The_Cat schreef:Naar aanleiding van een discussie die ik deze middag aan tafel had. Wat is jullie opinie van het beveiligen van zo'n straatevenementen met betonblokken/paaltjes? Ik zou denken dat dat iets is dat we in de toekomst toe beter doen, ook omdat het ons kan beschermen gewoon voor ongevallen (daarom niet altijd terreur). Maar deze middag aan de eettafel werd duidelijk dat sommige dit ook belachlijk vinden en dat het 'toegeven aan angst is'. Zijn er nog mensen die zo over denken?
heel dubbel en het is allemaal nieuw en pril(beveiligen op zo'n manier),dat het vaak ook consequenties kan hebben op andere manieren.
deze zomer een groot festival hier in de buurt.
alle toegangswegen afgezet met zware betonblokken(door de terreurdreiging)
mijn man zit bij de brandweer.
ze moesten ergens zijn voor iets kleins.
hebben meer dan een half uur moeten rondrijden alvoor ze binnenraakten.
overal betonblokken,niemand die ze kon verzetten of wist wie of waar ze makkelijkst binnen konden raken.
(tuurlijk was er ook brandweer op het terrein voor de veiligheid,maar minimaal).
als dan iets gebeurd binnen de zone,heb je een heeeel groot probleem,want hulpdiensten komen er amper,en met veel vertraging in.
dus of dat dan altijd de beste oplossing is?(want afzetten met betonblokken e.d. vraag ook altijd werk en tijd om alles vrij te maken indien nodig)