aikon schreef:Pleun02 zo zijn er genoeg mensen die wel dierlijke producten eten/drinken, maar verder hun best doen om beter voor het milieu te zijn door weinig auto gebruik, geen vliegvakanties en lokaal voedsel gebruiken en veel aan kringloop doen. Deze mensen worden af en toe nog net niet tot de grond afgebrand omdat er dieren in "erbarmelijke" omstandigheden moeten leven voor hun genot. Net zo aanvallend. Ieder doet het op zijn of haar manier. En er zullen altijd mensen zijn die vinden dat je het nog niet goed genoeg doet.
En waarom zou je heel de wereld op alleen NL projecteren? Wij doen het hier qua landbouw/veehouderij beter dan elders in de wereld.
"Wij in Nederland verbruikten in 2014 9,8 ton CO2 per persoon. De Amerikanen halen een bedenkelijke score (16 ton CO2 per persoon), maar de echte grootverbruikers, zijn onder meer de inwoners van het Midden-Oosten: Saoedi-Arabië (18 ton), de Verenigde Arabische Emiraten (20 ton), Koeweit (30 ton) en Qatar (40 ton per persoon)."
https://www.rtlnieuws.nl/economie/home/ ... viespeuken
Deze link misschien wat betrouwbaarder voor je? Word eenvoudig uiteen gezet waar het meeste co2 voorkomt en waar niet.
Klopt, je doet het nooit goed. Hier doen ze het inderdaad beter maar het is nog steeds te veel! Ik val nooit iemand aan waarom die vlees eet, ik vraag waarom. En als ze daarnaast nog heel veel andere milieuonvriendelijke dingen doen vind ik het te veel. De mensen die jij noemt zijn ook super goed bezig!