verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:55

Met kinderen is dat wel verdomd lastig....

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:56

Het is lastig dat zeker.
Maar waarom op een boot de zee op terwijl je ook te voet kan gaan.
Eerder dat je op het land gered word dan in een rubberboot op een zee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:57

Maar waarom moet je perse lopen om een echte vluchteling te zijn :?
Heb je te vaak de sound of music gekeken of zo?
Romantisch samen te voet door de bergen vluchten...

Denk je echt dat je over land overal maar zondoor kunt lopen zonder tegengehouden en opgepakt te worden :n

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:58

Beter opgepakt dan verdrinken op zee en dat voor een tocht waar je teveel voor betaald.

nogmaals enkele zijn hier welkom mits via de normale weg en niet diegene die een Ticket naar geluk denken te kopen.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:00

RaafSmits schreef:
KimD schreef:
Heel eerlijk? Het doet me helemaal niks, ik ben geen mensenmens en kan hier dus ook zonder emotie heen kijken.

Ik ben overigens ook zo'n racist die tegen vluchtelingen is. Niet zozeer dat ik die mensen geen beter leven gun / wil bieden, maar ik vind wel dat geholpen moet worden op de plek waar het knelt, in hun eigen land.

Deze mening had ik vroeger niet, maar is flink bijgesteld toen er een Syrische vluchtiling bij mijn moeder is het flatgebouw introk. Deze jonge vent hebben we veel geholpen met vanalles en nog wat en heeft sinds vorig jaar November zijn vrouw ook hier, en is sinds gisteren vader.

Maar als ik zie wat deze kerel (even oud als ik), allemaal krijgt en allemaal klaar speelt dan vind ik dat we bij hún moeten helpen.

Edit: Ik vind het uiteraard wel erg voor doe vader die alleen achterblijft, die in een klap zijn vrouw en twee kinderen is verloren.

Hier idem.
Iedereen moet zich eigenlijk nu opeens verplicht voelen om in actie te komen om te helpen.
Anders is er "wat mis "met je.
En natuurlijk staan de Bn-ners weer het harst te roepen..........iedereen moet met zijn of haar bekende kop in beeld om te vertellen dat ze het vreselijk vinden.

Ja, het is erg, maar wat er wereldwijd gebeurt is erg.
Je wilt niet weten hoeveel mannen, vrouwen én kinderen dagelijks sterven door de ellende in de wereld.
Alleen hebben die geen naam en geen gezicht.......geen foto, die opeens iedereen gezien moet hebben!

Maar wat moeten we doen?
Alle vluchtelingen dan maar hier heen halen en ze van zoveel mogelijk zorg en aandacht voorzien??
En dan?
Nu is de helft van de Nederlanders al pissig op al die oostblokkers die ons werk en woningen inpikken.
Die leven op onze belastingcenten en misbruik maken van ons zorgstelsel.
En natuurlijk kan je dan wachten op die weer vraag van; Maar wat als jou zo iets gebeurt......dan wil jij toch ook geholpen worden?

En toch denk ik dat je dingen los van elkaar moet zien.
Ik vind het ook diep triest hoe in ons eigen land zieke kinderen niet de zorg krijgen die ze nodig hebben "omdat daar geen geld voor is "
Ik vind het triest dat in ons eigen land oudere weken, maanden of zelfs jaren dood in huis liggen omdat niemand ze mist.
Ik vind het triest dat oudere en chronisch zieken de deur niet uit komen omdat er geen geld wordt uitgetrokken voor extra personeel......dat mensen op hun oude dag moeten vervuilen omdat niemand naar ze omkijkt wegens tijd en geld gebrek......
Het is triest dat ook in eigen land mensen de primaire zorg onthouden wordt.

En als je zo iets zegt zijn er nog steeds mensen die het asociaal vinden als je zo denkt, vergelijken je dan met een Wilders en andere gelijk gestemde.

IK geloof dat de wereld al te bedorven is om nog "te redden " en natuurlijk helpt helemaal niks doen dan ook geen malle moer.....maar als iedereen eens éérst aan de directe mensen om zich heen zou denken verbeter je de wereld in ieder geval al voor die mensen.
Want echt......diepe ellende begint helaas al veel dichter bij ons huis.

Eens met allebei

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:01

Daks schreef:
Zolang ze nog geld kunnen betalen voor de overtocht hebben ze ook geld om het anders te doen. Kijk bijvoorbeeld maar naar het echte verhaal achter de arme jongen. Die hadden het goed maar nee ze willen meer en meer en beter.

Dat zogenaamde 'echte verhaal' van jou is een prachtig sensatieverhaal dat door geen enkel serieus medium wordt overgenomen, alleen door de rechtse propagandamachines.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:02

Bizar... Al die mensen dat ze daar geholpen moeten worden. Goed idee, maar wie van jullie gaat dat doen dan? Ze daar helpen? En dan maar schreeuwen over de armoede in Nederland... Dat die mensen eerst geholpen moeten worden. Maar zij die dat zo hard roepen zijn geen vrijwilliger bij de voedselbank hoor! Dit slappe landje wat NL nog is, daar woont ook veel slap en verwend volk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:02

Wat is dan de 'normale' weg?
Het is niet zo dat ze gewoon een doorreis visum krijgen he.
Als jij zonder visum amerika binnen wil komen zul je ook moeten roeien.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:05

Daks schreef:
Beter opgepakt dan verdrinken op zee en dat voor een tocht waar je teveel voor betaald.

Uhh.. opgepakt worden door IS betekent gemarteld worden, toezien hoe je vrouw en kinderen verkracht en gemarteld worden en onthoofd worden.

Mwah, doe mij die boottocht maar....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:05

Lante schreef:
Daks schreef:

Uhh.. opgepakt worden door IS betekent gemarteld worden, toezien hoe je vrouw en kinderen verkracht en gemarteld worden en onthoofd worden.

Mwah, doe mij die boottocht maar....

Ik neem dan ook liever het risico op verzuipen op weg naar vrijheid :o

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:09

Blue-eyes dat verhaal is door verschrikkelijk vele medium over genomen zelfs internationaal.
Het is de pers die propaganda uitvoert door valse informatie te verspreiden.
Wat stond er ook al weer bij die foto? Oja dat het arme kind er al een tijd lag. Weet je hoe lang het er heeft gelegen nog geen 5 minuten. Maar de pers blaast het weer op zoals gewoonlijk.

Als ik de oplossing die ik al vaker hoor hard op zeg ben ik een nazi dus laat ik die maar voor me houden.

Sizzle Je hebt roeien en roeien.
En toen er mensen waren die het lopend konden dan kan het nu ook nog.

Maar goed mijn oma vertelde het heel mooi vanmiddag wij kunnen nu maar beter alvast gaan vluchten want als alles naar de westerse wereld komt komt IS ook hier heen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:09

En de zorg is vooral verdorven door alle directies die tonnen verdienen en in veel te dure panden zitten met veel te veel mensen. Geld is er genoeg, maar de graaiers bovenin hebben geen zin om in te leveren of harder te werken, dus wordt alles bezuinigd op de werkvloer. De moraal van de 'succesvolle' Nederlander is niet altijd even hoog zeg maar...

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:13

Daks schreef:

nogmaals enkele zijn hier welkom mits via de normale weg en niet diegene die een Ticket naar geluk denken te kopen.

En jij hebt het ''geluk'' hier wel verdiend en zij niet omdat?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:16

De mensen die nu overkomen, hebben zeer onwaarschijnlijk iets te maken met IS. Die vluchten niet namelijk... Dus daar ben ik niet bang voor.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:17

Omdat hun geluk ten koste gaat van ons geluk en niet gelijk nu maar wel in de toekomst.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:17

Daks schreef:
Omdat hun geluk ten koste gaat van ons geluk en niet gelijk nu maar wel in de toekomst.

Niet van mijn geluk gelukkig :)

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:19

Daks schreef:

Sta je er uberhaupt bij stil hoe egoïstisch het is wat je nu zegt?
:wow:

Ik denk dat zij nooit zo gelukkig zullen zijn als wij zijn , dat hun hun land hebben moeten ontvluchten zal altijd bij hun horen. Gelukkig hoeven wij hier ons niks van voor te stellen.
Maar foei hoe durven ze ergens naar veiligheid gaan terwijl het mensen zijn zoals iedereen die dezelfde lucht in en uit ademen als iedereen. Maar nee de grond waar wij op staan en waar een mooi lijntje op getekent is mogen ze niet komen?
Laatst bijgewerkt door abbycootje op 04-09-15 20:24, in het totaal 2 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:20

Blue_Eyes schreef:
Nederland? Het punt is dat ze verdrinken in de Middellandse zee, soms nog verder weg, omdat ze alles doen om weg te komen uit die oorlog. De meesten kennen het woord Nederland niet eens, denken alleen maar: in Europa zijn we veilig. Doe toch niet zo stom. Net alsof ze daar allemaal denken 'laten we Nederland eens gaan overspoelen'.

Hier word ik echt, echt misselijk van. Ze wisten van het risico af toen ze in die boot stapten? Heb je er ooit bij stilgestaan dat het hun enige kans was? Dat blijven waar ze op dat moment waren een nog veel groter risico was? Dat die mensen alles hebben opgegeven om een kleine kans te hebben op een beter leven? En dan slaat die boot om en verdrinken moeder en haar twee kinderen, en dan zeggen die stomme westerlingen die geen idee hebben van de verschrikkingen daar 'ach ja, ze wisten dat het een risico was'... Zum kotzen, werkelijk.

Citaat:
Dat ik dan met Anna heb besloten om op reis te gaan. Dat ik Jochem heb moeten achterlaten, of uit het oog ben verloren. Dat ik niet weet of hij dood is. Dat Anna al dagen huilt, omdat ze honger heeft en moe is. Ik kan haar niets meer geven, ik heb niks. Ik heb niet eens schoenen aan mijn voeten, of een deken tegen kou. En ik loop en ik loop en ik loop en ik ben kapot. Dat ik ons laatste beetje geld heb uitgegeven om dit te kunnen doen. Dat het niet meer uitmaakt of ik deze reis overleef. Misschien ga ik wel dood, dan heeft Anna geen vader en geen moeder meer. Dat me dat niet eens meer echt kan schelen, omdat het scenario dat waarheid zou worden, als we waren gebleven, nog veel verschrikkelijker zou zijn. Ik hoop dat Anna ergens een plek vindt waar ze groot kan worden zonder angst. Dat we welkom zijn. Daarom moet ik dit doen, daarom moet ik lopen, daarom moet ik over water en over land.

Dat jullie dan ook tegen mij en Anna zouden zeggen dat we beter weer terug naar huis kunnen gaan. Dat we komen profiteren, dat er geen plek voor ons is. Dat we maar lekker moet verzuipen. En dat als ik dood ben - dat er weer lekker eentje minder is. Dat je ons niet in je buurt wil en niet in je wijk en daar petities voor opzet. Dat we vieze moordenaars en terroristen zijn, allemaal.

De grootste stroom vluchtelingen is op de been sinds WO2. Nederland zou één moeten zijn en mensen eten en onderdak moeten geven. Mijn hart bloed voor deze mensen en ik word misselijk van de teksten die sommige mensen plaatsen op Facebook.

Zo. Dat is eruit.

Helemaal mee eens!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:24

Daks schreef:

Bang voor je eigen hachje dus.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:27

Maar als ze komen lopen dan zijn ze wel lief :+
Mogen ze ook met de fiets?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:27

Nee abbycootje niet egoistisch.
ongeveer 70 jaar geleden hebben onze voorouders gestreden voor onze vrijheid.
En wij staan op het punt dat weer heel makkelijk kwijt te raken.

Maken wij( onze generatie) het mee misschien wel misschien niet, maar de generatie hierna wel.

Waarom is IS begonnen in Syrie?
Voor het niet mogen uiten van je eigen mening tegen onderdrukking even kort gezegd.
Kijk verder naar pak en beet 50 jaar later de oorlog is daar waarschijnlijk nog steeds dus blijven de mensen vluchten. De vluchtelingen komen massaal naar europa toen.
Die achterlijke vent daar in syrie die moet en zal zijn gelijk hebben dat zit in zijn temperament en in zijn kop.
Dus wat gebeurd er elk land waar duizenden vluchtelingen heen zijn gegaan daar witl hij ook zijn gelijk halen.

Let op we hebben al eens zo'n man gehad en geloof dat we allemaal wel weten wie.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:29

Werkelijk waar....ik schaam me dood voor bepaalde opmerkingen in dit topic.
Hoe kortzichtig en egoïstisch mensen zijn. Dat ze werkelijk andere mensen geen geluk en veiligheid gunnen.
Om kotsmisselijk van te worden!!! :r

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:31

Lante schreef:
Daks schreef:

Bang voor je eigen hachje dus.
De vraag is maar net welke beelden indruk bij je maken, het kindje als symbool voor opgejaagde vluchtelingen of de beelden van de niet zo heel vredelievende vluchtelingen uit bijvoorbeeld Italië. Het verhaal heeft twee kanten.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:31

Marloes__ schreef:
Ik schrik echt van sommige, keiharde, reacties hier...

Die foto raakt me. Heel even verbeeld ik mij dat m'n bijna 2 jarige zoon daar ligt. Dan breekt m'n moederhart... Hoe vreselijk moet het zijn, terwijl je alleen maar op zoek bent naar rust, vrede en een beter bestaan.

Bah zo egoïstisch om te zeggen dat dit óns land is. Het is ónze wereld. En als we allemaal eens wat liever en verdraagzamer zijn dan ziet onze wereld er een stuk mooier uit...

Helemaal mee eens. _/-\o_ _/-\o_

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:32

Daks, ook toen zijn veel mensen opgevangen door andere landen... Wij hebben veel te danken al al die andere landen die ons hielpen. Waarom dan niet een helpende hand uitsteken? Als iedereen ons destijds de rug had toegekeerd, was Duits geen keuzevak meer op school nu ;)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-09-15 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt