Damned schreef:Ik vind het wel vreemd dat sommigen hier lijken te suggereren dat een man minder vader is dan een vrouw moeder is? 'een keer klaarkomen en that's it'
Nee. Een vader is een ouder van het kind en de moeder is een ouder van het kind. Waar ik op reageer is dat het vaderschap soms te makkelijk gebruikt wordt als middel om de rechten van vrouwen te ondermijnen (door het te spelen op 'ik ben ook vader' terwijl het helemaal niet betrokkenheid bij het kind is.
Abortus wordt dan gebruikt als breekijzer om iets anders te bereiken, hier dus zodat mannen hun financiele aansprakelijkheid kunnen ontlopen. Want als de vrouw eenzijdig mag kiezen om wel of niet de zwangerschap af te breken, dan moet de man ook kunnen kiezen om het kind te laten barsten...
En als de man het kind niet mag laten barsten, dan moet de vrouw ook maar verplicht tegen haar zin de risico's van een zwangerschap kunnen dragen. Het is het idee dat als de vrouw op haar situatie terug mag komen door abortus te laten plegen, de man dat ook zou moeten kunnen, dat die dingen vergelijkbaar zijn - zelfs al gaat het bij de vrouw dus om 9 maanden zwangerschap, en bij de man om 1 keer klaarkomen.
Da's een mechanisme dat al heel lang heel schadelijk is voor de positie van vrouwen, en dat nu gewoon weer herhaald wordt