Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Nessie schreef:Ik vind het ook echt totaal niet netjes om te delen, wat maakt het uit hoe hij het heeft gedaan, dat hij het heeft gedaan is al treurig genoeg.
En misschien brengt het andere jongeren wel op ideeën als ze zo in de knoop zitten met zichzelf ipv te praten
Esmee_98 schreef:Inderdaad, dat is ook de reden waarom er zo weinig bericht wordt over zelfdodingen. Omdat het bewezen is dat het mensen daadwerkelijk kan aanzetten zoiets te doen.....![]()
![]()
BarbaLala schreef:Esmee_98 schreef:Inderdaad, dat is ook de reden waarom er zo weinig bericht wordt over zelfdodingen. Omdat het bewezen is dat het mensen daadwerkelijk kan aanzetten zoiets te doen.....![]()
![]()
Dit is niet serieus toch?
Er wordt zeker wel vaker bericht over zelfmoord, en alleen maar goed want we moeten eens af van het taboe dat er op rust.
BarbaLala schreef:Esmee_98 schreef:Inderdaad, dat is ook de reden waarom er zo weinig bericht wordt over zelfdodingen. Omdat het bewezen is dat het mensen daadwerkelijk kan aanzetten zoiets te doen.....![]()
![]()
Dit is niet serieus toch?
Er wordt zeker wel vaker bericht over zelfmoord, en alleen maar goed want we moeten eens af van het taboe dat er op rust.
BarbaLala schreef:![]()
Jullie weten duidelijk niet waar je het over hebt.
Hoe ongetwijfeld goedbedoeld ook, het is echt onzin die wordt verkondigd nu.
Jullie halen van alles door elkaar.
Dit is geen uitwisselen van methodes om zelfmoord te plegen, dit is een nieuwsbericht (riooljournalistiek, dat wel) net als dat zelfdoding op het spoor een (dagelijks!) nieuwsbericht is en ook niemand aanzet tot de daad.
Daarbij is de methode die hij volgens dit artikel gebruikt zou hebben algemeen bekend.
Maargoed, ik ga deze discussie verder niet voeren want dat gaat veel te ver offtopic, ik wil alleen waarschuwen, want door zo te denken houd je het taboe júist in stand en het is enkel pijnlijk voor derden.
Dit is geen uitwisselen van methodes om zelfmoord te plegen, dit is een nieuwsbericht (riooljournalistiek, dat wel) net als dat zelfdoding op het spoor een (dagelijks!) nieuwsbericht is en ook niemand aanzet tot de daad.
Daarbij is de methode die hij volgens dit artikel gebruikt zou hebben algemeen bekend.
Maargoed, ik ga deze discussie verder niet voeren want dat gaat veel te ver offtopic, ik wil alleen waarschuwen, want door zo te denken en je onjuiste mening te ventileren houd je het taboe júist in stand en is het is enkel pijnlijk voor derden.
Maargoed, ik ga deze discussie verder niet voeren want dat gaat veel te ver offtopic, ik wil alleen waarschuwen, want door zo te denken en je onjuiste mening te ventileren houd je het taboe júist in stand en is het is enkel pijnlijk voor derden.
Zonnetje81 schreef:Ik geloof niet in dingen tot aanzetten en ideeen op doen. Iemand die niet met het idee loopt gaat daar niks mee doen en andersom bedenken ze vanzelf wel iets. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden. Ik ga echt niet denken oh ik zal dat maar eens doen net zoals die bekende persoon. En aanrijding met een persoon op een plek waar niemand komt is gewoon zeggen zelfmoord. Konkelen is dat.
Maar misschien ben ik te nuchter.
Zonnetje81 schreef:Ik geloof niet in dingen tot aanzetten en ideeen op doen. Iemand die niet met het idee loopt gaat daar niks mee doen en andersom bedenken ze vanzelf wel iets. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden. Ik ga echt niet denken oh ik zal dat maar eens doen net zoals die bekende persoon. En aanrijding met een persoon op een plek waar niemand komt is gewoon zeggen zelfmoord. Konkelen is dat.
Blacky94 schreef:Zonnetje81 schreef:Ik geloof niet in dingen tot aanzetten en ideeen op doen. Iemand die niet met het idee loopt gaat daar niks mee doen en andersom bedenken ze vanzelf wel iets. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden. Ik ga echt niet denken oh ik zal dat maar eens doen net zoals die bekende persoon. En aanrijding met een persoon op een plek waar niemand komt is gewoon zeggen zelfmoord. Konkelen is dat.
"Gezonde" mensen zal het idd niet zomaar aanzetten tot. Maar zoals hierboven al gemeld wordt kan het wel net dat extra zetje zijn voor mensen die wél al met zichzelf in de knoop zitten en met die gedachten lopen. Vooral omdat hij dus zo'n voorbeeldfunctie had en het steeds meer (b)lijkt dat het zijn eigen keuze was.