Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:56

PlantsTho schreef:
bruintje123 schreef:

Nog niks, het is allemaal nog media.

De duitse politie valt niet onder het media-apparaat he :)

De Politie tweet lijkt echt. Maar daar staat alleen maar dat de man ontkent. Plus ze kunnen in een tweet ook een fout gemaakt hebben natuurlijk.....
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 20-12-16 15:01, in het totaal 4 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:56

Citaat:
was dat maar zo makkelijk. Meeste rotte appels zijn in hun thuis land niet meer welkom.

....eh, ook even off topic.
Nederland herbergt veel mensen die statenloos zijn.
Ze zijn een dictatuur ontvlucht en hun verhaal werd niet geloofd.

(Van het niveau soms van "U spreekt plat Haags, u bent dus geen Nederlander - u liegt, geen papieren!")

Het merendeel van deze mensen werkt keihard en slaapt op straat.
(De arboregels worden voor hen met voeten getreden...)

Rotte appels zijn het niet en stiekem ben ik blij dat terugsturen :o wat wij met ons allen proberen (= nl is een democratie, dus als de overheid dit doet, schijn ik dit dus te willen |( )
maar met rotte appels heeft dit niets van doen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:00

Janneke2 schreef:
Citaat:
was dat maar zo makkelijk. Meeste rotte appels zijn in hun thuis land niet meer welkom.

....eh, ook even off topic.
Nederland herbergt veel mensen die statenloos zijn.
Ze zijn een dictatuur ontvlucht en hun verhaal werd niet geloofd.

(Van het niveau soms van "U spreekt plat Haags, u bent dus geen Nederlander - u liegt, geen papieren!")

Het merendeel van deze mensen werkt keihard en slaapt op straat.
(De arboregels worden voor hen met voeten getreden...)

Rotte appels zijn het niet en stiekem ben ik blij dat terugsturen :o wat wij met ons allen proberen (= nl is een democratie, dus als de overheid dit doet, schijn ik dit dus te willen |( ) niet lukt
maar met rotte appels heeft dit niets van doen.

Ik heb je zin even aangevuld in vet zwartwant hij liep niet. Op het risico af dat je dat helemaal niet bedoelde.....

Janneke2

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:01

Dank je wel!!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:21

PlantsTho schreef:
Willl65 schreef:
Plants Tho duidelijk is nu wel dat jij niet veel op hebt met mensen die niet meer geloven in de sprookjes van "links".

Update
Ik zie dat haar reactie waar ik op reageer alweer weg is...zie dan bovenstaande maar als niet getyped

Maar dat klopt inderdaad :-). Jammer dat ze in plaats daarvan als schaapjes achter de grootste blonde roeptoeter lopen die vooral niet met oplossingen komt.

Ach tijd zal het leren erger dan wat we nu hebben kan toch niet.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:30

bruintje123 schreef:
Mixje90 schreef:
Keuzes keuzes, geloven we nu.nl of de Duitse politie? :)

Precies.
En hoe gekleurd is de media

TV en krant worden voornamelijk door links betaald toch.

Blijft voor nu toch speculeren.
Punt is dat er weer een aanslag is geweest.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:31

vrouwke schreef:
Cerastes schreef:
Ja dat denk ik ook. .zeker als zo een uitspraak van kbk komt...

Ze heeft zelf namelijk ook psychische stoornissen..

Nou nou,mag het wat minder.
Hoe jij het zegt komt erg hard over.

Mijn uitspraak is een bevestigende reactie op xniieeeke die op connie reageerde... (ik ben het dus eens met kbk en haar reactie)..die connie niet goed interpreteerde...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:33

ravellie schreef:
bruintje123 schreef:

Precies.
En hoe gekleurd is de media

TV en krant worden voornamelijk door links betaald toch.

<KNIP>

Uhmmm....nee, toch niet? De grootste speler op krantengebied is de Telegraaf Media Groep. Die zijn noch links, noch door links betaald......OP TV gebied zou ik het zoeken bij RTL NL Holding, de Sanoma/Talpa samenwerking en (qua $$$) Fox.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 20-12-16 15:41, in het totaal 2 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:36

tengeltje11 schreef:
The_Cat schreef:
Naar aanleiding van een discussie die ik deze middag aan tafel had. Wat is jullie opinie van het beveiligen van zo'n straatevenementen met betonblokken/paaltjes? Ik zou denken dat dat iets is dat we in de toekomst toe beter doen, ook omdat het ons kan beschermen gewoon voor ongevallen (daarom niet altijd terreur). Maar deze middag aan de eettafel werd duidelijk dat sommige dit ook belachlijk vinden en dat het 'toegeven aan angst is'. Zijn er nog mensen die zo over denken?

heel dubbel en het is allemaal nieuw en pril(beveiligen op zo'n manier),dat het vaak ook consequenties kan hebben op andere manieren.

deze zomer een groot festival hier in de buurt.
alle toegangswegen afgezet met zware betonblokken(door de terreurdreiging)
mijn man zit bij de brandweer.
ze moesten ergens zijn voor iets kleins.
hebben meer dan een half uur moeten rondrijden alvoor ze binnenraakten.
overal betonblokken,niemand die ze kon verzetten of wist wie of waar ze makkelijkst binnen konden raken.
(tuurlijk was er ook brandweer op het terrein voor de veiligheid,maar minimaal).

als dan iets gebeurd binnen de zone,heb je een heeeel groot probleem,want hulpdiensten komen er amper,en met veel vertraging in.

dus of dat dan altijd de beste oplossing is?(want afzetten met betonblokken e.d. vraag ook altijd werk en tijd om alles vrij te maken indien nodig)

ja das ook een punt :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:45

Afzetten met paaltjes waarvan de hulpdiensten een sleutel hebben. Wordt al op zoveel plaatsen gedaan. Paaltjes in de grond als er geen reden is paaltjes uit de grond ter beveiliging.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:56

Willl65 schreef:
PlantsTho schreef:

Maar dat klopt inderdaad :-). Jammer dat ze in plaats daarvan als schaapjes achter de grootste blonde roeptoeter lopen die vooral niet met oplossingen komt.

Ach tijd zal het leren erger dan wat we nu hebben kan toch niet.

Zolang Wilders niet aan de macht komt is die uitspraak te onderbouwen ja (al ben ik het er niet mee eens)

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:08

Anoniem schreef:
Afzetten met paaltjes waarvan de hulpdiensten een sleutel hebben. Wordt al op zoveel plaatsen gedaan. Paaltjes in de grond als er geen reden is paaltjes uit de grond ter beveiliging.

Maar zo'n paaltje ram je er met gemak met zo'n vrachtwagen uit. En ik denk niet dat zo iemand die zo'n vrachtwagen bestuurd ineens denkt: 'He daar staan paaltjes, laat ik maar stoppen'

Het laatste nieuws is inderdaad dat de opgepakte man misschien niet de dader is en iedereen zijn ogen en oren open moet houden...Het zal ook eens niet pffff

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:09

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:13

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:14

Movement schreef:

Ja en nee. Die Welt claimt dit vernomen te hebben. De hoogste Politie-officials zeggen dat ze niet zeker weten dat het de dader is en vragen iedereen om waakzaam te blijven. De tweet zegt slechts dat de man ontkent.

Kortom: er is nu niks zinnigs over te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:16

Ik denk dat de politie niet zou zeggen dat ze het niet zeker wisten als ze niet in ieder geval flinke twijfels hadden, of een goede rede om te twijfelen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:18

Beveiligen met betonnen paaltjes?.
Joh dan komt er wel weer iets nieuws hoor, een afvalbak waar een ontploffingsmechaniek in zit.
Hoe moet je beveiliging nog vorm gaan geven met zoveel haat?.

De wereld is goed aan het veranderen, en dat is inmiddels ook wel flink in Europa doorgedrongen.
Ik blijf er op tegen dat er zulke grote aantallen mensen zonder nauwelijks controle zijn binnengehaald.
Maar vooral mogen er geen negatieve dingen gezegd worden, want dan moet je met feiten komen.

Maar iemand als 'Pauw' kan zijn linkse gebral zo laten horen a publiek.

En natuurlijk zijn er nog steeds mensen die stug de andere kant op kijken.
De tijd zal het leren.

Heel klein zijspoor: 'De kanarie in de kolenmijn'.....
Iemand die docu gezien?.
Vond het zelf behoorlijk heftig...en dichtbij.
Laatst bijgewerkt door ravellie op 20-12-16 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:19

Ik had eerder begrepen dat de dader ook omgekomen was, maar hij leeft dus ook nog? Is hij dan uit de vrachtwagen gerend daarna en later opgepakt? Het lijkt me dat hij wel in de vrachtwagen blijft zitten en dat het dan wel duidelijk is dat de persoon achter het stuur de dader is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:20

Movement schreef:
Ik had eerder begrepen dat de dader ook omgekomen was, maar hij leeft dus ook nog? Is hij dan uit de vrachtwagen gerend daarna en later opgepakt? Het lijkt me dat hij wel in de vrachtwagen blijft zitten en dat het dan wel duidelijk is dat de persoon achter het stuur de dader is.

Er zaten 2 mensen in de vrachtwagen, de persoon op de passagiersstoel is gelijk overleden en de bestuurder is te voet gevlucht.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:22

Emmaa_ schreef:
Movement schreef:

Er zaten 2 mensen in de vrachtwagen, de persoon op de passagiersstoel is gelijk overleden en de bestuurder is te voet gevlucht.

Maar de persoon op passagierstoel was toch de echte chauffeur die vermoord was nee? Of is dat nieuws bulletin ook al aangepast ondertussen?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:22

Voorlopig is er nog niets duidelijk @ speculeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:23

Siesjuh schreef:
Anoniem schreef:

Maar zo'n paaltje ram je er met gemak met zo'n vrachtwagen uit. En ik denk niet dat zo iemand die zo'n vrachtwagen bestuurd ineens denkt: 'He daar staan paaltjes, laat ik maar stoppen'

Het laatste nieuws is inderdaad dat de opgepakte man misschien niet de dader is en iedereen zijn ogen en oren open moet houden...Het zal ook eens niet pffff

Nee bedoel niet die kleine dunne paaltjes. Er bestaan ook van die hele brede paaltjes, echt breed en stevig genoeg, te kort om eruit gereden te worden maar sterk genoeg om tegen te houden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:23

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat de politie niet zou zeggen dat ze het niet zeker wisten als ze niet in ieder geval flinke twijfels hadden, of een goede rede om te twijfelen.

Er gaan twee versies.

1. We hebben de verkeerde: In der Berliner Polizei geht man davon aus, dass es sich bei dem festgenommenen Pakistaner nicht um den Todesfahrer handelt. Das erfuhr die „Welt“ aus ranghohen Sicherheitskreisen. Namen worden niet genoemd, alleen 'hoge veiligheidscirkels/-bronnen.

2. We weten het niet: Nach Angaben des Berliner Polizeipräsidenten Klaus Kandt sind die Ermittler nicht sicher, ob der Festgenommene der Fahrer des Todes-Lkw war. De PolitiePresident (vrije vertaling) is natuurlijk ook niet de eerste de beste koekebakker.

Resteert de vraag wie die 'hoge veiligheidscirkels/-bronnen' zijn. De zaak lijkt nu wat politiek/strategisch te worden. Ga je nu toegeven dat je 'de verkeerde' hebt of hoop je in de komende uren 'de goeie' te vinden en paniek te voorkomen....

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:25

Emmaa_ schreef:
Movement schreef:

De persoon op de bijrijderstoel is neergeschoten, de vermoedelijke dader was gevlucht, maar toch opgepakt door de politie, alleen nu schijnt dat de vermoedelijke dader misschien toch niet de dader is, maar dit is nog niet bevestigd en wordt nog verder onderzocht.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:27

Ik vind het allemaal maar een beetje vreemd, of alle media zegt maar iets...

Ik dacht dat iemand telefonerend achter de dader aangegaan was en op basis daarvan opgepakt was?