Janinevv schreef:Shenavallie schreef:
Ik weet dat het niet netjes is om een vraag met een wedervraag te beantwoorden, maar toch ben ik heel benieuwd hoe jij in de volgende kwestie staat. Deze vraag heb ik al aan veel gelovigen gesteld overigens, maar ik wil JOUW mening weten.
Stel er bestaat een god. Hij/zij belt aan en stelt zich voor. Dan kan ik als niet-gelovige zeggen: Goh, wat leuk, dus toch. Wilt u een bak koffie?
Maar stel er bestaat geen god. Voel je je dan als gelovige niet ontzettend genaaid dat het je al die tijd is voorgehouden?
Haha wel een leuk voorbeeld.
Genaaid? Nee totaal niet, wat mag ik allemaal minder dan een niet gelovige, ik ben zelf al preuts dus deel het bed niet zomaar. En er zijn vast genoeg ongelovigen die dit ook hebben. Dat is even een voorbeeld. Na de kerk gaan? Doe ik nauwelijks, omdat ik niet eens ben met de gang van zaken. In de bijbel staat ook dat God wil dat wij genieten en plezier hebben in dit leven.
Ik zou mij dus totaal niet genaaid voelen.
Een vriendin vertelde laatst van een quote/verhaaltje die ze tegenkwam of Facebook, het kwam ongeveer hier op neer: als er een god blijkt te bestaan heeft een ongelovige zijn eeuwigheid 'verspilt' en als er geen god blijkt te bestaan heeft een gelovige dit leven 'verspilt'.
Misschien vinden sommigen dit bovenstaande harde woorden... Maar voor mij klinkt het laatste toch aanlokkelijker.
Hoewel ik mijn leven met mijn geloof absoluut niet als verspilt ervaar, ik put namelijk veel kracht en troost uit mijn geloof.
@Sizzle: nee ik denk niet dat dieren geloven. Dieren hebben een minder hoog bewustzijn dan mensen dus denk ik ook geen godsbesef.