en de FvD. Lastig..
Nathalie18x schreef:Oneens.Ik vind persoonlijk dat geen enkele partij een verkeerde keuze is. Ik ben duidelijk een rechtse stemmer, maar dat betekent niet dat linkse partijen alleen maar 'slechte' standpunten hebben.
pien_2010 schreef:Nathalie18x schreef:Oneens.Ik vind persoonlijk dat geen enkele partij een verkeerde keuze is. Ik ben duidelijk een rechtse stemmer, maar dat betekent niet dat linkse partijen alleen maar 'slechte' standpunten hebben.
Goede partijen om op te stemmen zijn:
VVD, CDA, Christenunie, D66, PvdA, Groen links, PVDD, SP. Dan stem je op partijen die een eerlijke boodschap hebben hetzij rechts/ links of christelijk gekleurd.
Alle andere partijen (ik heb het nu over het landelijke spectrum) vind ik bagger en linke poep.