Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:44

idd ze klagen over alles ze willen alleen geld en verder lappen ze alle regels aan hun laars en ga zo maar door

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:52

nog een verhaal geloof je zeker ook niet!!

Tussen asielzoekers in trein ‘ze overlegden of ze me zouden verkrachten’
Hongarije / Oostenrijk, september 2015
De Oekraïense journaliste Aida Bolivár reisde op 31 augustus in de trein van Boedapest naar Wenen waar talloze asielzoekers in zaten. Bolivár woonde vijf jaar in Marokko, Egypte en Tunesië en verstaat Arabisch. Ze kon verstaan wat de asielzoekers tegen elkaar zeiden.
Bij haar aankomst bij het station in Boedapest waren talloze asielzoekers aanwezig. Ze beletten haar de toegang. Bolivár: ‘Ze schreeuwden beledigingen naar me en probeerden mijn bagage af te pakken.Ik zag dat mensen zonder enige schaamte in het openbaar overal zaten te poepen, vrouwen schreeuwden, ze werden door hun eigen mensen geslagen, niet door de politie die hen met geen vinger aanraakte. Kinderen schreeuwden, er lagen bergen afval. Niemand daar sprak een woord in een Europese taal. Ze dachten dat ze in de hitte van het moment bagage van de passagiers konden stelen, en ze schreeuwden obsceniteiten naar de passagiers’.
Kinderen als schild om bij de trein te komen
‘Wel 90% van hen bestond uit gezonde mannen tussen de 18 en 45 jaar. Ze pakten willekeurig kinderen beet en gebruikten die als schild om zich een weg naar de trein te banen.
In mijn wagon zaten vijf mensen die een kaartje gekocht hadden. We zaten in een lege wagon, maar na een paar minuten gebeurde er iets ongelooflijks. Geschreeuw, de ruiten gingen kapot. Een enorme massa mensen drong naar binnen, er werd gevochten’.
‘Allah blij met beroving van ongelovigen’
‘Toen begonnen ze met elkaar te overleggen of ze ons zouden beroven. Allah zou er blij mee zijn als ze ongelovigen zouden beroven. En ze overlegden of het de moeite waard zou zijn om mij te verkrachten, omdat ik niet gekleed was als een nette vrouw. Omdat ik geen hoofddoek draag, ben ik geen moslim en dus slecht’.
‘Na een uur ongeveer stopte de trein. De vier andere mensen die een kaartje hadden en ik probeerden ons een weg door de massa te banen.
‘Geld, geld, geef ons geld!’
‘De meute wilde ons niet laten gaan en ze bedachten dat we geschikt zouden kunnen zijn als gijzelaars. Het treinstation was volledig belegerd. Er kwamen steeds meer asielzoekers die voedsel, brood, appels en koekjes op de grond gooiden en waar ze op trapten. Ze schreeuwden steeds weer één woord: ‘Geld, geef ons geld’.
Terwijl ze naar ons glimlachen, bespugen ze ons van achter
‘Ze grepen naar mensen en probeerden hun waardevolle dingen te ontrukken, ze grepen naar bagage en lieten mensen er niet door. Ze vielen mensen aan. Deze mensen komen hier alleen maar voor onze welvaart, die zijn helemaal niet van plan om hun inkomen te verdienen of zich ergens actief in te betrekken.
Afgezien van haat en slechte bedoelingen, hebben ze niets aan Europa bij te dragen. Dus voor we deze mensen gaan beschermen, stel ik voor dat we eerst Arabisch leren. We zullen dan begrijpen dat terwijl deze mensen naar ons glimlachen, ze ons van achteren bespugen’.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:55

En waar komt dit vandaan? :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:17

Tcm62 schreef:
Die vrouwen en kinderen zijn nu sexslavin geworden....in een streng moslimland kun je als vrouw alleen niet leven..

Echt bijzonder, die berichten die je plaatst. Het zijn een soort slechte sprookjes. Kunnen zo op bepaalde site worden geplaatst, worden dan geroeptoeterd en daarna als feit gepresenteerd.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:28

ook niet waar zeker!!!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:59

Zo die meid heeft lef!

en de boodschap is duidelijk, een moslim hoeft de wet in een niet moslim land niet te respecteren en alle ongelovige gaan naar de hel...wat een verrijking voor onze cultuur weer die fijne Isis fan boy's

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 07:22

Wow respect voor die vrouw. Die andere vrouw beledigd haar maar ze blijft netjes en stelt keurig haar vragen!

Dit is echt niet normaal.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:12

Vanavond in wnl opinie gaan ze de vraag stellen in hoever men zich hier moet aanpassen. Wat denken ze zelf... Helemaal natuurlijk

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:14

Zeeuwtje68 schreef:
ok waarom komen er alleen mannen en duizenden jonge mannen bedoel ik, ons land binnen?
zou je niet eerst vrouwen en kinderen sturen de veilige haven in? verklaar dat is of zou je die ook achterlaten in een oorlogs gebied kom op zeg geloof je het nou zelf??

en als je een vluchteling bent ben je verplicht nogmaals in je veilige buurlanden asiel aan te vragen dus ja het zijn allemaal goudzoekers die alles gratis willen want ja in europa is alles veel beter dan in onze buurlanden.. en nu stop ik

Vraag het eens! Ik heb het gevraagd en ik vond het antwoord erg simpel. Het antwoord was dat hij liever zelf dood ging dan zijn familie. Vele Syrische vluchtelingen zijn mannen, omdat die de overtocht maken en hopen op familiehereniging als ze in een veilig land zitten. De vrouwen en kinderen hoeven dan niet onveilig te reizen.

Ik zou mijn kinderen niet snel op een overvol bootje zetten en maar hopen dat ze overkant halen. Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan.

Ik zie dat vele van jullie nu juist hetzelfde doen als de "gevaarlijke moslim terroristen die alleen maar op zoek zijn naar geluk en nog even vrouwen verkrachten onderweg". Dom roepen en niet buiten je eigen straatje kijken.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:16

Electra63 schreef:
Tcm62 schreef:
Die vrouwen en kinderen zijn nu sexslavin geworden....in een streng moslimland kun je als vrouw alleen niet leven..

Echt bijzonder, die berichten die je plaatst. Het zijn een soort slechte sprookjes. Kunnen zo op bepaalde site worden geplaatst, worden dan geroeptoeterd en daarna als feit gepresenteerd.

Kom jij dan eens met feiten waarin je kan onderbouwen dat het allemaal niet zo is?

Ik merk steeds meer dat als je vluchtelingen negatief neerzet dat je met bronnen moet komen maar degene die met liefkozende dingen komen hoeven niet met bronnen te komen? Dus kom maar op met die betrouwbare bronnen! :)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:23

Jouw onderschrift vibabu :+
Beetje krom. Dus krom. :+

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:26

Electra63 schreef:
Zeeuwtje68 schreef:
Electra voor de zoveelste keer het zijn geen syriers, het zijn o.a afrikaanse moslims heb je me film en artikel wel gelezen? dan kan je misschien wakker worden..

Zelden zo'n slecht site vol vooroordelen en opruiende teksten gelezen.
Rechts-extremisme vind ik net zo eng als IS.

Links extremisme is nog vele malen enger!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:29

EskeGirl schreef:
Van de FB-pagina Humans of New York:
Citaat:
My husband and I sold everything we had to afford the journey. We worked 15 hours a day in Turkey until we had enough money to leave. The smuggler put 152 of us on a boat. Once we saw the boat, many of us wanted to go back, but he told us that anyone who turned back would not get a refund. We had no choice. Both the lower compartment and the deck were filled with people. Waves began to come into the boat so the captain told everyone to throw their baggage into the sea. In the ocean we hit a rock, but the captain told us not to worry. Water began to come into the boat, but again he told us not to worry. We were in the lower compartment and it began to fill with water. It was too tight to move. Everyone began to scream. We were the last ones to get out alive. My husband pulled me out of the window. In the ocean, he took off his life jacket and gave it to a woman. We swam for as long as possible. After several hours he told me he that he was too tired to swim and that he was going to float on his back and rest. It was so dark we could not see. The waves were high. I could hear him calling me but he got further and further away. Eventually a boat found me. They never found my husband.” (Kos, Greece)

Een van de vele gelukszoekers?

Waarom weg uit Turkije? Dat is een veilig land hoor. Dus ja een gelukzoeker dan. Economisch vluchteling.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 30-09-15 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:47

Juist,
Nijmegen en Amersfoort kunnen hun borst nat maken.
Die gaan heel wat uren draaien wat betreft beveiliging/politie versterking

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:49

Turkije is veilig, iedereen die verder reist doet dat dus niet omdat hij bedreigd wordt.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:53

Abercrombie schreef:
Jouw onderschrift vibabu :+
Beetje krom. Dus krom. :+

Wat is er krom aan? Op het moment dat iemand negatief is moet er een bron komen maar positief niet? Ik ben wel heel benieuwd. Want de bronnen over asielzoekers die echt gevlucht zijn die zijn er blijkbaar niet?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:54

alex66 schreef:
Turkije is veilig, iedereen die verder reist doet dat dus niet omdat hij bedreigd wordt.

Er zijn toch ook hele opvangkampen gemaakt? Die zo goed als leeg zijn....?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:00

Ja bijzonder...linkse media/nieuws hoeft blijkbaar niet aan bronvermelding te doen en als je maar iets naar realisme neigt ben je bijna verplicht om aan bronvermelding te doen..

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:00

alex66 schreef:

Nee, omdat er via internet heel eenvoudig te vinden is wat landen te bieden hebben aan opvang, huisvesting en uitkering

En nee, dat wil niemand horen.
Maar ja, het is wel de realiteit.

Het is niet voor niets dat een aantal landen bijzonder populair is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:01

Nederland iig opeens niet meer :)) Een stuk minder asielzoekers deze week zonder verklaarbare reden.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:01

Sterker nog..mensenhandelaren lopen rond met lijstjes in welk land het als illegaal/asiezoeker het beste toeven is qua geld/verblijfsvergunning..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:03

Sammie schreef:
Nederland iig opeens niet meer :)) Een stuk minder asielzoekers deze week zonder verklaarbare reden.

Waarom niet? Puur nieuwsgierig

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:05

Sammie schreef:

Mooi zo! Laat de utopie die door mensenhandelaren/gelukszoekers geschetst wordt over Nederland, maar mooi in duigen vallen! Dan denken ze wel 2x na alvorens hierheen te komen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:11

vibabu schreef:
Sammie schreef:

Waarom niet? Puur nieuwsgierig

Idem

Want in de winter verwachten ze altijd terugloop.
Maar door de vele mannen, zullen er waarsch ditmaal via het vliegtuig gezinnen gaan volgen.
Dus dan is er wel een toestroom, maar op een andere wijze

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:16

Sammie schreef:

Nu de PVV erg gestegen is in de peilingen en de VVD gezakt is,noemt Rutte ze nu ook Gelukszoekers.En nee ik ga geen bron neerzetten,je hoeft dit n.l. niet te geloven.
Maar Rutte zegt dit natuurlijk om zieltjes te winnen en gaat het vluchtelingen probleem nu opeens anders zien.