dat is wat ik bedoel. Maar de toevoeging "snikkend" neigt lichtelijk naar sensatiezoekerij.. Althans, ik hoop niet dat ouders daarom gaan zitten huilen zeg hee...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Riddershow schreef:Cer schreef:",,Weet u hoe het voelt als je dochtertje van 5 elke dag bij binnenkomst in de klas naar de foto kijkt en vraagt ‘mama, waarom sta ik hier niet op?’ Dat kun je niet aan een kind uitleggen’’, zei de Haagse moeder gisteren snikkend tijdens de zitting in Haagse rechtbank."
Kinderen kunnen zich dit heel erg aantrekken. Dat merk ik ook met mijn dochtertje die hiervoor erg gevoelig is. Maar ja, de school was zich van de lastige datum bewust en heeft alternatieven geboden.
Citaat:Volgens haar advocaat Laura Zuydgeest is deze zaak een ‘schoolvoorbeeld’ van discriminatie. ,,Door het fotomoment op een islamitische feestdag te plannen zijn moslims getroffen. De school heeft dan de plicht om alles in het werk te stellen om de schoolfotograaf op een andere dag te laten komen. Ondanks dat ze daarvoor twee weken de tijd had, is dat niet gebeurd.’’
Citaat:Helaas gaat de rechter hier in mee, hoewel het daadwerkelijke bedrag lager gaat worden dan het geëiste bedrag.
Kind zit op een openbare basisschool, maw geloof maakt niet uit. Als jij dan je kind vanwege het geloof een dag thuis laat ja dan mis je wat.
Maar moet de school en de fotograaf zich dan aanpassen aan alle leerlingen en ouders van leerlingen?
Sizzle schreef:Met 'het lijkt me' veroordeel je de persoon die er misschien gewoon even niet aan gedacht heeft.
Ik krijg in mijn huidige woonplaats vrij voor iets (religieus) waar ik ook het bestaan eerder niet van kende, dat 'lijkt' anderen misschien ook niet waarschijnlijk.
Ik kwam er pas op de abond ervoor achter dat ik de dag erna vrij was
Ik wist tot een uur geleden ook niet dat voor het suikerfeest meerdere dagen staan omdat het afhankelijk is van de regio van oorsprong.
Lesson learned: laat ouders gewoon op dag 1 van het schooljaar de religeuze planning van hun kind voor het hele jaar schriftelijk indienen.
Sizzle schreef:Je moet gewoon niet er vanuit gaan dat een 'ongelovige' automatisch rekening houdt met whatever sprookje je in wenst te geloven.
Deel gewoon op tijd mede wanneer je kind er niet is, dan loop je ook niet tegen misverstanden.
Vorige week was iemand uiterst beledigd omdat ik iets wilde afspreken op zondag. Dat was namelijk moederdag, hoe haal ik het in mijn hoofd. Alsof je dat allemaal maar moet weten wat voor wie relevant is.
Janneke2 schreef:En natuurlijk is het uit te leggen: "Dat stelletje labbekakken was niet bereid rekening met jou te houden."
Janneke2 schreef:En natuurlijk is het uit te leggen: "Dat stelletje labbekakken was niet bereid rekening met jou te houden."
Welkom in 2017, in het land dat geen Nederland hoort te heten.
- en de school heeft laakbaar gehandeld.
Welkom in 2017, in het land dat geen Nederland hoort te heten.
- en de school heeft laakbaar gehandeld.
Cer schreef:Meen je dit serieus?
Citaat:Hoe kan het dan zo zijn dat op een school met meerdere moslimkinderen, déze moeder de enige was die er een probleem van maakt?
Citaat:Vind jij het hier wel leuk? Want in tegenstelling tot mensen die 'altijd op buitenlanders' bashen (een opmerking die regelmatig voorbij komt) zijn er ook mensen die het omgekeerd aanpakken en bij alles wat maar mogelijk is, op Nederland en Nederlanders bashen.. dit neigt daar wel een beetje naar.
Citaat:Tolerantie gaat twee kanten op, maar duidelijk niet bij iedereen zeg... jeetjemina..
Sizzle schreef:Ik wist niet eens dat je kinderen op een OB school thuis mocht houden voor een religie![]()
Dat is toch ook discriminatie?
Heb je alleen vrij omdat je gelovig bent en de ongelovigen hebben pech.
Janneke2 schreef:En ik heb intact gelaten wat jij uit mijn tekst haalde, maar het belangrijkste citeer je niet. (Artikel 23 van de grondwet.)
Ik weet niet of dit op mijn posts slaat, maar ik heb dit nergens beweerd.."ze zich aanpassen bla bla bla". Maar het wordt wel weer opgeschreven dat 'we de mond vol hebben dat ze zich moeten aanpassen'.Citaat:"Tegenwoordig", verzuchtte oma"hebben we de mond vol van dat 'ze' zich moeten aanpassen- maar de sprekers weten niet waaraan."
ja joh, haal dat er ook maar bijCitaat:Dus moeten 'ze' zich maar aan de onderbuik van Wilders, de grillen van de Telegraaf of hoe t ook allemaal maar uitkomt aanpassen.
Oh, zo komt het op mij in ieder geval wel over, met de generaliserende uitspraken die ik van je leesCitaat:....ik geloof dat ik ook een beetje aan het bashen ben, maar ik bash niet "Nederland"....
Citaat:Ja, dit klopt. Hier zeg je idd een waar woord en dat vind ik zorgelijk.
Op de vraag of ik mijn geboorteland nog leuk vind: dit nieuwe gebrek aan tolerantie vind ik akelig.
Cer schreef:Janneke2 schreef:En ik heb intact gelaten wat jij uit mijn tekst haalde, maar het belangrijkste citeer je niet. (Artikel 23 van de grondwet.)
Het ging mij ook om de uitspraak "het land wat geen Nederland hoort te heten" .. hoezo dat?
Citaat:Ik weet niet of dit op mijn posts slaat, maar ik heb dit nergens beweerd.."ze zich aanpassen bla bla bla". Maar het wordt wel weer opgeschreven dat 'we de mond vol hebben dat ze zich moeten aanpassen'.Citaat:"Tegenwoordig", verzuchtte oma"hebben we de mond vol van dat 'ze' zich moeten aanpassen- maar de sprekers weten niet waaraan."
Citaat:Citaat:Ja, dit klopt. Hier zeg je idd een waar woord en dat vind ik zorgelijk.
Op de vraag of ik mijn geboorteland nog leuk vind: dit nieuwe gebrek aan tolerantie vind ik akelig.
Grappig, ik krijg het steeds meer omgekeerd... het overdreven gereageer op alles waar je maar een intolerantie en discriminatiesticker op kan plakken.. gelukkig is ook dát niet de meerderheid..
Janneke2 schreef:....ik refereerde aan de sfeer.
1) Iemand staat in haar recht.
2) Komt daar voor op.
3) ...en dan weet somehow niemand dat ze in haar recht staat en is het maar 'dat ze zich moet aanpassen'.
ja en als er iets niet in de wet geregeld is, dan wordt het gewoon zo geregeld dat het onder een wet valt, en dan kan er toch wat meeCitaat:Overigens is er een groot verschil tussen "de meerderheid" en de wet.
Uiteindelijk is het in een democratie zo, dat de meerderheid de wetten opstelt met respect voor de minderheid. (Het is meer dan 'meeste stemmen gelden'.)