Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rapido schreef:Moet Chiel toch zelf weten dat hij dat vind!
Ik als vrouw houd ook niet van vette mannen en vind ook dat het wel degelijk iets met verzorging te maken heeft of je moddervet bent.
Zo kunnen anderen mij weer te mager vinden en daar niet van houden. Prima toch, geen moeite mee
Lusitana schreef:Men kan ook gewoon denken "wat een zak, wat weet hij er nou van". Klaar.
essie_blue schreef:Ik vraag me überhaupt af of hij het wel letterlijk zo gezegd heeft.. vind het nogal wat. En ergens begrijp ik het wel van hem. Hier in het topic kwam ook zo'n argument voorbij van iemand dat ze niet naar de sportschool durfde omdat ze dan nagekeken wordt door allemaal slanke mensen.. tja, sorry, dan ben je gewoon ook niet in een fatsoenlijke sportschool geweest.Dat vind ik echt een kul argument. Ik sport ook een paar keer per week in de sportschool, en vind het juist prachtig om de enorme variatie te zien. Dik/dun/oud/jong.. En juist veel dikkere mensen, die komen er ten slotte om wat te bereiken. Je moet dan ook niet naar een sportschool gaan met een basic-fit gehalte..
Maar juist in een goede serieuze sportschool heeft iedereen respect voor je als je met een maatje meer komt. Dus gewoon doen.
Overigens blijf ik het bijzonder vinden hoe dit onderwerp altijd een enorm discussiepunt vormt..
Zwerte schreef:essie_blue schreef:Ik vraag me überhaupt af of hij het wel letterlijk zo gezegd heeft.. vind het nogal wat. En ergens begrijp ik het wel van hem. Hier in het topic kwam ook zo'n argument voorbij van iemand dat ze niet naar de sportschool durfde omdat ze dan nagekeken wordt door allemaal slanke mensen.. tja, sorry, dan ben je gewoon ook niet in een fatsoenlijke sportschool geweest.Dat vind ik echt een kul argument. Ik sport ook een paar keer per week in de sportschool, en vind het juist prachtig om de enorme variatie te zien. Dik/dun/oud/jong.. En juist veel dikkere mensen, die komen er ten slotte om wat te bereiken. Je moet dan ook niet naar een sportschool gaan met een basic-fit gehalte..
Maar juist in een goede serieuze sportschool heeft iedereen respect voor je als je met een maatje meer komt. Dus gewoon doen.
Overigens blijf ik het bijzonder vinden hoe dit onderwerp altijd een enorm discussiepunt vormt..
Maar illustreert dit niet juist dat we veel te hard veroordelen? Met een maatje meer zou je toch in elke sportschool moeten kunnen komen, niet alleen de duurdere en betere?
Dat jij die ervaring niet zo hebt, betekent niet dat het voor anderen geen argument is he. Voor mij is dat het namelijk wel. Ik zou nooit beweren dat het de schuld van anderen is oid, maar ik ga absoluut NIET naar een sportschool. Ik kies er voor om op andere manieren aan mn beweging te komen. Ik voel me daar echt niet prettig omdat ik op meerdere plekken en meerdere soorten sportscholen heb ervaren dat je wel degelijk veroordelend wordt aangekeken. En ik ben daar absoluut niet de enige in.
Ik heb een tijdje getraind bij de fysio en zij gaven me de keuze om hun centrum te gebruiken of 2x pw een sportschool te bezoeken. Keus was eenvoudig dus. En zij hebben daar alle begrip voor want ontzettend veel patienten ervaarden dat zo. Sterker nog, ze hebben hun oefenzaal, welke ook gebruikt wordt als sportschool buiten hun uren om, aangepast hierdoor. Geen grote machines meer wat krachtpatsers etc aantrekt, want hun eigen patienten voelden zich niet meer lekker daardoor. Dat is toch bizar dat het nodig is???
rapido schreef:Mwah... in tegenstelling tot mijn slanke partner, douche ik dagelijks, trek ik dagelijks schone kleding aan en eet ik stukken gezonder.Moet Chiel toch zelf weten dat hij dat vind!
Ik als vrouw houd ook niet van vette mannen en vind ook dat het wel degelijk iets met verzorging te maken heeft of je moddervet bent.
Zo kunnen anderen mij weer te mager vinden en daar niet van houden. Prima toch, geen moeite mee
DarkoFoitzik schreef:Zwerte schreef:Maar illustreert dit niet juist dat we veel te hard veroordelen? Met een maatje meer zou je toch in elke sportschool moeten kunnen komen, niet alleen de duurdere en betere?
Dat jij die ervaring niet zo hebt, betekent niet dat het voor anderen geen argument is he. Voor mij is dat het namelijk wel. Ik zou nooit beweren dat het de schuld van anderen is oid, maar ik ga absoluut NIET naar een sportschool. Ik kies er voor om op andere manieren aan mn beweging te komen. Ik voel me daar echt niet prettig omdat ik op meerdere plekken en meerdere soorten sportscholen heb ervaren dat je wel degelijk veroordelend wordt aangekeken. En ik ben daar absoluut niet de enige in.
Ik heb een tijdje getraind bij de fysio en zij gaven me de keuze om hun centrum te gebruiken of 2x pw een sportschool te bezoeken. Keus was eenvoudig dus. En zij hebben daar alle begrip voor want ontzettend veel patienten ervaarden dat zo. Sterker nog, ze hebben hun oefenzaal, welke ook gebruikt wordt als sportschool buiten hun uren om, aangepast hierdoor. Geen grote machines meer wat krachtpatsers etc aantrekt, want hun eigen patienten voelden zich niet meer lekker daardoor. Dat is toch bizar dat het nodig is???
moeilijke situatie lijkt me. in mijn ogen ligt hier een diepere oorzaak aan ten grondslag dan het "dik" zijn. iedereen is wle eens onzeker of word voor wat voorn redden ook nagekeken.
ik mag dan een van die mensen zijn die jij als "kracht patsers" definieerd. ik heb niks dan respect voor iemand die dik is maar wel naar de sportschool gaat, of buiten rent of iets aan beweging doet.
ik vind juist dat de wereld veel te gevoelig over alles is. elk klein ding wordt opgeblazen. er wordt iemand dood geschoten is het gelijk racism. iemand niet en je toont geen respect... etc, etc, etc.
vermoeiend.
piezze schreef:Ik begrijp niet zo goed waar de afkeer van dikke vrouwen toch vandaan komt. Als er andere discriminerende dingen gezegt worden dan wordt er gerust aangifte gedaan en zal vervolgd worden maar op het moment dat het om dikke vrouwen gaat dan moeten ze ich maar niet gekwetst voelen of maar sterker in hun schoenen staan en is er complete ontkenning dat het uberhaupt beledigend is. Hoe kan dat nou?
oomens schreef:Discriminatie op gronden waar iemand niets aan kan doen is in mijn ogen echt iets heel anders dan om dingen waar iemand wel iets aan kan doen. Je huidskleur, geslacht, leeftijd, geaardheid en eventuele handicaps heb je nu eenmaal. Je omvang, zichtbare tatoeages, piercings of kleding niet.