Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Delphi schreef:Celiien, maar waarom moet school rekening houden met niet-Nederlandse feestdagen en gewoonten? Kijk ze vragen er vrij voor en krijgen bijzonder verlof toegekend .... prima, maar moeder had zelf ook tijdig naar school kunnen gaan om te kijken of ze samen tot een oplossing konden komen.
Als je bijzonder verlof aanvraagt, vind ik wel dat je als moeder zelf hoort na te gaan wat je kind dan mist die dag en daar zelf actie op moet ondernemen.
Zo had moeder waarschijnlijk best met haar dochter op en neer kunnen komen voor de foto en daarna weer lekker thuis verder feesten.
bruintje123 schreef:Het gaat ook nog wel fout.
Het is alleen de vraag wanneer.
En andere landen (plaatsen) hebben er al mee te maken gehad.
Parijs, Brussel, Londen, stockholm, enz enz
Delphi schreef:Celiien, maar waarom moet school rekening houden met niet-Nederlandse feestdagen en gewoonten? Kijk ze vragen er vrij voor en krijgen bijzonder verlof toegekend .... prima, maar moeder had zelf ook tijdig naar school kunnen gaan om te kijken of ze samen tot een oplossing konden komen.
Als je bijzonder verlof aanvraagt, vind ik wel dat je als moeder zelf hoort na te gaan wat je kind dan mist die dag en daar zelf actie op moet ondernemen.
Zo had moeder waarschijnlijk best met haar dochter op en neer kunnen komen voor de foto en daarna weer lekker thuis verder feesten.
Celiien schreef:bruintje123 schreef:Het gaat ook nog wel fout.
Het is alleen de vraag wanneer.
En andere landen (plaatsen) hebben er al mee te maken gehad.
Parijs, Brussel, Londen, stockholm, enz enz
zo das een heftige stap die je maakt van iemand die moslima is en discriminatie aankaart naar de ISIS..
bruintje123 schreef:Omdat er elke dag dan wel een feest van een geloof is.
Daarnaast hadden de andere moslims ook tijd om te komen.
Dus waarom dan noodzaak van verschuiven?
Jennifuur schreef:Delphi schreef:Celiien, maar waarom moet school rekening houden met niet-Nederlandse feestdagen en gewoonten? Kijk ze vragen er vrij voor en krijgen bijzonder verlof toegekend .... prima, maar moeder had zelf ook tijdig naar school kunnen gaan om te kijken of ze samen tot een oplossing konden komen.
Je vraagt het niet aan mij, maar toch antwoord ik even.
Wat maakt een feestdag Nederlands?
Kerst, Pasen, Pinksteren en weet ik het, Hemelvaart zijn allemaal feestdagen gebaseerd op religie en niet op land. Toevallig waren hier en zijn hier in Nederland veel katholieken, waardoor dergelijke feestdagen op grote schaal worden gevierd. Maar tegenwoordig zijn er veel meer geloven op grote schaal in Nederland. Wat maakt een feestdag van hen minder waardevol dan dat van een katholiek persoon?
Celiien schreef:Is het zo moeilijk om dan rekening te houden met anderen, echt waar?!
Cer schreef:Celiien schreef:Is het zo moeilijk om dan rekening te houden met anderen, echt waar?!
De school heeft in dit geval hun best gedaan. Ja het kan beter, en dat zullen ze wellicht volgend jaar beter doen (althans, daar ga ik even vanuit).
Maar om nu te zeggen omdat het voor 1 mevrouw niet goed uitkwam, dat er dan 'geen rekening met anderen' gehouden wordt, gaat mij wel wat ver...
Cer schreef:Celiien schreef:Is het zo moeilijk om dan rekening te houden met anderen, echt waar?!
Ik ben het grotendeels met je eens...
maar om nu te zeggen "is het moeilijk om rekening te houden met anderen" en dus te suggereren dat er met níemand rekening gehouden wordt is ook niet waar.
De school heeft in dit geval hun best gedaan. Ja het kan beter, en dat zullen ze wellicht volgend jaar beter doen (althans, daar ga ik even vanuit).
Maar om nu te zeggen omdat het voor 1 mevrouw niet goed uitkwam, dat er dan 'geen rekening met anderen' gehouden wordt, gaat mij wel wat ver...
Celiien schreef:bruintje123 schreef:Omdat er elke dag dan wel een feest van een geloof is.
Als je even goed nadenkt weet je dat het eerste niet waar is, ten tweede je kan best nagaan dat er overwegend in nederland qua geloof Christen, Joden en Islamieten zijn. Dan kan je die drie best van te voren nagaan, dat is ansich niet een heel grote moeite.
Is het zo moeilijk om dan rekening te houden met anderen, echt waar?!
LadyMadonna schreef:Bruintje, wat is er zo erg aan de dag verschuiven? Krijg je geen enge ziektes van....
Toen ik 12 was had ik een Marokkaanse jongen in de klas, was het enige buitenslandse gezin in het dorp...
Zijn ouders waren erg betrokken bij de school en gingen altijd mee als begeleiding met schoolreisjes etc. Er werd dan ook gewoon rekening mee gehouden dat schoolreisjes niet tijdens een offerfeest of Suikerfeest oid vielen... hebben we niks van gekregen, we zijn er niet slechter van geworden, en tja, mevrouw had altijd van dat heerlijke Marokkaanse brood bij, dus we wilden maar wat graag dat ze mee gingen.
Het moet niet, maar er is ook niks mis mee...
bruintje123 schreef:Celiien schreef:
Als je even goed nadenkt weet je dat het eerste niet waar is, ten tweede je kan best nagaan dat er overwegend in nederland qua geloof Christen, Joden en Islamieten zijn. Dan kan je die drie best van te voren nagaan, dat is ansich niet een heel grote moeite.
Dus andere geloven buiten sluiten. Zo zeg, dat is pas echte discriminatie.
Maar hey, als we het voor de islam maar goed doen in Nederland.
Celiien schreef:bruintje123 schreef:Omdat er elke dag dan wel een feest van een geloof is.
bruintje123 schreef:Celiien"
[quote="bruintje123 schreef:Omdat er elke dag dan wel een feest van een geloof is.
Jennifuur schreef:Je vraagt het niet aan mij, maar toch antwoord ik even.
Wat maakt een feestdag Nederlands?
Kerst, Pasen, Pinksteren en weet ik het, Hemelvaart zijn allemaal feestdagen gebaseerd op religie en niet op land. Toevallig waren hier en zijn hier in Nederland veel katholieken, waardoor dergelijke feestdagen op grote schaal worden gevierd. Maar tegenwoordig zijn er veel meer geloven op grote schaal in Nederland. Wat maakt een feestdag van hen minder waardevol dan dat van een katholiek persoon?
LadyMadonna schreef:Delphi: wat is niet Nederlands? Nederlands is nu eenmaal een multi culturele samenleving...
Citaat:n vind ik dat zolang vrijheid van godsdienst in de grondwet staat, men zou rekening moeten houden met deze 6
Celiien schreef:bruintje123: misschien moet je aannemen dat mijn reactie net een voorbeeld was.
Jij wil een grondwet uit 1848 gaan veranderen, die ervoor zorgt dat mensen niet meer gepakt kunnen worden op hun religie.. die door zijn ontstaan heel veel mensen hun leven bespaard hebben voor niets minder dan het feit dat zij bijvoorbeeld katholiek ipv protestants waren of andersom..
Celiien schreef:bruintje123: misschien moet je aannemen dat mijn reactie net een voorbeeld was.
Jij wil een grondwet uit 1848 gaan veranderen, die ervoor zorgt dat mensen niet meer gepakt kunnen worden op hun religie.. die door zijn ontstaan heel veel mensen hun leven bespaard hebben voor niets minder dan het feit dat zij bijvoorbeeld katholiek ipv protestants waren of andersom..