Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 00:13

Inderdaad Saddledancer. Opmerkingen over te mager worden al snel gebagatelliseerd :) 'gewoon negeren' 'niks van aan trekken.'
NEE!! Want het hoort gewoon niet. Negeren = accepteren en dat mag niet. Men moet stoppen met dat oordelen. Punt. Of het nu om te zwaar of te licht gaat maakt niet uit. Tis niet oke. Klaar. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:06

geerke schreef:
je bent gewoon prima...lekker laten praten.Dat model uit de OP is mager.
Gewoon een soort van paarden bodyscore er op loslaten. :D

Lekker laten praten? Nee het is hoe saddledancer het zegt.

Met je kleren aan is het overigens lastig een bodyscore te doen.

Bij mij zien mensen pas als ik in mijn bikini sta dat ik niet te mager ben....maar gewoon slank.

Het lijkt mij sowieso een stuk leuker als we ons aanleren te focussen wat mooi is aan een bepaald persoon.
Wow wat een prachtige mond met prachtig tanden ipv tjees moet je die walrus eens zien en wow kijk die prachtige lange benen ipv mijn hemel wat is die dun.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:43

Ayasha schreef:
Inderdaad Saddledancer. Opmerkingen over te mager worden al snel gebagatelliseerd :) 'gewoon negeren' 'niks van aan trekken.'
NEE!! Want het hoort gewoon niet. Negeren = accepteren en dat mag niet. Men moet stoppen met dat oordelen. Punt. Of het nu om te zwaar of te licht gaat maakt niet uit. Tis niet oke. Klaar. :)

dan zou je dus bij iedere opmerking in die richting daar een punt van moeten maken.Ik weet niet of het echt oordelen is,soms praten mensen om te praten en komt er gewoon een zooitje bagger uit.Denken absoluut niet na,ook op social media.Bedreigingen naar dat model toe?Echt belachelijk.

Het is trouwens wel apart dat als er iemand een topic opent met een graatmager paard dat de wereld te klein is.Dat mag dus niet.En is niet mooi en ook niet gezond.Maar als een mens graatmager is moet dat wel mogen?(even ziekte uitgesloten)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:59

geerke schreef:
Het is trouwens wel apart dat als er iemand een topic opent met een graatmager paard dat de wereld te klein is.Dat mag dus niet.En is niet mooi en ook niet gezond.Maar als een mens graatmager is moet dat wel mogen?(even ziekte uitgesloten)

Een slank model versus een graatmager paard geerke.

Annorexia is te vergelijken met een graatmager paard.

Maar annorexia moeten we buiten buiten deze discussie laten. Dat is extreem ongezond en een geestelijke aandoening.

geerke

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:03

Ja maar dat model in de OP is toch graatmager?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:05

geerke schreef:

een paard kan niet voor zichzelf spreken dat er wat anders moet, dat model wel degelijk

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:44

geerke schreef:

Jij hebt haar in haar blote kont gezien?
Op deze foto afgaand,...wat ik geen mooie foto vind, maar dat ter zijde, kan ik niet zeggen of zijn anorexia heeft.

Nogmaals,...dat riepen(nog steeds?) ze ook over mij he.

NIET leuk om te horen. Want het was en is niet waar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:56

Op andere foto's van haar is ze helemaal niet ziekelijk mager.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:01

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:22

Ayasha schreef:
Mja geen voorgevel hoort vaak gewoon ook bij die bouw. Ik heb ook amper voorgevel. :)

Poiuytrewq; het is gewoon irritant om elk feestje opnieuw afkeurend "joh je bent afgevallen he? en je was al zo mager" (ja, dankjewel, nee, ik ben niet afgevallen maar jij bent wel nog dikker geworden zo te zien en je zat al op het randje, en jij maar dat zeg ik dan niet uit goed fatsoen. Nee, IK niet.)
en als ik gewoon geen zin heb in dessert "ben je bang dat je dikker gaat worden?" (nee, graag zelfs) of "aan het diëeten zeker?" (nee, als ik al zou dieeten was het om bij te komen) of "jij kan dat wel hebben" (ja maar ik heb er geen zin in.) en dan liefst in volle "zaal" want iedereen moet natuurlijk horen hoe die persoon mijn figuur af keurt.
Dat is echt heel leuk! Iemand die je zo voorkomen zo luid en zonder enige terughoudendheid af keurt. :) Dat zou met jou natuurlijk niks doen! :)
ik ben een heel zelfstandige jongedame en ik ben in wezen van het principe "staat het je niet aan kijk je maar de andere kant op" (en als ik in een slechte bui ben wil ik dat ook wel eens antwoorden. :o) maar leuk is het niet. Zeker niet als het keer op keer is. Je komt binnen/gaat er heen en je weet het al zo, wat je ook aan doet, hoe je ook uit ziet, het wordt niet "joh je ziet er goed uit" maar "ben je af gevallen?" met dat typische toontje...

Het zijn vaak ook dezelfden! een paar keer kreeg ik "je ziet er goed uit". Toen ik vol gestopt werd met cortisonen en dus zo opgeblazen was als maar kan. :) Maar dát is dus niet mijn natuurlijke "figuur" (ze bejubelden dan vooral dat mooie volle gezichtje. Ja dat heb ik van nature niet. Kan toch moeilijk pingpongballetjes in mijn wangen gaan steken.)
Waarom moet dat?
ja, ik ben een periode erg mager geweest door mijn ziekte. Waarom moet dat er dan nog eens in gewreven worden? Waarom vindt men dat normaal?

Dit model is altijd zo geweest, waarom is het blijkbaar voor veel mensen "normaal" dat ze zulke vreselijke dingen zeggen over haar? Ze is een persoon, met gevoelens...

Nee, over zwaardere mensen is men ook niet altijd fatsoenlijk. Zeker niet. Maar dat is OOK niet juist! Geen van beide hoort. Je hoort mensen niet te kwetsen met hun uiterlijk. Men maakt zichzelf niet.

Mooi gezegd. Overigens ook eens met sizzle en natasjav. Vind dit meisje overigens niet graatmager, ligt ook zo ontzettend aan de pose en de belichting. Vind het op andere foto's echt meevallen. Hoorde hier in het topic over doutzen die wel een mooi figuur heeft, maar op haar instagram zag ik een foto voorbij komen in een pose vergelijkbaar met deze van Kiki. Ook bij doutzen zag je dan botjes uitsteken hoor. Ben het er ook mee eens dat zwaarlijvigheid een groter probleem is dan ondergewicht, want ook overgewicht is gewoon echt niet gezond. Mensen zouden allemaal moeten streven naar een gezond gewicht :) :)

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:33

Citaat:
Maar stel dat ze wel gezond ís. Is het dan eerlijk om haar te bannen enkel omdat mensen vinden dat het niet gezond uit ziet? :)

Citaat:
Dus "te mager" in mening van mensen mag verbannen en gediscrimineerd worden?
Hoe zit dat met te dik? Mag dat ook verbannen worden dan?

Ik heb het niet over 'te mager' ik heb het over ongezond. en ja hele zware mensen kunnen ook ongezond overkomen in de media dus nee die zou ik ook niet als toon beeld voor mijn reclame gebruiken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:18

NatasjavE schreef:
geerke schreef:

Jij hebt haar in haar blote kont gezien?
Op deze foto afgaand,...wat ik geen mooie foto vind, maar dat ter zijde, kan ik niet zeggen of zijn anorexia heeft.

Nogmaals,...dat riepen(nog steeds?) ze ook over mij he.

NIET leuk om te horen. Want het was en is niet waar.

ik heb helemaal nooit ergens geschreven dat dat model anorexia heeft?Het is in de modellenwereld wel vaak zo dat ze erg weinig eten om zo dun mogelijk te blijven.Onvergelijkbaar met een stel gewone gezonde slanke Bokkers.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:19

Zie je dat verschil dan?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:21

Ayasha schreef:
Zie je dat verschil dan?

ach...ik zie wel dat jij er gezonder en mooier uitziet dan dat model.Maar dat is misschien ook een kwestie van smaak?
Ze heeft zo een holle blik in haar ogen.Kan ook de make-up zijn of de uitdrukking.

deze kun je toch zien dat ze ondergewicht heeft?
http://www.mamanieuws.be/varia/verkoop- ... ellen.html

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:16

geerke schreef:
ik heb helemaal nooit ergens geschreven dat dat model anorexia heeft?Het is in de modellenwereld wel vaak zo dat ze erg weinig eten om zo dun mogelijk te blijven.Onvergelijkbaar met een stel gewone gezonde slanke Bokkers.

Ongezond slank is anorexia of ten gevolgen van een andere lichamelijke aandoening. Gewoon slank is gewoon slank.
Graatmager zie ik een anorexia patiënt voor me.

Wat weinig, genoeg en teveel eten is is ook maar een kwestie van opinie blijkt in de dagelijks praktijk.

Ik zie wel eens mensen opscheppen dat ik denk wow.....das wel heel veel.
Hebben dan echt het idee dat ze een normale portie gegeten hebben.

Wat jij weinig vind zou net zo goed een normale portie kunnen zijn.

Ja er zijn modellen die heel veel moeite moeten doen om slank te blijven.
Maar er zijn er nog veel meer die dat niet hoeven.

Ik heb het ook een paar jaar modellenwerk gedaan en ik heb nog nooit in dag in mijn leven een dieet gevolgd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:48

Geerke, dat vind ik niet. Dat is ook weer de kleding die dat doet op die foto.
Ik was ook zeker niet dikker dan dat toen ik 18 was.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:57

M'n date had het laatst over deze foto, hij kent dit meisje al vanaf een jaar of 8. Ze is altijd al zo slank geweest, dus is inderdaad gewoon haar bouw.

Ik heb het topic verder niet aandachtig doorgelezen, maar iemand bannen omdat ze te dun is vind ik net zo erg als iemand bannen omdat ze te dik is.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:19

Ja joh die make up, serieuze blikken en die gekke kleding werkt ook niet bepaald mee :')

Overigens wel een interessant stukje uit dat artikel.
"Volgens de onderzoekers komt dit omdat ‘gewone’ vrouwen zich niet kunnen verplaatsen in dames die ze aantrekkelijker vinden dan zichzelf.

Daarnaast zou het beeld van een mager model ook gevoelens van jaloezie opwekken en ons een lager zelfbeeld geven. Al deze factoren zouden ervoor zorgen dat we geen interesse tonen in het product."

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar imo slaat het de spijker op zijn kop.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:26

essie_blue schreef:
Ja joh die make up, serieuze blikken en die gekke kleding werkt ook niet bepaald mee :')

Overigens wel een interessant stukje uit dat artikel.
"Volgens de onderzoekers komt dit omdat ‘gewone’ vrouwen zich niet kunnen verplaatsen in dames die ze aantrekkelijker vinden dan zichzelf.

Daarnaast zou het beeld van een mager model ook gevoelens van jaloezie opwekken en ons een lager zelfbeeld geven. Al deze factoren zouden ervoor zorgen dat we geen interesse tonen in het product."

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar imo slaat het de spijker op zijn kop.

dat las ik ook...vraag mij af hoeveel vrouwen er daadwerkelijk jaloers zijn op zo een dun meisje?Hebben ze al die vrouwen dan ondervraagt ofzo?

Er word wel heel snel geroepen dat als je iemand mager vind je jaloers bent.Als je iemand dik vind als mager persoon,ben je dan ook jaloers?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:28

Over de graatmagere paardjes.
Het zit hem in de bouw.

je hebt dit:
Afbeelding

en je hebt ook dit:
Afbeelding
Een akhal heeft geen fjordenbouw en andersom ook niet.
Als je smal gebouwd bent dan zul je echt niet opeens brede heupen krijgen van het eten.
Als je heupen al gebouwd zijn op maatje 38/40 dan zit je echt niet maatje 34 krijgen door af te vallen :)

Zet een slank persoon met de juiste belichting in deze pose en dan krijg je dit effect:
Afbeelding

Als ik zo ga liggen dan lijken mijn benen ook opeens een stukje langer en slanker hoor.
Trucage mensen ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:33

Als ze onderzoek gedaan hebben zullen een hoop vrouwen inderdaad ondervraagd zijn.
En nu kan ik niets anders dan een bot antwoord geven, nee, mensen willen niet dik zijn over het algemeen. Mager overigens ook niet, maar kan me voorstellen als je als vrouw keihard werkt om een paar kilo's af te vallen, er gevoelens van jaloezie opgewekt worden bij het zien van een knappe jonge meid die wel heel slank is.

Maar ik vind de reacties van heel veel mensen dan ook ontzettend overdreven, foto's van Auschwitz? Pardon? Dat soort dingen zijn gewoon te belachelijk om te zeggen.

Duidelijk uitgelegd ook minikatje. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 12:53

Ayasha, er zijn mensen die mij al mager vinden en ik heb gewoon maat 36.
Ik ben echt niet mager, gewoon slank maar niet mager en heb een vetpercetage van 23%, dat is gewoon gezond.

Blijf er wel bij dat ze voor een campagne gewoon een model met maat 36 moeten nemen.
Dat de kleding een maat is snap ik, maar dan kan je ook maat 36 nemen in plaats van 32, die reden zag ik voorbij komen en dat is imo de grootste bullshit. }>
Iedereen is mooi zoals hij/zij is en ik zou er nooit iets over zeggen tegen iemand, maar met reclames vind ik dat je het goede voorbeeld moet geven.
Dit is dat in mijn ogen gewoon niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:02

Waarom moet je iemand nemen met maat 36?
Dat ligt er toch aan wat je wilt?
Als je wilt verkopen (gewone kleding) is het logisch om een model met normale maat te nemen, maar als het om het kunst aspect gaat dan is dat een ander verhaal.
Ik vind dat doorgaans ook niet mooi en snap de hele catwalk wereld ook niet, maar blijkbaar is het iets waar vraag naar is. Misschien juist omdat het onwerkelijk lijkt en je dus niet probeerd te reflecteren naar je zelf. Op die manier verleg je misschien de aandacht naar het kunstaspect ipv het practische uitzien.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:07

Feit blijft dat ze in de mode wereld houden van slank, zeer slank. Dat een meisje met haar formaat en postuur favoriet/muze is, zegt al genoeg.

Ik vind het een goeie zaak dat deze foto verboden is.

En of het nou wel/niet de keuze van het model is dat ze zo slank is.. Is niet relevant lijkt mij. Kijk naar de bigger picture. Jaren terug werden zeer slanke, tot anorexia modellen door alles en iedereen geaccepteerd. Nu komen er toch steeds meer kritische noten.

Te dik/te dun is allebei niet goed, maar 1 praat het ander niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:23

moonfish13 schreef:
Ayasha, er zijn mensen die mij al mager vinden en ik heb gewoon maat 36.
Ik ben echt niet mager, gewoon slank maar niet mager en heb een vetpercetage van 23%, dat is gewoon gezond.

Blijf er wel bij dat ze voor een campagne gewoon een model met maat 36 moeten nemen.
Dat de kleding een maat is snap ik, maar dan kan je ook maat 36 nemen in plaats van 32, die reden zag ik voorbij komen en dat is imo de grootste bullshit. }>
Iedereen is mooi zoals hij/zij is en ik zou er nooit iets over zeggen tegen iemand, maar met reclames vind ik dat je het goede voorbeeld moet geven.
Dit is dat in mijn ogen gewoon niet.

Maar wie bepaalt dan wat het goede voorbeeld is? :+

Dit 'modeverschijnsel' is niet iets van de afgelopen 3 maanden. Toen ik in groep 6 van school moest wisselen omdat we gingen verhuizen, was binnen een week al bepaald 'dat ik vast niks zou eten want ik ben zo dun'. En dan hebben we het over kinderen in groep 6. Op schoolkamp kon ik alleen overdag mee, want no way dat ik 'gezellig' mee ging zwemmen met die klas, leuk ging survivallen of ging eten/drinken hoor met z'n allen. Ik werd dus iedere avond weer opgehaald omdat ik na een jaar niet eens meer met de klas mee WILDE eten/drinken/slapen/douchen.

Wie bepaald wie een goed voorbeeld of slecht voorbeeld geeft? Er word zelfs gesproken over de 'bikini ready body' dat dat ook niet realistisch zou zijn terwijl ik daar echt geen onrealistisch lichaam zie, enkel een mooi getrained lijf wat niet over the top afgetrained is.

Bedenk dat het "dunne model" weghalen van de posters niet het dunne model weghaalt van het internet, de tv, modeshows, victoria's angels...

Wat is het volgende wat we dan 'mogen' verbieden.. mensen met littekens, amputaties, huidaandoeningen; is dat een reden om niet gezien te mogen worden? Of is het een kwestie van 'oogkleppen op, want ach, wat je niet ziet, is er niet?'.

Het weghalen van het model haalt écht het ziekstralen niet weg, en ik vraag me sterk af in hoeverre de eetstoornissen dan drastisch af zouden moeten nemen...

Want even heel eerlijk,

;

Citaat:
'Cause every inch of you is perfect
From the bottom to the top

Of dat nou heel veel inches of heel weinig zijn.

Goed, daar had dat nummer dan ook mee moeten beginnen en eindigen maar daarna kwam er nog wat geblaat over stick figure barbie dolls silicones. Way to go :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-06-15 13:31, in het totaal 3 keer bewerkt