Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lioony schreef:Nouja dooddoener of niet.. Als hier gesteld wordt dat Vindicat en Minerva niet tot de corpora behoren en vervolgens de vraag gesteld wordt wat er dan eigenlijk tijdens zo'n ontgroening gedaan wordt.. Daaruit blijkt iig dat er zeer weinig kennis over is, maar wel een hoop vooroordelen.
Lioony schreef:Nouja dooddoener of niet.. Als hier gesteld wordt dat Vindicat en Minerva niet tot de corpora behoren en vervolgens de vraag gesteld wordt wat er dan eigenlijk tijdens zo'n ontgroening gedaan wordt.. Daaruit blijkt iig dat er zeer weinig kennis over is, maar wel een hoop vooroordelen.
Sakura789 schreef:@Century ik wel goed navraag gedaan voordat ik er aan begon. Diverse oudere jaars gesproken, waarbij zowel een slechte als een aantal hele goede ervaringen bij zaten. Het enige wat ik echt zocht, waren gemengde disputen. Ik kan veel beter met mannen, dussen alleen vrouwen daar zou ik knettergek van worden!
Ook bijvoorbeeld op de introductie weken kun je al goed kennis maken. Kijken bij welke mensen je goed voelt en of het leuk lijkt. Het voordeel was dat ik de stad en een aantal mensen al kende.
LadyMadonna schreef:Lioony schreef:Nouja dooddoener of niet.. Als hier gesteld wordt dat Vindicat en Minerva niet tot de corpora behoren en vervolgens de vraag gesteld wordt wat er dan eigenlijk tijdens zo'n ontgroening gedaan wordt.. Daaruit blijkt iig dat er zeer weinig kennis over is, maar wel een hoop vooroordelen.
Ipv zo'n antwoord geven kan je ook de vraag beantwoorden en daarmee vooroordelen wellicht weg nemen...
Lioony schreef:Buiten de excessen om kun je er gerust vanuit gaan dat er groot deel van de verhalen goed aangedikt zijn. Zelfs over mijn eigen ontgroening heb ik van sommige jaargenoten echt hele andere dingen gehoord dan hoe de werkelijkheid in elkaar zat en dit was echt geen zware ontgroening..
vuurneon schreef:Lioony schreef:Nouja dooddoener of niet.. Als hier gesteld wordt dat Vindicat en Minerva niet tot de corpora behoren en vervolgens de vraag gesteld wordt wat er dan eigenlijk tijdens zo'n ontgroening gedaan wordt.. Daaruit blijkt iig dat er zeer weinig kennis over is, maar wel een hoop vooroordelen.
Met dank aan de verenigingen zelf die het mysterie in stand houden uiteraard
Century schreef:Lioony schreef:Buiten de excessen om kun je er gerust vanuit gaan dat er groot deel van de verhalen goed aangedikt zijn. Zelfs over mijn eigen ontgroening heb ik van sommige jaargenoten echt hele andere dingen gehoord dan hoe de werkelijkheid in elkaar zat en dit was echt geen zware ontgroening..
Kan het ook zijn dat ze het heel anders ervaren hebben? Of noemden ze echt dingen die nooit gebeurd zijn?
Century schreef:Lioony schreef:Buiten de excessen om kun je er gerust vanuit gaan dat er groot deel van de verhalen goed aangedikt zijn. Zelfs over mijn eigen ontgroening heb ik van sommige jaargenoten echt hele andere dingen gehoord dan hoe de werkelijkheid in elkaar zat en dit was echt geen zware ontgroening..
Kan het ook zijn dat ze het heel anders ervaren hebben? Of noemden ze echt dingen die nooit gebeurd zijn?
sureido schreef:@Nies_: Ik snap het wel. Je zegt ook dat het je geen donder uit maakt wat een ontgroening inhoudt. Wat doe je in dit topic dan? Want als je alleen maar wilt vertellen hoe slecht je het allemaal vind en niet open staat voor positieve verhalen, werkt het niet echt. Want ja, die zijn er zeker meer dan negatieve verhalen.
vuurneon schreef:Ik wil best mijn mening over ontgroening bij stellen hoor, als verenigingen mij hun draaiboeken toesturen ik ik best erin duiken en zien of ik er daarna ander over denk. Ik sta er absoluut open voor.
Nies_ schreef:sureido schreef:@Nies_: Ik snap het wel. Je zegt ook dat het je geen donder uit maakt wat een ontgroening inhoudt. Wat doe je in dit topic dan? Want als je alleen maar wilt vertellen hoe slecht je het allemaal vind en niet open staat voor positieve verhalen, werkt het niet echt. Want ja, die zijn er zeker meer dan negatieve verhalen.
Omdat ik het zeer bijzonder vind dat jong volwassenen met een redelijk tot goed stel hersens zich als een stel kleuters kunnen gedragen en het blijkbaar ook nog prettig vinden om zo behandeld te worden.
Lioony schreef:Nee, omdat ik me daar gewoonweg niet in kan vinden.
LadyMadonna schreef:Ik geloof overigens zéker dat het niet overal hetzelfde is, dat het niet overal extreem is.
Ik heb zelf absoluut niet de behoefte me te moeten bewijzen om ergens bij te mogen horen.
Mirjam: in een aantal gevallen wordt je dus wel verplicht bepaalde dingen te doen, anders mag je er niet bij. En dát is wat me tegen de borst stuit, dat principe.
Want zoals iemand hier eerder zei: een augurk eten gaat in principe niemand dood van. Maar het idee dat je dat móet doen om erbij te horen.... nee...
Doe dan idd een teambuilding iets, zoals een vlot bouwen bijv.... is ook goed om mensen goed te leren kennen