Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:55

Shadow0 schreef:
pmarena schreef:
Lijkt mij prima als iedere ondernemer gewoon zelf bepaalt wie die wel of niet in zijn zaak toe wil laten :j

Maar als het zo uitkomt dus ook geen gehandicapten, geen homo's en geen niet-blanken? Ik weet niet zeker of ik dat echt een goed idee vind :=

Hiervoor precies hetzelfde antwoord als vorige post.

Als iemand geen homo's of wat dan ook binnen wil: moet hij lekker zelf weten :j
Je hoeft zelf toch ook niet iedereen binnen te laten in je huis? Waarom een ondernemer dan wel in zijn zaak :=

Ze merken vanzelf de consequenties ervan als ze bepaalde mensen weigeren :)

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:56

djinnie schreef:
Ik vind een deel van de horeca kindvrij helemaal prima. Als je op die manier een keuze hebt, is dat alleen maar mooi meegenomen (maar serieus, kindvrije vliegtuigen en treinen en dergelijke? Dat gaat wel ver zeg). Het valt me echter wel op dat sommigen erg onverdraagzaam zijn. Wat een termen 'vliegen' er over de tafel heen... amai. Over asociaal gesproken zeg...

Ik heb van die kinderen die niet een hele maaltijd aan tafel blijven zitten. Zijn ze veel te speels en hupserig voor. Ik vind dat normaal. Dat heeft echter wel tot gevolg dat we heel bewust een keuze voor bepaalde restaurants maken. Een pannenkoekenrestaurant die helemaal is ingericht op kinderen (met een piratenthema en een flinke (buiten)speeltuin bijvoorbeeld) of een wokrestaurant met een flinke ruimte waar de kids kunnen spelen. Ik wijs ze wel op lopen ipv rennen door het restaurant, maar ze hoeven van mij echt niet de hele maaltijd te blijven zitten. Bij anderen aan tafel staan doen ze niet.

In een restaurant waar ze niet ingericht zijn op kinderen (en ik denk dat je die overduidelijke kinderrestaurants wel mijdt als je geen kinderen om je heen wilt), ga ik dus met de kinderen nog niet naar toe.

Waarom de MacDonalds steeds wordt genoemd als het over kinderen en uit eten gaan gaat, begrijp ik niet. Die valt wat mij betreft onder de plaatselijke cafetaria's en dat noem ik niet uit eten gaan.

Dat bedoel ik dus. Dan heeft toch ook niemand last van die kinderen?
En nee, ik vind mac donalds ook niet onder uit eten vallen...

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:56

Haarbal schreef:
purny schreef:
Liever kindvrije bussen dan kindvrije horeca. Vind het zo irritant dat een kind de hele bus bij elkaar gilt en jankt en krijst. Dat terwijl je een hele dag gewerkt hebt en je wil uitrusten

Oewww jaaa, en treinen!

in de trein kun je toch gewoon door lopen naar een cabine zonder kinderen? het is misschien ideaal voor jou een kindervrije bus/trein maar hoe moeten ouders die geen auto willen/kunnen betalen reizen? ik begrijp dat kinderen erg vervelend kunnen zijn en ik denk dat het een goed idee is om een paar kindervrije horeca te hebben maar openbaar vervoer is openbaar en dus voor iedereen.

Mungbean

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:02

Ik zit me eigenlijk meer te verbazen dat personeel een herriegezin geen waarschuwing geeft.
Nu is Zwitserland wel een overdreven bemoeizuchtig land, maar daar wordt zo'n ouder meteen aan alle kanten toegesproken als het kind zich misdraagd.
Als je een stukje over de stoep fiets staat er vaak al iemand met een opgestoken vinger te zwaaien.
Ik ben laatst zelfs door een onbekende dorpsbewoner aangegeven omdat ik buiten de 'openingstijden' glas weggebracht had (tussen 12 en 1 smiddags).
Dan hou je je kinderen automatisch ook meer onder controle.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:14

Sizzle schreef:
Ik zit me eigenlijk meer te verbazen dat personeel een herriegezin geen waarschuwing geeft.
Nu is Zwitserland wel een overdreven bemoeizuchtig land, maar daar wordt zo'n ouder meteen aan alle kanten toegesproken als het kind zich misdraagd.
Als je een stukje over de stoep fiets staat er vaak al iemand met een opgestoken vinger te zwaaien.
Ik ben laatst zelfs door een onbekende dorpsbewoner aangegeven omdat ik buiten de 'openingstijden' glas weggebracht had (tussen 12 en 1 smiddags).
Dan hou je je kinderen automatisch ook meer onder controle.

Omdat je als personeel grote bek terug krijgt en de meest erge verwensingen.. en als je verkeerde treft misschien zelfs wel dosis agressie

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:15

vuurneon schreef:
Shenavallie, leuk dat jullie in de grap van de buurman zijn getrapt :D dat verhaal doet echt al decennia de ronde en is gewoon een prachtig voorbeeld van een broodje aap verhaal! Die zelfs verfilmd is :')

Hetzelfde idee als het verhaal van de ouders die tijdens vakantie op een schip de naam US NAVY zagen en het zo'n mooie naam vonden dat hun kind zo heet. Is een prachtig verhaal maar heel mooi verzonnen en wordt zelfs wereldwijd verteld :')

Zo blijven broodje aap verhalen wel bestaan want genoeg mensen die het herhalen en mensen die het geloven:D

Ik heb het over - hoe oud was ik - zo'n 27 jaar geleden. Het is nog lang het gesprek in het dorp geweest.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:20

KoudbloedKim schreef:
Ik snap wel dat je op vakantie rust wil hebben, maar in restaurants vind ik het de taak van de ouders om hun kinderen rustig te houden en ik vind dan ook dat als er een kind zonder 'goede reden' de heleboel op z'n kop zet en de sfeer verpest (en de ouders grijpen totaal niet in), de restauranthouders daar ook iets van mogen zeggen/ze de deur wijzen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit last heb van kleine kinderen die zich misdragen...

Ik werk in een pannenkoeken restaurant en krijg dus regelmatig kinderen over de vloer(die je moeilijk kunt weren, want he, het is tenslotte een familierestaurant)

Maar geloof me, ik heb zoveel jankerds voorbij zien komen om de meest kleine dingen. En ook echt al kinderen van 12 jaar. Drama! Wat een scene kinderen soms kunnen schoppen zeg, pff.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:21

vuurneon schreef:
Ja! Een iq test afnemen voordat je gaat eten :D minimaal iq van 125 hoor, wil alleen eten met gelijkgestemden uiteraard!

Discriminatie lijkt mij geen wenselijke ontwikkeling...

Of een IQ test afnemen voordat je je voort gaat planten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:23

Majabeestje schreef:
vuurneon schreef:
Ja! Een iq test afnemen voordat je gaat eten :D minimaal iq van 125 hoor, wil alleen eten met gelijkgestemden uiteraard!

Discriminatie lijkt mij geen wenselijke ontwikkeling...

Of een IQ test afnemen voordat je je voort gaat planten :+

Die discussie is er al eerder geweest op Bokt, kan me herinneren dat het er toen ook vrij pittig aan toe ging :))

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:45

Ik vind honden in een restaurant nog veel erger dan kinderen.
Zelf heb ik 2 honden, maar die gaan echt niet mee een restaurant in, hoe klein ze ook zijn.
Dat is pas goor.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:24

vrouwke schreef:
Ik vind honden in een restaurant nog veel erger dan kinderen.
Zelf heb ik 2 honden, maar die gaan echt niet mee een restaurant in, hoe klein ze ook zijn.
Dat is pas goor.

Puur uit nieuwsgierigheid en off-topic, maar: waarom?

Op vakantie hebben wij onze hond ook wel meegenomen naar restaurants en hij gaat braaf onder tafel liggen en blijft daar tot we weer weggaan. Hij bedelt niet, kwijlt niet, schudt zich niet uit, loopt niet rond - andere gasten zien hem waarschijnlijk niet eens. Ik voel me niet aangevallen hoor, maar ik ben wel benieuwd wat je daar zo vreselijk vies aan vindt?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:32

vuurneon schreef:
Waar leg je ook de leeftijdsgrens? Een 11 jarige vind ik ook nog steeds kind. Dus dan 18+ en iedereen maar id laten zien :+

Pas als ouders je restaurantkeuze aan aan je kind. Laat zo'n uk niet aan een copieus 7 gangen diner deelnemen waarbij dat kind 4 uur op een stoel moet zitten stil zijn. Sneu voor zo'n kind.

Ga gewoon naar McDonalds o.i.d. met zo'n koter. Sjiek/uitgebreid/duur/stil zitten en braaf zijn kan altijd nog als ze wat ouder zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:36

Ik vind een hond ook niet heel fris in een eetgelegenheid. Enorm vies vind ik het niet, maar ik ben zelf een hondenliefhebber. Honden schudden zich regelmatig uit waarbij vaak haren wat rondzweven, sommige honden kwijlen, een hond die wat nat is van het buiten rennen/spelen/zwemmen ruik je erg goed, sommige honden liggen continue te hijgen en sommige honden stinken echt.
Helemaal fris vind ik dat allemaal niet als je ergens zit te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:58

De enige dieren die ik wel vind passen in een restaurant zijn hulphonden. Op zich stoor ik me er niet aan als een hond onder een tafel ligt, maar alweer, niet iedereen heeft zijn hond even goed onder controle.
Tegelijk heb je de trend van die kleine keffers in een tas die dan "mee mogen tafelen met mama". Vies, vies, vies.
En tjah, mensen met een allergie. Dat zie je niet op het voorhoofd staan, maar kan me inbeelden dat het niet leuk is als jij gezellig zit te eten en plots komen er mensen met een hond binnen waar jij slecht op reageert. Of als je een enorme angst hebt voor honden.

De combi kinderen en honden op restaurant, da's pas om problemen vragen. Hoe braaf je hond ook is, dikke kans dat die kleine komt storen en als er dan wat gebeurd is het altijd de hond zijn fout.

Ik denk niet dat het vroeger allemaal noodzakelijk beter was. Er wordt alleen een beetje teveel doorgeslagen in "laat ze maar kind zijn". Er zijn nou eenmaal plekken waar bepaalde beleefdheidsregels gelden, en als je kind het nog niet aan kan, terg het daar dan niet mee. Ofwel hebben jullie lol maar verziek je de sfeer voor (vele) anderen, ofwel zit je zelf stijf van de stress omdat je kind de boel op zijn kop zet. Heel de horeca hoeft absoluut niet kindvrij. Het zou alleen leuker zijn als kinderen op dat punt weer ietsje meer opvoeding meekrijgen.

Ohja, de tokkies zie je bij ons niet zo erg vaak op restaurant, die gaan idd naar de Mac of frituur. De kinderen die ik tegenkom zijn merendeels van hele nette mensen waar je het eigenlijk niet van zou verwachten. Kleding zegt niet alles.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:04

Een hond hoort gewoon niet thuis in een restaurant... en heb zelf een kleintje, niemand zal der überhaupt opmerken, maar geen haar op m'n hoofd die denkt om der mee te nemen..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:46

Nou ja, als bij het restaurant al een waterbak klaarstaat ga ik er niet vanuit dat de gasten zich eraan zullen storen. :D Dat wel hoor, we kozen dus wel restaurants uit waar hij welkom was en 't was in een hondvriendelijk land. Beetje als een kind meenemen naar een restaurant waar ze de kleurplaten al klaar hebben liggen. ;) Wil je per sé geen kinderen tegenkomen moet je daar misschien niet gaan eten. En andersom zou ik niet verwachten dat ik zomaar overal mijn hond mee kan (of wil!) nemen, of dat er overal maar allerlei mogelijkheden zijn voor kinderen om zich te vermaken.

Overigens; de twee restaurants waar wij vaak komen (één dure en één relatief goedkope) zitten nooit kinderen. Eentje staat bekend om z'n whisky-assortiment dus daar neem je een 8-jarige niet snel mee naartoe, de ander is een tapasrestaurant en dat is misschien ook minder aanlokkelijk met kleine kinderen?

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:53

Hier 3 kinderen die wel genieten van luxe uiteten gaan en uren tafelen.
Die van mij, doe je geen plezier met een kindermenu.
We hebben ze al vanaf 6 weken oud mee genomen, werden ze onrustig ging een van ons even buiten lopen.
Zelf irriteer ik mij ook aan kinderen van een ander, die aan mijn tafel hangen.
Die van ons blijven rustig 5 uur zitten.
Vaak zat met een heel lelijk gezicht aangekeken bij binnenkomst (overigens door mensen, die na de nodige wijntjes zelf ook heel luidruchtig werden), en na afloop complimenten van gasten en personeel gehad over het gedrag van mijn kinderen

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:53

Ik vind bepaalde restaurants inderdaad geschikter voor kinderen dan andere restaurants. Ik heb werkelijk waar nog nooit last gehad van niet luisterende kinderen in een 'normaal' restaurant. Als je pannenkoeken gaat eten wéét je dat de kans groot is dat je daar (ongehoorzame) kinderen gaat treffen. Daar moet je je dan op instellen vind ik.

Wij gingen vroeger ook wel eens uit eten, volgens mij waren wij toen ± 7 en 9? Geen haar op ons hoofd die er aan dacht van tafel te gaan hoor. Maar van een jonger kind kun je dat niet echt verwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:22

De enige "kindvriendelijke" plek om met kinderen te gaan eten hier in de stad is de Mac. Al is de kinderhoek daar ook erg klein en helemaal weggestopt op de bovenverdieping. De rest varieert van kleine bistro/snack tot gewoon restaurant. Maar geeneen is echt ingericht voor kinderen of voorzien van kleurplaten, speelhoek of iets dergelijks.

Best jammer voor mensen met kleine kinderen natuurlijk, die kunnen ook niet echt ergens anders naartoe als ze geen vette hap willen. Maar ik vind het geen excuus om je mini-me daar dan maar z'n gang te laten gaan.

Er zijn er enkele waar je ook amper naar binnen kan met een kinderwagen (of rolstoel, is wel aso voor beiden) wegens trappen of lastige deuropeningen. Daar had de horeca dan wel zelf wat op kunnen bedenken. Net zoals een pad tussen de tafels dat breed genoeg is als je naar het toilet moet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:58

shoes schreef:
Brainless en ir111, zoals ik aangaf probeer ik het te mijden dat mijn kind aan een tafel gaat staan. Dit lukt niet altijd, maar ik hou dan ook altijd in de gaten hoe mensen reageren en dan ook niet langer dan een paar minuten bij een tafel. Wanneer mensen er niet van gediend zijn, gaat ze er zowiezo niet naar toe. Zij kan nl net als haar moeder, lichaamstaal goed lezen. Wij gaan dan ook met haar zo veel mogelijk naar kindvriendelijke restaurants

.

Als jij je kind gewoon bij je houdt en niet rond laat lopen, gaat ze ook niet bij anderen aan tafel staan...

Betreft honden. Ben niet vies van honden, maar die van mij gaat niet mee. Overigens is een hulphond net zo schoon f vies als een reguliere hond, dus dat snap ik nooit zo (puur het "honden zijn vies, maar een hulphond kan wel")

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:02

Eens over de hulphond en geen HH. Alleen kan jij (even als voorbeeld) wél prima zonder hond op pad en degene die de HH heeft dus duidelijk niet. Daar zit het verschil.
En mensen met een HH willen toch ook wel eens de deur uit kan ik me zo voorstellen.

Vaak zijn die honden ook 10x beter opgevoed dan dat je ze af en toe elders tegen komt :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:14

Heb ook alle begrip voor en respect voor hulphonden :j maar snap niet dat mensen gewone honden vies vinden en een hulphond niet :?

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:18

LadyMadonna, mijn kind loopt rond in kindvriendelijke restaurants ivm eventuele speelruimte of om ons tafel heen. Niet door heel het restaurant. Dus tja, contact met mensen die om ons heen zitten is relatief snel gemaakt.

Wanneer jij mijn post goed leest, kun je ook lezen dat ik een type ouder ben die er alles aan doet om te zorgen dat mijn kind niet voor overlast zorgt. Tevens zijn het vaak de volwassenen die het eerste contact leggen, niet mijn dochter. Vervolgens gaat zij dan een praatje met hen aan. Overigens merk je niet eens dat mijn oudste dochter ook aan tafel zit. De rust zelve. Ik hoop dus dat mijn 3 jarige straks (wanneer ze wat ouder is) ook indimt en we rustig en uitgebreid kunnen genieten van een etentje.

Morgenavond ga ik met mijn man lekker uiteten na 20 uur in een niet kindvriendelijke restaurant :D

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:22

[***] schreef:
En zeurvrije mensen horeca, stinkende mensenvrije horeca, hondenvrijehoreca, slechtemuziekvrije horeca, mensendieoverallastvanhebbenvrije horeca. Voor mensen die er niet van houden om naar dikke of dunne mensen te kijken ook horeca waar die er niet in komen. Of voor mensen met geverfd haar, brrrr

Schijnbaar is de welvaart in Nederland zo goed dat er mensen zijn die denken zich zo wel gelukkig te voelen. Volgende keer eens op vacantie naar een land waar IS de scepter zwaait of buiten een resort in een sloppenwijk.

Als je geen last van kinderen wilt hebben ga je gewoon wat later naar een restaurant, naar een wat duurder restaurant of je zet gewoon je ergerknop eens uit

Amen!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:24

Het is toch de omgekeerde wereld om te zeggen dat mensen die geen jengel kinderen willen maar om acht uur moeten gaan of naar de duur restaurant.
Leer je kind in dat pannenkoekenhuis aan hoe uit eten werkt.
Gaat het daar mis niet erg.
Maar kom pas in een normaal restaurant tegen de tijd dat ze weten hoe het werkt.

Maar mee tegenwoordig moeten de kinderen alles mee doen. Zijn ook vaak op tijdstippen nog aanwezig dat je denkt. :? Is het niet allang na sesam straat tijd?
En als de kinderen dan vervelend zijn ze ook niet aanpakken en eventueel vertrekken als ze toch door gaan.

Nee de rest van de mensen moet niet zeuren en zijn niet meer tolerant volgens hen.
Waar is de tijd gebleven dat die bengels gewoon thuis werden gelaten bij de oppas?