Problemen in Calais, zou het nog stoppen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:45

Is in Utrecht ook, alleen gingen ze naar bepaalde wijken in Leidsche Rijn waar nu dus regelmatig ellende is met groepen jongeren. Je zal er maar je huis hebben gekocht.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:56

Dimple schreef:
Ik kwam deze tegen op internet:

IK BEGRIJP HET NIET MEER ! ! !

Ze zijn niet gelukkig in Marokko.

Ze zijn niet gelukkig in Turkije.

Ze zijn niet gelukkg in Egypte.

Ze zijn niet gelukkig in Libië.

Ze zijn niet gelukkig in Iran.

Ze zijn niet gelukkig in Gaza.

Ze zijn niet gelukkig in Irak.

Ze zijn niet gelukkig in Afghanistan.

Ze zijn niet gelukkig in Jemen.

Ze zijn niet gelukkig in Syrië.

Ze zijn niet gelukkig in Libanon.

Ze zijn niet gelukkig in Pakistan.

En waar zijn ze dan wel gelukkig ?

Ze zijn gelukkig in Engeland.

Ze zijn gelukkig in Frankrijk.

Ze zijn gelukkig in Italië.

Ze zijn gelukkig in Duitsland.

Ze zijn gelukkig in Zweden.

Ze zijn gelukkig in de Verenigde Staten.

Ze zijn gelukkig in België.

Ze zijn gelukkig in Noorwegen.

Ze zijn gelukkig in Nederland.

Ze zijn kennelijk gelukkig in elk land dat een niet-moslimland is.

En wie geven ze de schuld?

Niet de islam.
Niet hun leiders.
Niet zichzelf.
Nee, ze verwijten het de bevolking van de landen waar ze wel
gelukkig zijn.

En dan willen ze juist DEZE LANDEN zo veranderen dat ze precies worden
als de landen waar ze ontevreden over zijn.

Begrijp jij het nog ????

Dat is een goeie!!!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:20

Barbet schreef:
Waar ligt dat nou toch aan, aan de islam, aan de aard van de mensen daar, ik zou het niet weten eigenlijk.

Niet aan de islam an sich, maar aan het feit dat religie boven gezond verstand staat. Dat is hier ook eeuwenlang het geval geweest namelijk, en kruistochten + bijhorend roven/uitmoorden/plunderen/verkrachten, heksenverbrandingen en foltering zijn nu niet bepaald het hoogtepunt van onze beschaving :+
Fijn dat we hier een evenwicht gevonden lijken te hebben tussen godsdienstvrijheid en menselijkheid. Als ze dat daar nu ook eens zouden doen hé...

Sammie

Re: Problemen in Calais, zou het nog stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:27

Ik vind dat te makkelijk. . Er zijn zat oorlogen geweest waarbij godsdienst geen enkele rolspeelde. Enkel hebzucht en macht willen. WOI en WOII, napoleon, amerikaanse burgeroorlog etc. Allemaal vrij recent en met hele andere motieven dan mijn god is de beste en luisteren zul je.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:29

Sammie schreef:
Ik vind dat te makkelijk. . Er zijn zat oorlogen geweest waarbij godsdienst geen enkele rolspeelde. Enkel hebzucht en macht willen. WOI en WOII, napoleon, amerikaanse burgeroorlog etc. Allemaal vrij recent en met hele andere motieven dan mijn god is de beste en luisteren zul je.

Klopt, maar daar werd dan ook niet banketstaaf gedaan om het motief. Dat was niet "omdat god het zo wilde", maar omdat er "echte" redenen waren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:30

een echte reden om oorlog te voeren?....o.k...

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:31

geerke schreef:
een echte reden om oorlog te voeren?....o.k...

Het staat tussen aanhalingstekens voor een reden hé... "echt" als in aards, menselijk, materieel, dat soort "echt" bedoel ik

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:33

ohhh... :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:59

Het gaat hem denk ik allemaal om de inzet in de maatschappij wat in Nederland hoog in het vaandel staat.

Gaan ze bijdragen aan de economie? Steken ze hun handen uit de mouwen? Of zijn de Nederlanders de domme die alles draaiende houden en blijft de rest achterover hangen met hun uitkering?

Daar hebben we in dit land nl ook een scheithekel aan. :j

Daarbij...........er is te weinig plek in dit land...........in de natuur maken ze elkaar af op een klein territorium. Er kan er maar 1 de baas zijn.

Het moet ergens een keer mis gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:05

Ze maken elkaar nu ook al af... In AZC komen genoeg incidenten voor. Logisch, als je mensen uit zoveel verschillende landen en achtergronden bij elkaar pakt. De oorlog kan dan opeens dichtbij zijn als je naast je aarstvijand moet wonen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:07

Heb je ook een punt ja.
Triest maar waar..........

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:25

Jammer dat ze daar geen rekening mee houden..ik weet nog met voormalig joegoslavie..serven en kroaten in een opvang...dat ging ook fout en zo olie dom dat te doen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:36

Rekening houden? Alles zit bomvol.. ze mogen blij zijn dat ze een plek krijgen. Wil je die niet... enkeltje terug.. volgende!

Ik snap de opmerking wel maar ze zijn gevlucht voor die oorlog, dan wil je die oorlog ook achter je laten lijkt mij. Gaan puzzelen wat wel en niet kan kost nog meer geld.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:25

Maar zo werkt dat helaas niet met mensen..ging dat maar zo makkelijk...ef is een conflikt en christenen,syrie heeft een groep streng chrustelijke en vluchteling dan zijn er ook streng moslims die ook vluchteling zijn ..is kat op het spek binden..hoeven naar een paar rotte appels tussen te zitten die elkaar verantwoordelijk.stellen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:15

Ging t idd maar zo makkelijk, maar zo krijg je dus wel al die haat en frustratie hierzo. Dan krijg je van die praktijken dat ze hier demonstreren omdat ze in Turkije iets doen. :(

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:55

vuurneon schreef:
Ze maken elkaar nu ook al af... In AZC komen genoeg incidenten voor. Logisch, als je mensen uit zoveel verschillende landen en achtergronden bij elkaar pakt. De oorlog kan dan opeens dichtbij zijn als je naast je aarstvijand moet wonen.

Ik ben werkzaam op diverse azc s en echt grote of bijzondere incidenten zijn er bij ons eigenlijk niet. In elkedag niet meer of anders als bv 5 jaar terug

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:59

Dat is altijd fijn te om te horen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:00

Nee klopt, dat weet ik ook :) gaat niet om nu maar even over het algemeen gesproken en in de loop der jaren. Want als je zoveel etniciteiten en verschillende achtergronden samen brengt op een klein oppervlak, vraagt dat ook om een goed beleid. Tel daarbij op stress op momenten (kan ik blijven? Moet ik wéér verhuizen? Etc) en het is niet de makkelijkste plek wat dat betreft om te verblijven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 22:18

Willen jullie het een beetje ontopic houden graag. Discussies over integratie, woningen of de islam erbij slepen graag in een eigen topic. :j ik wil dit echt houden als topic over de problemen bij Calais en desnoods kos. Niet over integratie in het algemeen, zou zonde zijn als het topic wordt dichtgegooid. -O-

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:29

Dimple schreef:
Ik kwam deze tegen op internet:

IK BEGRIJP HET NIET MEER ! ! !

Ze zijn niet gelukkig in Marokko.

Ze zijn niet gelukkig in Turkije.

Ze zijn niet gelukkg in Egypte.

Ze zijn niet gelukkig in Libië.

Ze zijn niet gelukkig in Iran.

Ze zijn niet gelukkig in Gaza.

Ze zijn niet gelukkig in Irak.

Ze zijn niet gelukkig in Afghanistan.

Ze zijn niet gelukkig in Jemen.

Ze zijn niet gelukkig in Syrië.

Ze zijn niet gelukkig in Libanon.

Ze zijn niet gelukkig in Pakistan.

En waar zijn ze dan wel gelukkig ?

Ze zijn gelukkig in Engeland.

Ze zijn gelukkig in Frankrijk.

Ze zijn gelukkig in Italië.

Ze zijn gelukkig in Duitsland.

Ze zijn gelukkig in Zweden.

Ze zijn gelukkig in de Verenigde Staten.

Ze zijn gelukkig in België.

Ze zijn gelukkig in Noorwegen.

Ze zijn gelukkig in Nederland.

Ze zijn kennelijk gelukkig in elk land dat een niet-moslimland is.

En wie geven ze de schuld?

Niet de islam.
Niet hun leiders.
Niet zichzelf.
Nee, ze verwijten het de bevolking van de landen waar ze wel
gelukkig zijn.

En dan willen ze juist DEZE LANDEN zo veranderen dat ze precies worden
als de landen waar ze ontevreden over zijn.

Begrijp jij het nog ????

Dat is een goeie en het is nog waar ook.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:37

vuurneon schreef:

Ja en heel hypocriet ook.

Ze zijn zelf van ander land en ander geloof en verwachten dan van ons dat ze alles krijgen en geholpen worden in een land waar ze niet horen, dat zijn ze voor het gemak vergeten.

Als die mensen in hun landen komen is het land veel te klein, want ze zijn van een ander geloof en andere achtergronden en heb je oorlog/ ellende, maar als ze hierheen komen verwachten ze een 5 sterren leven en hulp, heel krom.

Het klopt gewoon niet!

Verkeerde slag mensen voor Europa dus, van mij mogen ze oprotten en wegblijven. Anders wordt het hier net zo erg als daar, met als dank aan deze parasieten.

Als het nou ging om vredelievende mensen met echt goede redenen voor de vlucht en echt proberen wat van te maken en elkaar niet naar het leven staan, dan is dat een heel ander verhaal en hebben ze echt hulp nodig die ze verdienen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:44

235.000 vluchtelingen is de teller momenteel. 102.000 Italië en 135.000 naar Griekenland. Griekenland laat ze los gaan naar noord Europa. Ze willen naar Nederland of Duitsland voor het beste toekomstperspectief.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:18

Wie zal dat betalen zoete lieve Jan met de pet! Laten ze het geld dat naar die landen gaan maar steken in grensbewaking i.pv. die bodemloze putten maar dat zal binnenkort ook niet meer hoeven want dan zitten ze in Europa.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:29

chanicha schreef:
Wie zal dat betalen zoete lieve Jan met de pet! Laten ze het geld dat naar die landen gaan maar steken in grensbewaking i.pv. die bodemloze putten maar dat zal binnenkort ook niet meer hoeven want dan zitten ze in Europa.

Het geld en het oplossen van probleem kan inderdaad veel beter en besteed worden.

Gewoon weer grenzen in elke land en altijd grensbewaking voor alles wat erin en of uitkomt........zoveel mogelijk landen moeten goed samen gaan werken over de hele wereld om de problemen aan te gaan pakken zodat er echte vrede op de wereld komt en of de ellende zoveel mogelijk beperken.

Geen geld naar landen maar de middelen inkopen en erheen vervoeren en ter plekke gaan gebruiken, want het geld komt toch vaak in de verkeerde handen, maar gewoon de middelen gaan kopen en erheen laten vervoeren daar vaart de economie hier wel bij en er wordt een ander land mee geholpen.........

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:00

Zometeen weer een item bij nieuwsuur!