_Nelleke_ schreef:Ik vind het schokkend om te zien dat er een aantal mensen in dit topic steevast de dader hier als grootste slachtoffer zien.
Het jongetje is 5. Dat is een leeftijd waarop je je bewust bent van je omgeving. Bovendien gaat dit jongetje al 1 of 2 jaar naar school. Ook daar leert hij wat er wel en niet mag. Niet alleen van zijn ouders. Ook op straat met spelen met andere kindjes leer je wat wel en niet wenselijk is.
Bovendien, het jongetje krijgt niet wat hij wil (aandacht, wat overigens een aanname is, want wij weten zijn thuissituatie helemaal niet), dus hij gaat maar op oorlogspad. Is hij helemaal betoeterd! De generatie van nu wordt aan alle kanten verwend en vertroeteld en bij een beetje aandachtstekort mag je je gelijk gedragen als een volslagen idioot? Doe eens even allemaal normaal!
Even voor de duidelijkheid: ik begrijp heel goed dat zijn gedrag niet bestreden moet worden met geweld, eenzame opsluiting of even kopje onder houden, maar meer liefde, aandacht en vertroeteling? Sorry, ik vind dat de hededaagse kind helemaal plat vertroeteld en verwend wordt. Kinderen kunnen niet meer alleen spelen, kunnen zichzelf niet vermaken en de diagnoses ADHD, asperger en andere gedragsstoornissen komen in grote getallen voor. (Want volgens mij is het merendeel van de kids helemaal overprikkeld van alle toeters en bellen en speelgoed en ipads en de hele dag maar alles doen.) Dus wat mij betreft mag dit jongetje best wel even aangepakt worden. Evenals zijn ouders.
Rust, ritme, regelmaat, duidelijkheid en consequentie mogen wat mij betreft veel meer worden toegepast dan alleen maar denken dat met liefde en aandacht alles goed komt.
Ik vind het verontrustend dat het jongetje hier als grootste slachtoffer wordt gezien. Het grootste slachtoffer is in mijn ogen nog steeds de pup, en daarnaast zijn baasjes. Maar nee, niet het jongetje.
Totaal met je eens.
En dat dit jongetje hulp nodig heeft. Ja natuurlijk.
Maar een normaal kind gaat niet een dier verzuipen.
Aandacht tekort is inderdaad ook een aanname. Sommige zijn ook gewoon nooit tevreden.
En inderdaad vroeger was er kind wat drukker maar moest toch luisteren.
Nu krijgt het een sticker en vrij spel om te raddraaien want hij is ziek en kan er niets aan doen.
Voor alle slechte gedrag worden smoesjes verzonnen.
En mensen die wel hard knokken en zichzelf staande houden in deze verotte maatschappij mogen niets zeggen.