5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:57

SandraVerl schreef:
Wat betreft de aanname dat kinderen niet met stoornissen geboren kunnen worden: jammer genoeg vind ik nergens een link naar het bewuste meisje, maar in Engeland woont er een meisje dat al sinds haar geboorte wanen heeft en dingen ziet die er niet zijn.

Psychose komt wel meer voor bij kinderen, dat is heel ernstig. Maar pychoses kunnen ook komen door medische problemen zoals bijvoorbeeld (partiële) epilepsie.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:14

8nnemiek schreef:
Hoe gaat dat straks als ze die paardenbeul eens gevangen hebben? 'Ach die arme kerel heeft een slechte jeugd gehad.. stuur hem maar door naar de psycholoog voor een paar gesprekken en dan mag hij naar huis om zijn leven te beteren'??
Helaas zit Nederland zo inderdaad in elkaar.. 'Het is maar een puppy, die merkt er nu toch niets meer van..' Walgelijk, echt waar..

Dat is heel anders. Een volwassene die iets slechts heeft gedaan, daar vind ik het excuus 'een slechte jeugd' altijd belachelijk. Het kan misschien wel zo zijn, een slechte jeugd, maar een volwassene weet ondertussen wel beter. Ook al heeft hij/zij door zijn/haar jeugd allerlei stoornissen en problemen, dan nog is een volwassene verantwoordelijk voor zichzelf en had die hulp moeten zoeken. Een slechte jeugd is dan geen excuus.. Maar bij een kind vind ik een slechte jeugd wel een excuus. Het kind zit op dat moment nog in haar/zijn slechte jeugd en heeft totaal niet het verstand en vermogen om zichzelf te helpen en te begrijpen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:18

Ik vind het schokkend om te zien dat er een aantal mensen in dit topic steevast de dader hier als grootste slachtoffer zien.

Het jongetje is 5. Dat is een leeftijd waarop je je bewust bent van je omgeving. Bovendien gaat dit jongetje al 1 of 2 jaar naar school. Ook daar leert hij wat er wel en niet mag. Niet alleen van zijn ouders. Ook op straat met spelen met andere kindjes leer je wat wel en niet wenselijk is.

Bovendien, het jongetje krijgt niet wat hij wil (aandacht, wat overigens een aanname is, want wij weten zijn thuissituatie helemaal niet), dus hij gaat maar op oorlogspad. Is hij helemaal betoeterd! De generatie van nu wordt aan alle kanten verwend en vertroeteld en bij een beetje aandachtstekort mag je je gelijk gedragen als een volslagen idioot? Doe eens even allemaal normaal!

Even voor de duidelijkheid: ik begrijp heel goed dat zijn gedrag niet bestreden moet worden met geweld, eenzame opsluiting of even kopje onder houden, maar meer liefde, aandacht en vertroeteling? Sorry, ik vind dat de hededaagse kind helemaal plat vertroeteld en verwend wordt. Kinderen kunnen niet meer alleen spelen, kunnen zichzelf niet vermaken en de diagnoses ADHD, asperger en andere gedragsstoornissen komen in grote getallen voor. (Want volgens mij is het merendeel van de kids helemaal overprikkeld van alle toeters en bellen en speelgoed en ipads en de hele dag maar alles doen.) Dus wat mij betreft mag dit jongetje best wel even aangepakt worden. Evenals zijn ouders.

Rust, ritme, regelmaat, duidelijkheid en consequentie mogen wat mij betreft veel meer worden toegepast dan alleen maar denken dat met liefde en aandacht alles goed komt.

Ik vind het verontrustend dat het jongetje hier als grootste slachtoffer wordt gezien. Het grootste slachtoffer is in mijn ogen nog steeds de pup, en daarnaast zijn baasjes. Maar nee, niet het jongetje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:24

Als het jongetje nu ipv aggressieve uitingen borderline had ontwikkeld, was het dan ook een rotjoch?
Of is dat wel zielig?
Er wordt namelijk wel gedacht dat borderline de vrouwelijke variant is van dit gedrag.

En nee, met 5 heb je geen realiteitszin.
Mijn broer dacht op die leeftijd ooit serieus dat er een dinosaurus in huis zat :+
Dat kun je niet vergelijken met een volwassene.

En nee ik praat niets goed.
Maar als je het een paar keer voor je ogen hebt zien ontwikkelen dan doet je hart pijn.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 05-08-15 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Re: 5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:26

Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ik niet geloof dat alles goedkomt met wat liefde en aandacht en dat ik het bekrompen vind dat de dader hier als grootste slachtoffer wordt gezien.

Natuurlijk is het triest voor het jongetje dat hij in een niet zo leuke thuissituatie zit (wat overigens nog steeds een aanname is, want misschien was ma wel ziek en lag ze daarom op bed) maar het is geen vrijbrief om je zo te gedragen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:29

Het is ook geen vrijbrief, maar je kunt ook niet de vergelijking met een volwassene maken.

_Nelleke_

Waar maak ik die dan?

Anoniem

Dit is zéker niet op te lossen door er nu een hele smak liefde en troetels tegenaan te gooien. Dat kan zo'n kind helemaal niet handelen :n

Dus ik ben het met je eens dat dit consequent moet worden opgelost. Maar wel met veel (overdreven veel) aandacht voor positief gedrag.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:30

_Nelleke_ schreef:
Waar maak ik die dan?

Ik bedoel met je, men.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:31

_Nelleke_ schreef:
Ik vind het schokkend om te zien dat er een aantal mensen in dit topic steevast de dader hier als grootste slachtoffer zien.

Het jongetje is 5. Dat is een leeftijd waarop je je bewust bent van je omgeving. Bovendien gaat dit jongetje al 1 of 2 jaar naar school. Ook daar leert hij wat er wel en niet mag. Niet alleen van zijn ouders. Ook op straat met spelen met andere kindjes leer je wat wel en niet wenselijk is.

Bovendien, het jongetje krijgt niet wat hij wil (aandacht, wat overigens een aanname is, want wij weten zijn thuissituatie helemaal niet), dus hij gaat maar op oorlogspad. Is hij helemaal betoeterd! De generatie van nu wordt aan alle kanten verwend en vertroeteld en bij een beetje aandachtstekort mag je je gelijk gedragen als een volslagen idioot? Doe eens even allemaal normaal!

Even voor de duidelijkheid: ik begrijp heel goed dat zijn gedrag niet bestreden moet worden met geweld, eenzame opsluiting of even kopje onder houden, maar meer liefde, aandacht en vertroeteling? Sorry, ik vind dat de hededaagse kind helemaal plat vertroeteld en verwend wordt. Kinderen kunnen niet meer alleen spelen, kunnen zichzelf niet vermaken en de diagnoses ADHD, asperger en andere gedragsstoornissen komen in grote getallen voor. (Want volgens mij is het merendeel van de kids helemaal overprikkeld van alle toeters en bellen en speelgoed en ipads en de hele dag maar alles doen.) Dus wat mij betreft mag dit jongetje best wel even aangepakt worden. Evenals zijn ouders.

Rust, ritme, regelmaat, duidelijkheid en consequentie mogen wat mij betreft veel meer worden toegepast dan alleen maar denken dat met liefde en aandacht alles goed komt.

Ik vind het verontrustend dat het jongetje hier als grootste slachtoffer wordt gezien. Het grootste slachtoffer is in mijn ogen nog steeds de pup, en daarnaast zijn baasjes. Maar nee, niet het jongetje.

Totaal met je eens.

En dat dit jongetje hulp nodig heeft. Ja natuurlijk.
Maar een normaal kind gaat niet een dier verzuipen.
Aandacht tekort is inderdaad ook een aanname. Sommige zijn ook gewoon nooit tevreden.

En inderdaad vroeger was er kind wat drukker maar moest toch luisteren.
Nu krijgt het een sticker en vrij spel om te raddraaien want hij is ziek en kan er niets aan doen.
Voor alle slechte gedrag worden smoesjes verzonnen.
En mensen die wel hard knokken en zichzelf staande houden in deze verotte maatschappij mogen niets zeggen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:38

Lente schreef:
Dit is zéker niet op te lossen door er nu een hele smak liefde en troetels tegenaan te gooien. Dat kan zo'n kind helemaal niet handelen :n

Dus ik ben het met je eens dat dit consequent moet worden opgelost. Maar wel met veel (overdreven veel) aandacht voor positief gedrag.

Ja en als je dan 18 bent en in de echte wereld moet leven ben je niet gewend om nee te moeten horen. Op werk, van je partner, tijdens het solliciteren etc.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:44

gohya schreef:
Lente schreef:
Heb je voor mij namen van seriemoordenaars die een hele gelukkige jeugd hebben gehad 8nnemiek?

Idd! ik heb heel veel serie moordenaars gevolgd op t.v. [ID Channel],ging ook over het verleden enzo.Er was er niet 1 bij die een normale of gelukkige jeugd heeft gehad.Ze hadden allemaal een of ander trauma mee gemaakt,zolas verwaarloozing,mishandeling, incest,enz.

En wat dit meisje heeft meegemaakt is geen trauma?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:45

Dat je aandacht krijgt voor positieve dingen wil toch niet zeggen dat je nooit nee te horen krijgt? Sterker nog... Nee kan juist ook heel liefdevol zijn. Een kind heeft grenzen nodig. Ook dát is liefde.

Overigens... Ik heb een autistische dochter. Denk je (niet speciefiek jij) dat ik al haar gedrag accepteer? Nee hoor. Ik heb haar uitgelegd hoe haar hoofd werkt en daarnaast ondersteun ik haar in het tonen van sociaal wenselijk gedrag. Ze heeft meer uitleg nodig omdat ze dingen niet automatisch oppakt. Dat maakt dat ik begrip heb voor bepaald gedrag (ze kan bijvoorbeeld heel hard gaan huilen als ze 'haar zin niet krijgt', wat in haar geval betekent dat ze even niet kan schakelen naar een situatie die anders is dan zij verwacht, en dat ze heel egoïstisch omgaat met de afstandsbediening "want ik wil dit zien").
Bij het huilen zeg ik dat ze moet stoppen, even adem moet halen en moet zeggen wat ze voelt. Sterker nog, vaak ben ik de huilbui voor en tegenwoordig geeft ze zelf met 'stille tranen' (in plaats van gekrijs) aan dat ze iets heel jammer of moeilijk vindt. Mijn dochter heeft een hoge intelligentie en is verbaal heel sterk. Dat is haar redding. Maar voor de afstandsbediening maken we afspraken; overleg en de meeste stemmen gelden en als dat betekent dat jij nóóit je favoriete programma kan kijken dan spreken we daar een regeling over af.
Zelfde met mijn hoogbegaafde zoontje dat soms bol staat van frustratie als hij niet wordt aangesproken als een volwassene. Jammer knul. Mensen die jou niet kennen wéten niet hoe ze je kunnen aanspreken en dat is geen reden om heel boos te worden.

Dus nee, geen hand boven het hoofd. Wel begrip en aansluiten bij wat ze nodig hebben.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:48

UhNee schreef:
Bruintje, ik vind dat je ontzettend hard en lomp overkomt. Weet je waarom zulke kinderen worden beschermd? Om erger te voorkomen.
Ik ben het anders geheel met haar eens.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:55

Ailill schreef:
UhNee schreef:
Bruintje, ik vind dat je ontzettend hard en lomp overkomt. Weet je waarom zulke kinderen worden beschermd? Om erger te voorkomen.
Ik ben het anders geheel met haar eens.

Dank je

Wat vooral lomp is is de aanname dat het meisje er snel overheen is.
En dat is wat er in Nederland altijd gebeurt bij slachtoffers.

Dat is pas lomp. Maar dat mag allemaal maar.

Toen die aannames hier zo gebruikt werden werd ik pas fel. En dat is dan ineens lomp.
Ipv eens gaan beseffen dat we de realiteit steeds omdraaien.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:55

Wie zegt er dan dat het meisje er snel overheen is? Wanneer mensen zeggen dat het jochie hulp nodig heeft (en daar val sociale uitsluiting doordat de maatschappij hem voortaan als rotkind of dader bestempeld niet onder) bedoelen ze toch niet dat het meisje géén hulp nodig heeft?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:36

gohya schreef:
Palmera schreef:

Nee. Een klein meisje en een dood hondje zijn de grootste slachtoffers.

Das jou mening,en dat mag uiteraard.

In dit geval is in mijn ogen ook het meisje het grootste slachtoffer..

Het jongetje in kwestie is net zo'n groot slachtoffer, maar van een andere situatie..

in deze specifieke situatie is hij geen slachtoffer, maar dader, geen twijfel over mogelijk..

Maar omdat zijn daden absoluut het gevolg zijn van een stoornis in mijn opinie (zie eerdere reactie) + dat er duidelijk flink wat loos is in zijn thuissituatie, is hij zeker een slachtoffer van zijn thuissituatie en mentale gezondheid, voor welke hij beide hulp nodig zal hebben.. Voor zijn daderrol kan hij door zijn leeftijd (gelukkig, want wat voor straf is genoeg als vergelding en wat kan zo'n kind uberhaupt aan en begrijpt hij als 'straf') niet berecht of vervolgd worden.. Als hij dusdanige hulp krijgt dat hij een andere wijze van leven aan kan leren en kan opgroeien tot een volwaardig lid van de maatschappij, dan zal zijn straf altijd zijn dat hij zich realiseerd wat hij een ander kind heeft aangedaan (en natuurlijk het hondje).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:07

Ailill schreef:
gohya schreef:
Idd! ik heb heel veel serie moordenaars gevolgd op t.v. [ID Channel],ging ook over het verleden enzo.Er was er niet 1 bij die een normale of gelukkige jeugd heeft gehad.Ze hadden allemaal een of ander trauma mee gemaakt,zolas verwaarloozing,mishandeling, incest,enz.

En wat dit meisje heeft meegemaakt is geen trauma?

Ja dat meisje heeft ook een trauma mee gemaakt en nu nog.Maar zij krijgt een behandeling,de seriemoordenaars kregen dat niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:45

Jij bent wel een meester in omdraaien.
Omdat moordenaars in Amerika geen hulp kregen moet het meisje maar dankbaar zijn dat ze hier trauma oploopt door een mafkees.

Want ja een mafkees is dat kind nu.
Hopelijk over de paar jaar niet meer.
Maar dat weten we niet.

Hopelijk zijn ze er hier op tijd bij maar mist er daarboven een draadje kan geen peut dat oplossen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:07

bruintje123 schreef:
Jij bent wel een meester in omdraaien.
Omdat moordenaars in Amerika geen hulp kregen moet het meisje maar dankbaar zijn dat ze hier trauma oploopt door een mafkees.

Maar dat weten we niet.

Hopelijk zijn ze er hier op tijd bij maar mist er daarboven een draadje kan geen peut dat oplossen.

Waar zeg ik dat het meisje maar dankbaar moet zijn? dat maak jij ervan.
Jij hebt vast geen kinderen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:20

ik vind het toch wel heel treurig dat er een jong hondje moedwillig verdronken is....en dan kan het mij niet boeien hoe de thuissituatie is,die veranderd namelijk niet.Neem toch aan dat jeugdzorg hier niets aan doet?
(en natuurlijk worden er dagelijks hondjes en poesjes verdronken....maar dat maakt dit geval niet minder erg.)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:20

bruintje123 schreef:
Maar dat weten we niet.

De kans wordt wel vrij klein wanneer hij vanaf kleuterleeftijd door alle mensen als 'mafkees', 'rotkind' of 'crimineel' wordt gezien.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:26

Wat is hij dan?
Een lief jongetje?
Lieve kindjes spelen met lego die vermoorden geen puppy's.

Hij is wat hij nu is. Een rotkind.
Maar hopelijk valt hij te helpen. En is hij later een gewone leuke jongen.
Zo niet is dat niet omdat wij hem een tot kind vinden maar omdat er een steekje los zit.
Helaas te veel kinderen met een erg nare jeugd. Maar gelukkig weinig mafkezen daaruit.

Nee goya. In deze verotte wereld waar daders worden beschermt zet ik geen kind neer.
Voed je ze zelf netjes op wordt voor hun ogen een pup verzopen en daar mag dan nog niets van gezegd worden ook.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:29

sallandval schreef:
bruintje123 schreef:
Maar dat weten we niet.

De kans wordt wel vrij klein wanneer hij vanaf kleuterleeftijd door alle mensen als 'mafkees', 'rotkind' of 'crimineel' wordt gezien.

wat moet je dan?Als buitenstaander dat kind gaan opvoeden en empathie gaan bijbrengen?Daar is nieteen ouder blij mee,want iedere ouder voedt zijn kind super goed op.
Kijk maar wat er op scholen gebeurd....als de leraar iets negatiefs zegt over het prinsje of prinsesje word hij over zijn bureau heengetrokken door een yup-ouder.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:33

8nnemiek schreef:
Hoe gaat dat straks als ze die paardenbeul eens gevangen hebben? 'Ach die arme kerel heeft een slechte jeugd gehad.. stuur hem maar door naar de psycholoog voor een paar gesprekken en dan mag hij naar huis om zijn leven te beteren'??
Helaas zit Nederland zo inderdaad in elkaar.. 'Het is maar een puppy, die merkt er nu toch niets meer van..' Walgelijk, echt waar..

Hier sta ik voor de volle 100% achter.