NEE!! Want het hoort gewoon niet. Negeren = accepteren en dat mag niet. Men moet stoppen met dat oordelen. Punt. Of het nu om te zwaar of te licht gaat maakt niet uit. Tis niet oke. Klaar.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:je bent gewoon prima...lekker laten praten.Dat model uit de OP is mager.
Gewoon een soort van paarden bodyscore er op loslaten.
Ayasha schreef:Inderdaad Saddledancer. Opmerkingen over te mager worden al snel gebagatelliseerd'gewoon negeren' 'niks van aan trekken.'
NEE!! Want het hoort gewoon niet. Negeren = accepteren en dat mag niet. Men moet stoppen met dat oordelen. Punt. Of het nu om te zwaar of te licht gaat maakt niet uit. Tis niet oke. Klaar.
geerke schreef:Het is trouwens wel apart dat als er iemand een topic opent met een graatmager paard dat de wereld te klein is.Dat mag dus niet.En is niet mooi en ook niet gezond.Maar als een mens graatmager is moet dat wel mogen?(even ziekte uitgesloten)
geerke schreef:Het is trouwens wel apart dat als er iemand een topic opent met een graatmager paard dat de wereld te klein is.Dat mag dus niet.En is niet mooi en ook niet gezond.Maar als een mens graatmager is moet dat wel mogen?(even ziekte uitgesloten)
geerke schreef:Ja maar dat model in de OP is toch graatmager?
Ayasha schreef:Mja geen voorgevel hoort vaak gewoon ook bij die bouw. Ik heb ook amper voorgevel.
Poiuytrewq; het is gewoon irritant om elk feestje opnieuw afkeurend "joh je bent afgevallen he? en je was al zo mager" (ja, dankjewel, nee, ik ben niet afgevallen maar jij bent wel nog dikker geworden zo te zien en je zat al op het randje, en jij maar dat zeg ik dan niet uit goed fatsoen. Nee, IK niet.)
en als ik gewoon geen zin heb in dessert "ben je bang dat je dikker gaat worden?" (nee, graag zelfs) of "aan het diëeten zeker?" (nee, als ik al zou dieeten was het om bij te komen) of "jij kan dat wel hebben" (ja maar ik heb er geen zin in.) en dan liefst in volle "zaal" want iedereen moet natuurlijk horen hoe die persoon mijn figuur af keurt.
Dat is echt heel leuk! Iemand die je zo voorkomen zo luid en zonder enige terughoudendheid af keurt.Dat zou met jou natuurlijk niks doen!
ik ben een heel zelfstandige jongedame en ik ben in wezen van het principe "staat het je niet aan kijk je maar de andere kant op" (en als ik in een slechte bui ben wil ik dat ook wel eens antwoorden.) maar leuk is het niet. Zeker niet als het keer op keer is. Je komt binnen/gaat er heen en je weet het al zo, wat je ook aan doet, hoe je ook uit ziet, het wordt niet "joh je ziet er goed uit" maar "ben je af gevallen?" met dat typische toontje...
Het zijn vaak ook dezelfden! een paar keer kreeg ik "je ziet er goed uit". Toen ik vol gestopt werd met cortisonen en dus zo opgeblazen was als maar kan.Maar dát is dus niet mijn natuurlijke "figuur" (ze bejubelden dan vooral dat mooie volle gezichtje. Ja dat heb ik van nature niet. Kan toch moeilijk pingpongballetjes in mijn wangen gaan steken.)
Waarom moet dat?
ja, ik ben een periode erg mager geweest door mijn ziekte. Waarom moet dat er dan nog eens in gewreven worden? Waarom vindt men dat normaal?
Dit model is altijd zo geweest, waarom is het blijkbaar voor veel mensen "normaal" dat ze zulke vreselijke dingen zeggen over haar? Ze is een persoon, met gevoelens...
Nee, over zwaardere mensen is men ook niet altijd fatsoenlijk. Zeker niet. Maar dat is OOK niet juist! Geen van beide hoort. Je hoort mensen niet te kwetsen met hun uiterlijk. Men maakt zichzelf niet.
Citaat:Maar stel dat ze wel gezond ís. Is het dan eerlijk om haar te bannen enkel omdat mensen vinden dat het niet gezond uit ziet?
Citaat:Dus "te mager" in mening van mensen mag verbannen en gediscrimineerd worden?
Hoe zit dat met te dik? Mag dat ook verbannen worden dan?
NatasjavE schreef:geerke schreef:Ja maar dat model in de OP is toch graatmager?
Jij hebt haar in haar blote kont gezien?
Op deze foto afgaand,...wat ik geen mooie foto vind, maar dat ter zijde, kan ik niet zeggen of zijn anorexia heeft.
Nogmaals,...dat riepen(nog steeds?) ze ook over mij he.
NIET leuk om te horen. Want het was en is niet waar.
Ayasha schreef:Zie je dat verschil dan?
geerke schreef:ik heb helemaal nooit ergens geschreven dat dat model anorexia heeft?Het is in de modellenwereld wel vaak zo dat ze erg weinig eten om zo dun mogelijk te blijven.Onvergelijkbaar met een stel gewone gezonde slanke Bokkers.
essie_blue schreef:Ja joh die make up, serieuze blikken en die gekke kleding werkt ook niet bepaald mee
Overigens wel een interessant stukje uit dat artikel.
"Volgens de onderzoekers komt dit omdat ‘gewone’ vrouwen zich niet kunnen verplaatsen in dames die ze aantrekkelijker vinden dan zichzelf.
Daarnaast zou het beeld van een mager model ook gevoelens van jaloezie opwekken en ons een lager zelfbeeld geven. Al deze factoren zouden ervoor zorgen dat we geen interesse tonen in het product."
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar imo slaat het de spijker op zijn kop.
moonfish13 schreef:Ayasha, er zijn mensen die mij al mager vinden en ik heb gewoon maat 36.
Ik ben echt niet mager, gewoon slank maar niet mager en heb een vetpercetage van 23%, dat is gewoon gezond.
Blijf er wel bij dat ze voor een campagne gewoon een model met maat 36 moeten nemen.
Dat de kleding een maat is snap ik, maar dan kan je ook maat 36 nemen in plaats van 32, die reden zag ik voorbij komen en dat is imo de grootste bullshit.![]()
Iedereen is mooi zoals hij/zij is en ik zou er nooit iets over zeggen tegen iemand, maar met reclames vind ik dat je het goede voorbeeld moet geven.
Dit is dat in mijn ogen gewoon niet.
Citaat:'Cause every inch of you is perfect
From the bottom to the top