Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:En wat moet ik er dan persoonlijk aan doen dat sommige mensen hun kind verstoten?
Citaat:Ik heb ook nergens gezegd dat ik het persoonlijk ok vind om mensen af te wijzen of moedwillig te kwetsen of anders te behandelen omdat ze homo zijn. Dat vind ik namelijk ook niet. Ik vind wel...
Shadow0 schreef:Op een bepaald moment is 'ik vind het niet maar...' echt niet meer zoveel beter. Op een bepaald moment zijn de klasgenoten van pesters ook gewoon schuldig. "Jamaar ik deed niks" is niet altijd meer goed genoeg: op sommige momenten moet je wel wat doen. En als een partij een andere kwetst is dat een moment om in elk geval te benoemen dat dat onaanvaardbaar is. Zonder 'maar' er achteraan.
Sammie schreef:Ai.. protestanten hebben ook gewoon een 'kerk'
Het is de rooms katholieke kerk (en dat is een hele andere kerk dan de protestanten) die het celibaat heeft. Omdat, als ik dit goed heb onthouden Petrus, hun rots, hun eerste paus dus zei.. Het is beter niet te trouwen.. enzo.. Dat kan verootje wellicht bevestigen (of ontkrachten)
Wat betreft de video.. tja.. hoe zeg ik het netjes... Het is imo zeer vreemd..
Sammie schreef:Dat is leuk.. maar zwijgen betekent niet automatisch toestemmen.En bij pesten is het grootste probleem helemaal niet de mobilisatie van de grijze massa. Pesten kan nl. ook één op één gebeuren. Heb je niet perse een (grote) groep voor nodig.
En verder is er naar menselijk gedrag, ook in dit soort situaties uitgebreid onderzoek gedaan. Het heeft een reden waarom bijv. onder groepsdruk bepaalde mensen zwijgen of toekijken. Maar dat heeft niks met toestemmen te maken. Soms heb je er ook maar 1 nodig die wel anders reageert, maar die ene heeft vervolgens wel grote kans om zelf het doelwit te worden. En dan kan er hier wel makkelijk geroepen worden dat er iets gezegd of gedaan moet worden, maar probeer het eerst zelf maar eens in de praktijk. kijken of het je dan bevalt als de groep zich tegen jou keert. Het is weer eens een gevalletje makkelijker gezegd dan gedaan.
Sammie schreef:Dat is leuk.. maar zwijgen betekent niet automatisch toestemmen.En bij pesten is het grootste probleem helemaal niet de mobilisatie van de grijze massa. Pesten kan nl. ook één op één gebeuren. Heb je niet perse een (grote) groep voor nodig.
En verder is er naar menselijk gedrag, ook in dit soort situaties uitgebreid onderzoek gedaan. Het heeft een reden waarom bijv. onder groepsdruk bepaalde mensen zwijgen of toekijken. Maar dat heeft niks met toestemmen te maken. Soms heb je er ook maar 1 nodig die wel anders reageert, maar die ene heeft vervolgens wel grote kans om zelf het doelwit te worden. En dan kan er hier wel makkelijk geroepen worden dat er iets gezegd of gedaan moet worden, maar probeer het eerst zelf maar eens in de praktijk. kijken of het je dan bevalt als de groep zich tegen jou keert. Het is weer eens een gevalletje makkelijker gezegd dan gedaan.
Lente schreef:Is het erg dat er (kerkelijke) gemeenschappen zijn waar je niet meer welkom bent als je niet voldoet aan de regels die er daar zijn? Ja, natuurlijk! Maar dit heeft niet alleen betrekking tot geaardheid. Is geaardheid een keuze? Nee. Is wat je ermee doet een keuze? Ja. Is het onmenselijk om mensen te vragen niets te doen met hun geaardheid? Dat is heel persoonlijk.
verootjoo schreef:Heb iig nog nooit gezien dat een JG of een Ger gem een homo in elkaar gaat slaan. Alleen dat ze het misschien afkeuren. Het gedrag wordt afgekeurd, maar als mens over het algemeen niet.
Lusitana schreef:.. wil ik over het algemeen vooral zeggen dat men er in Nederland echt voor moet waken dat het niet verder achteruit gaat, want het is al erger geworden met homohaat. Dus hoewel ze best veel rechten hebben wordt de kwaliteit van leven wel langzaam aan steeds meer bedreigd.
Sammie schreef:Dat kan heel goed hoor...Ik kan dat ook heel goed voorstellen. Je kan iemand toch een hele toffe peer vinden, alleen jammer dat die persoon drinkt, zo onbetrouwbaar is etc...
chanel1985 schreef:Sammie schreef:Dat kan heel goed hoor...Ik kan dat ook heel goed voorstellen. Je kan iemand toch een hele toffe peer vinden, alleen jammer dat die persoon drinkt, zo onbetrouwbaar is etc...
Vind je niet dat er een verschil is tussen iemand die drinkt (waar je imo zelf voor kiest of je bent alcoholist en dat is een ziekte) en iemand die homo is en dat ook uit ( waar je zelf niet voor kiest en geen ziekte is)?
Een hetero uit toch ook zijn hetero zijn?
chanel1985 schreef:Bovendien zijn (teveel) drinken en onbetrouwbaar zijn eigenschappen waar jij als vriend of kennis zelf last van kunt hebben. Je vergelijkt nu slechte eigenschappen met homo zijn.Sammie schreef:Dat kan heel goed hoor...Ik kan dat ook heel goed voorstellen. Je kan iemand toch een hele toffe peer vinden, alleen jammer dat die persoon drinkt, zo onbetrouwbaar is etc...
Vind je niet dat er een verschil is tussen iemand die drinkt (waar je imo zelf voor kiest of je bent alcoholist en dat is een ziekte) en iemand die homo is en dat ook uit ( waar je zelf niet voor kiest en geen ziekte is)?
Een hetero uit toch ook zijn hetero zijn?