Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:58

Emmaa_ schreef:
Essia schreef:
Goner schreef:
Het blijkt dat de jongen die is opgepakt voor de moord op Savannah haar kende via social media, aldus ad http://www.ad.nl/binnenland/verdachte-k ... ~a6e8e028/
Echter, het meisje had met (een) vriendin(nen) afgesproken toch? Wat doet die jongen daar dan en waarom gaat ze met hem mee?

In principe toch juist verstandig om vriendinnen mee te nemen als je iemand van social media ontmoet? Ik wil verder ook niet speculeren inderdaad, maar zo gek gedacht vind ik dat nog niet - mits dat het verhaal is.

Daarbuiten is het nog steeds een pubermeisje van 14 uit een uberconservatief dorp. Kan me voorstellen dat ze liever zegt dat ze huiswerk gaat maken bij een vriendin dan dat ze bij een jongen op bezoek gaat of iemand gaat ontmoeten. Dat is uiteraard speculatie, we weten überhaupt niet wat de rol van die jongen was.

Rustig maar weer met je "überconservatieve dorp". Christelijk is wat anders dan conservatief, men houdt hier graag haar tradities in ere, dus ja, 75 vrouwen lopen nog in dracht, we zijn dol op de Spakenburgse dagen en we venten vis tot we erbij neervallen. Verder zijn er zat mensen hier die partners van tinder plukken, zijn er zat die partners van 20 jaar ouder hebben, kinderen voor het huwelijk hebben en ga zo maar door.

Speculeren is not done in dit geval.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:58

Arabesk schreef:
Wat bezielt zo'n knul om dit te doen......

Waar haal jij vandaan dat 'die knul' het heeft gedaan? Door dit soort berichten krijg je dus foute geruchten. Wacht eerst maar eens af wat de politie hier verder over te melden heeft. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Anoniem

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:01

Chiave, ik bedoelde met uberconservatief iets anders dan wat jij denkt gok ik. Wat ik opmaakte uit de sfeer (heb een jaar stage gelopen op de middelbare school en daar veel met jongeren gesproken) is het een enorm hechte gemeenschap met een groot 'ons kent ons' gevoel. Zo'n dorp waar dingen als een lopend vuurtje rondgaan en iedereen binnen no time weet wat er gaande is. Daarnaast geeft de streng christelijke grondslag (en nogmaals, dat is mijn interpretatie ervan als randstedelijke atheïst) een andere sfeer dan in de plaatsen waar ik regelmatig kom.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:02

Emmaa_ schreef:
Harvey1 schreef:
En toch lijkt het mij vreemd dat ze elkaar kennen en ze zich schuil hield bij hem. Ik wil niet speculeren maar waarom zou haar toestel dan uit zijn en uit blijven? We weten inderdaad niet hoe lang dat arme meisje er al lag en wat die jongen in hemelsnaam bezielde. Ik vraag me ook af hoe het kan dat ze hem zo snel te pakken hebben gekregen.

Ik doe het nu toch maar ik heb altijd zoveel vragen. Ik hoop voor de ouders dat ze in elk geval de antwoord hun hun vragen krijgen. Wat een vreselijke situatie.

Als zij elkaar over social media gesproken hebben over afspreken of donderdag is de link natuurlijk snel gelegd. Het feit dat hij is opgepakt betekent ook niet dat ze er vanuit gaan dat hij haar vermoord heeft, maar wellicht wel dat ze graag van hem willen weten wat er gebeurd is nadat ze hebben afgesproken en of dat überhaupt gebeurt.

Volgens de berichten is hij gearresteerd, dat is zover ik weet een wezenlijk verschil met een aanhouding of het afnemen van een getuigenverklaring. Toch?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:02

Emmaa_ schreef:
Harvey1 schreef:
En toch lijkt het mij vreemd dat ze elkaar kennen en ze zich schuil hield bij hem. Ik wil niet speculeren maar waarom zou haar toestel dan uit zijn en uit blijven? We weten inderdaad niet hoe lang dat arme meisje er al lag en wat die jongen in hemelsnaam bezielde. Ik vraag me ook af hoe het kan dat ze hem zo snel te pakken hebben gekregen.

Ik doe het nu toch maar ik heb altijd zoveel vragen. Ik hoop voor de ouders dat ze in elk geval de antwoord hun hun vragen krijgen. Wat een vreselijke situatie.

Als zij elkaar over social media gesproken hebben over afspreken of donderdag is de link natuurlijk snel gelegd. Het feit dat hij is opgepakt betekent ook niet dat ze er vanuit gaan dat hij haar vermoord heeft, maar wellicht wel dat ze graag van hem willen weten wat er gebeurd is nadat ze hebben afgesproken en of dat überhaupt gebeurt.

Dit dacht ik ook, misschien heeft hij er helemaal niets mee te maken en is er iets anders op het pad gekomen.
Er wordt snel gewezen en ge/veroordeeld.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:10

Arresteren is hetzelfde als aanhouden (alleen minder frans).

Mogelijk is deze knul de laatste die haar in leven heeft gezien
...en mogelijk was hij de enalaatste weet hij wie de dader is.

Op zich is dit op de rand van speculatie - we weten het niet.

Dat de politie met hem wil praten: tuurlijk.
Zijn informatie heet getuige verklaring.
En arrestatie heeft meerdere functies en betekenissen. Soms houdt de hermandad een belangrijke getuige voor zijn eigen veiligheid een tijdje achter tralies.

Alle emoties mogen er zijn, maar meningen en oordelen opschorten, hoe moeilijk het ook is....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 15:17

Verdacht maakt nog niet schuldig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:18

Janneke2 schreef:
Arresteren is hetzelfde als aanhouden (alleen minder frans).

Mogelijk is deze knul de laatste die haar in leven heeft gezien
...en mogelijk was hij de enalaatste weet hij wie de dader is.

Op zich is dit op de rand van speculatie - we weten het niet.

Dat de politie met hem wil praten: tuurlijk.
Zijn informatie heet getuige verklaring.
En arrestatie heeft meerdere functies en betekenissen. Soms houdt de hermandad een belangrijke getuige voor zijn eigen veiligheid een tijdje achter tralies.

Alle emoties mogen er zijn, maar meningen en oordelen opschorten, hoe moeilijk het ook is....

Oooh my bad.... :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:19

Zo zie je maar weer, iedereen heeft het over mogelijke verkrachters/moordenaars in een zwarte auto. En waarschijnlijk komt weer het grote gevaar gewoon via internet. Ik zou wel eens willen weten hoeveel ouders met pubers het internetgedrag van hun kinderen nazoeken. Niet dat het ook maar iets toevoegt aan deze drama's , ik ben er gewoon benieuwd naar maar ben blij dat de mijne al lang puber af zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:24

bigone schreef:
Zo zie je maar weer, iedereen heeft het over mogelijke verkrachters/moordenaars in een zwarte auto. En waarschijnlijk komt weer het grote gevaar gewoon via internet. Ik zou wel eens willen weten hoeveel ouders met pubers het internetgedrag van hun kinderen nazoeken. Niet dat het ook maar iets toevoegt aan deze drama's , ik ben er gewoon benieuwd naar maar ben blij dat de mijne al lang puber af zijn.

Dacht ik ook al... Goede internetopvoeding is echt noodzakelijk tegenwoordig. Leer je kind dat niet alles is wat het lijkt en dat ze never nooit in hun eentje met een tinderdate of wie ze dan ook hebben leren kennen via het www afspreken... Het is gewoon niet veilig.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:28

Jolien87 schreef:
Wat ik me bij dit soort dingen altijd afvraag: zullen de ouders van zo'n meisje haar nog wel zien? Ik kan me voorstellen dat dit sterk wordt afgeraden door de politie en/of het forensisch team maar als ouders wil je misschien ook nog wel een laatste blik werpen op je rijkste bezit, ongeacht hoe ze er dan uitziet.

Afdeling gruwelijke details: vroeger was er de verplichting tot 'herkennen'. Bij kinderen kwam het doorgaans neer op een van de ouders. Tegenwoordig hebben we DNA dus mogelijk kan ouders hier een keuze in worden gegeven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:41

bigone schreef:

Waarschijnlijk? Houd toch op, het kan ook buurman Henkie zijn. We weten niks, politie houdt zich terecht stil.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:09

Er kwam een bericht van PowNed voorbij op twitter dat de verdachte van Romy vrij zou zijn. Net is bevestigd door politie Utrecht (twitter) dat dit bericht niet klopt, de verdachte is in verzekering gesteld en zit vast

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:16

bigone schreef:

Hoeft echt niet perse het internet te zijn, Milly Boele vergeten? Zij lag bij de buurman. Het was bij mij om de hoek toen in nog in NL woonde, ik vergeet het nooit meer...

Ik wens ook ontzettend veel sterkte aan de fam. van de twee meisjes.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:22

idylle schreef:
Er kwam een bericht van PowNed voorbij op twitter dat de verdachte van Romy vrij zou zijn. Net is bevestigd door politie Utrecht (twitter) dat dit bericht niet klopt, de verdachte is in verzekering gesteld en zit vast

Dan noem je ook echt een betrouwbare bron... (niet dus)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:23

Ik vind het van de burgermeester ook niet slim om meteen te suggereren dat de tieners die zijn opgepakt ook daadwerkelijk de moord hebben gepleegd. Op NOS zegt die: ik snap niet dat zulke jonge mensen tot daar toe in staat zijn.
Er is toch nog helemaal niks bekend?
http://nos.nl/artikel/2176657-rouw-en-o ... annah.html

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:26

HorseTimeXL schreef:
Ik vind het van de burgermeester ook niet slim om meteen te suggereren dat de tieners die zijn opgepakt ook daadwerkelijk de moord hebben gepleegd. Op NOS zegt die: ik snap niet dat zulke jonge mensen tot daar toe in staat zijn.
Er is toch nog helemaal niks bekend?
http://nos.nl/artikel/2176657-rouw-en-o ... annah.html

Nu is een burgemeester wel behoorlijk nauw betrokken bij wat er allemaal gebeurd en wordt hij constant geïnformeerd door alle betrokken partijen.
Dus ik denk niet dat hij zomaar met deze uitspraak komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:35

Annet_Dottie schreef:
Ik las vanochtend nog snel iets over de knalroze schoenen, dat noemde ik gisteren bij de buuf hier ook inderdaad, dat kunnen ze toch zien.. Maar ik denk dat de kans ook best groot is dat ze de schoenen niet meer aan had..

En stel dat dan blijkt dat de politie het mis had met die roze schoenen? "Oh sorry familie, we dachten echt dat zij het was. Maar het was toch een ander met roze schoenen aan."

Mensen identificeer je niet enkel aan de hand van schoenen. En het bericht breng je pas naar buiten als je 100% zekerheid hebt. Een sterk vermoeden is niet genoeg. Je kunt er niet zorgvuldig genoeg mee zijn.

Ik snap niet dat mensen dat maar niet begrijpen.... 8)7

Wel jammer voor de vele paniekzaaiers en haatzaaiers op social media dat het nu geen biblebelt-seriemoordenaarsduo uit een azc lijkt te betreffen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-06-17 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:36

Daar zul je je in vergissen Janine, ik zou er niet blind op vertrouwen tenzij een woordvoerder van de politie met dezelfde informatie naar buiten komt.

Laten we niet vergeten dat we geen misdaadjournalist zijn en dat we dit allemaal schrijven op een openbaar, niet afgeschermd forum.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:46

lieveli schreef:
bigone schreef:

Waarschijnlijk? Houd toch op, het kan ook buurman Henkie zijn. We weten niks, politie houdt zich terecht stil.

Misschien zelf eerst de definitie van waarschijnlijk opzoeken, kan voor jou een andere betekenis hebben dan voor mij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:51

lieveli schreef:
Daar zul je je in vergissen Janine, ik zou er niet blind op vertrouwen tenzij een woordvoerder van de politie met dezelfde informatie naar buiten komt.

Laten we niet vergeten dat we geen misdaadjournalist zijn en dat we dit allemaal schrijven op een openbaar, niet afgeschermd forum.

Bij mijn weten rapporteren politie e.d. constant aan de burgemeester en is burgemeester in deze woordvoerder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:56

Veel respect voor de politieagenten die met deze dingen te maken krijgen. Ik zou het niet kunnen. En dan krijgen ze ook nog eens een hoop commentaar over zich heen van mensen op facebook die het allemaal beter weten. Frustrerend lijkt me dat..
Hoop voor de familie en vrienden van de twee meisjes dat er gauw duidelijkheid komt, zodat ze verder kunnen met hun rouwproces..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:57

bigone schreef:
Misschien zelf eerst de definitie van waarschijnlijk opzoeken, kan voor jou een andere betekenis hebben dan voor mij.

Houd je sneren voor je in zo'n zwaar topic en ik gebruik de definitie van Van Dale, ik ga er vanuit jij ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:58

purny schreef:
idylle schreef:

Dan noem je ook echt een betrouwbare bron... (niet dus)

Een geverifieerde Twitteraccount van de politie lijkt mij een redelijk betrouwbare bron...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:03

:\ Zo jammer dat er zelfs hier weer constant onderlinge discussies en welles nietes moeten zijn.. Ene moment zeggen nee sorry is off topic en volgende moment telkens toch weer door gaan, apart en jammer. Ik haal het stipje weg en volg de zaak wel via het nieuws..