Avicii overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:35

Ik vind het ook echt totaal niet netjes om te delen, wat maakt het uit hoe hij het heeft gedaan, dat hij het heeft gedaan is al treurig genoeg.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:41

Nessie schreef:
Ik vind het ook echt totaal niet netjes om te delen, wat maakt het uit hoe hij het heeft gedaan, dat hij het heeft gedaan is al treurig genoeg.

En misschien brengt het andere jongeren wel op ideeën als ze zo in de knoop zitten met zichzelf ipv te praten

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:42

Journalistiek gezien is het ook echt een no go om dit te melden. Echt schandalig van Boulevard.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:46

purny schreef:
Nessie schreef:

En misschien brengt het andere jongeren wel op ideeën als ze zo in de knoop zitten met zichzelf ipv te praten

Inderdaad, dat is ook de reden waarom er zo weinig bericht wordt over zelfdodingen. Omdat het bewezen is dat het mensen daadwerkelijk kan aanzetten zoiets te doen..... :n :n :n

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:50

Ik vraag wel of mijn bericht (linkje nieuwsbericht) verwijderd mag worden als het aanstootgevend kan zijn. Was zeker niet mijn bedoeling.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:02

Eerlijk gezegd was ik wel benieuwd hoe hij het precies gedaan had. Het is natuurlijk al naar en treurig genoeg dus in details treden had niet gehoeven maar ik was wel benieuwd. Arme jongen.. dit is ook best een heftige manier om het te doen.. :(

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:03

Had het ook al gelezen.. Erg heftig, hoe wanhopig moet hij geweest zijn om het op zo'n manier te doen...

Hopelijk heeft hij zijn rust..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:04

Ik vraag mij af, of de bronnen betrouwbaar zijn...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:16

Esmee_98 schreef:
Inderdaad, dat is ook de reden waarom er zo weinig bericht wordt over zelfdodingen. Omdat het bewezen is dat het mensen daadwerkelijk kan aanzetten zoiets te doen..... :n :n :n

:= Dit is niet serieus toch?

Er wordt zeker wel vaker bericht over zelfmoord, en alleen maar goed want we moeten eens af van het taboe dat er op rust.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:33

BarbaLala schreef:
Esmee_98 schreef:

Er wordt zeker wel vaker bericht over zelfmoord, en alleen maar goed want we moeten eens af van het taboe dat er op rust.

Ja, zeker wel. Vooral onder jongeren werkt het "aanstekelijk".
En nu met Avicii als zo'n bekend voorbeeld ben ik ergens ook een beetje bang voor wat deze details voor gevolgen kunnen hebben... :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:57

Dat is ook de reden dat er op bokt niet in zoveel details over gesproken mag worden.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:58

Wat Blacky zegt inderdaad. Het is helaas wel serieus, heb nu even geen linkje naar een onderzoek bij de hand maar het is wel degelijk onderzocht. Is vast wel op google te vinden, ik heb het ook destijds eens via internet gelezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:17

BarbaLala schreef:
Esmee_98 schreef:

Erg serieus.
Van het taboe dat op zelfdodingen rust moeten we inderdaad af, maar dat is iets anders dan methodes uitwisselen. Voor jou als gezonde mens leest zo'n uiteenzetting van een methode als iets gruwelijks wat je zelf nooit zou doen, voor iemand die suicidaal is is het een boodschappenlijstje van wat hij precies nodig heeft, plus de garantie dat die methode bij een persoon ook echt werkte. Tel uit je winst...

Een taboe op het praten over suicides/suicidale gedachtes kun je op duizend verschillende manieren constructief doorbreken, het delen van welke methode precies hoe gewerkt heeft hoort daar absoluut niet bij.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:35

:=
Jullie weten duidelijk niet waar je het over hebt.
Hoe ongetwijfeld goedbedoeld ook, het is echt onzin die wordt verkondigd nu.
Jullie halen van alles door elkaar.

Dit is geen uitwisselen van methodes om zelfmoord te plegen, dit is een nieuwsbericht (riooljournalistiek, dat wel) net als dat zelfdoding op het spoor een (dagelijks!) nieuwsbericht is en ook niemand aanzet tot de daad.
Daarbij is de methode die hij volgens dit artikel gebruikt zou hebben algemeen bekend.

Maargoed, ik ga deze discussie verder niet voeren want dat gaat veel te ver offtopic, ik wil alleen waarschuwen, want door zo te denken en je onjuiste mening te ventileren houd je het taboe júist in stand en is het is enkel pijnlijk voor derden.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:39

BarbaLala schreef:

Dit is geen uitwisselen van methodes om zelfmoord te plegen, dit is een nieuwsbericht (riooljournalistiek, dat wel) net als dat zelfdoding op het spoor een (dagelijks!) nieuwsbericht is en ook niemand aanzet tot de daad.
Daarbij is de methode die hij volgens dit artikel gebruikt zou hebben algemeen bekend.

Maargoed, ik ga deze discussie verder niet voeren want dat gaat veel te ver offtopic, ik wil alleen waarschuwen, want door zo te denken houd je het taboe júist in stand en het is enkel pijnlijk voor derden.

Euhm ja ik weet wel waar ik het over heb aangezien ik Journalistiek heb gestudeerd en dat erin wordt gepeperd. Er is onderzoek naar gedaan en ja het zet weldegelijk aan.

En oja zelfmoord door de trein? Hoe wordt dat gemeld? Juist "door een aanrijding met een persoon..." er wordt nóóit gemeld dat het om een zelfmoord gaat want dat leer je in je eerste lessen op de school voor de journalistiek al.

Zo goed denken dat je het weet en dan er toch zo naast zitten...

On topic: raar dat het naar buiten komt ook. Lijkt me niet van de familie afkomstig. En ook zo absurd van de media dat ze het melden.
Laatst bijgewerkt door _Reneee op 01-05-18 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:41

BarbaLala schreef:

Maargoed, ik ga deze discussie verder niet voeren want dat gaat veel te ver offtopic, ik wil alleen waarschuwen, want door zo te denken en je onjuiste mening te ventileren houd je het taboe júist in stand en is het is enkel pijnlijk voor derden.

Ik denk dat jij je een beetje vergist.

Overigens heb ik het 2 keer meegemaakt en is er beide keren besloten om de manier waarop stil te houden.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 01-05-18 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:43

BarbaLala schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Ik mag er toch vanuit gaan dat mijn opleiding toch wel weet waar ze het over hebben....

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:44

I rest my case ;) En daar laat ik het bij :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:53

Ik wist eerlijk gezegd niet dat het zo aanstootgevend kon zijn. Voor iemand zonder problemen klinkt het als iets afgrijselijks. Vind het wel heel apart dat ze het zo naar buiten brengen dan (internet staat er vol mee). Juist omdat Avicii velen fans had en misschien voor sommige een voorbeeldfunctie had lijkt het me dat je juist dan nog voorzichtiger moet zijn.

Lijkt me ook niet van familie afkomstig nee :( die vond ik in het statement alles juist zo respectvol verwoorden, iedereen wist wat het betekende maar hoe en wat werd niet letterlijk gezegd.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:13

In dit geval vind ik het ook niet erg verstandig om de details naar buiten te brengen.
Hoewel ik moet toegeven dat ik ook wel een klein beetje benieuwd was naar het hoe en waarom achter het verhaal. Zeker na het kijken van zijn docu. Ik hoopte eigenlijk een beetje dat hij 'per ongeluk' teveel gedronken had of een overdosis had genomen en dat hij dus niet dood wilde.

Maar, gezien zijn grote schare fans kan ik me dus wel voorstellen dat het niet handig is om uit de doeken te doen hoe hij zichzelf van het leven heeft beroofd. Wie weet heeft hij wat fans die gigantisch met zichzelf in de knoop zitten en dit als laatste zetje zien onder het mom van 'Avicii deed het ook'.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:24

Ik geloof niet in dingen tot aanzetten en ideeen op doen. Iemand die niet met het idee loopt gaat daar niks mee doen en andersom bedenken ze vanzelf wel iets. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden. Ik ga echt niet denken oh ik zal dat maar eens doen net zoals die bekende persoon. En aanrijding met een persoon op een plek waar niemand komt is gewoon zeggen zelfmoord. Konkelen is dat.

Maar misschien ben ik te nuchter.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:31

Zonnetje81 schreef:
Ik geloof niet in dingen tot aanzetten en ideeen op doen. Iemand die niet met het idee loopt gaat daar niks mee doen en andersom bedenken ze vanzelf wel iets. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden. Ik ga echt niet denken oh ik zal dat maar eens doen net zoals die bekende persoon. En aanrijding met een persoon op een plek waar niemand komt is gewoon zeggen zelfmoord. Konkelen is dat.

Ik vind je niet per sé 'te nuchter' als je wetenschappelijk onderzoekt ontkent.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:33

Mwa je zag het bijvoorbeeld ook met linkin park en 13 reasons why. er zijn er toch een aantal die het hebben gevolgd.
Maar ik geloof er ook in dat je het dan toch al van plan was. iemand die zich goed voelt gaat naar mijn mening niet ineens zelfmoord plegen omdat een bekend iemand dit ook heeft gedaan.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:38

Zonnetje81 schreef:

"Gezonde" mensen zal het idd niet zomaar aanzetten tot. Maar zoals hierboven al gemeld wordt kan het wel net dat extra zetje zijn voor mensen die wél al met zichzelf in de knoop zitten en met die gedachten lopen. Vooral omdat hij dus zo'n voorbeeldfunctie had en het steeds meer (b)lijkt dat het zijn eigen keuze was.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:55

Blacky94 schreef:
Zonnetje81 schreef:

"Gezonde" mensen zal het idd niet zomaar aanzetten tot. Maar zoals hierboven al gemeld wordt kan het wel net dat extra zetje zijn voor mensen die wél al met zichzelf in de knoop zitten en met die gedachten lopen. Vooral omdat hij dus zo'n voorbeeldfunctie had en het steeds meer (b)lijkt dat het zijn eigen keuze was.

Ik ben van mening dat het anders vroeg of later ook wel zou gebeuren als je zo beinvloedbaar bent. We kunnen helaas niet iedereen beschermen.