Amerikaanse politiek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:49

electra, helemaal toppie. :Y)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:39

Indestal schreef:
Kom met dingen aan die je echt weet inplaats je FB wijsheid, komt zo dom over..." heb ik gelezen op facebook" :x

Zie je mij dat schrijven? :') Dan denk ik niet dat je enig idee hebt met wie je praat....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:17

Indestal,
Waar blijven je cijfers over het stemgedrag van Latino's e.a.
In dit topic heb ik wel nl. Cijfers gezien. [NM] Trump of Clinton
Op blz 84 dacht ik. Ik kan ze helaas met mijn telefoon niet kopieren. ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:33

Indestal schreef:
Je weet ook dat de kiesmannen het verschil maken? Hoe dat is gemanipuleerd? Heb je de interviews gelezen hoe de negerbevolking en de latino's massaal aangaven Trump te stemmen?

Ik heb het niet over fatsoenlijk gedrag.

Daarbij weet je zelf ook dat jagen een Amerikaans gebeuren is, dat wij dat niet normaal vinden is je eigen moraal op dat van iemand uit een andere cultuur en land te plakken..zo kom je ver, niet?

"Negerbevolking"? Excuseer?
Als je ook maar iets van de Amerikaanse cultuur zou kennen, zoals je hierboven beweert, zou je ook goed genoeg weten dat het walgelijk is om zo'n woord te gebruiken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:51

Neger heeft in NL (nog) niet dezelfde zware lading als het Amerikaanse 'nigger' (dat is namelijk 'nikker' in het Nederlands), dus walgelijk vind ik wat overdreven. Dat alle PC woordjes en dingetjes uit de VS komen overwaaien ondanks dat ze hier niet altijd direct gelijk zijn kunnen we alleen niet meer onderuit straks vrees ik, dus uiteindelijk zal dit woord ook wel weer uit het straatbeeld verdwijnen en wordt er weer iets nieuws verzonnen...
Ondertussen blijft het onderliggende issue gewoon in stand, alleen met een ander labeltje.

Indestal

Re: Amerikaanse politiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:15

Helaas zeggen negers ook tegen elkaar nigger.
Ik denk dat het een utopie is te denken dat rassen en volkeren met elkaar als een kunnen leven.

Ben niet gelovig, maar denk nu wel aan Babylonie....
En vergeet niet dat de neger evenzoveel vooroordelen en discriminerende gedachten, gezegden en praat hebben naar de witte man..

Is wel makkelijk voor een discussie om alleen maar een kant te belichten, anders is er te snel balans..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:20

Ik sta er soms echt van versteld, hoe een rijk, westers land als America (zo zie ik ze in ieder geval) op sommige vlakken zulke dómme dingen en uitspraken doen.

Zoals bijvoorbeeld de vaccinaties. Zelfs president-elect Trump geloofd dat vaccinaties autisme veroorzaken.... Enkel en alleen omdat er dus ooit 1 onderzoeker is geweest, die hier een onderzoek over heeft gepubliceerd wat achteraf 100% weerlegd is...

En dan het wapen beleid. Het is zo tenenkrommend om te zien dat de cijfers van wapengeweld maar blijven stijgen. Maar nee, gun-control hebben we écht niet nodig...

Om dan nog maar te zwijgen over Obamacare en homo's.

Hoe kan het toch, dat een land als Amerika, wat dat betreft zo ver achterloopt? Of zijn andere westerse landen gewoon veel verder ontwikkeld, en gaat het in Amerika gewoon niet zo snel als dat ik voor ogen heb?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:09

Indestal schreef:
Helaas zeggen negers ook tegen elkaar nigger.
Ik denk dat het een utopie is te denken dat rassen en volkeren met elkaar als een kunnen leven.

Het is niet echt relevant wat mensen tegen elkaar zeggen. "Jamaarhunniedoenhetook" hoort op de kleuterschool thuis. Het is gewoon (wat de context ook is) onbehoorlijk om gebruik te maken van namen en woorden als je weet dat het niet op prijs gesteld wordt - zoals jij nu doet door expres het woord 'negers' te gebruiken, terwijl je weet dat het niet op prijs gesteld wordt.

Daarnaast bestaan mensenrassen niet, en ook volken zijn niet afgebakend - en je ziet dan eigenlijk ook dat de geschiedenis niet alleen volstaat van spanningen maar OOK van succesvolle samenleving in allerlei opzichten. Heel globaal lijkt het erop dat zodra je iedereen gewoon gelijke rechten en mogelijkheden geeft (officieel maar ook in de praktijk), de meeste problemen de wereld wel uit zijn.

(En het gebruiken van een mythologisch verhaal als daadwerkelijke onderbouwing is... weird. Ook denk ik dat je het verhaal niet helemaal goed kent. Dat gaat namelijk over de inwoners van de stad Babylonie, die zo'n eigendunk hadden dat ze de grootste toren ter wereld wilden bouwen om God naar de kroon te steken. God heeft toen de verschillende talen opgelegd, zodat men niet meer goed met elkaar kon communiceren, waardoor de toren niet afgebouwd werd. Dat gaat dus over andere dingen (zoals hoogmoed), en niet over fundamentele onmogelijkheid om samen te leven.)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:07

Mensenrassen bestaan niet, ok even artikel 1 grondwet veranderen.

Als nigger een woord is in algemeen taalgebruik, maakt het niet meer uit wie het zegt...
Elk algemeen woordgebruik kan als scheldwoord ingezet worden, het is maar in welke intentie dat wordt gebruikt.

Verder, bedankt voor de lecture Shadow ;) . Ben maar laagopgeleid dus snap ook niet zo veel, gelukkig leer ik veel bij op bokt. Thanks!
Het woordje expres bv :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:17

Dat is niet helemaal waar het om gaat bij het n-woord. Je zult ongetwijfeld de historische betekenis van het woord kennen, maar het werd gebruikt om handelsgoederen (slaven) aan te duiden, zonder enige vorm van menselijkheid. Dat de community het woord zelf gebruikt zegt niks over de gepastheid ervan, imo is het niet 'zomaar' een woord maar iets enorm elitairs en degraderends.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:31

Je kunt overal een historie achter zoeken..en dat je een n-woord zegt, vind ik echt heel sneu..

Blijf met je voeten op de grond en houd kleine zaken klein..

Amerika en Nederland over een kam scheren is ook zo iets...

Dat slavernij gebeuren is zo uit zijn verband getrokken, daar worden zelf de donkere mensen heel erg moe, die groep wordt gewoon opzij geduwd door een groepje die denkt zich beter te voelen dan iedereen die net even anders met de dingen omgaan zonder lading, maar gewoon open en geen stenen op laag water zoeken..

Nog even en alles wordt een etiket opgeplakt en gaat het nergens meer over..

Het gaat al nergens meer over omdat de normale respectvolle mens steeds getackelt wordt op een heel nare sygmatiserende wijze op volstrekt ongeuanceerde futiliteiten die enorm worden opgeblazen en binnen no time een groepje om zich heen hebben met vingers die zwaaien en verbale stokken...
Tenenkrommend gewoon en de tweedracht is er al in de samenleving.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:54