Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:41

Werd ook direct van de lijn gegooid als ik mijn moeder probeerde te bereiken. Gelukkig toch gelukt.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:41

Wij zouden om 8:40 landen op Brussel, vanuit NY. Ik had toevallig WiFi in het vliegtuig dus kreeg al bezorgde appjes binnen. Wist het dus eerder dan de piloot/cabinepersoneel..

Zijn uitgeweken naar Schiphol, nu aan het wachten op meer info. Auto staat nog wel in Brussel, maar dat is bijzaak..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:43

Resistance schreef:
Bij ons op school is net een Turkse jongen door het lint gegaan omdat hier gelijk vol aandacht voor is en voor de aanslagen in Turkije veel minder...

De wereld gaat kapot.

Goh, ik denk dat we allemaal meer aandacht hebben voor de ellende die onze eigen land overkomt. Iedere dode, waar ook ter wereld, is er 1 te veel. Maar nu vinden enkele idioten het nodig om mijn land aan te vallen en dat raakt mij meer, omdat je dan pas echt beseft dat ook je eigen leven in gevaar kan zijn. Ik hoorde het nieuws toen ik na mijn nachtshift naar huis reed, ik moet straks terug gaan werken, maar geraak nu echt mijn bed niet in.

Ze roepen trouwens op om niet te bellen, maar de sociale media te gebruiken.

Neverland

Resistance schreef:
Bij ons op school is net een Turkse jongen door het lint gegaan omdat hier gelijk vol aandacht voor is en voor de aanslagen in Turkije veel minder...

De wereld gaat kapot.

Dat is (denk ik) omdat Brussel veel dichter bij ons ligt dan Turkije. Ik ben vaker in Brussel geweest, mijn vader komt er zo wat elke week (gelukkig vandaag niet) en heb vrienden in Brussel zitten. Voor mij is dit dan heftiger dan Turkije. Neemt niet weg dat ik het verschrikkelijk vind wat overal op de wereld gebeurt... :n

Snollygoster

Ik werd vanochtend wakker gespamd door bezorgde vrienden, zit momenteel in Leuven, niet zo ver van Brussel af. Ben echt bang dat het hier ook nog gaat gebeuren. Mijn kamergenoot zit in de VUB op school en heeft zich vanmorgen overslapen waardoor ze haar trein niet gehaald heeft, dat is dan wel even schrikken als je weet dat je er even goed in had kunnen zitten.
Een vriendin van me krijgt helaas al de hele ochtend één van haar vrienden niet te pakken, ik hoop maar dat alles goed is :n

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:44

Schoot mij opeens te binnen.
Binnenkort (morgen) is er op een zemder een documantaire over het ISIS. Als ik het goed zeg.

Heel toevallig allemaal

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:44

Barbabientje schreef:
Wij zouden om 8:40 landen op Brussel, vanuit NY. Ik had toevallig WiFi in het vliegtuig dus kreeg al bezorgde appjes binnen. Wist het dus eerder dan de piloot/cabinepersoneel..

Zijn uitgeweken naar Schiphol, nu aan het wachten op meer info. Auto staat nog wel in Brussel, maar dat is bijzaak..

Wat een geluk! Mijn idee, die auto komt wel :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:45

De kans is gewoon groot dat het aanslagen van Deash zijn. Dan kun je wel zeggen dat er geen vooroordelen gemaakt moeten worden, maar de kans is gewoon groot. Wel vind ik niet dat je gelijk naa vluchtelingen moet wijzen. Natuurlijk zou het mogelijk zijn dat er een vluchteling tussen zit, maar die krijgen echt niet de organisatie hiervoor zo snel op voeten hoor. Daar heb je echt "insiders" voor nodig... mensen die hier al langer wonen. Maar de vluchteling kun je wel mooi gebruiken om de angst voor vluchtelingen te verhogen.

Verder is het natuurlijk heel vervelend dat er minder aandacht wordt besteed aan de aanslagen in Turkije (waarbij denk ik mensen het echt niet minder erg vinden!) Maar Brussel is een paar uurtjes rijden hier vandaan! Als Turkije ons buurland was geweest waren de reactie ook heftiger geweest.

Het voelt (en is) een stuk dichterbij! Letterlijk.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:46

Vreselijk wat er allemaal gebeurt in deze wereld....
Veel sterkte voor alle betrokkenen en nabestaanden :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:46

Telenet zet zijn hotspots open voor iedereen, paswoord is voorlopig niet nodig

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:47

BloemBloem schreef:
Barbabientje schreef:

Ja precies! Wij zijn veilig, heel erg geschrokken natuurlijk, vooral het besef dat als we wind mee hadden gehad we zomaar rond die tijd geland konden zijn, maar goed..

Kom helaas zonder auto niet op m'n werk, maar overal is een mouw aan te passen..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:47

SandraVerl schreef:
Telenet zet zijn hotspots open voor iedereen, paswoord is voorlopig niet nodig

das mooi van hun :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:48

Bij de explosie in metrostation Maalbeek zijn 13 doden gevallen. VRT meldt dat dit officieel bevestigd is.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:48

Barbabientje schreef:
BloemBloem schreef:

Ja precies! Wij zijn veilig, heel erg geschrokken natuurlijk, vooral het besef dat als we wind mee hadden gehad we zomaar rond die tijd geland konden zijn, maar goed..

Kom helaas zonder auto niet op m'n werk, maar overal is een mouw aan te passen..

Denk dat je baas daar vast wel begrip voor heeft.

Wel heel fijn dat sommige vliegtuigen dus zo flexibel en snel kunnen uitwijken naar andere vluchthavens dichtbij :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:49

Vreselijk allemaal ......

Yasmine

Belga bevestigt dat er niet 13 maar 11 doden zouden zijn in Zaventem.

Musiess schreef:
Schoot mij opeens te binnen.
Binnenkort (morgen) is er op een zemder een documantaire over het ISIS. Als ik het goed zeg.

Heel toevallig allemaal

Kom op zeg, impliceer je nu echt dat dit te maken heeft met een tv-programma? Er is iedere dag van de week wel een docu of tv-programma over IS.

The_Cat

Re: Explosies vliegveld Brussel

Er wordt eerder gespeculeerd dat dit te maken heeft met de arrestatie van abdeslam

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:50

Snollygoster schreef:
Ik werd vanochtend wakker gespamd door bezorgde vrienden, zit momenteel in Leuven, niet zo ver van Brussel af. Ben echt bang dat het hier ook nog gaat gebeuren. Mijn kamergenoot zit in de VUB op school en heeft zich vanmorgen overslapen waardoor ze haar trein niet gehaald heeft, dat is dan wel even schrikken als je weet dat je er even goed in had kunnen zitten.
Een vriendin van me krijgt helaas al de hele ochtend één van haar vrienden niet te pakken, ik hoop maar dat alles goed is :n

Ja, ik zit ook in Leuven, op 2 minuten van het station. Ik maak me niet te veel zorgen om Leuven, maar ik hoorde vanochtend heel veel ambulances en politie voorbij rijden die waarschijnlijk naar Zaventem gingen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:52

Holy f*ck !!! Had her helemaal niet meegekregen. Meteen MN nichtje gebeld die in Brussels along en gelukkig had ze such verslapenvoor de metro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:52

Emmaa_ schreef:
Bij de explosie in metrostation Maalbeek zijn 13 doden gevallen. VRT meldt dat dit officieel bevestigd is.

Emma, van Maalbeek wordt er niet over doden gesproken hoor, wel over zwaar gewonden en voor Zaventem is het dodencijfer van 13 naar 11 gebracht. Vrt staat hier al ehel de morgen op. Ze zeggen wel, aangezien er ook op Maalbeek vele zwaar gewonden zijn en er dus zeker doden zullen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:53

SandraVerl schreef:
Emmaa_ schreef:

[naam], van Maalbeek wordt er niet over doden gesproken hoor, wel over zwaar gewonden en voor Zaventem is het dodencijfer van 13 naar 11 gebracht. Vrt staat hier al ehel de morgen op. Ze zeggen wel, aangezien er ook op Maalbeek vele zwaar gewonden zijn en er dus zeker doden zullen zijn.

NOS meldt dat VRT dit bevestigd heeft gekregen, vandaar.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:53

SandraVerl schreef:
Emmaa_ schreef:

Emma, van Maalbeek wordt er niet over doden gesproken hoor, wel over zwaar gewonden en voor Zaventem is het dodencijfer van 13 naar 11 gebracht. Vrt staat hier al ehel de morgen op. Ze zeggen wel, aangezien er ook op Maalbeek vele zwaar gewonden zijn en er dus zeker doden zullen zijn.

Ik heb op de live feed meegekregen 10 doden in het metro station

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:54

Ik snap zoizo niet waarom er bekend wordt gemaakt dat we die formulieren om in te schrijven hebben. En waarom er wordt gezegt dat die persoon die was opgepakt nu alles aan het vertellen was...

Celiien

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:55

Centraal Station Antwerpen zou volgens Nu.nl nu ontruimd worden? Iemand andere berichten over gehoord?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:56

Resistance schreef:

De wereld gaat kapot.

Begrijpelijk, maar hele natuurlijke reactie van de mens... Het gevaar in eigen omgeving wordt groter dus de aandacht ervoor ook... Wel sneu voor hem want in zijn geval heeft hij misschien wel familie en vrienden in Turkije waar hij zich zorgen om maakt.

Maargoed dit is ook het begin van haat en verdeeldheid, mensen voelen zich onterecht benadeeld terwijl het heel logisch is dat hier nu veel aandacht voor is. Lijkt voor mij een negatief cirkeltje dat maar rond blijft gaan...

Mijn gedachten zijn bij de slachtoffers en nabestaanden die hopelijk snel in veiligheid zijn ;( Ook bokkers in deze omgeving veel sterkte en hopelijk snel veilig thuis.