Howick en Lili worden het land uit gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:53

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... en-howick/

Dat had Mark Harbers al veel eerder moeten doen.
Maar Mark Harbers werd nu opeens bang dat zijn eigen politieke positie in gevaar zou komen als twee minderjarige kinderen door zijn standpunt zich iets zouden aandoen.
Ik ben heel blij voor de kinderen dat er nu eindelijk een oplossing is. Maar het toont ook weer aan hoe laf de gemiddelde VVDer is om pas met een oplossing te komen als zijn eigen positie weleens in gevaar zou kunnen komen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:55

Sabri schreef:
Onali schreef:

Yup.
Het heeft blijkbaar toch zin.

Fijn voor de kinderen hoor, maar dit geeft een heel verkeerd signaal af.

Wat is een fout signaal? Wil je zeggen dat de raad voor de Kinderbescherming ongelijk heeft? Moet een fatsoenlijk land kinderen verder mishandelen en traumatiseren en verder de dupe laten zijn van falend asielbeleid? Deze twee kindertjes wel uitzetten terwijl er geen geld is om de echt illegale criminelen eruit te gooien? Blijf jij dat dan maar steunen, ik trek mijn handen liever ervan af en geef de kinderen liever een knuffel en warm welkom na alle ellende die ze al hebben moeten doorstaan. Dan moet je wel wat sadistisch/bang ingesteld zijn dat niet goed te vinden.

Waarom ben ik nou meteen weer sadist en/ of bang?
Omdat ik het er niet mee eens ben?

Ga toch weg, ik verlies er geen slaap om als ze blijven of weggaan.
Gaat mij puur dat dit 'onderduiken' en weglopen beloond wordt met oh blijf dan toch maar wel.

Als ze niet in de publiciteit hadden gestaan waren ze met stille trom vertrokken vorig jaar en hadden enkel en alleen mensen in de nabije omgeving hier weet van.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:01

Ik weet niet zo goed of ik het er mee eens ben of niet, ik kan de mensen die het er mee eens zijn begrijpen maar ook de mensen die het er niet mee eens zijn wat dit betreft..

Voor de kinderen ben ik in ieder geval heel erg blij dat dit nu afgesloten kan worden, wat moeten die de afgelopen weken een hoop media, gezeur en onzekerheid over zich heen hebben gehad. Of ze hier nu horen of niet alles wat die kinderen in een paar weken hebben meegemaakt gun je geen enkel kind én zeker niet rond de periode van pubertijd (als ze toch al flink onzeker zijn en zichzelf zoeken).

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:02

Laatst bijgewerkt door Sabri op 08-09-18 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Re: Howick en Lili worden het land uit gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:11

En wat worden die kinderen er nu beter van dat ze weer een periode mogen blijven volgens jullie?? Periode van procederen e.d wat is er nu gewonnen?
Wat gaat moeders nu verder doen?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:13

Sabri schreef:
@Onali:
Gelukkig zijn er ook nog hartverwarmendere goeddenkende Nederlanders dan jouw kouwe kilheid te vinden, doet me echt goed om te lezen;

https://www.ad.nl/binnenland/iedereen-d ... ~ac6ca9cc/

Ik heb inmiddels geTemd want er wordt steeds meer op de man gespeeld.

Ik ben het er niet mee eens, ik trek geen vleugels van vliegen, ik verdrink geen jonge katjes of honden, ik heb al helemaal geen zin in moord en doodslag.
Ik denk er alleen anders over dan jij.
Dat maakt mij echt niet hartelozer dan ieder ander.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:14

Waar staat dat het besluit tijdelijk is?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:35

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:36

Oh dacht ik hier eerder gezien te hebben in een reactie maar kan dat in het artikel ook niet terug vinden nee.

Maar dan nog, blijven ze nu gescheiden van hun moeder?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:38

Popstra schreef:
Oh dacht ik hier eerder gezien te hebben in een reactie maar kan dat in het artikel ook niet terug vinden nee.

Het is zeer goed mogelijk dat moeder ook naar Nederland komt, zie:

https://www.ad.nl/binnenland/lili-en-ho ... ~ad10c1ad/

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:41

Petpa schreef:
Popstra schreef:

Het is zeer goed mogelijk dat moeder ook naar Nederland komt, zie:

https://www.ad.nl/binnenland/lili-en-ho ... ~ad10c1ad/

Dat zou ik dan weer belachelijk vinden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:43

In dat stuk in de Elsevier stond een goed idee.

De kinderen moeten onafhankelijkheid aavragen? Dan kunnen ze blijven, maar mams blijft in Armenië.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:44

Die moeder zouden ze van mij wel een contactverbod mogen opleggen.
Geef die kinderen toch eens rust!

Er zullen vast genoeg mensen zijn die ze graag willen adopteren of pleeggezin zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:45

Hun grootouders wonen hier toch? Ik gun ze echt een leven hier maar laat moeder zitten waar ze zit.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:47

lieveli schreef:
Hun grootouders wonen hier toch? Ik gun ze echt een leven hier maar laat moeder zitten waar ze zit.

In het ene artikel staat dat ze bij hun grotouders in Wijchen waren en het andere artikel zegt opvangadres in Wijchen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:47

lieveli schreef:

Zie ik net zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:50

Om te beginnen is er 9 maal een afwijzing op de asielaanvraag van de moeder geweest. De 10e keer ook maar omdat de kinderen de benen hebben genomen en waren ondergedoken wordt er nu ineens geroepen dat de veiligheid niet kan worden gewaarborgd en dat ze mogen blijven.
Dit inconsequente gedrag van onze overheid/ rechtspraak zorgt ervoor dat asielzoekers een heel grote voet tussen de deur wordt gegeven.
Hou mij te goede dit hele verhaal is al triest genoeg maar dit geeft geen goed signaal.
Overigens in de oude Ziekenfondswet werd er een duidelijk verschil neergezet tussen en vluchteling en een asielzoeker. Een vluchteling is op uitnodiging van en een asielzoeker heeft zichzelf uitgenodigd.
En van al de asiel/vluchteling aanvragen wordt maar een heel klein percentage goedgekeurd.
Alleen dat uitzetten _-:(

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:07

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:32

Ik ben echt superblij, ik hoopte dit zo. Maar ik hoop ook dat de regering hiervan geleerd heeft en dit soort zaken eerder oppakt. Vis die mazen uit het net.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:19

Wat goed zeg voor die kinders! De rest doet er even niet toe over de ruggen van die kinderen die door de volwassenen om hun heen al genoeg beschadigd zijn :(:)

Ik lees trouwens in de NOS link dat daar gezegd wordt dat ze nog nooit in Armenië zijn geweest maar in Rusland geboren zijn. En dat ze bij hun grootouders weggelopen zijn, dus die wonen dan blijkbaar ook in NL? Geen idee wat er wel of niet klopt verder van wat er allemaal gezegd wordt, ik ben er niet ingedoken maar dit viel wel op.

Hoe het met moeder verder moet....tja. Daar kan je ook weer heel lang over discussiëren....we gaan het wel beleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:29

Ze hebben vannacht zelfs met een politiehelikopter lopen zoeken boven Wijchen. https://www.ad.nl/binnenland/in-wijchen ... ~a6a5bbd9/
Wat ze allemaal al niet uit de kast halen, enkel om twee kinderen te vinden en ze het land uit te zetten. Oh wacht, dat was natuurlijk allemaal uit 'bezorgdheid'. :\ :n

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:39

safina schreef:
Ze hebben vannacht zelfs met een politiehelikopter lopen zoeken boven Wijchen. https://www.ad.nl/binnenland/in-wijchen ... ~a6a5bbd9/
Wat ze allemaal al niet uit de kast halen, enkel om twee kinderen te vinden en ze het land uit te zetten. Oh wacht, dat was natuurlijk allemaal uit 'bezorgdheid'. :\ :n

En heel het dorp wakker, nou die kinderen zaten vast veillig ergens binnen. Sinds wanneer wordt er voor elk kind dat een keer weg loopt een politiehelikopter ingezet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:46

Echt idioot he, zo'n hele klopjacht op twee onschuldige kinderen.... Ik kan er echt met mn verstand niet bij.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:55

safina schreef:
Echt idioot he, zo'n hele klopjacht op twee onschuldige kinderen.... Ik kan er echt met mn verstand niet bij.

En uiteindelijk mogen de kinderen alleen maar lijven omdat het ze politiek te heet onder de voeten werd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:56

En terecht... dit kun je toch als politiek toch ook niet verantwoorden :?

En nu maar hopen dat de kinderen verder een rustig leven kunnen leiden en zorgeloos op kunnen groeien en naar school kunnen.
Belachelijk dat zulke kunsten nodig waren; had gelijk gezegd dat ze kunnen blijven. Aangezien het half nederlandse kinderen zijn, hier opgegroeid... :n Onmenselijk om ze uit te zetten