Grappig dat rtl niet gewoon de verklaring erbij zet, de meeste andere nieuwssites gaven gewoon netjes de bijbehorende (helaas totaal niet spectaculaire) uitleg. Zie bijvoorbeeld hier: http://www.iflscience.com/space/apollo- ... -side-moon
Klopt, maar het gaat me om de tekst van rtl vs. die van andere nieuwberichten. In de link die ik plaatste staat duidelijk uitgelegd wat het geluid precies veroorzaakt en rtl doet alsof het een beetje een mysterie is.
Bijzonder! Ook omdat je zeker weet dat dit geen flop is ofzo.
Maar het moet wel iets van elektronagnetische straling zijn. In het heelal heerst vacuüm, geluid is er dus niet. Alleen elektromagnetische straling kunnen wij opvangen met onze apparatuur, en dus ook met de apparatuur uit de Apollo.
Of het moet iets zijn wat wij niet kennen... het heelal is zo belachelijk groot. Als iets ons kan bereiken moet het wel meer kennis hebben dan dat wij hebben.
Hmm echt heel weird, m'n vriend vertelde gisteren dat ie rond een uur of 4/5 een klein vliegtuig hoorde dat heel laag vloog, ik wuifde het wat weg, maar ik werd net wakker van hetzelfde geluid. Ik weet dat het geen vliegtuig is, want dat kan hier niet en dat klinkt anders, zou dat misschien ook het rare geluid kunnen zijn? Het geluid ging wel steeds lager en was best wel luid en eng. Ik heb het helaas niet kunnen opnemen ik heb het geluid wat in dit topic besproken wordt nog niet gehoord, dus dat zal ik morgen even doen.
Dat pleit op zich wel voor de theorie dat het toch geluiden (lees: bepaalde frequenties van geluiden) zijn van verder weg op aarde (kilometers) die door afkoeling van de atmosfeer ineens hoorbaar zijn. Ik ben benieuwd of er ooit nog een definitieve verklaring voor komt!
LDRD
Geplaatst: 22-05-16 11:30
Ik ben van het 'eerst zien/horen dan geloven' . Kan er nu niet meer omheen, dit geluid is al dagen te horen omgeving Den Bosch .
Ow het is er dus nog steeds.Ik dacht dat het er niet meer was. Ik heb het nog steeds niet gehoord,ik geloof wel dat het er is,maar wil het graag zelf ook horen.
LDRD
Geplaatst: 22-05-16 12:08
Het klinkt apart en ik ben toch nu wel erg benieuwd eigenlijk wat het precies is. Maar volgens mij kunnen we daar voorlopig alleen maar naar raden, zijn zoveel 'verklaringen' dat ik de door bomen het bos niet meer zie. We merken het wel als het einde der tijden daar is . Ondertussen ga ik gewoon effe door met mijn leven .
Ik ben ook heel erg benieuwd! ik blijf erbij dat het met de aardplaten te maken heeft,dat ze tegen elkaar aan schuiven.
marlies85
Geplaatst: 22-05-16 12:10
Ik woon hemelsbreed niet zo ver van Den Bosch, maar hier niks te horen.
LDRD
Geplaatst: 22-05-16 12:15
Gek is dat inderdaad Marlies . Zou toch zeggen dat het bij jullie dan ook te horen zou moeten zijn. Misschien iets beter op letten? Het is vooral 's avonds en 's nachts. Mijn man had het tot nu toe ook nog niet gehoord (gewoon niet op gelet, je denkt ook al snel dat het wel om een vliegtuig o.i.d. gaat), maar vannacht hoorde hij het ineens ook.
Aardplaten, die theorie ben ik nog niet tegengekomen. Is dat niet gek, Nederland ligt niet op een breuklijn?