Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:46

Prrrr schreef:
Geweld zou niet moeten ontstaan door het dragen van een t-shirt. Dat dat wel gebeurt zegt iets over de manier waarop er door de omstanders en de veiligheidsbeambten wordt gereageerd.

Helemaal mee eens, maar daarmee praat je het uitlokken van geweld natuurlijk ook niet goed. Mijn punt was specifiek over wat Amandavd schreef dat Trump slecht is omdat hij tot geweld oproept. Nu blijkt (of schijnt) dat de andere partij geweld uitlokt en dan moeten we dat natuurlijk met dezelfde kracht afkeuren. Trump en Hillary (en hun partijen) zitten hier dus beide verkeerd en we kunnen niet zeggen dat de een erger is dan de ander gebaseerd op dit alleen.

Prrrr schreef:
Het rassenonderscheid in Amerika is een nog steeds zeer levendig probleem, als dat is wat je met je statistieken aan wil geven. Denk je dat Trump een positieve bijdrage gaat leveren aan het oplossen ervan? Gezien zijn uitlatingen zit dat er echt niet in (muur met de Mexicanan, gooi illegalen het land uit, mensen op basis van een niet geregistreerde geloofsovertuiging toch maar gewoon weigeren bij de grens - ik noem maar een paar onmogelijke kreten).

Ik ga natuurlijk niet proberen Trump zijn idiote uitlatingen goed te praten. De dingen die hij roept zijn zo dom dat ik denk dat niemand deze serieus wil gaan zitten verdedigen. Of Trump een positieve bijdrage gaat leveren dat betwijfel ik, maar ik betwijfel ook of Hillary een positieve bijdrage zal leveren ("Black Lives Matter" steunen).

Amandavd

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:49

Je hebt helemaal geen hard bewijs dat Hillary en Obama oproepen tot geweld en dat heeft Cowboy nu al een paar keer uitgelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:50

Amandavd schreef:
Je hebt helemaal geen hard bewijs dat Hillary en Obama oproepen tot geweld en dat heeft Cowboy nu al een paar keer uitgelegd.

Uhm:

Amandavd schreef:
Nee. Aan de onzin die jij in je bericht verkondigt ga ik geen energie insteken. Racisme spat er vanaf.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:52

snuffie123 schreef:
Ben het eens dat Trump het niet moet winnen, maar Enzino heeft op een aantal punten gewoon wel gelijk, of het is in ieder geval niet zo zwart-wit als jullie hier stellen.

Daar wordt ik wel moe van. Inderdaad is er alleen maar in het nieuws wanneer er weer een donkere Amerikaan is doodgeschoten. Over de blanke hoor je niets. Uit de cijfers van EnzinoEnzino blijkt gewoon dat er helemaal niet echt een (groot) verschil zit tussen blank en zwart.

En als je had gelezen had je gewoon kunnen lezen dat dit stomweg onjuist is. Ik heb niet eens een mening hierover, ik zoek simpelweg feiten op. Maar daar kun of wil je niet aan? Te moeilijk? Niet in je referentiekader?

snuffie123 schreef:
En dan kunnen jullie daar inhoudelijk dus niet meer tegenin gaan dus zeg je maar heel vaag dat Enzino de spelregels niet moet veranderen? Even serieus? Je kan ook gewoon iets toegeven hoor. Zo moeilijk is het niet om te zeggen dat je het inderdaad misschien verkeerd in heb gezien.

Niks vaags aan. Hij beweert iets, ik bewijs zijn ongelijk en hij gooit snel zijn redenatie om. Zo werkt dat niet.

snuffie123 schreef:
Nouja toedeloe maar weer, ik vind dit een nogal stomme manier van discussiëren.

:x

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:55

enzino schreef:
Amandavd schreef:

Uhm:

Amandavd schreef:
Nee. Aan de onzin die jij in je bericht verkondigt ga ik geen energie insteken. Racisme spat er vanaf.

Ik neem het stokje graag over van Amanda. Niet omdat het onderwerp me zo enorm boeit, maar omdat ik een rothekel heb aan halve waarheden en hele manipulaties.....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:57

Cowboy55 schreef:
Amandavd schreef:

Ik neem het stokje graag over van Amanda. Niet omdat het onderwerp me zo enorm boeit, maar omdat ik een rothekel heb aan halve waarheden en hele manipulaties.....

_/-\o_

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:03

Ik wou net zeggen, het lijkt net een debat voor presidentskandidaten.

Jullie lijken me alvast betrouwbaarder dan de twee kandidaten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:04

Cowboy55 schreef:
Relatief als in: als jij een witte overvaller bent en ik een zwarte overvaller en we plegen beiden, los van elkaar, een overval en we komen beiden de politie tegen dan is de kans vele malen groter dat ik het niet overleef dan dat jij het niet overleeft. En dat terwijl het enige verschil tussen jou en mij en ons misdrijf onze huidskleur is.

Je begrijpt het verkeerd:

Het punt is dat het aantal doden proportioneel is aan het aantal misdrijven.

Omdat blanken minder misdrijven plegen worden ze minder vaak doodgeschoten door agenten.

De kans dat ik als witte burger word doodgeschoten is vele malen kleiner dan de kans dat jij als zwarte burger word doodgeschoten.
Maar de kans dat ik als witte crimineel word doodgeschoten is gelijk aan de kans dat jij als zwarte crimineel word doodgeschoten.

Het heeft dus niets met huidskleur te maken.

( * eigenlijk is de kans dat ik als witte crimineel word doodgeschoten ietsjes groter, maar dat is niet het punt van het verhaal).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:10

Cowboy55 schreef:
Niks vaags aan. Hij beweert iets, ik bewijs zijn ongelijk en hij gooit snel zijn redenatie om. Zo werkt dat niet.

Ik beweer iets, jij geeft er je eigen interpretatie aan, en roept vervolgens jezelf uit tot winnaar.
Zo werkt dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:11

Cowboy55 schreef:

Retoriek :(:)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:14

enzino schreef:
Cowboy55 schreef:

Retoriek :(:)

Nee hoor. Character flaw.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:18

Liever beide niet maar dan nog liever Clinton.

Sowieso ben ik geen fan van de Amerikaanse cultuur en deze verkiezingen geven precies weer waarom.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:18

enzino schreef:
Cowboy55 schreef:

Ik beweer iets, jij geeft er je eigen interpretatie aan, en roept vervolgens jezelf uit tot winnaar.
Zo werkt dat niet.

Nog een keer dan maar: post van 15:00 uur.

Jouw stelling was dat agenten in de VS relatief meer blanken doodschieten dan zwarten.
Die stelling is dus pertinent onjuist: White people make up roughly 62 percent of the U.S. population but only about 49 percent of those who are killed by police officers. African Americans, however, account for 24 percent of those fatally shot and killed by the police despite being just 13 percent of the U.S. population.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:25

Kijken jullie alleen maar naar de kandidaten en niet naar de partijen?

Ik heb helemaal niets met de Republikeinen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:29

clinton,
want op de een of andere manier geeft trump mij het gevoel dat hij s avonds op de bank zit te spelen met de knoppen van de kernwapens.. waar kan ik het meeste mee verdienen als ik mijn bommetjes laat vallen... Natuurlijk besluit hij dat niet zelf..

maar ik heb het gevoel alsof er ergens wel een kernbommetje gedropt wordt uit economisch eigenbelang.. en dat terwijl ik normaal geen doomdenker ben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:30

Cowboy55 schreef:
Welk verhaal? Dat Hillary een ontmoeting had met de moeder van een ongewapende 18 jarige sigarettendief waar een politieagent 12 (TWAALF) kogels op afvuurde? Mag ik voorstellen dat je websites als de Daily Wire een beetje probeert te mijden? Die zijn nl. nogal fascistoide......

Het verhaal dat "the mothers of the movement" (inclusief de moeder van Michael Brown) op de tweede dag van de DNC in Philadelphia op het podium verschenen om daar het publiek toe te spreken.
Dat is iets totaal anders dan wat jij wilt doen geloven.

Een ongewapende 18 jarige sigarettendief?
Daarmee wil je aangeven dat de actie tegen hem buitenproportioneel was.
Even voor de duidelijkheid: hij had de winkelbediende die hem betrapt had al aangevallen voor de politie werd gebeld.
Verder was hij ongewapend, maar ongewapend wil niet zeggen ongevaarlijk. Michael Brown was bijna 2 meter lang en woog 130 kilo. Een agent zou dit in een gevecht 9 van de 10 keer verliezen en het mogelijk niet overleven.
Een politieonderzoek en een "grand jury" hebben de agent vrijgesproken, maar blijkbaar heb jij ontbrekend bewijs ergens dat aantoont dat hij wel schuldig is en de hele actie buitenproportioneel was. Misschien eens tijd om dat bewijs naar voren te brengen?

En heb je ooit wel eens gesproken met Amerikaanse politie agenten over het gebruik van wapens? Ik wel, en wat ze allemaal aangeven is dat je als niet-agent je niet kan voorstellen wat een grote stap je maakt op het moment dat je je pistool trekt om het ook daadwerkelijk te gebruiken. In theorie, als totale leek, zou je zeggen dat ze misschien 1x moeten schieten, en dan moeten mikken op de benen. In werkelijkheid vechten ze voor hun leven en nemen geen risico (vandaar de 12 schoten).

Misschien moet jij een beetje de linkse websites mijden, het is niet voor niets dat CNN bekend staat als de Clinton News Network.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:35

Cowboy55 schreef:
Nog een keer dan maar: post van 15:00 uur.

Jouw stelling was dat agenten in de VS relatief meer blanken doodschieten dan zwarten.
Die stelling is dus pertinent onjuist: White people make up roughly 62 percent of the U.S. population but only about 49 percent of those who are killed by police officers. African Americans, however, account for 24 percent of those fatally shot and killed by the police despite being just 13 percent of the U.S. population.

Gaat het mis bij het lezen of bij het begrijpen?

Relatief: betekent letterlijk betrekkelijk. Iets is betrekkelijk ten opzichte van iets anders. Verhoudingen tussen twee zaken spelen dus een rol.

Jij hebt het over "relatief tot de US populatie" en ik over "relatief tot het aantal criminelen".

De stelling is dus niet pertinent onjuist.

Maar als je er ook over nadenkt: wat zou het betekenen dat agenten relatief meer zwarte doodschieten dan blanken? Het klinkt als een bewijs van racisme, maar het is het niet want de zwarte bevolking is veel crimineler en een veel grotere bedreiging richting de agenten. Een agent schiet alleen uit noodweer (of dat zou tenminste het geval moeten zijn) dus het aantal schietpartijen ten opzichte van de totale bevolking zegt helemaal niets.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:36

-
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 25-04-25 16:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:37

Serieus? 'De zwarte bevolking is veel crimineler en een veel grotere bedreiging richting de agenten'? Jij bent echt af.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:39

Goed, laten we zeggen dat de hele 'black lives matter'-movement overtrokken en onnodig is omdat er géén geïnstitutionaliseerd racisme bij Amerikaanse politie-eenheden bestaat. Dan nog krijgen zwarten voor identieke misdrijven zwaardere straffen dan blanken. Er is niets om dat goed te praten en het is uitgebreid gedocumenteerd.

Ze worden ook in de media anders neergezet. Een zwarte verkrachter is een gore smeerlap die gevaarlijk is voor je dochter; een blanke verkrachter is een succesvolle student die één foutje maakte. Een zwarte die een aanslag beraamt is een terrorist, een blanke die een aanslag beraamt is een verwarde man.

Overigens maak je een denkfout door te zeggen: zwarten plegen meer misdrijven en komen daardoor vaker in aanraking met de politie. Dat kan ook andersom zijn: omdat ze veel vaker worden gecontroleerd worden er meer misdrijven ontdekt. Als zwarte jongens bij elke autorit worden aangehouden is de kans groot dat, als ze toevallig eens wiet bij zich hebben, dit ook gepakt wordt. Als blanke jongens bij één op de 30 ritten worden gecontroleerd is de kans veel kleiner dat ze betrapt worden. Dan lijkt het dus of de zwarten vaker wiet bij zich hebben, waardoor de controles verscherpen, waardoor er nóg meer gepakt worden - terwijl de blanke jongens misschien exact even vaak wiet in hun auto's hebben liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:39

Electra63 schreef:
Kijken jullie alleen maar naar de kandidaten en niet naar de partijen?

Ik heb helemaal niets met de Republikeinen.

De discussie is vooral over de kandidaten omdat dat een makkelijkere discussie is en ze het boegbeeld van de partij zijn.

Maar als we naar partijen kijken dan heb ik ook niets met Republikeinen. Teveel gebaseerd op geloof wat ik een vreselijk domme redenatie vind. Ze zijn dus ook tegen abortus (planned parenthood) wat ik echt verschrikkelijk vind (dat ze er tegen zijn, ik ben dus voor abortus).
De democraten komen veel dichter bij Nederland met het versterken van het sociale vangnet, de grenzen open houden, etc.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:43

-
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 25-04-25 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:44

Tytonidae schreef:
Emmaa_ schreef:
Serieus? 'De zwarte bevolking is veel crimineler en een veel grotere bedreiging richting de agenten'? Jij bent echt af.

Ik heb even getemd. Kom aub met een goed argument ipv zo te reageren. Draagt niet bij aan de discussie.

Volgens mij is de hele discussie al een tijdje ontspoord. Daarbuiten reageer ik op een ongelofelijk racistische opmerking, ik heb inderdaad niet de energie om uit te leggen waarom ik dat doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:51

Emmaa_ schreef:
Volgens mij is de hele discussie al een tijdje ontspoord. Daarbuiten reageer ik op een ongelofelijk racistische opmerking, ik heb inderdaad niet de energie om uit te leggen waarom ik dat doe.

Ongelofelijke racistische opmerking?

Je bedoelt waar ik de "Bureau of Justice Statistics" quote en vervolgens de FBI?

Volgens mij begrijp jij niet wat racisme is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:03

enzino schreef:
Cowboy55 schreef:
Welk verhaal? Dat Hillary een ontmoeting had met de moeder van een ongewapende 18 jarige sigarettendief waar een politieagent 12 (TWAALF) kogels op afvuurde? Mag ik voorstellen dat je websites als de Daily Wire een beetje probeert te mijden? Die zijn nl. nogal fascistoide......

Het verhaal dat "the mothers of the movement" (inclusief de moeder van Michael Brown) op de tweede dag van de DNC in Philadelphia op het podium verschenen om daar het publiek toe te spreken.
Dat is iets totaal anders dan wat jij wilt doen geloven.

Een ongewapende 18 jarige sigarettendief?
Daarmee wil je aangeven dat de actie tegen hem buitenproportioneel was.
Even voor de duidelijkheid: hij had de winkelbediende die hem betrapt had al aangevallen voor de politie werd gebeld.
Verder was hij ongewapend, maar ongewapend wil niet zeggen ongevaarlijk. Michael Brown was bijna 2 meter lang en woog 130 kilo. Een agent zou dit in een gevecht 9 van de 10 keer verliezen en het mogelijk niet overleven.
Een politieonderzoek en een "grand jury" hebben de agent vrijgesproken, maar blijkbaar heb jij ontbrekend bewijs ergens dat aantoont dat hij wel schuldig is en de hele actie buitenproportioneel was. Misschien eens tijd om dat bewijs naar voren te brengen?

Daar heb je gelijk in. Vrijgesproken en dus onschuldig. Net als....OJ Simpson?

enzino schreef:
En heb je ooit wel eens gesproken met Amerikaanse politie agenten over het gebruik van wapens? Ik wel, en wat ze allemaal aangeven is dat je als niet-agent je niet kan voorstellen wat een grote stap je maakt op het moment dat je je pistool trekt om het ook daadwerkelijk te gebruiken. In theorie, als totale leek, zou je zeggen dat ze misschien 1x moeten schieten, en dan moeten mikken op de benen. In werkelijkheid vechten ze voor hun leven en nemen geen risico (vandaar de 12 schoten).

Heb jij wel eens een hele clip leeggeschoten van een .38? Ik wel. Daar leg je een olifant mee om (niet dat ik dat gedaan heb). Ik geloof de stress, de paniek, de angst. Serieus. Maar deze mensen zouden getraind moeten worden om dat zo weinig mogelijk te ervaren. Dan hoef je geen 12 kogels in iemand te pompen om hem te stoppen.

enzino schreef:
Misschien moet jij een beetje de linkse websites mijden, het is niet voor niets dat CNN bekend staat als de Clinton News Network.

:D :D Daar komt dat 'linkse argument' weer. Vinden mijn familie en vrienden altijd grappig. Ik ben de minst linkse persoon die zij kennen.......