Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Omdat ie nu emeritus is. (dacht ik)
Verder haal je theologie en godsdienstwetenschap door elkaar.
Kuggur schreef:Ten eerste, je impliceerde nergens dat je het over een individu had.
Ten tweede haal ik niets door elkaar, dit zijjn elkaar overlappende gebieden; studeer je theologie, dan krijg je daar ook godsdienstwetenschap onderwezen. Het valt me op dat je vaak dit soort haarkloverij bedrijft.
OsMo schreef:Narigheid komt niet door geloven in 1 God of meerdere Goden maar door egoïsme, macht en geld.
Geloof is het geen waar ze zich makkelijk achter kunnen verschuilen.
Huertecilla schreef:Kijk jij wel en naar het journaal?
Het is om te huilen hoeveel mensen er anno nu dagelijks om het leven komen door christelijk gevaarlijken, joodse en islamitische.
Hoe zou dat zijn als het boeddhisme in de VS/Europa, Israel en in het Midden Oosten de meest verbreide religie zou zijn?
@Kuggur; ik heb theologie sinds de 3e middelbare school als hobby-interesse. Had toen een pater als geschiedenisleraar. Die man was wel ZO nuchter relativerend over religie dat het als een thuis komen voelde.
Ayasha schreef:Wellicht mis ik het maar nergens in de door jouw gekopieerde link kan ik een referentie naar bhuddisme of buddha vinden voor dat bloedbad in de 2e link?
Ann1992 schreef:Kelly_ann schreef:Gaan jullie nu serieus elkaar met terminologie en voorwaarden om de oren smijten?
Zal ik een portie spaghetti koken? Dan gooit lekkerder....
Wat dat betreft moet ik zeggen dat ik de keuken van de KvhVS maar wat graag vervlecht in mijn leven
randalinpony schreef:https://wijblijvenhier.nl/14134/rohingy ... n-myanmar/
Niets menselijks is Boeddhisten vreemd.... helaas.
Kortom, het heeft niets met de religie of ideologie op zich te maken, maar met een veel ingewikkelder interactie tussen culturen, groepen, overtuigingen.
randalinpony schreef:https://wijblijvenhier.nl/14134/rohingy ... n-myanmar/
Niets menselijks is Boeddhisten vreemd.... helaas.
Kortom, het heeft niets met de religie of ideologie op zich te maken, maar met een veel ingewikkelder interactie tussen culturen, groepen, overtuigingen.