IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:10

Ariannee schreef:
Er is nou al een verdachte aangehouden op Rotterdam cs

maar is toch nog helemaal niets bekend over de afkomst?Of motief?

Ariannee

Re: IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:14

Dat komt wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:17

purny schreef:
Nieuws uit Rotterdam al gehoord? Zal me niks verbazen als het een is strijder is of een vluchteling. Gauw die grenzen dixit gooien

Ben je serieus?
Het kan ook net zo goed een ontspoort ander iemand zijn? IS strijders pakken het niet zo aan hoor. En vluchtelingen ook niet.

Er lopen altijd nog meer gekken rond dan dat er vastzitten ;) aan je laten leiden door angst heb je niks.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:18

Wat ik er tot nu over heb gelezen is dat het een in het zwart geklede man is die vermoedelijk werd aangesproken op het wel of niet hebben van een kaartje en daarop is hij in een wc gerend. Na meermaals contact te hebben gezocht is er tot arrestatie overgegaan. De man is naar het ziekenhuis overgebracht.

Dus wat betreft zijn identiteit is volgens mij nog niks bekend. Het zou ook zomaar Jules Deelder kunnen zijn. Die draagt graag zwart :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:21

Er is het bericht dat de jongen de vorige avond vanwege geen kaartje uit de trein is gezet:
Citaat:
Verdachte in Rotterdam was zelfde jongen die daar gisterenavond zonder ticket uit Thalys was gezet, geen terrorist

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:30

Zoals ik zei, bange schapen (en voor alle duidelijkheid, daar bedoelde ik niet de vluchtelingen mee...).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:38

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:39

Sammie schreef:
Dat is een algemene opmerking die gemaakt wordt. Ook op Bokt is ie al voorbij gekomen. Zul je dus moeten vragen aan diegenen die dat zeggen :+

Maar met een beetje fantasie kun je dat zelf ook wel invullen.

O.a. jij noemt "buitenlanders".
Purdy roept m.b.t. het gebeuren vanmorgen op Rotterdam CS "het is geen blanke".

Ook "niet blanke" kunnen Nederlanders zijn :)* en ook blanken kunnen "buitenlanders" :)* zijn.

Door sommigen worden alle problemen op 1 hoop gegooid, woningnood, werkeloosheid, armoede, verkrachtingen en geweld, alles komt door de "buitenlanders". Een beetje nuance zou fijn zijn. :D

Verder kan ik mij wel vinden in de opmerkingen van Kugger en ElenaMM7 +:)+

Wat betreft, dat vluchtelingen wel kunnen blijven o.a. in Griekenland. Daar is een grote economische crisis met hoge werkeloosheid en grote armoede. Bijvoorbeeld Kos en Lesbos zijn kleine eilanden, die kunnen niet zoveel vluchtelingen helpen en opvangen voor langere tijd. De situatie in Griekenland is niet te vergelijken met Nederland. Vluchtelingen kunnen daar niet blijven, daar is geen goede hulp mogelijk.

En heeft iemand wel eens een vluchtelingenkamp in bijv. Jordanië gezien? Ook daar blijf je niet vrijwillig, er is daar geen toekomst en zeker mensen met kinderen willen een toekomst opbouwen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:40

Electra.. ik raad je toch echt aan de betreffende opmerking nogmaals goed te lezen.. Ik vermoed dat je het e.e.a. niet goed heb begrepen. Dat ik iets snap wil niet zeggen dat ik dezelfde mening heb.

Electra63 schreef:
Vluchtelingen kunnen daar niet blijven, daar is geen goede hulp mogelijk.
Dat is wel degelijk mogelijk, want het gebeurt gewoon en nog steeds. Nederland kan ook geen goede hulp bieden, getuige de situatie van de afgelopen periode. En met al die extra asielzoekers is de rek er ook een keer uit op gebied van financiën, huizen en banen. Ook in Nederland houdt het op een gegeven moment op. En daar kun je beter nú over nadenken, dan als het eenmaal zo ver is. Dan ben je namelijk te laat. Zo plezierig zijn al die nieuwsberichten niet die her en der voorbij schuiven. .
Laatst bijgewerkt door Sammie op 18-09-15 12:45, in het totaal 3 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:42

het hele vluchtelingenprobleem loopt uit de hand, dit kan niet goed gaan
De verhouding "eigen" bevolking / vluchtelingen loopt helemaal scheef.
ik hou mijn hart vast....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:44

Er zijn veel mensen van mening dat er ook rottigheid het land binnen komt. Op de tv zag ik de jongen. Hij had op z'n netst gezegd een getinte huidskleur. In ieder geval geen Nederlandse jongen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:45

Want een gekleurd iemand is geen Nederlander?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:47

LadyMadonna schreef:
Want een gekleurd iemand is geen Nederlander?

juist wel...de kaaskop is uitstervend ras :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:47

Tegenwoordig zijn er ook getinte Nederlanders. Tweede en derde generaties Turken, Marokkanen, Iraniërs, Indonesiërs en noem maar op. Die zijn hier gewoon geboren en zijn net zo Nederlands als de rest van Nederland. Dus in dat opzicht kan het wel degelijk een Nederlandse jongen zijn :)

De aard van zijn motief weten we echter nog niet. Hij kan ook gewoon verward zijn. Daar lopen er ook genoeg van rond. De laatste jaren zelfs meer vanwege bezuinigingen.

edit: Was er niet iemand hier (of in het andere topic) dat Kroatië graag hoogopgeleide vluchtelingen wilde hebben?

http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelin ... rvie.dhtml

Grens gaat ook daar 'dicht'.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:07

Sammie, jij bent geen expert, al geef je die indruk graag. Griekenland heeft grote problemen, vluchtelingen kunnen daar niet blijven. Al zijn de Grieken heel wat meer behulpzaam als de meeste Nederlanders

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:09

Sammie, Griekenland in dit verhaal met Nederland vergelijken raakt echt kant noch wal.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:09

Jemig.. waar heb je last van..? Ik heb nergens gezegd dat ik een expert ben. Noch zal ik dat OOIT zeggen. Ik heb zelfs meermalen aangegeven dat ik dit een zeer lastige kwestie vindt, interessant, maar wel heel lastig. Ik volg het al een lange tijd, al in de periode dat Calais niet eens in het nieuws kwam. Kom gewoon met inhoudelijke argumenten in plaats gepikeerd te reageren en persoonlijk te worden. Er is geen simpele oplossing. Je kan geen hek bouwen en je kan ook niet iedereen opnemen. Wat kun je wel?

Eulogy schreef:
Sammie, Griekenland in dit verhaal met Nederland vergelijken raakt echt kant noch wal.

Doe ik niet.. Maar iemand moet niet zeggen dat Griekenland niks kan, want daar worden mensen geholpen. Het puilde daaruit, het liep vast en toch zette ze zich daarin om die mensen te helpen. Griekenland riep enkele maanden geleden al tegen Europa, we hebben hulp nodig. Logisch. Italië riep het ook al maanden terug. Doe iets! Help ons, anders kunnen we niks anders doen dan ze laten gaan. Had allang hulp geboden moeten worden. Maar Europa was niet thuis.. Europa is nog steeds niet thuis. Alles komt nu naar Nederland (en Duitsland etc..), waar wel een groter budget is. Maar ook hier raakt het een keer op. Qua alles. Daarom is het dus belangrijk om nú iets te gaan doen. Niks doen schiet niet op. Elke dag groeit de onrust onder Nederlanders en elke dag komen er meer mensen bij. Het puilt hieruit, het loopt vast en organisaties zetten zich in om wat te doen. En de overheid doet imo nog steeds niks, nada, noppes. Niet landelijk, niet Europees. Ze komen niet verder dan tijdelijke maatregelen. En elke dag komt er een druppeltje extra frustratie bij bepaalde mensen. En er gebeurt imo ook vrij weinig om ook maar iets te doen om die angst, die voor die frustratie zorgt, weg te nemen.

Je kan niet alles in Griekenland laten zitten, maar je kan ook niet alles in West Europa onderbrengen. Maar wat kun je dan wel? Ik weet het niet hoor. Ik zie geen kant en klare oplossing hierin.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:19

purny schreef:
Er zijn veel mensen van mening dat er ook rottigheid het land binnen komt. Op de tv zag ik de jongen. Hij had op z'n netst gezegd een getinte huidskleur. In ieder geval geen Nederlandse jongen

je durft wel..

weet je hoe menig oerhollandse kaaskop eruit ziet na een paar weekjes spanje in de zomer?
of een 4e generatie indonesiër?

Ohhh wacht, misschien bedoel je wel Gerard spong?
of Humberto Tan?
Edgar Davis misschien
of toch Ruud gullit?
Nelli Coman wellicht?
of liever Lucia Rijker?
ach nee, je bedoelt gewoon John Williams natuurlijk..

ach, nee, dat zijn natuurlijk de verkeerde tintjes, dit zijn allemaal surinamers.

zelfs Beethoven was flink zwart (bijnaam: de zwarte spanjaard).
de hele familie Di Medici is behoorlijk getint.

de hele geschiedenis zit vol met mensen die zwart zijn of een tintje..
zelfs toen al werden ze 'gewit' op portretten omdat zwart niet goed genoeg was.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 18-09-15 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:20

kleur zegt niets...gewoon je normaal gedragen.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:54

Nou elena, je kan ook even normaal doen zeg.. Dit slaat ook totaal nergens op :r

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:00

Slaat wel degelijk ergens op. Zijn allemaal gekleurde Nederlanders die ze noemt.
Dat purny de conclusie trekt dat het geen Nederlandse jongen is maar ie niet blank is klopt niet...

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:06

en vertel mij dan maar even wat die mensen met de vluchtelingen te maken hebben? 8)7 8)7 8)7 8)7

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:11

Vervelende manier van discussiëren hanteer je....
Wat heeft de opmerking van purny met vluchtelingen te maken? Ook niks, maar daar val je ook nier over...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:14

Laat maar Elena ik ga er niet eens meer op in.... Zonde van m'n tijd.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:23

Omdat purny gelijk heeft..