Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:05

manubres schreef:
Aparte video, met een aparte MJ...een beetje vreemd...maar dat was hij. Hij is zo kinderachtig dat die kinderen waarschijnlijk het eerst niet eens als misbruik zagen, omdat de kinderen misschien nog volwassener waren dan MJ 8)7

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... ermisbruik

Ik zag een stukje bij Boulevard. Wat een nep geeuw was het zeg.

Ik ben heel benieuwd naar de docu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:07

Tallie1979 schreef:
Ik snap niet wat het nut is van dit aan het licht brengen van iemand die dit jaar al 10 jaar dood is.

Als het echt is gebeurd, dan snap ik dat de slachtoffers dit willen verwerken. Maar of een film, die wereldwijd wordt verspreid en waar iedereen van slag van is de manier is? Ik denk het niet.

Deze man is inmiddels niks meer dan een aantal botten in een kist. Er zal geen genoegdoening komen. Daarvoor hadden ze eerder hun mond open moeten doen. En dat hebben ze niet gedaan. Toen de kans er was, hadden ze die moeten pakken.

Dit is gewoon mediageil een dode nog verder de grond in trappen. :n

Bewustwording, zoals al werd gezegd.
Als het allemaal waar is, hebben ze alle recht om dat te verwerken zoals ze willen, en om hun mond ooen te doen wanneer ze dat willen. Wie ben jij om voor slachtoffers van seksueel misbruik te bepalen dat ze nu maar hun mond moeten houden omdat ze te laat zijn?

ls het waar is is het een waarschuwing dat kinderverkrachters blijkbaar gewoon hun gang kunnen gaan onder bepaalde omstandigheden. En mensen met alle liefde hun kop in het zand steken en alles goedpraten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:10

De familie en kinderen van MJ hebben helemaal niks te maken met wat hij in zijn eigen huis deed.

Het enige wat men hier mee bereikt, is puur verdriet creëeren bij deze familie. En het is zwart maken van iemand die zich niet meer kan verdedigen.

Ze hadden de kans moeten pakken toen hij voor het gerecht werd gesleept. Maar toen was geld goed genoeg om hun mond te laten houden.

Nou sorry hoor, als ik ben misbruikt, kunnen ze mij miljoenen aanbieden, maar je gaat vergaas in de rechtbank! Daar kan geen euro tegenop.

Dan wil ik je achter de tralies zien!

Daarom denk ik dat dit simpelweg een manier is om weer in de kijkert te komen. En bullshit dat er geen geld voor is betaald. In de VS krijg je zelfs voor het laten van een scheet nog betaald. Poen was zeker op?

purny

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:14

Ooit wel eens gehoord van zwijggeld? Niemand weet waarom de mannen het toen hebben verzwegen. Alleen de mannen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:15

Marie_Anne schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik snap niet wat het nut is van dit aan het licht brengen van iemand die dit jaar al 10 jaar dood is.

Als het echt is gebeurd, dan snap ik dat de slachtoffers dit willen verwerken. Maar of een film, die wereldwijd wordt verspreid en waar iedereen van slag van is de manier is? Ik denk het niet.

Deze man is inmiddels niks meer dan een aantal botten in een kist. Er zal geen genoegdoening komen. Daarvoor hadden ze eerder hun mond open moeten doen. En dat hebben ze niet gedaan. Toen de kans er was, hadden ze die moeten pakken.

Dit is gewoon mediageil een dode nog verder de grond in trappen. :n

Als het allemaal waar is, hebben ze alle recht om dat te verwerken zoals ze willen, en om hun mond ooen te doen wanneer ze dat willen. Wie ben jij om voor slachtoffers van seksueel misbruik te bepalen dat ze nu maar hun mond moeten houden omdat ze te laat zijn?

ls het waar is is het een waarschuwing dat kinderverkrachters blijkbaar gewoon hun gang kunnen gaan onder bepaalde omstandigheden. En mensen met alle liefde hun kop in het zand steken en alles goedpraten.

Hij is al 10 jaar dood..

En zoals in mijn andere post gezegd, bij mij was hij aan de schandpaal gegaan op het moment dat hij nog leefde. Niks klep houden voor geld.

Ik vind het juist apart dat jij het normaal vind om 10 jaar na zijn dood nog even een boekje open te doen. Je bereikt er niks mee, behalve dat je zijn familie er diep mee kwetst. En voor geld. Lekkere genoegdoening is dat.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:19

purny schreef:
Ooit wel eens gehoord van zwijggeld? Niemand weet waarom de mannen het toen hebben verzwegen. Alleen de mannen.

Ja hoor, zwijggeld, wel eens van gehoord. Meineed ook. Double Jeopardy ook.

Allemaal van toepassing. Als ze er toen voor kozen niks te zeggen, had het verhaal dan lekker met hem begraven.

Nogmaals als het zo is, is het gruwelijk. Dan hadden ze hem op moeten laten sluiten! Maar niet tig jaar na dato.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:20

En als de slachtoffers pas tien jaar later uitkomen, bij de kerk was het soms 25 jaar voor ze het durfde. Shame on jou sommige dragen verdriet lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:23

Tallie1979 schreef:
Marie_Anne schreef:

Hij is al 10 jaar dood..

En zoals in mijn andere post gezegd, bij mij was hij aan de schandpaal gegaan op het moment dat hij nog leefde. Niks klep houden voor geld.

Ik vind het juist apart dat jij het normaal vind om 10 jaar na zijn dood nog even een boekje open te doen. Je bereikt er niks mee, behalve dat je zijn familie er diep mee kwetst. En voor geld. Lekkere genoegdoening is dat.
Nog maar eens: je bereikt er wel wat mee, bewustwording. En ik vind het niet heel vreemd als ze nu pas de waarheid vertellen, volgens mij gebeurt dat vaker bij kindermisbruikzaken. Maar niets aan de hele situatie is normaal. Wacko Jacko was een zeer toepasselijke bijnaam.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:24

Furrow schreef:
En als de slachtoffers pas tien jaar later uitkomen, bij de kerk was het soms 25 jaar voor ze het durfde. Shame on jou sommige dragen verdriet lang.

Kregen die dan ook miljoenen? Doen die hun verhaal ook uitgebreid in een 4 uur durende docu? Nee! Die lossen het op achter gesloten deuren. En die ontkennen niet eerst voor geld om er vervolgens op terug te komen.

Nogmaals, is het zo, dan hadden ze hem van mij op mogen sluiten en de sleutel weggooien, idem voor die viespeuken van de kerk! Gewoon op de brandstapel ermee!

Dit komt op mij over als een stunt voor geld/bekendheid, niet voor de waarheid.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:31

waarom geloven jullie alles wat er gezegd wordt ! Voor veel geld liegen ze

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:46

pompadour schreef:
waarom geloven jullie alles wat er gezegd wordt ! Voor veel geld liegen ze

Ik vraag me af waarom sommige zo naïef lijken en juist alles van MJ geloven.

Er worden anders genoeg documentaires gemaakt over zulke dingen maar dat vinden de meest niet zo interessant en nu omdat het over een zeer bekende gaat is het wel interessant. En valt er nog wat aan te verdienen. Miljoenen lijkt me dan wel overdreven maar als het daadwerkelijk is gebeurt kan ik ze dat echt niet kwalijk nemen.
Misbruik mag echt wel onder de aandacht gebracht worden hoe ze te werk gaan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:52

Ik geloof niet alles over MJ, ik vind het alleen flink ongeloofwaardig om er nu mee te komen.

En wat ik ook niet geloofwaardig vind, in de VS kan je als ouder van een kind onder de 16, een vriendje of vriendinnetje van je kind laten opsluiten omdat er sex is geweest.

Waar waren de ouders van deze jongens in het verhaal? Oh wacht.. bij de bank, het zwijggeld tellen! Schikken voor miljoenen was voor de ouders ook genoegdoening.

Het gaat er bij mij gewoon echt niet in. Kan je mij een onmens vinden, is prima.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:57

Ik geloof ook niet alles hoor, Des te meer Hij zwart wordt gemaakt des te minder dat ik er ook iets van gelooft .

En niet te vergeten dat de ouders misbruik maken van MJ,

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 00:07

Tallie1979 schreef:
Ik geloof niet alles over MJ, ik vind het alleen flink ongeloofwaardig om er nu mee te komen.

En wat ik ook niet geloofwaardig vind, in de VS kan je als ouder van een kind onder de 16, een vriendje of vriendinnetje van je kind laten opsluiten omdat er sex is geweest.

Waar waren de ouders van deze jongens in het verhaal? Oh wacht.. bij de bank, het zwijggeld tellen! Schikken voor miljoenen was voor de ouders ook genoegdoening.

Het gaat er bij mij gewoon echt niet in. Kan je mij een onmens vinden, is prima.

Precies het was genoegdoening voor de ouders! En de kinderen die nu inmiddels volwassen en wijzer zijn moeten daardoor ook hun mond houden omdat paps en mams het geld en de levensstijl toen belangrijker vonden?
Dat de ouders fouten hebben gemaakt lijkt me ook vrij duidelijk. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom ze er nu mee komen daarover kun je gewoon niet oordelen of het gelijk maar afdoen met ze liegen.
Als ze daadwerkelijk misbruikt zijn mogen ze van mij die miljoenen hebben.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 00:12

Dan ben je als ouder ook dom. Want als je in de VS een veroordeling voor elkaar krijgt, is er smartengeld. En dat is vaak nog hoger dan een schikking.

Als ouder, kan jij de misbruiker of vriendje/vriendinnetje van je kind aanklagen. Zeker in Californië. Daar pakt het OM het op en dan heb je er als ouder niks meer over te zeggen, zelfs als je je bedenkt.

Als een ouder ook maar een seconde had gedacht dat het echt zo was, dan was het gewoon geregeld.

Hij is onschuldig verklaard. Het moment is geweest. Dit is en blijft gewoon zwartmakerij. Er zal ook nog wel een rechtszaak volgen vanuit de familie Jackson, wat ook heel normaal is in de VS.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 00:16

purny schreef:

Als je een aantal reacties in dit topic leest kun je je wel voorstellen waarom toch?
Tallie1979 schreef:
Dan ben je als ouder ook dom.

Pot verwijt de ketel. Het grote probleem in misbruik zaken is de bewijslast (zoals al 10x vermeld in dit topic) waardoor een veroordeling helemaal niet vanzelfsprekend is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 00:20

Nies_ schreef:
Tallie1979 schreef:
Dan ben je als ouder ook dom.

Pot verwijt de ketel. Het grote probleem in misbruik zaken is de bewijslast (zoals al 10x vermeld in dit topic) waardoor een veroordeling helemaal niet vanzelfsprekend is.

Prima dat je het niet eens bent met mijn mening, maar zullen we het even onpersoonlijk houden?

Als er meerdere slachtoffers zijn, dan gaat men tot het uiterste om iemand veroordeeld te krijgen. Ik ken mensen in dezelfde staat die zelfs met veel minder bewijs voor 18 jaar de bak in zijn gegaan.

Als er een fractie bewijs was geweest, en de jongens hadden echt een belastende verklaring gedaan, dan had wacko jacko gejoehoed van achter de tralies.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 00:38

Ik vind dat je er nogal een dubbele moraal op na houdt als je behoorlijk denigrerend over mensen spreekt en mensen dom noemt, maar zodra een ander het woord dom op jou toepast het verzoek volgt dat niet te doen.

"Tot het uiterste gaan" wil nog niet zeggen dat het lukt.

Maar hé, al die mensen die besluiten hun misbruiker toch niet te vervolgen hebben het vast allemaal uit hun duim gezogen. Echt een fraaie boodschap die jullie verspreiden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 00:44

Tallie1979 schreef:
Als er een fractie bewijs was geweest, en de jongens hadden echt een belastende verklaring gedaan, dan had wacko jacko gejoehoed van achter de tralies.

Nou blijkbaar niet he?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 01:13

Nies_ schreef:
Ik vind dat je er nogal een dubbele moraal op na houdt als je behoorlijk denigrerend over mensen spreekt en mensen dom noemt, maar zodra een ander het woord dom op jou toepast het verzoek volgt dat niet te doen.

"Tot het uiterste gaan" wil nog niet zeggen dat het lukt.

Maar hé, al die mensen die besluiten hun misbruiker toch niet te vervolgen hebben het vast allemaal uit hun duim gezogen. Echt een fraaie boodschap die jullie verspreiden.

We waren er geen van allen bij.

Prima dat je een eigen mening hebt en de mijne wegvaagt. Kennelijk moet iedereen dezelfde mening hebben als jij. En ik noemde jou niet dom, ik noemde de ouders dom. Ik snap niet dat je daar zo van in de aanval gaat. Beetje jammer.

Daarnaast lees je ook wat je wil lezen. Ik ben niet voor kindermisbruik, maar ik ben ook niet voor het veroordelen van mensen die niet bewezen in de gevangenis belanden. In dit geval is het niet bewezen en dus is hij niet schuldig bevonden. En dat jij vind dat hij wel schuldig was, dat mag. Ga ik je niet voor aanvallen, moet jij weten.

Een mening is als een kont, iedereen heeft er 1. Shall we agree to disagree?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 01:14

MarcoBorsato schreef:
Tallie1979 schreef:

Nou blijkbaar niet he?

Nope!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 01:21

Of je snapt me verkeerd of je bent heel snel van mening veranderd. Maar ook ik vind je heel fel en niet fijn reageren.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 01:28

MarcoBorsato schreef:
Of je snapt me verkeerd of je bent heel snel van mening veranderd. Maar ook ik vind je heel fel en niet fijn reageren.

Mag ik het wel heel vreemd vinden en daar een mening over hebben? Of is dat niet toegestaan als het niet dezelfde mening is als van een ander?

Dat is een oprechte vraag.

En als het wordt gelezen als fel, dan is dat niet de bedoeling.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 01:31

Ja natuurlijk mag je je eigen mening hebben maar tot nu toe is het een hele genuanceerde discussie geweest. Het is een heel gevoelig onderwerp, of het nu wel of niet gebeurd is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 01:38

MarcoBorsato schreef:
Ja natuurlijk mag je je eigen mening hebben maar tot nu toe is het een hele genuanceerde discussie geweest. Het is een heel gevoelig onderwerp, of het nu wel of niet gebeurd is.

Het was een genuanceerde discussie omdat bijna iedereen het met elkaar eens was en de rol van rechter en jury had overgenomen. Schuldig.

En het is vreselijk als het zo is, dat zal je mij niet zien ontkennen. Eveneens voor kinderen in de kerk, eveneens als ieder ander kind waar iemand met zijn gore tengels aan zit.

Maar het gaat er bij mij niet in dat ouders het welzijn van hun kind opzij schuiven voor geld. Dan kan het bijna niet anders zijn als dat het niet is voorgevallen.

Ik heb zelf (bewust) geen kinderen, maar wel een neefje en een nichtje. Als iemand daar met zijn jatten aan zit, dan gaat er bij mij een stop door. Daar zou geen euro in deze wereld mij vanaf kunnen helpen.

En daarom snap ik het gewoon niet.