Karlijnxxx schreef:Wendy schreef:
Ik had geen cijfers, maar vroeg me dit ook al af. De supermarkt in mijn vorige woonplaats begon een paar jaar geleden met een behoorlijk biologisch assortiment, maar dat werd na verloop van tijd alleen maar minder, omdat het spul simpelweg niet verkocht werd en over datum ging. Nou ja, wij kochten het, en waarschijnlijk nog wel wat anderen, maar niet voldoende omzet om dat assortiment in stand te houden blijkbaar.
In mijn huidige woonplaats is het assortiment in de supermarkten niet veel beterEn hier heb je niet echt een biologische winkel oid als alternatief. Tot nu toe zie ik eigenlijk alleen in een plaats als Zutphen een fatsoenlijk afwisselend assortiment en dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de inwoners daar
De enige manier waarop ikzelf voldoende afwisseling kan houden in het vlees, is het rechtstreeks via de boer kopen. Maar of dat ook wordt meegeteld als officieel biologisch, dat vraag ik me af.
Je kunt als boer nog zo bio te werk gaan, bio is pas 'bio' als je het keurmerk certificaat hebt. En dat kost redelijk wat geld!
Dus? Wil je hiermee zeggen dat er wel degelijk meer "diervriendelijk" vlees wordt gegeten?
Want zoveel mensen kopen er niet rechtstreeks bij de boer, is mijn ervaring.