Prrrr schreef:Geweld zou niet moeten ontstaan door het dragen van een t-shirt. Dat dat wel gebeurt zegt iets over de manier waarop er door de omstanders en de veiligheidsbeambten wordt gereageerd.
Helemaal mee eens, maar daarmee praat je het uitlokken van geweld natuurlijk ook niet goed. Mijn punt was specifiek over wat Amandavd schreef dat Trump slecht is omdat hij tot geweld oproept. Nu blijkt (of schijnt) dat de andere partij geweld uitlokt en dan moeten we dat natuurlijk met dezelfde kracht afkeuren. Trump en Hillary (en hun partijen) zitten hier dus beide verkeerd en we kunnen niet zeggen dat de een erger is dan de ander gebaseerd op dit alleen.
Prrrr schreef:Het rassenonderscheid in Amerika is een nog steeds zeer levendig probleem, als dat is wat je met je statistieken aan wil geven. Denk je dat Trump een positieve bijdrage gaat leveren aan het oplossen ervan? Gezien zijn uitlatingen zit dat er echt niet in (muur met de Mexicanan, gooi illegalen het land uit, mensen op basis van een niet geregistreerde geloofsovertuiging toch maar gewoon weigeren bij de grens - ik noem maar een paar onmogelijke kreten).
Ik ga natuurlijk niet proberen Trump zijn idiote uitlatingen goed te praten. De dingen die hij roept zijn zo dom dat ik denk dat niemand deze serieus wil gaan zitten verdedigen. Of Trump een positieve bijdrage gaat leveren dat betwijfel ik, maar ik betwijfel ook of Hillary een positieve bijdrage zal leveren ("Black Lives Matter" steunen).