Citaat:Houdt er ook rekening mee dat niet alle (....) uberhaupt tolerant tegenover de Islam staan. En ik kan daar wel inkomen ook.
Er is een groot verschil in Moslims... sterk gematigd maar ook zeer streng en voornamelijk binnen die laatste groep gaat er wel het e.e.a. mis o.a. op het gebied van gelijkheid. Het 'Halalzwemmen' zegt al wel genoeg.
Je moet je afvragen of je zo'n vorm van geloof graag ziet groeien binnen dit land.
Dit gaat net zo goed mis bij strenge Christenen overigens, alleen merk ik in mijn omgeving dat die groep niet groeit, eerder slinkt en steeds meer matigt.
Waar (....) partijen aan de ene kant roepen dat iedereen gelijk is (ongeacht ras, sexe of seksuele geaardheid), steunen ze aan de andere kant (soms overdreven) de Islam. Dit botst, niet zo zeer met de gematigde groep, maar wel met een heel aantal anderen.
Moraal van het verhaal: Het is mooi om te roepen dat werkgevers dit en dat moeten accepteren, maar ik weet zeker dat dit in de praktijk niet gaat werken en niet gaat gebeuren. Voorlopig nog niet in ieder geval. Er zijn nog teveel rotte appels.
Overigens zou ik zelf niet eens een vrouw met hoofddoek aan het werk willen hebben. Ik heb hier écht wat op tegen, net als het rokken en hoeden dragen bij zware christelijken. Dit stemt dus niet in met mijn visie over emancipatie. Ik vind het ook van de zotte dat er tegenwoordig zelfs sprake is van het verplicht moeten aannemen van zo iemand.
Ik heb zelf 2 moslima collega's gehad en zij waren allebei veel gematigder Moslim. Zij droegen dus o.a. geen hoofddoek.
Ik stel voor dit soort postings buiten dit topic te houden.
(Ik vind het ook razend ingewikkeld, met allerlei uitspraken over .....)
(Tot en met de toch wel forse uitspraak van je afvragen of je "zo'n" geloof, met bijvoorbeeld een andere invulling van gelijkheid dan je aan gewend bent wilt zien groeien. Terwijl ""achter" die hoofddoek" erg veel emancipatie zit, die helaas niet iedereen ziet...)