Eulogy schreef:Je eerste en tweede argument gaan voor mij niet op, ik eet namelijk geen bio-industrie vlees en met je tweede argument ben ik het niet eens want mensen zijn nu eenmaal roofdieren. Ik vind het ook niet zielig voor een gazelle als hij wordt opgegeten door een leeuw, en dat betekent ook niet dat die leeuw "beter" is dan de gazelle. En ja, ik weet dat de mens over het algemeen veel meer vlees eet dan van nature "de bedoeling" is maar ook dat gaat voor mij niet op![]()
Verder, tja, jij bent toch degene die mensen ervan wil overtuigen dat ze beter geen vlees kunnen eten, niet andersom? Als al die argumenten mensen blijkbaar niets doen, dan kun je je daar volgens mij maar beter gewoon bij neerleggen, niet? Waarom zou ik jou een reden moeten geven om WEL vlees te eten als je dat duidelijk toch niet van plan bent?
Het topic gaat overigens over MINDER vlees eten, en dat doe ik al (zoals gezegd).
Ben jij een leeuw? Volgens mij niet. Tenminste, daar ga ik maar even vanuit. Even een paar verschillen tussen jou en een leeuw: leeuwen zijn carnivoren die vlees nodig hebben om te overleven, er is levend bewijs in vele vormen dat mensen gezond kunnen leven op een plantaardig dieet. Leeuwen kun je niet mee in discussie gaan over het ethische aspect van vlees eten, jij wel. Waar jaag jij trouwens op je vlees, als je een roofdier bent? Ik las al dat jij geen vlees uit de supermarkt haalt, maar ik heb toch het idee dat veel mensen dat als hun "jachtgebied" zien

Ik denk trouwens niet dat iemand er een ander van wil overtuigen om vlees voortaan te laten staan - al kan ik het alleen maar aanmoedigen natuurlijk. Maar er wordt nu gewoon een vraag gesteld: wat is nou echt een goeie reden om WEL vlees te eten? Waarom wil je die vraag niet beantwoorden?
Overigens is er qua milieu impact weinig verschil tussen biologisch en industrievlees. Allemaal dieren die veel meer moeten eten dan dat de opbrengst qua vlees is, allemaal benodigde transport en verwerking wat energie kost. Wist je dat tien tofuburgers kan maken van de soja benodigd voor het produceren van één vleeshamburger? En dat er vele malen meer water nodig is voor het maken van een kilo vlees dan voor een kilo bonen? (Exacte cijfers daarvan kan ik opzoeken maar weet ik even niet uit mijn hoofd, sorry.)